o pneumatica mai mica, motorizata

Creat de DoiNomazi, Iunie 05, 2015, 10:21:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

A KaBoat to Fire Island - 2015 on Vimeo

Concluziile unui novice, in urma ultimei iesiri cu KaBoat-ul:

- nu este usor de acostat la un ponton inalt, cu atat mai mult cand lipsesc baloane de acostare, sau alte mijloace de diminuare a frecarii PVC-ului de piloanele pontonului

- chiar si atunci cand se poate acosta la un ponton plutitor (mai aproape de nivelul barcii) frecarea si impactul asperitatilor pontonului ramane o problema ce trebuie rezolvata prin modul de ancorare pupa-prova in asa fel incat sa previna atingerea pontonului indiferent de vant si valurile din apropierea pontonului.

- KaBoat-ul este o barca joasa si valurile trec relativ usor peste bord. Am incercat sa maresc viteza pentru a plana pe deasupra crestelor dar socurile cauzate de spatiile dintre valuri indoiau barca si pareau sa adauge un stress semnificativ pe oglinda.

- Dupa o anumita cantitate de apa acumulata in barca, pupa a coborat atat de mult ca a inceput sa intre apa peste oglinda.

- o barca neagra fara supape de egalizare a presiunii operata in soare cateva ore trebuie lasata sa respire manual. La un moment dat baloanele pareau din lemn...

- se poate naviga si pe valuri mai mari cu conditia sa ai rabdare sa dansezi gratios pe coama lor, ajustand in permanenta viteza, uneori aproape de la val la val, si ocolindu-le in diagonala pe cele mai abrupte. Trec greu milele marine in conditiile astea, dar trec...

- Motorul trebuie sa fie intr-o stare impecabila de functionare pentru a te baza pe el. Fara motor, KaBoat-ul nostru, fara chila, ar fi fost aproape imposibil de guvernat si vantul ne-ar fi scos la malul opus.

- nu m-am dumirit inca in privinta consumului. O mare parte, aproape jumatate din timpul petrecut pe apa, motorul a functionat cam la un sfert din rpm. Am consumat vreo 5 litri si ceva la 33 de mile marine, aproximativ distanta Portul Tomis - Gura Portitei, dupa aproximarea mea, aproape un litru la ora. E normal pentru motorul asta, instalat pe un KaBoat ca al nostru, in conditiile de navigatie respective? Nu pot sa-mi dau seama.

- cand am ajuns la mal am aruncar catargul prova la tomberon. Este a doua filmare compromisa datorita calitatii inferioare a trepiedului. Va trebui sa gasesc o alta optiune pentru catargul prova.

Daca e vreme, macar cat de cat buna, incercam sa iesim si maine. Ploaie e OK daca vantul e moderat, caci maine am vrea sa iesim din laguna la ocean deschis.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320