selva corse 4cp 2t

Creat de marianv, Iunie 08, 2015, 05:57:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

marianv

In primul rand salutari la toata lumea!
Nu ma pricep mai deloc la motoare si de aceea am nevoie de cateva sfaturi.
Motorul din titlu este luat de la un tip,care l-a cumparat de nou in 2001.A fost extrem de putin folosit, practic 5-6 partide in delta la pescuit. Singura revizie i-a fost facuta la service yamaha,acum 3 ani(dupa o stationare de 10 ani),cand i s-a inlocuit uleiul din cizma si bujia. Modelul este simplu construit, nu are pozitie neutru si marsarier,porneste direct in viteza...probabil cu ambreiaj centrifugal din ce am mai citit..
L-am probat pe lac si merge f bine. Ca masura de siguranta l-am dus la un mecanic,care i-a curatat carburatorul(era mai mult curat decat murdar) si a schimbat uleiul in cizma
Acum intrebarile mele ar fi:
- pentru cizma am cumparat un ulei de transmisie auto,dar cu respectarea clasei de ulei recomandat de producator( 80w/90 si api gl 5); este bine sa folosesc in continuare ulei auto sau trebuie sa cumpar ulei special pentru motoare de barca (mult mai scump)?
- o data desfacuta o sticla de ulei,cat isi pastreaza calitatile in timp si poate fi folosit( ma refer atat la uleiul de amestec cat si la cel pentru transmisie)?
- impellerul nu i-a fost schimbat niciodata,dar scoate un jet continuu de apa calda; pot sa merg in continuare cu el sau trebuie sa ma gandesc schimbarea lui? (am comandat deja unul de la reprezentanta yamaha din cauza faptului ca vin f greu)
-la cat timp trebuie curatat carburatorul si schimbat uleiul in cizma avand in vedere faptul ca motorul va fi folosit ocazional la pescuit(maxim 20-25h pe an)?
- iarna,cand nu va fi folosit 3-4 luni, e bine sa ramana benzina in carburator? am inteles ca protejeaza impotriva oxidarii
multumesc!


marianv


Fritz

 Am avut si eu unul de 3.5 cai . Il luasem sa-l pun auxiliar la pilotina. L-am dat unui pescar la tara ...si-l foloseste pe Dunare pe o lotca de 22 de crivace. E mai fortos ca Yamaha de 4 cai in 4 timpi ...si mai putin zgomotos. La consum cam tot acolo...1.4l/ora.
Lasa-l asa cum e.  Baga-i ulei 100/100 sintetic  2%. Adica 20 mililitri / litru de benzina. Eu bagam Bixxol 2T full sintetic de la OMV.  E biodegradabil ...nu scoate fum.
Daca uleiul din pinten nu are apa ...lasa-l asa.  Altfel se poate schimba cu orice ulei de cutie auto...T80-90.
In capac are ceva burete. La al meu se macinase de vreme si mai tragea carburatorul gunoaie. Am gasit muzicuta (supapele) intredeschise ...blocate de macinatura de burete. Rotorul pompei de apa este pe axul elicei ..chiar sub elice.  Deci daca pintenul e in apa ...trage . Nu e la imbinarea cizmei cu pintenul.
In rest ...sa-l folosesti sanatos.  :)

Aj aici link-ul la un pdf...    http://www.czmarine.cz/rozkresy_selva/2-takt%20SELVA/1-%203,5%20CORSE%202007-2008.pdf
Uite si o poza...

marianv

Mulțumesc Fritz!
Impellerul când trebuie schimbat? Asta are deja 14 ani dar e folosit 20-30h max
Iarna ii las benzina in carburator?

Fritz

 Daca scoate apa e ok. Vezi daca scoate si la turatie mica ...Gasesti sa cumperi la Motoarebarci in Bucuresti ...
str Portile de Fier ,nr 22 .
Cred ca e vreo 85 de Ron...si e acelasi cu cel de 6, 8, 9.9 si 15 cai. Se foloseste si la Selva 8 /4T cel intr-un cilindru.
   Impellerul original e mai bun decat altul nou si chinezesc.
Poti lasa benzina in carburator...dar se evapora si va ramane uleiul ...Poate forma o pojghita care va infunda jiclorul . Mai bine-l rastorni sa iasa afara. Scoti benzina . Va mai ramane ceva in pompa ,furtun ...dar cu cat e mai putina cu atat e mai bine.

marianv

Impelerul original ma costa 135 lei :-)
Apa scoate si la turație mica,dar cu o presiune mai mica bineînțeles. Ce ma mira este faptul ca e destul de calda...un prieten, care are un Mercury 3,3 2t si îmi povestea ca la el apa e mai mult rece..si nu cred ca are termostat
Dezavantajul la motorul asta este rezervorul montat pe capac si faptul ca volanta nu are un cadru de protecție. Are tăieturi in rezervor...probabil a fost deschis capacul in timp ce motorul mergea
Mecanicul a făcut si un reglaj la carburator după ce l.a curatat,dar mi.a spus ca mai pot umbla la jiclorul de aer daca nu.mi convine.....aici trebuie sa țin cont de ceva anume?

Fritz

 La Selva apa iese dupa termostat . Iese calda si putina.
La Mercury iese rece si jet puternic...ca are martorul inainte de termostat.

Reglajul surubului de aer ...se strange la maxim (nu fortat) si se deschide 1 tura si un sfert.  1 1/4 rotatii.
Uite o copie ...atasata... :) e scris jos  ,,apertura 1 1/4 giri ...si la 3.5 si la 4 cai.  E acelasi motor.
Daca merge asa ...lasa-l cum l-a reglat mecanicul. Scoate bujia dupa un drum mai lung ...si fa-i o poza.
  Trebuie sa fie gri spre maro ...daca e spre negru ..mai desfaci aerul 1/4 de tura.

marianv

Mulțumesc mult! Raman dator
Ti.am trimis mp,dar nu stiu daca ai primit....te rugam sa.mi lași un nr de tel,eu sunt tot din bucuresti