Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

silvian2009

Ok.
Fara nicio supărare, daca vroiam sa fiu scenarist, luam cursuri.
Eu doar mi-am exprimat parerea, ca de aceea e forum de discutie si am luat in calcul o situatie posibila pe Dunăre.
Din punctul meu de vedere, aia nu e barca in care sa pleci pe Dunăre cu familia. E ruleta rusească. Daca tu ai fi dispus să-ti asumi acest risc, e fix problema ta.
Cu scuzele de rigoare daca am deranjat pe cineva in vreun fel.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Fritz

 Asta e cruda realitate...Omul gospodar isi face vara barca din placaj impregnata cu poliesterica si iarna o pune pe foc.  :'(

Cu epoxidica e mult mai bine ...dar tot acolo se ajunge.Ii trebuie mult mai mult timp. Eu am mai scris ...referitor la lemn...e frumos ,,natur" dar absoarbe apa . Cand e si in fibra ...e mai rau...Absoarbe apa si n-o mai poti scoate . Iarna ingheata ..umfla fibra si o sparge ...o fisureaza...Vara , la caldura ...dospeste apa si se dezvolta bacterii de putrefactie... Putrezeste lemnul in interior ... :'(

  Am fost ,,dat afara" de pe Barcalcolic ...cu vreo 7 ani in urma ...pentru ceea ce am scris acum . Ma rog...scrisesem ca ,,lemnul e pentru mobila si coparsee " ...Cine-si aduce aminte ...Eu scriam asta. :)
  Nu orice lemn se preteaza la constructia de barci... iar la lemn numai rasinile epoxidice pot inchide porii. Rasina poliesteica face mii de pori. Gelcoat-ul inchide porii ... Osmoza este de fapt absorbtia apei in fibrele de sticla ...ca intr-un fitil.  Daca vreti sa plutiti ...mai mult de o vara ...faceti ce va taie capul ...dar eu mi-as lua o barca de cauciuc...Un Colibri sau Storm... Sunt ieftine, usoare, transportabile ...si nu se trec asa de repede...

radu andritoiu

salut silviu,
nu se supara nimeni, din contra , sfaturile tale ne ajuta, precum si a celorlalti participanti de discutie.,
suntem oameni liber si asta ne da dreptul sa ne spunem parearea;


ionpescarul

Citat din: Fritz din Iunie 09, 2015, 06:24:32 PM
Asta e cruda realitate...Omul gospodar isi face vara barca din placaj impregnata cu poliesterica si iarna o pune pe foc.  :'(

Cu epoxidica e mult mai bine ...dar tot acolo se ajunge.Ii trebuie mult mai mult timp. Eu am mai scris ...referitor la lemn...e frumos ,,natur" dar absoarbe apa . Cand e si in fibra ...e mai rau...Absoarbe apa si n-o mai poti scoate . Iarna ingheata ..umfla fibra si o sparge ...o fisureaza...Vara , la caldura ...dospeste apa si se dezvolta bacterii de putrefactie... Putrezeste lemnul in interior ... :'(

  Am fost ,,dat afara" de pe Barcalcolic ...cu vreo 7 ani in urma ...pentru ceea ce am scris acum . Ma rog...scrisesem ca ,,lemnul e pentru mobila si coparsee " ...Cine-si aduce aminte ...Eu scriam asta. :)
  Nu orice lemn se preteaza la constructia de barci... iar la lemn numai rasinile epoxidice pot inchide porii. Rasina poliesteica face mii de pori. Gelcoat-ul inchide porii ... Osmoza este de fapt absorbtia apei in fibrele de sticla ...ca intr-un fitil.  Daca vreti sa plutiti ...mai mult de o vara ...faceti ce va taie capul ...dar eu mi-as lua o barca de cauciuc...Un Colibri sau Storm... Sunt ieftine, usoare, transportabile ...si nu se trec asa de repede...

Sunt 'virusat complet, boala a intrat pana in maduva spinari  , de 4 ani pescuiesc din diferite barci ,acum din a mea ,Barca asta poate sa'se'rupa si maine ,cel putin am invatat ceva din experienta asta ,pot spune ca am curaj si maine sa ma apuc singur sa i-mi fac o barcuta.Si asa imi sticlesc ochi  la cum merge pe apa barca acestor baieti.Mai ti minte Vali că povesteai ,cum munceai la alti constructori de barci gratis ,pentru a invata cum se construiesc? ,cam asa iau si eu experienta asta si ma bucur ca nu mai sunt asa afon(mai tineti minte cand ma plangeam ca e vai de capu meu,ca nu stiu nimic?) .Ma scuzati ca am postat pe langa subiect.Sincer i-mi pare rau pentru Modi ,pentru ca lansase o afacere foarte buna si sigur ii placea ce face.Dar nici-o data nu e prea tarziu sa o remedieze ,doar ca va fi foarte greu.

Spinoza

Citat din: radu andritoiu din Iunie 09, 2015, 05:02:08 PM
inteleg prietenia dlui spinozaq cu acel constructor, insa toate au o limita
Sunt cateva luni de cand Modi mi-a cerut - la modul imperativ - sa-l las in pace.
De ce, nu stiu, insa nu e tocmai o manifestare a prieteniei, fie vorba intre noi.
Citat din: radu andritoiu din Iunie 09, 2015, 05:06:09 PM
domnule spinoza, daca tot sunteti incantat de calitatile nautice ale barcii, n ati dori sa o luati, eu i-o dau lui mihai si o luati de la el;
mergeti cu fiul dvs cu barca pe dunare
ce ziceti de varianta aceasta
Am spus deja ce as fi facut daca era barca mea.
Ei bine, nu e, poate pentru ca mi-am facut una inainte, nu atat de reusita in ce priveste calitatile de navigatie, insa compenseaza prin faptul ca e vorba de munca mea si motiv sa-i iert o multime de "pacate".
Domnule Andritoiu, comentariile mele trebuiesc percepute in nota primei postari, cea care deschide topicul, anume ca se doreste finalizarea barcii si remedierea defectelor. Ulterior v-ati schimbat abordarea, insa eu  nu am sesizat la timp - inertia, bat-o vina.
Pe viitor o sa fiu mai atent.
Citat din: silvian2009 din Iunie 09, 2015, 05:06:20 PM
Din punctul meu de vedere, aia nu e barca in care sa pleci pe Dunăre cu familia. E ruleta rusească.
Domnule Silvian, nu-ti pot acorda prezumtia de obiectivitate si am sa ma explic de ce:
- Ai urmarit, la fel ca mine si altii, albumul barcii pe Facebook, insa desi acum ii gasesti foarte usor defectele, dovedind un bagaj indestulator de cunostinte, la vremea respectiva n-ai gasit de cuviinta sa-i faci constructorului vreo observatie, cum ar fi intrebarea legata de temperatura din atelier, chit ca era in plina iarna, indiciu clar ca nu se folosea rasina epoxidica. Nici faptul ca filele de placaj nu erau chituite.
...si mai sunt, dar ma rezum la astea doua.
Citat din: ionpescarul din Iunie 09, 2015, 09:52:02 PM
Barca asta poate sa'se'rupa si maine ,cel putin am invatat ceva din experienta asta ,pot spune ca am curaj si maine sa ma apuc singur sa i-mi fac o barcuta.Si asa imi sticlesc ochi  la cum merge pe apa barca acestor baieti.Mai ti minte Vali că povesteai ,cum munceai la alti constructori de barci gratis ,pentru a invata cum se construiesc? ,cam asa iau si eu experienta asta si ma bucur ca nu mai sunt asa afon(mai tineti minte cand ma plangeam ca e vai de capu meu,ca nu stiu nimic?) .
Chapeau, nea Ioane!
Bine ca ai spus-o dumneata, al'minteri o scriam eu.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

radu andritoiu

Citat din: radu andritoiu din Iunie 09, 2015, 11:29:25 PM
buna seara,
initial, primele probleme au fost legate de vopsea, ulterior banchetele s au rupt, barca a parait sub noi fiind pe apa, am observat Ca fibra se desprinde, iar cu ajutotul colegilor de pe site am aflat ca rasina nu este cea corecta, astfel ca este norman sa mi schimb si intentiile privind barca.

SA SI IA BARCA INAPOI SI SA MI DEA BANII

silvian2009

Domnule Spinoza, nu am timp sa reiau acum albumele lui Mihai sau comentariile mele sa vad ce am scris. Daca la momentul respectiv am dat vreun Like, era normal, atata timp cat vedeam anumiti pasi din evolutia constructiei. Si poate ca initial se vedea bine. Acum insa e cu totul altceva.
Daca tot faci o barca, te gandesti sa te tine macar cateva sezoane. In cazul de fata varianta asta nu se aplica.
E mai mult decat evident de ce.
Daca dumneavoastra nu reusiti(sau nu vreti) sa vedeti ceea ce oamenii acestia incearca sa ne arate tuturor, eu nu am de ce sa intru in polemici cu dvs, atat timp cat punctul meu de vedere e altul.
Inteleg ca v-ati construit singur o barca.
Tot respectul meu pt dedicare si efortul depus, ca stiu f bine ce inseamna, dar va intreb:
Tot ca cea din pozele baietilor arata?
Tot rasina poliesterica ati folosit si la fel vi s-au rupt banchetele si vi s-a delaminat rasina?
Intreb si eu, asa ca fapt divers...
Haideti totusi sa nu poluam acest topic cu o discutie fara sens si sa ne axam pe ideea pentru care acesta a fost deschis.
Eu ma retrag, totusi.
Am zis ce aveam de zis.
Toate bune!
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

AlecNaneti

Pentru ca suntem intre amatori, poate ar fi bine sa largim un pic discutia. Care ar fi pretul corect pentru o asemenea barca? facuta cu materialele care trebuie, cu rasina care trebuie? Cam care ar fi timpul de lucru?

Am urmarit pe facebook constructia barcii lui Lucian Ionescu. 40 de milioane l-au costat materialele (asa a spus el - nu am motive sa nu-l cred); asa din ochi estimez la vreo 200 de ore de munca, vrea sa o vanda cu 60 de milioane - la cum arata in poze mi se pare un pret subevaluat, poate mai real ar fi un 80 de milioane.

Propria experienta: am facut un caiac in care am bagat 12 milioane in materiale pana in momentul de fata, cam vreo 120 ore de munca, mai am de bagat vreo 3 milioane finisaje plus vopsit. La un pret modic de 10 lei pe ora de munca rezulta un 12 milioane costul muncii. Ajung la un cost total de 27 milioane pentru un caiac.
Da, un cost cam mare, dar banii pe materiale i-am dat treptat, munca a fost a mea, experienta de nepretuit. Daca as mai face un caiac in acelasi fel pentru a-l vinde? Si pentru ce pret? Mai degraba nu. Nu stiu ce suma m-ar putea motiva. Poate un 40 de milioane, dar nu prea mai are rost, se gasesc destule caiace la un asemnea pret.

As vrea sa vad o estimare de la Silvian, cat a dat pe materiale, cate ore de munca pentru barca de acum sau de cea de anul trecut?

Senzatia mea e ca metoda stitch and glue de constructie a barcilor nu prea se preteaza ca afacere. Are tot farmecul din lume sa faci o barca pentru tine, dar ca afacere e cam greu.

silvian2009

Nu pot sa ma pronunta in privinta orele pt ca nu le-am contorizarea. Greseala mea. Oricum fff multe. Migală, răbdare, etc.
Acum depinde si de mana fiecaruia, de timp si disponibilitate.
Nu am ajuns la nivelul de detalii ca Lucian Ionescu dar, fara sa-mi planific initial, nu mai am mult. Din virtutea inertiei, a dorintei de a face un lucru deosebit.
Ca-i neremunerata efectiv munca mea la momentul asta, e problema mea.
Am motivele mele pt care am ales asa. Am vrut sa ofer un pret redus, ca sa pot lucra, stiind ca pt mine nu se justifica efortul, dpdv financiar decat intr-o mica masura. Pe de alta parte, experienta acumulată nu are pret, asa cum scriai si tu mai sus, iar promovarea e gratis.
Daca voi mai avea vreo comanda, ramane de vazut.
Ca pret, pt una ca cea pe care o fac acum, fara insa toate detaliile la care am lucrat la ea, ci intr-o varianta putin mai modestă insa cu siguranta la fel de eficienta si frumoasa, nu m-as da jos din pat pt mai putin de 5000 lei.
Asta e, imi asum acest lucru, dar degeaba nu mai lucrez, decat pt mine.
Ca materiale, pana acum au intrat în asta noua in jur de 2800 lei. Ca idee.
Muncesc la ea de la sfarsitul lui aprilie, aproape in fiecare seara, o ora, trei, sapte... Saptamana viitoare va fi gata.
Si da, ca afacere nu se merita nici din punctul meu de vedere, cel putin nu la noi in tara. Costurile depăsesc lejer sume cu care pot fi cumpărate bărci din fibra.
Poate doar pt cineva care cunoaste f bine ce inseamna o astfel de barca si chiar isi doreste altceva. Si bineinteles e dispus să plătească respectivele sume.
Si poti iesi si mai ieftin dar rosti sa ajungi subiect de discutie pe forum si posibil dat in judecata...Ca sa raman on-topic.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

solpet

Citat din: AlecNaneti din Iunie 10, 2015, 09:55:20 AM
Propria experienta: am facut un caiac in care am bagat 12 milioane in materiale pana in momentul de fata, cam vreo 120 ore de munca, mai am de bagat vreo 3 milioane finisaje plus vopsit. La un pret modic de 10 lei pe ora de munca rezulta un 12 milioane costul muncii. Ajung la un cost total de 27 milioane pentru un caiac.

Cele de mai sus reprezinta un calcul simplist si gresit :-)

Iata elementele lipsa (fara pretentia de a fi exhaustiv):
1) regia atelierului ( energie electrica , apa, canalizare, incalzire , chirie sau amortizare pe credit/investitie etc)
     Luati ca baza de calcul minimalist chiria lunara a  unui garaj  la periferia  Bucurestilor si ajungeti la o suma considerabila pe an.

2) Amortizare scule.
    Nimic nu tine o vesnicie si mai ales scule electrice "de si pt amatori" nu-s renumite pt durabilitate.
    100 ore pt un flex (Made in China) este aproape de utopie,
     iar la o bormasina de calitate medie (Skill, Black & Decker sau Bosch "verde" 200 ore este un rezultat bun)
     Nu discutam aici de linia Makita sau Bosch profesional , evident ca sunt mai durabile dar necesita ceva intretinere si grija
     iar costurile (ridicate) se amortizeaza incet.
     Ca exemplu: am primit anul trecut un fel de minipremiu de la angajatorul meu, sub forma de vouchere, la Amazon.
     Puteam sa-mi cumpar carti sau orice altceva ce figureaza in oferta Amazon.
     Am optat pt 2 bormasini profesionale a 800 si 1000 wati (Made in Russia, hehe ...)
     alimentate la 220 AC.
     Am fost nevoit sa intregesc (ce-i drept cu putin) voucherul de 500 euro ca sa-mi ajunga pt ambele bormasini...

3) Consumabile
    Nici acetona si nici alti solventi nu izvorasc gratis, la vreun Izvor Tamaduitor.
    Si nici nu sunt livrate la domiciliu daca  ai nevoie de 1..10 litri.
    Vasazica drum si cheltuieli.

    Smirghel (hartie abraziva, de diferite granulatii)
    Cei care ati finalizat vreun proiect de renovare si /sau revopsire barca puteti intui ca de 100 RON nu primesti cantitati industriale,
    si chiar se poate intampla sa nu iti ajunga pana la final.

    Burghie, lame pt fierastrau pendular si circular si alte maruntisuri.

4) Daca la toate cele de mai sus punem si un salar (minim garantat etc) cu CAS, impozite si toate cele,
    cheltuielile unui atelier mic, gen one-man-show cred ca trec bine de 3000 RON /luna.
_________
O fi productivitatea de vina, o fi mesterul de vina ca nu a investit in matrite incalzite , apte pt infuzie /injectie in vid
(cost estimativ 30.000 Euro/matrita la barca de 4-5 metri, ceva mai putin pt negativ de caiac ~5..5.2m)

Daca e sa ne pastram simtul realitatii, o barca noua , la Lmax 4-5 metri, realizata la standarde normale
nu are cum sa iasa sub 6000..10 000 RON , costuri curente  in Romania.

Intr-o fraza - costuri rel. mari, productivitate rel. redusa
(-->unicate confectionate cu munca predominant manuala)
perspective reduse pentru ca ceva sa se schimbe in bine.


Este un motiv evident pt care piata de barci second-hand infloreste ...


Faptul ca la SH se ofera toata gama , de la barci bune care merita si pot fi  reparate cu o cantitate rezonabila de munca
si pana la deseuri care - daca sunt din fibra de sticla nici macar nu se pot recicla /folosi pe post de combustibil la un gratar
este o alta tema - off-topic in acest context.





     

pelicanul

Citat din: AlecNaneti din Iunie 10, 2015, 09:55:20 AM
Pentru ca suntem intre amatori, poate ar fi bine sa largim un pic discutia. Care ar fi pretul corect pentru o asemenea barca? facuta cu materialele care trebuie, cu rasina care trebuie? Cam care ar fi timpul de lucru?

................

Uite aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1176.0.html

Se gasesc acolo toate detaliile: etape de constructie, materiale folosite, durata, inclusiv costul proiectului. Pentru ca Babutza a fost construita dupa un proiect cumparat. Singura chestie care cred ca lipseste e regia atelierului, foarte importanta, dupa cum a subliniat si solpet.
Apropos de rolul rasinii epoxidice, proiectul nu prevede acoperirea cu rasina si fibra (sau doar o acoperire minima), structura de rezistenta este data de acele filete de chit (rumegus + epoxidica) acoperite de benzi de tesatura impregnata in rasina (tot epoxidica).
Pot sa va garantez ca barca respectiva nu "piriie" si nu "trozneste" pentru ca acest lucru evident ca nu e "normal" !  ;):)
Si inca o chestie, ca veni vorba de rezistenta: odata ce ai lungit barca peste patru metri cred ca trebuie sa te gindesti si la un placaj mai gros, in jur de 9 - 12 mm pe ici pe colo, ca nu mai tine doar cu 6 mm peste tot. Vezi http://www.tangoskiff.com/PLANS.html construit de silvian (tot dupa un proiect cumparat) sau alte barci cu o lungime de 4 - 4,5 m si motorizate. Ce simplu ar fi daca ar putea oricine sa schimbe planurile cu 1 - 2 metri in plus si cu aracet in loc de rasina! Am putea sa ne apucam toti de construit transatlantice "troznitoare" in spatele blocului! Nu?  ;)

Spinoza

Citat din: AlecNaneti din Iunie 10, 2015, 09:55:20 AM
Pentru ca suntem intre amatori, poate ar fi bine sa largim un pic discutia. Care ar fi pretul corect pentru o asemenea barca? facuta cu materialele care trebuie, cu rasina care trebuie? Cam care ar fi timpul de lucru?
O barca stitch and glue este cronofaga, dar asta, in principal, datorita "timpilor morti" in care astepti sa se faca polimerizarea rasinii. In plus, faptul ca epoxidica necesita peste 20 de grade, iti limiteaza perioada de lucru in anotimpul verii, ori, cel mult, din aprilie pana spre sfarsitul lui octombrie, iar daca tii mortis sa lucrezi tot anul, iti trebuie un spatiu incalzit, de unde cheltuieli suplimentate, ca altfel te descurci intr-un sopron sau garaj.
Cred ca se poate initia o afacere in domeniu, insa doar lucrand la mai multe barci si neaparat abordand o nisa de piata, cum ar fi cele cartopable, unde, exceptand barcile de aluminiu, oferta este saraca si permite o customizare diferentiata pentru fiecare client in parte.
Privitor la costuri exista diferentierea clara si neta intre cei care o fac din pasiune, fata de cealalta categorie, care urmaresc eficienta.
La un pret final de peste 1 000 de euro, primii se declara multumiti, pe cata vreme restul vor gasi oricand variante mult mai atractive.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

radu andritoiu

Citat din: radu andritoiu din Iunie 12, 2015, 06:12:44 PM
buna seara dl spinoza,
prietenul dumneavoastra face parte din cea de a doua categorie, nici nu a folosit materiale de calitate[ desi banii i-a primit ptr ele] si nici cu executia nu prea s-a omorat[ 6 luni si lucrata de mantuiala ]
e bine ca ne dati dreptate

[v-am  oferit  barca sa va plimbati copilul pe dunare, nu prea indrezniti pe cat se vede, asa banuiam si noi
va rog sa-mi spuneti o calitate a constructorului care il  califica sa faca barci ?
una reala, nu ca s-a plimbat acum un nr de ani in urma cu o basica pe dunare;

multumesc

Spinoza

Domnule Andritoiu, credeam ca am lamurit-o cu prietenia, insa vad ca insisti pe tema, probabil in dorinta de a sublinia aceasta pretinsa relatie dintre mine si constructor, chestie nu tocmai conforma realitatii, dar na!... traim intr-o tara libera si poti sa scrii orice, indiferent ca e adevar sau nu.
Din clipa in care ti-ai enuntat clar intentiile de viitor, mai precis dorinta de a-ti recupera investitia, consider ca titlul nu mai reflecta tema topicului, asadar m-am limitat la dezbarea raportului intre cost si eficienta.
Nu vad rostul indemnului de a ma folosi de barca dumitale, cata vreme eu n-am timp de a mea, la fel intrebarea referitoare la "calitatile constructorului", odata ce nu i le-am certificat eu si nici reclama nu i-am facut.
N-am absolut niciun amestec in toata tevatura asta, niciun interes si nicio responsabilitate.
Ce am scris in postul precedent reprezinta concluzii proprii in urma experientei de anul trecut, cand eu insumi mi-am facut o barca.
Cam asta e.
Probabil te-a deranjat ca, spre deosebire de preopinenti, nu m-am apucat sa dau cu pietre in Mihai - figurativ vorbind, dar n-am s-o fac.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

x_petrolist

Off Topic.

Domnilor, as dori sa va atrag atentia asupra unui aspect care poate v-a scapat din vedere. Astfel de incidente dau apa la moara autoritatilor din Romania sa impuna legislatie care sa faca prohibitiva constructia de ambarcatiuni in regim propriu oricit de mici ar fi ele (inclusiv camera de Raba). O rezolvare amiabila si rapida spre satisfactia ambelor parti implicate in tranzactie este imperios necesara.