Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu andritoiu

buna seara,
anterior postarii am incercat o rezolvare amiabila cu mihai, insa n-a fost chip, n -ati vrea sa cititi ce mesaje mi-a trimis pe facebook sau sa auziti cum mi-a vorbit la telefon;

rezolvarea urgenta nu sta decat in vointa lui, eu is dispus sa inchei subiectul in masura in care imi returneaza banii, si asta cat mai repede;
una este sa ti faci tu o barca ptr intrebuintarea proprie, altfel stau lucrurile cand te dai constructor si percepi o suma de bani ptr o barca pe care o garantezi ca-i sigura, iar aceasta cedeaza dupa 3 utilizari, pui in pericol oamenii, lucru dincolo de lege

radu andritoiu

#91
dle spinoza, cred ca ati incurcat borcanele, nu intereseaza pe nimeni prietenia dumneavoastra cu un neica constructorul, nu va grabiti sa va deziceti, linistiti-va, nu acesta este obiectul discutiei;

domnul constructor [ de obiecte plutitoare ] chiar se lauda cu realizarea barcii dvs., sa inteleg ca nu dansul a construit-o,
ciudat, atunci de ce anul trecut in toamna, la targul de pescuit era vexpusa la standul dlui constructor;
daca nu el a realizat-o de ce i-ati pus barca la dispozitie, doar ca sa duca lumea in eroare;
oare nu cumva ne-am cunoscut la acest targ si ati laudat maestrul precum si opera, ati uitat

ne-ati acuzat ca am sarit impotriva unui om fara aparare si ca trebuie sa avem si opinia acestuia; insa eu personal i-am cerut sa intervina si sa ne explice de ce ne-a garantat siguranta in situatia in care placajul este prea subtire ptr o barca de asemenea dimensiuni[ ma gandesc ce este elementar ptr un constructor sa cunoasca acesat lucru ], ca a folosit o rasina care nu face priza cu placajul, iar acum fibra se exfoliaza, de ce au cedat banchetele , sare vopseaua , de ce nu a folosit filete, absolut necesare ptr rezistenta barcii; unde este acesta oare acum , de ce nu intervine, ce face se ascunde in izmene;

ptr ca ati laudat opera marelui necunoscator intr ale barcilor, fara sa motivati si de ce, va invitam doar sa faceti o plimbare de placere pe dunare, poate va schimbati opinia subiectiva si fara nici un argument tehnic;
faceti dovada ca nu purtati degeaba porecla insusita si explicati-ne intr un mod rational , tehnic, de ce considerati barca o mare opera, si nu va lasati dominat de fascinatia fata de constructor

daca vreti sa vorbim si povestim despre barci si pescuit , cu mare placere va stau la dispozitie, altfel doar poluati grafic;
s-apoi n-a dat nimeni cu pietre in domnul, ma scuzati, reputatul constructor, toti ceilalti doar au aratat nepriceperea si greselile de executie al;e acestuia;

ma gandesc, oare a fost vreun client multumit sau cu care sa pastreze legatura, chiar is curios

BA MIHAI, DA-MI BA BANII SI I-ATI POSTAVA , BA, - ma scuzati, am folosit asemenea registru doar ptr a ma face inteles de catre constructor [ hmm, se poate numi contructor cineva care a distrus o barca }
 

Spinoza

Domnule Andritoiu, incep sa ma indoiesc ca aveti proprietatea termenior, zau asa...
Dumneata m-ai catalogat prieten cu Mihai, fara sa existe vreo mentiune de-a mea in acest sens.
FLOWER OF LIFE a fost construita impreuna cu el - chestie de nuanta.
Barca i-am imprumutat-o pentru expozitie in semn de multumire pentru ajutorul dat.
Nu v-am acuzat niciunde de nimic, doar am lansat indemnul la moderatie, cel putin pana cand vom avea si cealalta opinie.
Nu i-am "laudat opera", mi-am exprimat parerea fata de forma si calitatile de navigatie, ambele in urma vizionarii clipului de pe youtube (aici nu ma refer la barca mea, ci la a dumitale - sa fim bine intelesi!), asadar tot ce formulati ulterior, gen fascinatie si restul, sunt nonsensuri.
Daca nici acum nu m-am facut inteles, nu stiu ce ar mai fi de spus...
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Stimati colegi, dupa o saptamana de munca infernala departe de casa, am ajuns si eu in sfarsit la un calculator.

Daca-mi permiteti, cred ca lungim pelteaua inutil pe acest topic. Concluziile sunt simple:

1. Barca a fost construita defectuos, nu prezinta siguranta pe apa. Lucrarile de refacere sunt poate mai costisitoare decat constructia unei barci noi, si chiar in urma unei refaceri nu avem vreo garantie ca barca e sigura. Putem discuta tehnic oricat se doreste, dar nu cred ca mai are rost.

2. Constructorul e de fapt inca un individ care a considerat ca a descoperit apa calda, dupa ce a citit pe ici pe colo pe forumuri. Atat lucrurile care i-au iesit din maini, cat si modul de comportare ulterioara il descalifica iremediabil vizavi de comunitatea de barcagii.
Nu mi-e usor sa scriu aceste lucruri, mai ales ca intr-o vreme l-am considerat prieten.

3. Rezolvarea situatiei din topicul de fata este bine sa se faca "in familie", adica intre cei direct implicati. Nu ajuta pe nimeni aceste discutii in contradictoriu pe forum, dimpotriva, se creeaza tensiuni inutile intre useri. Cu toate astea, dupa cat il cunosc pe "constructor", nu cred ca se poate ajunge la o solutie amiabila. Sa speram totusi.

4. Orice asemenea colaborare viitoare (constructii, reparatii, cumparare etc), intre orice useri, trebuie sa se faca avand lectiile invatate. Intrebati pe forum, informati-va despre persoana, verificati-i "CV"-ul profesional etc. Astfel, pe viitor asemenea situatii si asemenea persoane vor fi "extirpate" automat, prin reactia forumului.

Cam atat din partea mea, imi doresc si va doresc sa avem parte de bucurii nautice in loc de discutii tensionate, mai ales cand stim cat de scurt e sezonul de dat pe apa.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

domnule sdpinoza, nu inteleg de ce o tineti ca gaia matu, nu ma intereseaza natura relatiei dintre dvs si acest constructor parat;
" proprietatea termenilor " , asta la televizor trebuie sa o fi auzit, la politicieni, e nociv, au discursuri fara continut, nu cadeti in aceasta capcana;
s-apoi " FLOWER OF LIFE a fost construita impreuna cu el " ,  " Barca i-am imprumutat-o  " , nu sunt semne cumva de prietenie, dar asta nu e rau, asa cum am spus nu ma intereseaza daca sunteti sau nu prieten cu " prietenul " dvs mihai, glumesc desigur- nu acesta este obiectul topicului;
este atat de grav daca v-am catalogat prieten cu acesta ?

asta astept, sa-si manifeste pozitia, sa-mi explice, lasand la o parte toate greselile de executie enumerate deja, cum a put sa-mi garanteze ca sigura barca stiind ca il voi lua pe apa si pe pustiulica, asta nu mai este necunoastere, se numeste indiferenta criminala; iar daca nu-mi inapoiaza banii grabnic va da explicatii in fata legii

barca nu are rezistenta, chiar daca v-a placut in filmari, a rezistat doar celor 3 iesiri pe apa;
si o coaja de nuca pluteste, asta nu o face barca;
daca barca dvs este facuta si cu, contributia reputatului habarnist intr - ale nauticii, m-as cam gandii de doua ori inainte

Spinoza

Citat din: radu andritoiu din Iunie 12, 2015, 11:54:14 PM
domnule sdpinoza, nu inteleg de ce o tineti ca gaia matu, nu ma intereseaza natura relatiei dintre dvs si acest constructor parat;
Pai daca nu va intereseaza, de ce tot insistati?
Citat din: radu andritoiu din Iunie 09, 2015, 05:02:08 PM
inteleg prietenia dlui spinozaq cu acel constructor, insa toate au o limita
Citat din: radu andritoiu din Iunie 12, 2015, 06:19:59 PM
buna seara dl spinoza,
prietenul dumneavoastra
Imi place sa-mi aleg singur prietenii, nu sa-mi fie numiti de altii, indiferent de context sau aparente.
Oricum, discutia o prelungiti inutil, cata vreme v-ati stabilit drept scop recuperarea investitiei, nu repararea barcii, asadar nu-mi ramane decat sa va urez succes si un plus de atentie in viitoarele alegeri.
Cat despre barca mea, fiti sigur ca ii cunosc in amanunt defectele, doar sunt rodul muncii mele, dar cum nici eu nu sunt perfect tot timpul, nici lumea care ma-nconjoara in majoritatea timpului, pot sa traiesc impacat cu ele.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

x_petrolist

OK, ma repet si voi fi mai direct. Cumparatorii au gasit un chilipir. Or sa-si vada banii cind vor primi TVA-ul platit sau nu
la Stat. Producatorul, va mai vinde doar cind va obtine licenta de manufactura, tot de la Stat. Negociati, Negociati, Negociati.

Vali

Citat din: x_petrolist din Iunie 12, 2015, 08:28:48 PM
Off Topic.

Domnilor, as dori sa va atrag atentia asupra unui aspect care poate v-a scapat din vedere. Astfel de incidente dau apa la moara autoritatilor din Romania sa impuna legislatie care sa faca prohibitiva constructia de ambarcatiuni in regim propriu oricit de mici ar fi ele (inclusiv camera de Raba). O rezolvare amiabila si rapida spre satisfactia ambelor parti implicate in tranzactie este imperios necesara.

Asa e Aurelian, este primul lucru la care m-am gandit si eu. Din cauza asta am si scris ca taraboiul trebuie rezolvat "in familie". Problema e ca nu ai cu cine sa te intelegi.

Avem cativa ani, nu multi, de cand avem in sfarsit libertatea de a ne face singuri barci. Nu vreti sa stiti cum era pana la celebra ordonanta 74/2006. Toate barcile se inmatriculau, trebuia documentatie tehnica stufoasa, iar cea mai mica modificare constructiva, chiar si la o lotca obisnuita, se facea doar cu autorizatie din partea capitaniei. Si atunci depindeai de toanele sau bunavointa unui om cam pe dinafara vizavi de barci. La prima barca stitch & glue cu epoxy pe care am vrut s-o inmatriculez, se uita inspectorul tehnic ca la ozn-uri, cica unde-s crivacele dom'ne, ca asa trebuie la toate barcile din lemn.

In ziua de azi e mult mai permisiv, insa din cauza asta se si intampla probleme precum cea dezbatuta aici. Solutia este comunicarea intre pasionati, schimbul de informatii despre care spuneam mai sus.

Radu si Marius, propun sa incheiem aici discutia pe forum, am sa incerc o mediere intre voi si Pictor, sa vedem daca rezolvam ceva. Tinem legatura pe privat sau la telefon.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Fratilor Vali are mare'dreptate ,are o dreptate asa de mare ,ca nici nu realizati amploarea acestei libertati VA ROG STERGETI TOPICUL ,nu iau parte nimanui ,rezolvati problema in privat.

radu andritoiu

buna dimineata tuturor,
de acord vali, privitor la acest subiect este ultima postare
insa a nu se intelege ptr constructor ca in privinta lui lucrurile se opresc aici daca nu agreeaza o intelegere omeneasca
totusi , ramane o problema de siguranta,
acest constructor in viitor poate sa construiasca barci, cu potential pericol ptr cei care le folosesc, iar daca se intampla ceva si daca nu reactionam acum suntem in buna masura raspunzatori
multumesc

Vali

Acum important e sa va rezolvati voi problema, eu am sa fac ce imi sta in putere.

Despre constructor, dupa cate s-au discutat aici ma indoiesc ca se va mai incumeta cineva vreodata sa lucreze cu el.
Topicul ramane pe forum, tocmai pentru informarea potentialilor amatori de colaborari cu persoana.

Chiar imi pare rau ca am ignorat problema prima oara cand am auzit de ea, la colegul Iulian Cioclin. Mai ales ca vestitul marangoz incepuse sa bata toba pe forumul de pescuit la somn, pe facebook etc. Insa mai bine mai tarziu decat deloc.
Tot ce conteaza acum e sa se iasa cat de cat multumitor din situatia data.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

    Va salut d-lor, citind pe aici prolemele unora, lucruri patite si de mine la prima barca refacuta total, in legatura cu vopseaua care se decojeste pe alocuri pot sa va spun ca provine din mai multe cauze, prima ar fi jmirgluirea suprafetelor care multe persoane o fac cu smirghel de granulatie mica cea ce la barci sincer nu cred ca e necesar, daca se da cu grund sau spitzchit peste gelcoat sau pe fibra direct, acestea ar fi indicat sa fie smirgluite cu cel mult 220-240 granulatie pentru o aderenta buna, dupa care degresarea suprafetelor ar fi indicat sa se faca cu benzina(din abundenta daca e posibil) sau cu diluant anume pentru degresat(nu imi vine pe moment denumirea dar se gaseste la vopsele auto), multi degreseaza cu diluant nitro, diluant gras sau acetona, acestea pot provoca reactii adverse si cu spritzul si cu vopseaua, spitzchit-ul ar fi indicat de dat cel putin doua straturi si cat mai gros ca dilutie si smirgluirea lui cu maxim 400 granulatie inainte de vopsire(am vopsite vreo 60 de autoturisme la activ si la ele jmirgluiam cu maxim 320 si cu 2-3 staturi de vopsea ieseau super, daca mai dadeam si o mana de lac, erau oglinda), degresarea spritzului iarasi indicat tot cu benzina sau diluant degresant, dupa care vopsirea si eu sincer va spun ca pe barcile mele am dat si cate doua maini de lac auto cu intaritor,mai buna protectie pentru vopsea eu nu stiu si se poate si curata destul de usor barca daca nu este data cu anivegetativa.
   O alta treaba este intinsul rasinii pe verticala si la margile capacelor sau suprafete de genul asta, problema de care m-am lovit si eu, la POLIDYSH au un fel de puf alb, AEROSIL i spune, e destul de scump, poate stiti de el, se baga in rasina si se amesteca foarte bine inainte de a baga intaritorul, se poate face cat de gros il voiti, se poate ingrosa asemanator cu chitul, pentru intinderea pe verticala eu am amestecat aerosilul cu rasina, nu foarte gros, am intins cu un spaclu pe suprafata in lucru, dupa care am asezat tesatura de fibra si am mai dat cu un strat de aerosil, dupa care se bate cu pensula pana iasa tot aerul si se imbiba tesatura bine si e absorbita si de lemn foarte bine dupa care la final se da un finisaj cu in spaclu si se ia si surplusul.
  Pot sa va spun ca, cu ajutorul aerosilului ies suprafetele super, se smirgluie foarte usor, se pot incarca toate
denivelarile si gaurelele aparute, eu sincer il indic la toata lumea, e foarte practic cu toate ca pretul e destul de piperat dar sincer merita.
   Sper sa va fie de ajutor, va doresc toate cele bune.

aditm

  Buna, dupa ce am mai studiat putin pozele, parerea mea e ca pe partea de jos a barcii care sta in apa ar trebui curatata pana la fibra toata si dat inca un strat de tesatura de fibra si cu rasina dar sa fie tesatura subtire, din cate vad in poze s-a lucrat cu tesatura groasa de unde si provin unele defectiuni, din cate am incercat eu mai rezistenta e fibra facuta din mai multe straturi de tesatura subtiri si se si muleaza si absoarbe rasina mult mai bine, se si poate lucra foarte bine ud pe ud decat sa dai un singur strat de tesatura, asta gros absoarbe mai greu, se muleaza mai greu si pana la intarirea rasinii formeaza si multe goluri de aer dedesupt ceea ce da o lucrare de retus in plus.
  La imbinaturile de rezistenta parerea mea e ca ar trebui jmirgluite cu flex-ul la greu, dat un cordon de legatura cu chit de fibra bagat la punga(vezi poza) dupa care peste chitul neintarit puse fasii de tesatura late de 5-10 cm si dat cu rasina pana se imbiba bine.
In legatura cu capacele pot sa spun ca am patit si eu, din 5 capace, 3 s-au strambat dupa ce am pus tesatura si rasina, culmea ca s-au stambat dupa o zi de la uscarea tesaturii, nu stiu sigur de ce dar din cate m-am uitat mai atent la placaj, la capacele taiate conteaza si directia pe care tai coala, daca m-am facut inteles si daca nu pui intaritura din sipca de lemn lipita cu aracet dedesupt exista riscul sa se strambe oricate capace ai taia.
Sper sa va fie de ajutor, toata stima.

Thor

#103
Citat din: x_petrolist din Iunie 13, 2015, 01:13:36 AM
OK, ma repet si voi fi mai direct. Cumparatorii au gasit un chilipir. Or sa-si vada banii cind vor primi TVA-ul platit sau nu
la Stat. Producatorul, va mai vinde doar cind va obtine licenta de manufactura, tot de la Stat. Negociati, Negociati, Negociati.

De ce zici: ,,Cumparatorii au gasit un chilipir"?. Cum poate sa fie chilipir la 4.000 de Roni (cca. 900 de Euri), o suta de mii de nervi plesniti si o suta de drumuri si insistente, asa cum spun cumparatorii?
Cred ca gresala a fost ca au vrut sa cumpere o barca facuta ,,pe genunchi", in magazie sau in spatele blocului, fara contracte si garantii cand, la pretul asta, ar fi putut sa-si cumpere o barca noua sau mai putin noua dar facuta de oameni care fac numai barci, cu respectarea tuturor normelor invocate de Vali, de atatea ori. Specializarea naste eficienta, nu-i asa? N-am alt exemplu imediat dar un B5, nou, de la Cirus (barca de 5 metri) cam pe acolo, pe la vreo 900 de Euri este. Il primeau in una-doua saptamani de la data comenzii – asa se lauda Cirus – nu dupa 6 luni de rugaminti. N-am niciun interes economic la amintita firma dar nu stiu, repede, alt exemplu.
Cred ca, exceptand... exceptiile, o barca facuta industrial, chiar la mana a doua, este mai barca decat una facuta din felurite placaje si diverse rasini, de oameni care fac si barci. Asta nu (sau nu numai) ca urmare a nepriceperii constructorului casnic ci, in primul rand, a limitarii dotarilor tehnice precum si a altor n motive, de la cele atmosferice – caldura, umezeala – si pana la cele bahice – bere, shpritz etc. Pentru sine fiecare isi face si se da in ce vrea si/sau in ce poate. Pentru altii... 
Nu prea a fost chilipir... A fost entuziasm, incredere (nefondata?), nepricepere, ghinion – cum ar zice cineva despre lucru' bine facut...

Fritz

cirus B5 ...  :' :o ::) ( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
De acord cu tine in privinta pretului ...timpului...etc...Dar alt exemplu n-ai gasit ? !