Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Este clar ca barca a fost construita destul de neatent, nu prea exista finisaje. Daca cumva placajul este de fag, priza cu rasina poliesterica va fi slaba (nu o absoarbe). O sa aveti mult de polizat...
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Spinoza

Aparent - doar aparent!... - fara legatura cu topicul, va istorisesc o experienta personala:
- Asa cum majoritatea stiu, daca nu chiar toti, fac bijuterii, aproape exclusiv creatii proprii, doar ca uneori accept sa realizez planurile sau ideile clientilor, insa numai atata timp cat le gasesc atractive, conditia de baza fiind sa-mi placa si mie, astfel ca in urma cu doi ani ma contacteaza un tip din Iasi, propunandu-mi un model de cruce cu patru ametiste si un safir.
Ce-i raspund:
- Monser, doua lucruri sa lamurim din capu'  locului, primul e sa nu ma grabesti, iar al doilea e ca dupa ce o termin, o fotografiez, ii fixez pretul si daca-ti place, o iei, daca nu, nu.
Omul a fost multumit, i-am trimis-o, am primit banii, numai ca pe la inceputul lui aprilie, anul asta,  imi scrie ca i-a cazut o piatra si a pierdut-o.
Dupa ce imi exprim regretul pentru neplacerea avuta, ii propun sa-mi expedieze crucea, sa-i inlocuiesc ametistul, totul pe cheltuiala mea, ca, vorb'aia, numele bun se castiga greu si se intretine la fel.
Cand am desfacut pachetul, surpriza: cineva, nu stiu cine, intervenise ciobaneste, nici macar amatoristic, pe medalion, inlocuindu-i sistemul de prindere, transformand total partea de sus, ceea ce a avut drept rezultat nu caderea pietrei, ci spargerea ei.
Drept e ca am injurat putin, ca, initial, am vrut sa i-o retrimit in aceeasi stare, ca... na!... om sunt, nu vreun sfant, dar anii m-au invatat ca primul impuls nu-i intotdeauna cea mai buna alegere.
Dupa ce am refacut totul, astfel incat sa arate la fel ca atunci cand a plecat prima oara de la mine, am dus-o la Posta, nu inainte sa-i atasez urmatorul bilet: "Fratie, daca, pe viitor, isi mai bate joc careva de munca mea, sa te duci tot la el!".
In final, o parere, nu un sfat:
- Cel mai in masura sa remedieze neajunsurile barcii, este cel care a facut-o, pentru ca stie ce, cum si unde sa intervina, asadar o intelegere amiabila este de preferat.

PS. Nu ma acuzati de interese ori partipriuri in cazul de fata, ele nu exista.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

mariusm piesenoi111

Subscriu la ce spune colegul Spinoza.
Si mai cred ca toți avem de învățat din situația de față  (mai ales cei implicați direct)

ionitzady

Nu cred ca mereu se aplica aceasta regula Spinoza , daca omu nu a ramas in relatii bune cu modi , ce sa-i zica ???   Ca a facut o barca care poate nu ar fi vandut-o daca clientul nu ar fi comandat-o.
  Eu nu as vrea sa-l vad pe cel care mi-a vandut barca  >:(

drmarius

#19
Spinoza, cu respect va spun  ca experienta prezentata de dvs. nu are nicio legatura cu realizarea acestui proiect. Apreciez corectitudinea din partea dvs. pe care ati prezentat-o, noi eram 100% multumiti cu mult mai putin.

Necajit rau nu sunt, dar timpul astazi este scump si decat sa pierd timp sa ma ocup de probleme poate este mai bine sa stau pe apa cu undita in mana.  Acum suntem interesati cum sa terminam cat mai bine barca si sa ne bucuram de ea.

iulian_cioclin

Nu prea ai ce cauta cu barca inapoi. Cum l-am cunoscut eu pe Modi isi va bate si mai tare joc de barca ta si te vei trezii ca te invarti intra-un cerc.
Eu am preferat sa imi iau barca asa cum era de la el si am muncit 2 saptamani la ea inainte sa o vand (apropo ziuamarinei). Inclusiv am revopsit-o.

silvian2009

Ma tot uit la pozele alea si tind sa cred ca barca voastră suferă mult si la capitolul rezistenta. Observ ca, cel putin la interior, ca lipsesc cu desăvârsire acele scafe de la imbinarile sectiunilor, care se fac în mod normal din chit de răsina si făină de lemn. Colturile sunt perfect drepte, ceea ce nu e tocmai in regula, in conditiile in care acolo ar fi trebuit sa existe acea încărcătură de chit, ce ar fi format o linie concava, facilitând totodata si asezarea corecta a tesaturii.
Mai mult decat atat, ar fi fost obligatorie chituirea acelor muchii sau margini de placaj crăpat, exfoliat sau care prezinta goluri de aer vizibile pe linia de tăiere.. Sincer, pt a avea o barca sigura, aveti nevoie de răbdare, nervi de otel si multa, multa munca.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

dan roh

Foarte bine ca s-a deschis acest topic!
Doamne! Si cand te gandesti ca i-am tinut partea aici pe forum! Sa-mi fie rusine pentru ca de  regula ,,citesc'' omul imediat!

drmarius

Sper ca saptamana urmatoare sa ne apucam de exterior. Acum sunt 2 straturi de vopsea. Al doilea l-a dat deoarece dupa iesirea cu Modi la Giurgiu vopseaua a inceput sa sara. Apoi el a mai dat inca o mana.

Cred ca primul pas este sa dam toata vopseaua jos prin slefuire ... caz in care nu stiu care este cea mai buna solutie si care sunt echipamentele si materialele necesare.

Apoi dupa slefuire se ajunge la stratul de kit auto care a fost dat de un baiat. Nu mai are rost sa zic cum arata fara kit. Daca ne oprim la kit cu slefuitul sau intram mai mult iar nu stiu.

Si incepem iar spre exterior. Banuiesc ca slefuit - grund - slefuit - vopsea . Lafel nu stiu de ce materiale avem nevoie exact.

O sa vedem sa strangem un buget pentru operatiunea aceasta, mers si cumparat tot, dupa timp si work.

In toate etapele o sa fac cat mai multe poze in detaliu. La curte acum am doar un compresor, un soricel, o bormasina si un flex. Daca mai este nevoie de ceva o sa cumparam.

radasous

La colectia de scule era bun si un slefuitor orbital si pistol de vopsit.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

drmarius

Pistol am la compresor. Slefuitor nu am avut niciodata nevoie. Daca a fost cazul pentru micile proiecte din curte am folosit o panza speciala la bormasina.

radasous

Slefuitorul poate fi controlat mai bine pentru suprafete mari. Nu este obligatoriu, eu am reusit sa nu imi cumpar si am slefuit manual cat pentru trei barci  :)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Dupa cum ma stiti, imi place sa discut despre barci si navigatie, si nu despre cutare sau cutare user. Asa ca din partea mea discutiile despre constructorul barcii se opresc aici.

E bine totusi ca baietii patiti sa-si povesteasca aventurile de acest gen, indicand exact cu cine au lucrat, ca sa stim ce sa evitam pe viitor. Am si eu o gramada de povesti de groaza, culmea multe cu firme renumite din bransa.

Ce conteaza cu adevarat este cum vom remedia barca, astfel ca sa aiba viata cat mai lunga. Asa ca sa trecem la treaba.

Rasina poliesterica se foloseste in mod obisnuit la laminarea conventionala a barcilor de fibra, si uneori se foloseste si la laminarea fibrei pe lemn. Cu toate astea, priza ei pe lemn (placaj, lemn masiv etc) nu este la fel de buna ca priza rasinii epoxidice.

Daca e vorba de o barca mica, folosita ocazional si in rest tinuta pe uscat, se poate folosi si poliesterica. Dar daca barca va sta majoritar la apa, e obligatoriu de folosit epoxidica. Asta deoarece lemnul se combina cu epoxidica la nivel molecular, obtinandu-se un fel de compozit monolit, cu alte cuvinte nu mai ai cum sa scoti epoxidica din lemn. Pe cand se intampla des ca poliesterica sa se desprinda, mai ales cand apa ajunge la lemn si priza nu a fost buna de la inceput.

Pe vremurile comunismului, cand nu se gasea epoxy, barcile din lemn se imbracau in poliesterica (nestrapol) si fibra obisnuita. Dar se puneau straturi multe, astfel ca la zgariere, lovituri etc sa nu cedeze fibra si sa ajunga sa se ude lemnul.

Si chiar si in ziua de azi, majoritatea fabricantilor in fibra de la noi folosesc la structura de lemn a barcilor (paiol, oglinda, varange etc) osb obisnuit, imbracat in mai multe straturi de fibra (stratimat) si poliesterica. Nu am cunoscut inca nici un fabricant de la noi care sa foloseasca epoxy la partile lemnoase ale barcilor de fibra, si culmea ca nici la barcile sh de fibra aduse de afara nu am gasit vreodata epoxy.

In general se poate folosi poliesterica pe lemn, dar la zonele care nu stau in contact direct cu apa, deci nu e bine de folosit poliesterica la imbracarea in fibra a corpului din placaj. Da, putem folosi poliesterica la interiorul barcii, pereti, banchete etc, daca bineinteles stim ce facem. Din ce am vazut in pozele postate de drmarius, modul de lucru de acolo este extrem de defectuos, se vede ori o graba maxima, ori o nepricepere care-l descalifica iremediabil pe constructor.

Cel mai important lucru la imbracarea lemnului (placajului) in fibra, cu poliester sau epoxy, este sa asiguram intai saturatia lemnului respectiv cu rasina. Tocmai pentru ca nu s-a asigurat saturatia lemnului din stratul exterior al placajului, la barca lui drmarius se vad acele "gaurele" in fibra, care arata ca placajul a "supt" rasina, lasand fibra saraca in rasina.

Pentru saturatie, unii recomanda sa aplicam intai un strat de rasina, si abia dupa intarire sa aplicam si fibra, plus al 2-lea strat de rasina. Personal prefer sa aplic fibra pe lemn din prima, asigurand totusi destula rasina ca lemnul sa-si traga ce are nevoie. Am deja destula experienta, astfel ca fiecare placa lemnoasa imbracata in fibra pe care o fac arata aproape ca sticla. Daca totusi imi raman zone care au tras mai multa rasina, revin cu adaos de rasina inainte de polimerizare, fiindca e important ca priza dintre fibra si lemn sa se faca dintr-o singura aplicare a rasinii - primary bond.

In caz ca doresc ca suprafata sa fie cat mai neteda, dupa polimerizare aplic o slefuire a suprafetei, indepartand "varfurile" rebele de fibra, apoi aplic din nou un strat de rasina - secondary bond, adica rasina lichida pe stratul de rasina intarita. Acum nu mai avem pericol de desprindere a fibrei de lemn, deoarece daca am facut bine saturatia din prima, rasina aplicata pe cea deja intarita face priza buna cu aceasta.

Deci parerea mea e ca primul lucru care ar trebui facut este sa ne asiguram ca avem peste tot o legatura buna intre lemn (placaj) si fibra, cu suficienta rasina care sa ne si protejeze placajul de apa, si care sa asigure priza buna intre fibra si lemn. Continuarea in posturile urmatoare.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kimi

Daca se poate va rog sa-mi satisfaceti o mare curiozitate : cat a costat toata afacerea ?

mariusbig

Modi , stai jos !!! Repetent !!! Vii la vara !!!  ..........   " Ok. Pa. "  ...........   stii tu de unde vine.
Comentariile mele sunt pentru e-mail-ul respectuos pe care ti l-am trimis acum cateva luni cand eram un biban si la care nu ai raspuns niciodata.

Fara tine suntem toti.