Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

drmarius

Deoarece stiu ca sunt colegi care nu activeaza pe ambele forumuri o sa postez problema pe care o avem.

Barca mult visata de noi din pacate nu a fost terminata asa cum trebuia desi a fost achitata in totalitate.

Este vorba un skiff de 4,3 x 1,5 x 0,7 m construit de un coleg de pe forum. Suntem foarte multumiti de evolutia ei pe apa ... 2 pescari fara bagaj impreuna cu un Yamaha de 13,5 cp fugim din A in B la pescuit cu maxim 34 km/h.

Acum avem 3 probleme de rezolvat cat mai repede:

1. Vopseaua de pe exterior asa cum se vede in poze dupa 2 utilizari pe Snagov se exfoliaza. Dupa a 3 a s-a exfoliat mult mai mult. Colegul de forum care a construit-o a gasit cauza in lovituri ... dar sunt 100% sigur ca nu am lovit-o in acele zone si mai ales in apa adanca de pe lac. Zonele in care a fost lovita si zgariata se vad incercuite. Cumva cred ca problema vine de la faptul ca exteriorul nu a fost curatat bine si degresat. La interior unde am degresat eu si am curatat cat de cat ok nu s-a exfoliat niciun mm.

2. La interior nu a mai ajuns vopseaua desi s-au dat 2 maini. La fiecare mana s-a ramas fara. Problema pe care am indentificat-o exceptand partea estetica este ca sunt zone in care se vad gauri mici in fibra. Banuiesc ca nu este bine sa intre apa/umezeala dupa stratul de vopsea si sa ramana. In acest stadiu dorim sa aflam cea mai buna varianta sa revopsim interiorul si exteriorul.

3. Ultima problema este legata de o prietena subtirica care a reusit sa rupa o bancheta. Mai exact s-a desprins placajul de sub partea superioara a banchetei care sustine capacul. Cealalta bancheta centrala a rezistat sub greutatea unui prieten de 100kg dar in acest caz placile au ramas cu holsuruburi prinse. Din cauza spatiului redus ma gandesc sa folosesc o substanta pentru lipit si dupa sa prind iar placile in holsuruburi. Daca este nevoie o sa revin cu o schema si/sau poze.

Mai sunt si alte probleme de ordin estetic, dar pe cele de sus trebuie sa le rezolvam cat mai repede. Cand terminam sezonul tot cu sfaturile dvs. o sa incercam sa punem la punct cat de mult se poate acest proiect.


Va multumesc mult pentru ajutor!

Am incarcat pozele aici: https://picasaweb.google.com/116702450037437273123/Skiff

renata

Salut ! barca a fost construita intrun regim de maxima economie de materiale si timp , este evident cum nu sa incarcat bine cu rasina ultimul strat de stratimat si cum nu sa slefuit suficient sau deloc mai ales colturile si ambinarile , se poate lasa ultimul strat de stratimat mai sarac in rasina in conditiile in care folosesti un gelcoat ca strat primer care va acoperi cu succes striatile de stratimat facind o priza forte mai ales cind e dat pe suprafata in curs de polimerizare a rasinei despre vopsea se poate intelege mai multe : poate suprafata nu a fost suficient de uscata sau degresata si nu in ultimul rind calitatea vopselei care este de mare importanta.


cristiantutuianu

Salut imi pare rau de problema
Din poze pare construita   stitch&glue ......gresesc?Daca am dreptate nu inteleg ce cauta in ecuatie stratimatul?
Imi cer scuze dar ....imi da cu virgula
Rasina nu miroase a poliesterica?
Nu povestesti putin cat a costat regimul asta de maxima economie?

iulian_cioclin

In vreo 2 poze pare fibra desprinsa de pe placaj, problema asta am avut-o si eu ( tot acelasi ,,renumit,, constructor). Iar rasina este poliesterica,  cel putin asa a fost la mine.
Daca te deranjeaza d.p.d.v strict estetic ,,gaurelele'' de pe langa banchete, poti sa folosesti un chit, cred ca merge si auto.
Sper sa o poti aduce la un adevar asa cum iti doresti.

PS. da garatie?

cristiantutuianu

Daca e poliesterica........e naspa..,,        o sa tot sara de pe placaj .,.
Sincere imi pare tare rau de ce "aud"

drmarius

Renata ai dreptate, constructia a fost facuta intr-un regim de maxima economie de materiale si timp doar din partea contructorului. Din partea clientului a fost total invers.

Noi am vrut o barca simpla de pescuit si atat. Nu am avut pretentii de finisari extraordinare dar nici finisata mai rau decat am vopsit cu pensula un gard, desi nu sunt constructor.

Gaurelele nu ma deranjeaza deloc din punct de vedere estetic. Noi o vedem ca pe o problema de constructie si nu stim daca in viitor in zonele respective o sa intre apa si o sa afecteze placajul sau chiar fibra care o sa se ridice.  Plus vopseaua pe exterior care dupa a 3-a iesire pe Snagov s-a exfoliat mult mai rau decat vedeti in poze. 

La interior am fost de fata si vroia sa dea vopseaua doar dupa ce s-a aspirat. Dupa am pus mana si am vazut ca suprafata este plina de praf si am luat decizia sa degresam. Dupa degresare s-a dat vopseaua foarte diluata (banuiesc ca se vede in poze) dar nu s-a mai exfoliat niciun mm.

Acum va rugam sa ne sfatuiti cum sa procedam la exterior unde s-a exfoliat si la interior unde se vad gaurile. La exterior banuiesc ca trebuie toata slefuita apoi venit cu grund si la final cu vopsea in 2 straturi. Iar la interior nu am idee deloc.

Cristian daca poti sa oferi detalii despre poliesterica sau sa postezi un link de unde sa iau informatia iti multumesc mult.

silvian2009

Vai de p..a voastra!

Sa-mi fie cu iertare da' asta-i adevarul!
Nu sunt eu cel mai in masura sa va sfatuiesc ce sa faceti dar din ce ved in pozele alea, nu-i bine deloc.
Din ce am discutat si la telefon si din ce am mai citit pe ici pe colo, inteleg ca s-ar fi folosit rasina poliesterica. Daca e asa, atunci ma tem sa nu va chinuiti degeaba cu reparatiile. Mai devreme sau mai tarziu barca va ceda undeva...si va fi mai devreme, luandu-ma dupa felul in care arata.
Nu cunosc totusi cat de bine poate incapsula rasina poliesterica lemnul dar eu unul n-as folosi asa ceva niciodata, nici macar sa experimentez, in conditiile in care toti proiectantii, constructorii, forumistii de pretutindeni si toti cei care au construit o astfel de ambarcatiune au folosit doar rasina epoxidica.
Motivele sunt evidente si larg dezbatute peste tot.
Revenind la oile...voastre, am sa incerc sa-mi expun punctul meu de vedere referitor la cum ar trebui sa procedati.
Exista doua variante de rezolvare:
1. Mergeti pe un mal al Dunarii si faceti un foc de tabara intr-o noapte misto... :o

2. Va apucati de reparat si de bagat banuti.

Asadar, legat de vopseaua data pe exteriorul barcii, este evident ca va trebui sa oo curatati pe toata. Nu stii cat de buna e rasina sau cat de bine a fost aplicata, motiv pt care e posibil ca apa retinuta intre stratul de rasina si cel de vopsea sa ajunga fosrte usor la lemn.Rezultatul nu va va placea cu siguranta.
Eu unul as da jos acel brau de acostare sau ce vrea sa fie, definitiv, si as pune slefuitorul pe ea, de colo pana colo, pana ce ajung la tesatura, cu atentie maxima insa ca nu cumva sa o strapung. Daca tesatura e compacta si pare a fi incarcata bine cu rasina, o las asa si o pregatesc de vopsit. Daca nu, degresez bine si ii mai bag un strat, poate doua de rasina. Epoxidica. Ajungand la faza cu pregatirea vopsirii, daca i-am dat rasina, slefuiesc cu 120, aspir, degresez si-i dau doua straturi de vopsea poliuretanica bicomponenta, cu primul diluat 30%, pe post de grund, amorsa, ce vreti voi, c-asa zice producatorul ca e bine, Daca nu i-am dat rasina, atuncea nene ma duc si caut un grund epoxidic de la mama lui, dau peste suprafata slefuita, unde pete de vopsea vor ramane cu siguranta intre fibrele tesaturii in punctele joase, dupa care o vopsesc cu ce permite grundul sau asa cum am scris mai sus.

La interior zici ca n-ai probleme de exfoliere, da' io-ti zic sa faci la fel ca pe afara. Mie unul nu-mi plac deloc gaurelele alea din fibra si nu pot sa asociez acest lucru decat cu o insuficienta inglobare a tesaturii in rasina. Daca a folosit o tesatura de 300g m2 sau mai mare si i-a dat rasina doar de a lipit-o, aia s-a umflat, c-asa face, a tras tot dupa placaj si evident ca au iesit la iveala spatiile dintre fibrele tesaturii.
Eu unul, sub nicio forma nu as fi aplicat vopseaua pe suprafata aceea.
Asa ca pune mana pe un slefuitor bun si apuca-te de curatat. Baga rasina cu trafaletul, cu racleta, cu ce vrei tu, dar mai inainte chituieste bine imbinarile si zonele alea cu marginile fibrei zdrelite si intarite asa. Poti chitui la fel de bine si intreaga suprafata a fibrei, dar la ce fel arata barca, nu te sfatuiesc sa folosesti chitu auto. Fa un chit din epoxi si faina de lemn sau vreun agent de ingrosare(tixotropizare ii zice) sau acele micro air ballons. Dupa asta slefuiesti din nou, corectezi unde mai e nevoie, iar slefuiesti si daca totul e ok, degresezi si-i dai vopseaua.

Legat de ruperea banchetei, incearca sa nu folosesti...o substanta de lipit. Mergi pe rasina epoxi. Curata bine locul, eventual slefuieste usor, fa-i un chit cu faina de lemn, nu pune rasina goala ca nu prinde la fel de bine. Intinde-l pe bagheta de lemn pe care trebuie sa o lipesti, aseaz-o pe pozitie si fixeaz-o in clesti, menghine, etc. Baga-i si niste holzsuruburi de jur imprejur, sa fii sigur ca nu se mai repeta faza. da-i cu negrese ca nu te intreaba nimeni de sanatate si oricum, la cate bube are barca, o mana de negrese n-au ce rau sa-i mai faca. Daca nu, comanda-i-le de inox..

Inteleg totusi ca voi urmariri o rezolvare relativ rapida. Depinde de voi sau de cel care v-o repara. Ideea e ca e de munca si daca vreti s-o aveti ani buni de acum inainte, apucati-va de ea si n-o mai lasati pe apa. Faceti ce trebuie, cu simt de respundere.Nici nu va imaginati cat de repede intra apa-n ea, daca are pe unde. Si zici c-o faci la toamna si toamna cand pui mana pe ea, vezi ca-i plin placajul de apa sau ca-i putred deja.

Sper sa va fi ajutat cu catusi de putin. Mai multe n-as stiu acum ce sa va mai spun.
Spor la treaba si sa va iasa toate asa cum vreti.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Vali

Salut Marius si imi pare rau de problemele pe care le aveti. Nu sunt eu fan al "strigaturilor", mai ales vizavi de constructorii de barci, dar de data asta inca o data e prea mare bataia de joc din partea respectivului. Poate si eu mai gresesc cateodata, dar orice ar fi remediez problema, astfel ca lucrul sa ramana impecabil, iar relatiile cu barcagiul la fel de stranse ca intotdeauna.

Nu e prima oara cand cineva se plange de lucrarile personajului, asa ca poate locul postarilor de fata ar trebui sa fie topicul ala de pe barcaholic, cu "lungul drum de la proiect la o realizare proasta". N-am nimic personal cu omul, l-am ajutat ca pe toata lumea la nevoie, dar cand vezi bataia asta de joc, asociata cu atata lauda de sine, nu-ti prea vine sa-l mai ignori. Asa ca va rugam sa va povestiti experientele, cei care v-ati mai "fript".

Din fericire suntem aici tocmai ca sa ne ajutam sa depasim asemenea probleme. Asa ca prima mea intrebare este: ce rasina s-a folosit, poliesterica sau epoxidica? Daca e epoxidica, ce tip? Este cea mai importanta treaba la barca voastra, treaba cu finisajele (vopsea etc) e minora vizavi de problema cu rasina folosita. In functie de raspunsul cu tipul rasinii, ramane sa aplicam cea mai buna solutie de reparatie.

Asa ca nu va descurajati, procedati cu rabdare, noi va suntem alaturi, si cred ca pana la urma o sa iasa un rezultat bun. Pacat insa de timpul si banii pierduti pana sa ajungeti in sfarsit sa va bucurati de barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

silvian2009

Vali, imi permit sa intreb, care-i faza cu tipul de răsina epoxidica?
Inteleg ca in general epoxi nu ar prinde bine pe poliesterica fara grund, dar conteaza si in cazul epoxi?
E o informatie f practica, atat pt Marius dar si pt mine pe viitor.
Multumim!
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

drmarius

Rasina este  poliesterica si vopseaua este EMAIL 477 produsa de IZOCOLOR.

Pe exterior mi-a zis Radu ca a fost dat kit auto. Grund sigur nu a folosit si nici nu s-a slefuit inainte de vopsit.

Va multumim pentru suport!

ziuamarinei

Imi pare rau de situatia in care va aflati, mai ales ca a  inceput sezonul de pescuit si plimbari pe ape. E bine ce ati facut cu deschiderea acestui post si sunt convins ca o veti scoate la capat cu sfaturile celor care cu adevarat se pricep sa construiasca o barca.
Ma bucur ca ati atras atentia asupra acestei situatii si ca nu ati incercat sa predati teapa mai departe asa cum se obisnuieste in pur stil romanesc, mai mult recomandand cu caldura constructiile nautice ale acelui personaj. Am avut in trecut initiativa de a semnala aceste tepe dar am intrat in polemici inutile si la cererea mea acele postari au fost sterse, ma gandesc ca nu trebuia poate ca se puteau preintampina greseli de genul acesta. Simt ca si acum ma bag unde nu trebuie, dar nu rezist, si de aceea lansez o provocare celor care au fost sau sunt in situatia voastra de a lua atitudine, a posta un link si de a povesti situatia de fata si pe celelate forumuri unde activeaza mai mult sau mai putin si unde au fost laudate lucrarile la fiecare lansare si proba, poate nu vor mai face si alti doritori de barci aceeasi greseala. Cred ca ar trebui tras acest semnal de alarma, sa nu mai promovam azi o copaie plutitoare si maine sa o lauzi pe probarca incercand sa-ti recuperezi investitia.
Nu trebuie sa-i nominalizez dar cred ca daca fiecare dintre cei patiti ar lua initiativa si pe celelalte forumuri sau canalul de youtube al constructorului (si acum ma umfla rasul cand imi aduc aminte de proba cu lovitura de ciocan) nu vom mai avea situatii de acest gen.
Eu personal sfaturi pentru reconditionarea sau finalizarea proiectului vostru nu va dau pentru ca sunt colegi mult mai priceputi si sigur o sa primiti indicatii in acest sens. Mult succes in finalizarea proiectului.


bbl81

de ce nu se da numele celui care a 'construit' aceasta barca? asa poate si omul sa comenteze vis-a-vis de pozele cu mandra sa creatie.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

drmarius

Este clar ca cel care a  realizat ce vedeti in poze este userul "modi" ... Mihai Chirtu. Dar acum nu imi prea pasa de trecut ci de prezent si viitor. Dupa ce terminam cu ajutorul vostru o sa stam si de povestit.

radu andritoiu


silvian2009

Vopseaua pare in regula, atata timp cat s-ar fi respectat proportiile amestecului si modul de lucru indicat de producator. Evident, slefuirea, degresarea si eventual grunduirea sunt lucruri obligatorii.
Legat de răsina poliesterica, nu pot sa-ti dau un sfat bun, intrucat nu am lucrat cu ea si nu stiu din practica, cum se comporta in procedeele de lucru.
Cred ca cel mai potrivit sa-ti dea un sfat ar fi Vali, care cunoaste cel mai bine, din punctul meu de vedere, toate conditiile si modurile de lucru in ceea ce priveste acest domeniu.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto