Va cerem (eu& Radu) ajutorul sa terminam barca

Creat de drmarius, Iunie 02, 2015, 03:33:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz

Citat din: aditm din Iunie 27, 2015, 11:59:28 PM
...cu orice placaj ai lucra conteaza acoperirea si protectia pe care io aplici, orice placaj e bun si as vrea sa-mi arate cineva contrariul, din discutiile cu cei de la POLIDYS, rezistenta rasinii, ca e poli sau epoxi, la lovituri tot asa se sparge....

Placaj marin, termen de garantie putin mai indelungat, certificat LLoyds: http://www.robbins.co.uk/marine/sheet_materials.asp

Veliere oceanice, din Placaj marin cu Epoxy:  http://www.rm-yachts.com/en/history

Blogul constructiei unui velier de 9,8m dupa aceasta metoda:  http://randonneur980.over-blog.com/article-6500046.html
Pe un asemenea velier (Randonneur 980 - REMI 2) un cuplu de tineri francezi a facut o super calatorie in jurul lumii, ocazie cu care au conceput si un copil, continuandu-si calatoria cu el la bord.

Cred ca exista expertiza suficienta care arata ca aceasta metoda este foarte sigura, cu conditia sa fie respectate (cum spune Vali) manopera calitativa si proiectul.
As pleca oricand in calatorie cu un velier ca cele de mai sus fara sa fiu ingrijorat de ce spun expertii de la Polidys.

Vali

Citat din: aditm din Iunie 27, 2015, 11:59:28 PM
  Nu cred ca trebuie gandit chiar asa, daca va uitati pe youtube majoritatea yahturilor, velierelor si barcilor  se fac din traforaj(si nu placaj okume) si chiar si osb, toata treaba e cum e lucrata si pot sa va mai spun ca si la noi in tara sunt firme care fac barci si care se lauda ca baga placaje speciale si rasini epoxi dar totul e vrajeala pentru bani mai multi, lucru confirmat de persoana sigura, cu orice placaj ai lucra conteaza acoperirea si protectia pe care io aplici, orice placaj e bun si as vrea sa-mi arate cineva contrariul, din discutiile cu cei de la POLIDYS, rezistenta rasinii, ca e poli sau epoxi, la lovituri tot asa se sparge, asa ca fiecare face cum vrea si gandeste, dar trebuie gandit ca e pacat sa si arunci niste bani aiurea

Important e ca placajul sa fie cu incleiere rezistenta la apa a straturilor, deci nu se poate folosi orice placaj. Osb-ul in general nu are ce cauta la barci, cu toate ca majoritatea constructorilor profesionisti de la noi il folosesc. Daca s-ar folosi epoxy peste osb, ar fi altceva.

Despre parerile celor de la Polydis sau ale altor "persoane sigure", voi lua oricand in consideratie pe cineva care a pus mana, si nu vorbeste doar din auzite. E plin imprejur de "experti" care n-au batut un petic de fibra in viata lor. Asa ca parerea mea e ca e pacat sa nu folosesti o rasina epoxidica buna, chiar daca costa mai mult, decat sa te iei dupa "experti", cum e si protagonistul topicului de fata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

  Corect, perfecta dreptate, nu contrazic pe nimeni,mai ales din necunostinta de cauza, pentru lucrari mari, yaht-uri, veliere, e perfect adevarat dar in cazul lucrarilor mici cum sunt barcutele ce le fac tot mai multi sincer nu stiu daca este cazul folosirii unor asfel de materiale

NessyRO

    Cum le știi tu Vali pe toate, ca un om mare!
    Glumesc, și mare dreptate ai: cine își imaginează că o construcție stich & glue realizată corect este soluția ieftină se înșeală iar prezentul topic este dovada. Și nu este vorba numai despre materiale, care în RO, și nu numai, costă cel puțin dublu față de cele comune, cât mai ales despre cantitatea de muncă ce este necesară.
   Aflu acum, pe pielea mea, câtă migală și răbdare sunt necesare pentru a închide într-un cocon de fibră bătută corect o formă de placaj cu 'jde mii de cotloane. Dar tocmai de asta, pentru că pui suflet, și muncă, și pasiune, sunt atât de prețioase aceste bărci.
    Cred că o ambarcațiune realizată corect prin acest procedeu ar trebui să fie mult superioară, ca și caracteristici, uneia realizate industrial.
    În concluzie, acest gen de construcție SIGUR nu se poate transforma într-o sursă de profit!
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

aditm

  Romania fiind tara tuturor posibilitatiilor iata ca pentru unii se poate  ;), dar e pacat ca aceasta putere sfarseste la urma cum sfarseste

Rumpi

 Daca mai aud de "experti" si "persoane sigure" mi se scoala parul pe ceafa. In Romania astia se gasesc pe toate gardurile pana cand ii cauti la expertiza si constati ca majoritatea nu stiu sa citeasca o fisa tehnica.
Realitatea din teren arata cam asa indiferent de opinia unora sau altora:
1. Constructia placaj-epoxi (si aici intra si cold molded) este depasita ca performante tehnice doar de carbon-noumex. Asta nu inseamna ca orice barca de placaj e proiectata sau construita sa atinga performantele materialului.
2. Placajul de calitate nu are nevoie de nici un fel de acoperiri cu rasini. Vopseaua sau lacul ajung, si in cazuri speciale (placaje exotice din specii durabile) nu sunt necesare nici alea.
3. Magazinele din tara noastra nu vand in mod curent placaj cu certificare marina. Asta nu inseamna ca el nu se poate aduce la comanda sau ca in tara nu exista placaj de calitate echivalenta care nu a fost supus certificarii. In Romania exista chiar si fabrici unde iti poti comanda placaj la specificatiile si calitatea dorite daca ai bani sa dea drumul la linia de productie.
4. Magazinele din Romania nu vand in mod normal rasini epoxidice agrementate pentru constructii navale. Cine are nevoie de asa ceva nu trece pe la Polydis sa cumpere epoxi de lipit parchetul. Asta nu inseamna ca in comertul romanesc nu sunt rasini epoxidice de diferite calitati cu care se poate lucra bine merci in constructia de barci (inclusiv resoltechul de la polydis).
5. Faptul ca un cineva si-a dat cu firma-n cap construind o porcarie e strict un caz particular. Daca l-am generaliza asupra tehnicii de constructie n-am mai construi nimic ca in toate materialele si tehnicile s-au dat chixuri spectaculoase.
6. Preferintele personale privind tehnicile si materialele de constructie pot fi cel mult discutate la nivel de argumente tehnice cu privire la avantajele si dezavantajele lor vis-a-vis de anumite criterii (care criterii sunt stabilite arbitrar si de aceea trebuie anuntate in prealabil altfel discutam paralel). Orice alt tip de discutie e la nivelul "esti tampit daca preferi culoarea x si nu y" sau "Toti barbatii ar trebui sa poarte barba si chelie". Expresiile peiorative de gen "barca de traforaj", "prezervativ plutitor", "barca din muci inghetati", "hrana de termite si fungusi" si "recif de beton" sau alte fantezii nu au ce cauta pe forum decat in ghilimele si cu intentia de coloratura. Altfel ajungem sa ne jignim neintentionat.

P.S. Nu sunt nici un fel de "expert", "persoana sigura" sau altele de gen in nici un domeniu, dar utilizez acest forum si doresc sa o fac in continuare fara sa mi se scoale parul pe nas.
P.P.S. Am uitat de "galeata de rugina", "baterie plutitoare" si "instalatie de gazat pesti".

home made

:) total de accord don.profesor !(fara legatura cu comentariile despre barca din in discutiile anterioare)
apai experti se gasesc si pe alte site-uri babane,unde se sustine sus si tare  ca numai recomandarile lor sint ok.
vezi doamne fibara de sticla nu merge la acoperit barci din lemn,barci din placaj....etc....samd.
intrebarea mea este:citi dintre comentatorii de mai sus au construit barci din lemn sau placaj?doar citiva.
vezi doamne,numai firmele cu patalama lucreaza "profesional",vax! dau unele firme niste chixuri de ramii masca,vorba lui Rumpi:iti cade parul din nas! :) si unele nu sint firme oarecare.am intilnit fel de fel de "minuni" facute de firme cu patalama.
si a propos de barci facute de"amatori",ma refer la barcile bine construite pentru traversari,zone ostile...etc:de ce costa mai mult decit alea facute de fabrica?pentru ca una e sa raspunda in fata legii omul care a construit-o cu pasiune si responsabilitate,ca pentru el,,alta e sa raspunda o firma.credeti ca barcile alea de la marile curse gen cupa Volvo,sint facute de firme?poate si cu meseriasi de la firme, facute manual cu responsabilitate,fara graba si cu mare atentie,de cele mai multe ori unicate.nu neaparat cu cu cele mai noi materiale aparute pe piata,uneori combinatii de materiale vechi si noi.sint pe piata barcilor de consum,ma refer la veliere mari,la cele cu motor nu comentez,nu-mi plac!,barci care daca v-ati uita atent si prin locurile mai putin vizibile,nu v-ati mai urca in ele sa iesiti pe mare.dar ce conteaza...e de firma!binentels ca sint si firme seroase,dar pretul....faceti o comparatie intre cit costa un swan 45 si o alta firma oarecare,tot cu un 45,se prea poate sa va cada parul din nas. :)
cum am mai zis,Pheonix-ul lui Albu e la al nu stiu citele-a tur de glob,este din brad acoperit cu fibra de sticla......comentarii are cineva?are peste 25 de ani.
am 2 rezervoare a cite 100l cu motorina,placaj acoperit cu fibra de 5 ani,sint bine merci,unul sta cu motorina non stop in el.
Aaaaa,CUM s-a "batut" fibra,CIND s-a batut fibra,etc...asta e alta poveste. :) nu am folosit epoxy ! !doar ceea ce popular I se spune nestrapol,rasina poliesterica.
internetul e plin de sfaturi,nu neaparat toate sint si bune !

Vali

Un articol de pe site-ul lui George Buehler (designer de veliere cu portofoliu imens de barci la apa), despre folosirea rasinii poliesterice la acoperirea placajului: http://www.georgebuehler.com/Polyester%20and%20Plywood.html .

Concluzia e ca, pentru a evita eventuala delaminare a fibrei, lemnul trebuie saturat intai cu rasina catalizata suplimentar cu cobalt, si abia dupa polimerizarea acestui "primer" se poate imbraca barca si in fibra. In felul asta suntem siguri ca rasina care a patruns in lemn s-a intarit complet, si fibra nu se mai dezlipeste. Este o varianta de lucru, mai sunt si altele (folosirea de peroxid putin, ca polimerizarea sa se faca lent si rasina sa aiba timp sa intre bine in lemn etc).

De-a lungul timpului s-au facut o multime de barci din lemn imbracat in fibra sau rasina poliesterica, care si-au demonstrat in timp calitatile. Mai ales in Romania asta era singura solutie. Diferenta mare fata de lucrarile lui Modi este ca acele barci aveau structura de rezistenta sanatoasa, adica osatura din lemn, iar fibra avea doar rol de etansare si eventual rigidizare suplimentara a bordajului. Adica niciodata fibra cu rasina poliesterica nu a preluat si rolul structural al osaturii, cum e cazul barcilor de azi, in sandwich strip sau stitch & glue cu epoxy.

Pe cand Pictorul a aplicat tehnica stitch & glue sandwich, conceputa exclusiv pentru epoxy, folosind poliesterica ordinara. In plus, nu a avut macar o tentativa de a lega placile intre ele cu ceva filete de chit, ci a folosit doar stratimat la imbinarile placilor de placaj. Asa ca structural barcile lui sunt total compromise din start dpdv structural. Asta ar fi ceea ce i-as reprosa acestui marangoz wannabe, si nu neaparat folosirea rasinii poliesterice pe lemn, pe care am aplicat-o si eu de multe ori in trecut. Exact cum spune si nea Nicu home made, important e sa stii ce ai de facut ca sa obtii o priza buna a rasinii poliesterice pe lemn.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Spinoza

Citat din: NessyRO din Iunie 28, 2015, 09:44:11 AM
    Glumesc, și mare dreptate ai: cine își imaginează că o construcție stich & glue realizată corect este soluția ieftină se înșeală
Corect si intru totul de acord. 
Citat din: NessyRO din Iunie 28, 2015, 09:44:11 AM
În concluzie, acest gen de construcție SIGUR nu se poate transforma într-o sursă de profit!
Inexact.
Anul trecut, din primavara pana in toamna, zile si nopti intregi am lecturat forumurile constructorilor de barci de la  noi , cele de limba engleza si germana.
Regret ca n-am salvat link-ul, pentru ca la data respectiva am tratat informatia ca pe o curiozitate si astazi l-as fi putut aduce drept argument, dar si in lipsa lui o sa va prezint cum si in ce fel constructiile S&G pot fi o afacere profitabila.
- In primul rand, proprietarul trebuie implicat in tot ceea ce inseamna procesul de fabricatie, de la interpretarea planului, alegerea materialelor si pana la detaliile finisarii.
- In al doilea rand: produsul final sa inglobeze pasiunea celui care va folosi barca - o conditie de baza a satisfactiei.
- In al treilea rand: proprietarul sa fie cel care face alegerile, dar in deplina cunostinta de cauza si beneficiind de absolut toata informatia posibila.
Odata stabilite criteriile, iata cum arata o afacere profitabila in domeniu:
- Sa detii un spatiu de productie.
- Sa detii sculele necesare.
- Sa ai cunostinte aprofundate in domeniu si, neaparat, experienta a cel putin catorva realizari anterioare.
- Sa ai relatii de colaborare apropiata cu furnizorii de materiale.
Cele de mai sus le-am regasit in exemplul catorva firme din Anglia si Germania, care puneau toate acestea la dispozitia clientilor, iar ei isi construiau barcile singuri sau ajutati (si sub indrumarea!) specialistilor.
In plus,  se ofereau cursuri de calificare, de specializare intr-o anumita tehnica, cursuri si practica in navigatie, asistenta la proiecte individuale de customizare a barcilor, proiecte proprii, etc.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Thor

Citat din: Spinoza din Iunie 29, 2015, 04:29:33 PM
Corect si intru totul de acord. 
Inexact.
Anul trecut, din primavara pana in toamna, zile si nopti intregi am lecturat forumurile constructorilor de barci de la  noi , cele de limba engleza si germana.
Regret ca n-am salvat link-ul, pentru ca la data respectiva am tratat informatia ca pe o curiozitate si astazi l-as fi putut aduce drept argument, dar si in lipsa lui o sa va prezint cum si in ce fel constructiile S&G pot fi o afacere profitabila.
- In primul rand, proprietarul trebuie implicat in tot ceea ce inseamna procesul de fabricatie, de la interpretarea planului, alegerea materialelor si pana la detaliile finisarii.
- In al doilea rand: produsul final sa inglobeze pasiunea celui care va folosi barca - o conditie de baza a satisfactiei.
- In al treilea rand: proprietarul sa fie cel care face alegerile, dar in deplina cunostinta de cauza si beneficiind de absolut toata informatia posibila.
Odata stabilite criteriile, iata cum arata o afacere profitabila in domeniu:
- Sa detii un spatiu de productie.
- Sa detii sculele necesare.
- Sa ai cunostinte aprofundate in domeniu si, neaparat, experienta a cel putin catorva realizari anterioare.
- Sa ai relatii de colaborare apropiata cu furnizorii de materiale.
Cele de mai sus le-am regasit in exemplul catorva firme din Anglia si Germania, care puneau toate acestea la dispozitia clientilor, iar ei isi construiau barcile singuri sau ajutati (si sub indrumarea!) specialistilor.
In plus,  se ofereau cursuri de calificare, de specializare intr-o anumita tehnica, cursuri si practica in navigatie, asistenta la proiecte individuale de customizare a barcilor, proiecte proprii, etc.

Si eu citeam, pe nu stiu unde, despre asemenea initiative: locatii in care viitorului proprietar de ambarcatiune i se asigura pensiune (cazare si masa) precum si baza materiala totala (începând cu planul si terminând cu... steagul) pentru constructia unei ambarcatiuni, in decurs de o saptamana. El poate alege barca pe care o doreste dintre mai multe tipuri de barci prezentate. Viitorul proprietar lucreaza efectiv la realizare ambarcatiunii sub îndrumarea unui (unor) profesionisti si pleaca de acolo cu barca pe masina sau peridoc. Pentru probe - model si constructie - locatia este bine sa se gaseasca pe langa o cale navigabila. Treaba se face cu programare pentru ca era supracerere. Deci afacerea este pe profit.

pelicanul

@ spinoza

Mai e o moda pe la "timpitii astia din vest". Cica se duc orasenii si stau cite doua saptamini pe la vreo ferma si sint pusi la treaba de fermier mai ceva decit zilierii. Sapa, cosesc, curata gunoiul de grajd, etc. Cei de la oras platesc o caruta de bani si sint fericiti ca sint pusi la munca. Fermierul istet face profit dintr-o afacere altfel falimentara. Nu stiu exact cum se numeste chestia asta, dar cred ca nu se poate numi zootehnie sau agricultura. Iar fermierul respectiv nu poate spune ca face profit din agricultura sau zootehnie. E mai degraba agroturism.

Sa faci profit dintr-o activitate, oricare ar fi ea, inseamna sa organizezi productia, sa cumperi (sau sa inchiriezi) spatiu si utilaje, sa cumperi materie prima, sa angajezi muncitori (sau sa lucrezi singur) si la sfirsit sa vinzi unor clienti anumite bunuri sau servicii. Intr-un numar de x bucati / luna la un pret y / bucata, care iti asigura acoperirea tuturor cheltuielilor si, daca se poate, generarea unui profit.

"Constructorul de barci" din exemplul dat de tine nu obtine profit din vinzarea barcilor, ci din inchirierea spatiului si a utilajelor, din vinzarea planurilor, a materiei prime si a knowhow - ului si probabil dintr-un comision de la hotelul unde se cazeaza clientii si de la circiuma unde se distreaza seara.
Lipseste o componenta esentiala: munca. Munca e a clientului. Acesta nu plateste o barca ci satisfactia ca a invatat ceva si ca are o barca facuta de mina lui.
"Constructorul de barci" profita de faptul ca nu oricine poate dispune de un atelier echipat corespunzator, dar multi au nostalgia iesirii pe apa intr-o ambarcatiune constructie proprie. La fel cum fermierul de mai sus profita de faptul ca nu oricine poate detine o ferma, dar multi au nostalgia de a simti mirosul de balegar si de a mulge vaca.


Spinoza

Citat din: pelicanul din Iunie 29, 2015, 06:14:35 PM
. Munca e a clientului. Acesta nu plateste o barca ci satisfactia ca a invatat ceva si ca are o barca facuta de mina lui.
Sa-mi fie cu iertare, dar imho asta inseamna S&G.
Bine'nteles, alaturi de placaj, rasina si tot restul... ;D
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Thor


@pelicanul, ai dreptate.
Bine, hai sa presupunem ca activitatea principala este de constructie de barci de catre salariatii propri, pentru vanzare iar cea secundara este de a satisface  "nostalgia iesirii pe apa intr-o ambarcatiune constructie proprie" a clientilor care vor sa-si construiasca singuri barca. Daca mai are si alte activitati de reparatii, modificari, intretinere etc... a pus-o pe profit.
Am inteles ca Modi asa a facut cu @ionpescar "O barcuta pentru Delta". Nu stim despre pensiune.

N-am habar daca activitatea de constructie propriuzisa de barci din placaj si rasina poate fi rentabila. Fac parte din categoria celor care "n-au batut in viata lor un petec de fibra". M-am bagat unde nu-mi fierbe oala.

kmbh69

Afacerea cu constructia de barci de catre client, sub supravegherea proprietarului de atelier e valabila mai ales pentru barci mici, gen caiac sau ceva de pus pe masina sau pe un peridoc mic, in orice caz pana pe la vreo 5 m lungime. Sunt asemenea firme mai ales in fosta RDG, care organizeaza un fel de vacanta, cum spunea Spinoza. Am vazut asemenea reclame pe la targurile de barci din zona (la Hanseboot, in Hamburg, de obicei prin oct-nov, la Boot Düsseldorf la sfarsit de ianuarie sau la BoatFit in Bremen, la sfarsit de februarie). Desi e atractiva oferta, in cazul meu nu am avut niciodata atat timp la dispozitie doar pentru o tabara unde sa merg singur. Pe de alta parte gasesti pe piata de second-hand cam toate tipurile de barci la marimea asta si cu pret ceva mai mic decat iesi cu materialele, costul taberei si al transportului. Desigur avantajul unei asemenea tabere de construit barci e ca esti sigur de ceea ce ai construit cu mana ta (stii ca ai facut acea barca asa, cu rabdare, cu atentie, ca si pentru tine, nu la repezeala ca la una din multele comenzi), mai ales ca ai avut la dispozitie (pentru sfaturi tehnice) tot timpul mesteri cu experienta, pentru toate fazele determinante din constructia respectiva. In final, fiecare alege in functie de cat e dispus sa investeasca (bani si/sau timp), fiecare alegere cu avantajele (si uneori dezavantajele) ei.

pelicanul

Citat din: Spinoza din Iunie 29, 2015, 06:56:55 PM
Sa-mi fie cu iertare, dar imho asta inseamna S&G.
Bine'nteles, alaturi de placaj, rasina si tot restul... ;D

IMHO asta nu e S&G ci cu totul altceva. Poate sa fie si "Make your own pizza", https://www.youtube.com/watch?v=b9o7DFFimKo, ideea lui Cosmo Kramer :), poate sa fie si un automobil facut dintr-un kit DIY sau poate fi chiar o barca facuta din orice alt material, nu neparat placaj si nu neaparat prin metoda S&G.