Tuning Honda BF5

Creat de ionpescarul, Iunie 18, 2015, 04:39:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Cantaresc bagajele ,toate consumabilele le voi cumpara din mijlocul deltei :ulei,malai,boabe de porumb etc ,cate putin ,daca trec de 35- 40 kg nu mai gliseaza ,dar ce ma fac cand voi prinde si peste? am zis ca ansamblul asta e ok ,dar daca ar mai fi inca 1cal putere ,ar fi minunat,2 cai in plus ar fi minune.un prieten spune ca 1 cal in plus poate fi optinut cu jigler care are gaura pentru 6 cai ,nu stiu de unde sa iau un jigler ,nu ma da nici bani afara din casa.Motor mai mare nu iau deocamdata, dupa ce dau de permis mai vorbim ,deocamdata din motorul asta a-si vrea doar putin mai multa putere.

Fritz

  Nu este adevarat. Maresti jiclorul ..si imbogatesti amestecul in benzina. Va consuma mai mult si va merge mai prost. Lasa-l asa cum e.  Din 4 mai faci 5 ...
In principiu carburatorul e calculat la un amestec optim aer/benzina ...Diametrele interioare ( venturi) sunt calculate in functie de diam. jiclorului principal.  Se schimba tot carburatorul ...galeria de admisie...

ionpescarul

Citat din: Fritz din Iunie 18, 2015, 05:56:39 PM
  Nu este adevarat. Maresti jiclorul ..si imbogatesti amestecul in benzina. Va consuma mai mult si va merge mai prost. Lasa-l asa cum e.  Din 4 mai faci 5 ...
In principiu carburatorul e calculat la un amestec optim aer/benzina ...Diametrele interioare ( venturi) sunt calculate in functie de diam. jiclorului principal.  Se schimba tot carburatorul ...galeria de admisie...

Deci neaaparat alt carburator,motorul Honda bf5 are 127 cmc ,cu ce carburator ar trebui inlocuit ,ce  capacitate cilindrica sa sa aibe motorul donator? Ca sa nu fortam parametri de siguranta,merge oare un carburator de motoscuter ? de ex un motoscuter cu capacitatea de 150cmc,sau 175 cmc?



ionpescarul

In urma discutiei telefonice cu Adi (Fritz) am inteles ca trebuie sa nu aduc nici-o modificare motorului.Multumesc Adi

Mihai Irimia

Fritz, tu ai auzit de raportul stoenchiometric?

Fritz

#5
 S-o iau ca gluma ???     ;D ;D ;D ;D   Buna asta !!!  DA !! SI ???  :o

Asta incercam sa-i spun omului ...cu raportul optim aer/benzina ... Am gresit cu ceva??? 14.7/1 la benzina...
Sa inteleg ca ai chef de ,,tunat " motorase de 5 cai...enjoy ...Supercharger ...nitro ... sonda Lambda

Ce poti face sa-i maresti puterea unui motor ? Din cel de 4 ..faci 5 schimband carburatorul...
Ai 4 parametri ...
PLAN ...
1...presiune (compresie...) ...daca o maresti trebuie sa treci la benzina de 98-100.
2...lungimea cursei   ( e fixa )
3...Aria pistonului ( e fixa)
4...N = turatia ( limitata de masele pieselor in miscare ...admisie, evacuare si electronic .

Doar N se poate mari un 10% ... cu admisie mai putin restrictiva , galerie mai scurta si lustruita, supape mai mari ...axa cu came cu timpi de admisie evacuare modificati !!! multiscanteie...esapament rezonant ...

Amestecul optim 14.7/1   duce la un consum optim si obtinerea eficienta a puterii. Sonda lambda asta controleaza ... Lambda =1 ...inseamna  amestec 14.7/1 ( la motoarele pe injectie ...e raportul optim ).
Un amestec sarac nu arde...iar un amestec bogat arde partial.
Orice ,,tuning" mareste mult consumul si putin performantele.  Se foloseste amestec mai bogat la motoarele foarte comprimate ...care se supraincalzesc ...pentru racire. Caldura latenta de vaporizare a excesului de benzina ...este luata din capul pistonului ...Altfel pistonul se topeste ...
Nu are rost sa tunezi un motor de 5 cai ...sa-l faci de 5.5 ...cu atatea modificari. Omul va merge cu el in blana ...si la 5.5 cai...o sa-l faca zob repede ...( pinionul de pe axa cu came e din plastic si la cateva autoaprinderi ...cedeaza nervos )...  :'(


Mihai Irimia


kennek18

Salut. Am si eu un BF5 cu cizma lunga Si nu stiu ce Barca ar merge pt el. Gomflabila nu merge bine cu cizma lunga... Vreo idee?

Florio

Citat din: kennek18 din Februarie 24, 2016, 10:16:31 PM
Salut. Am si eu un BF5 cu cizma lunga Si nu stiu ce Barca ar merge pt el. Gomflabila nu merge bine cu cizma lunga... Vreo idee?

Cizma lunga implica o oglinda inalta. Motorul ar merge pentru un velier de dimensiuni mici.

kennek18

Multumesc mult de raspuns! Ai putea sa imi dai in exemplu de asemenea velier? Sincer nu prea sunt in tema cu velierele. Multumesc!

kennek18

Salut din nou. Am gasit solutia. Il transform in cizma scurta si il pun pe gomflabila.
Am gasit piesele de conversie pe eBay. Cizma ce am cumparat-o e cam vraiste la vopsea. Are cineva ceva sfaturi cum sa o vopsesc?
Inauntru e cam murdara de un fel de vaselina. Cu ce sa o curat? Apoi dupa ce o curat trebuie sa ung interiorul? Cu ce?
Multumesc mult!

Danillo

Nu cred ca e vaselina, ci ca a intrat apa și sa amestecat cu ulei. Te sfătuiesc sa înlocuiești simeringurile. Nu se unge cu nimic la interior, doar se pune ulei.

Trimis de pe al meu D5803 folosind Tapatalk


kennek18

Multumesc mult!
Cu ce sa il sterg la interior?

kimi

Curata cu un degresant , curatitor de frane etc
Cizma poti sa o vopsesti cu antialga sau exista si vopsea la spray pt. motoare outboard care reproduc nuanta originala .

kennek18

Am uitat sa mentionez ca piesa ce vreau sa o vopsesc e partea dintre motor si cutia de transmisie. Acolo unde sunt tijele de viteza, tubul de evacuare si axul de transmisie.
Multumesc!