Transformare Yamaha Autolube 20cp

Creat de MariusMKV, Decembrie 22, 2021, 09:39:39 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

MariusMKV

Salutare si sarbatori fericite!
Am un Yamaha Autolube 20cp model 2007 (20DMHO sau 20D) si ma mananca sa il fac de 25cp (25N).
Din ce am scormonit pe internet, motoarele sunt identice (395cc cu 2 carburatoare) cu 2 exceptii:
1. Carburatoarele au repere diferite dar sunt compatibile pe ambele tipuri de motoare si toate piesele ale acestora sunt identice.
2. Difera restrictia din cizma.

Am gasit pe youtube diferite persoane care au modificat acest tip de motor si ei au modificat restrictia din cizma.
Unul a marit gaura din restrictie de la 24.4mm la 36mm, altul la 40mm iar alta persoana a scos definitiv restrictia.
Mai jos sunt link-urile celor care au facut aceste modificari.
Am facut cineva la noi asa ceva?
Rog doar pareri constructive.
Multumesc anticipat

https://youtu.be/GC-8zF3dOpM
https://youtu.be/59dBoVGKa6Y
https://youtu.be/q7fimN1Dyiw



diles

ar fi bine sa stii diamtrul restrictiei la cel de 25deoarece mai mult nu inseamna neaparat mai bine.un motor in 2 timpi nu functioneaza bine cu evacuare libera,sau daca o face e in detrimentul consumului.reducerea restrictiei pe evacuare trebuie completata cu reglajele carburatoarelor,altfel poti sa ai amestec prea sarac in motor ceea ce e periculos la un motor in 2 timpi,poate duce la scurtarea vietii sau chiar griparea motorului

MariusMKV

#2
Clipul din mijloc e facut de niste baieti din rusia care se ocupa doar cu reparatia/modificarea motoarelor de barca. Din ce am vazut, ei au marit gaura la maxim din cat se putea (40mm).
Problema este ca eu nu prea inteleg rusa si nu-mi dau seama daca au mai modificat si altceva, in clip explicand ceva si despre avansul aprinderii..

Later edit: am demontat cizma la al meu si pare sa fie usoara treaba ( ultima poza )

pisica

Citat din: MariusMKV din Decembrie 22, 2021, 09:39:39 AM
Salutare si sarbatori fericite!
Am un Yamaha Autolube 20cp model 2007 (20DMHO sau 20D) si ma mananca sa il fac de 25cp (25N).
Din ce am scormonit pe internet, motoarele sunt identice (395cc cu 2 carburatoare) cu 2 exceptii:
1. Carburatoarele au repere diferite dar sunt compatibile pe ambele tipuri de motoare si toate piesele ale acestora sunt identice.
2. Difera restrictia din cizma.


Nu bag mana in foc, dar nu cred ca carburatoarele sunt compatibile..
Ca difera jiglerele, n-ar fi o problema, dar difera si diametrul interior...la cel de 25 e mai mare.
Eu am studiat problema la motorul meu  Suzuki de 25 de cai, care se poate face de 30.
La mine difera carbuatoarele si chiulasele, cel de 30 are raportul de compresie mai mare.
Parerea mea, nu modifica nimic la motor pana nu edti sigur ce modificari trebuie facute.
Cauta pe megazip motorul tau, cat si pe cel de 25 si verifica dupa codurile pieselor, sa vezi ce difera de la unul la altul.
PS
In filmuletul asta se modifica un Yamaha de 20, in 25...difera diametrul interior sl carbului, difera jiglerele.
Nu e motorul tau, dar intuitia imi spune ca si la tine e la fel.

https://youtu.be/G6_N9UgtHmE
Despre carbuatoare, de la minutul 12...

MariusMKV

Am cerut sfaturi peste tot dar din pacate din tara nu a venit deloc.
Pe forumuri au ramas doar cei nostalgici iar pe grupurile de pe fb nu prea sare lumea sa ajute.
Inca sunt in faza de studiu dar sunt pe directia cea buna..
PS: sper ca nu te-ai suparat pe mine pt replica de pe topicul celalalt

pisica

Citat din: MariusMKV din Decembrie 27, 2021, 10:30:17 PM
Am cerut sfaturi peste tot dar din pacate din tara nu a venit deloc.
Pe forumuri au ramas doar cei nostalgici iar pe grupurile de pe fb nu prea sare lumea sa ajute.
Inca sunt in faza de studiu dar sunt pe directia cea buna..
PS: sper ca nu te-ai suparat pe mine pt replica de pe topicul celalalt
M-am uitat pe megazip, componentele carbuatoarelor sunt identice, includiv jiglerele...dar carburatoarele au coduri diferite si nu doar codurile ci si preturile.
Poate gasesti pe cineva care are un Yamaha de 25, sa se uite ce e marcat la interiorul carburatorului...
Nu m-am suparat, n-am gasit nicaieri compresia la Yamsha de 15 csi, dsr cei din service sigur o stiu. E prima masuratoare care arata starea unui motor, nu cred ca aia merg pe bajbaite.

MariusMKV

Am cautat toate persoanele care vand carburatoare de 25N pe ebay si le-am rugat sa imi primita poze cu ele sau sa imi zica ce scrie la interior. Pana acum mi-au raspuns 2 persoane. Ambele tipuri de carburatoare au diametrul interior de 22mm.
La fel am procedat si cu restrictia din cizma.

diles

am raspuns deja,cauta dimensiunea restrictiei la cel de 25, nu cred ca e bine sa o scoti cu totul,motorul are nevoie de o contrapresiune pe evacuare altfel jumate din amestec se pierde pe evacuare in momentul compresiei.carburatia o verifici dupa aceea din culoarea bujiilor,pui bujii noi faci niste ture cu motorul in sarcina si scoti bujiile,trebuie sa fie caramizii la culoare,daca sant albe amestecul e prea sarac,daca sant negre e bogat.sa nu mergi pe amestec sarac,la doi timpi reglajele se fsc de la bogat spre sarac si nu invers.spor