Rampa lansare velier transportabil la marea Neagra

Creat de Victorious, Noiembrie 06, 2017, 12:09:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Victorious

Salutare tuturor,

Am si eu o intrebare; exista vreo rampa de lansare la apa pentru un velier transportabil pe litoralul romanesc?!

Si daca DA (de aici incep restul intrebarilor), din experienta, se poate lansa pe aceasta rampa un velier cu derivor fix?

As vrea sa stiu, in vederea achizitiei, daca trebuie sa iau in calcul serviciile portuare (macara, acostare ...). Pentru ca daca tot nu pot sa fiu independent, atunci nu are rost sa ma gandesc la un velier transportabil

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

pelicanul

Stiu sigur ca exista rampe in Tomis, Eforie si Mangalia. Posibil sa existe si in Limanu. Nu am vazut pe nimeni sa dea la apa o barca cu derivor fix pe aceste rampe.
Am incercat sa dam la apa si sa recuperam barca cu derivor fix a unui prieten, undeva in Grecia. Aruncatul in apa nu e nici o problema, dar la recuperare asezarea pe peridoc e f...utere de u...tere. :) Poate am avut noi ghinion sau nu ne-am priceput, dar nu as sfatui pe nimeni sa incerce. Pentru barcile cu derivor fix macaraua e sfinta.
La Eforie exista macara de cheu de 3 tone, nu trebuie sa umbli dupa macara auto. Costa 100 de lei lansarea si 100 de lei ridicarea.
In Tomis si Mangalia trebuie macara auto, la Limanu se lucreaza cu macaraua de 25 tone din santierul naval.

calin1967

La Limanu exista o rampa de pamant foarte abrupta si cu niste bolovani in apa care o fac aproape inutilizabila.

George563

Macaraua de la eforie nu a mai fost 100 lei anul asta ci 220 lei. Depinde foarte mult de velier si peridoc. In Tomis se poate da la apa si ridica veliere ce au maxim pe peridoc 125cm la linia de plutire de la nivelul asfaltului si asta dupa ce pandesti bine sa bata cateva zile estul. Se poate lansa la navodari la una din pescariile de pe dig dar nu poti sa o ridici.  Pe litoralul nostru este aproape imposibil sa ridici  cu peridocul un velier ce are un pescaj mai mare de 1m(la care se adauca cel putin 40cm de la peridoc). Daca stai la curte sau ai in alta parte unde poti gazdui barca, orienteazate catre velier tractabil cu toate ca-l dai la apa cu macaraua. La noi nu-s prea prietenoase marinele cand vine vorba de bani :)

Victorious

Vă mulțumesc mult pentru răspunsuri! Mă interesa, din experiență, cât de complicat este. Acum mi-e clar, că este nevoie de macara.

Întrebare; există cineva care să facă așa ceva?! Când spun asta mă refer la, depozitare pe litoral în siguranță, lăsat la apă cu macara, greement și pe valuri :) ... după weekend, mini vacanță, macara, depozitare

Sincer, îmi este frică de partea asta de întreținere, curățat chilă, vopsit


Sent from my iPad using Tapatalk

George563

Nu stiu daca este cineva care se ocupa, dar se exclude ideea sa o dai " vineri la apa si se ridica duminica".  In Tomis noi cei cu veliere tractabile ne ajutam intre noi la scos barcile si strans greementul iar asta e o placere si ne aduna la o cafea pe toti. Dar ne este indeajuns sa lansam si sa ridicam de doua ori pe an(primavara la apa si le ridicam toamna aprox 6/7 luni pe apa). Daca ii dai antifouling inainte de a o da la apa chiar si variantele low cost nu ai probleme toamna la curatare. Dar nu e placut deloc sa dai un velier de 22/26 feet la apa. Daca este mai mic posibil.

Victorious

Multumesc mult pentru raspuns! Acum am o imagine completa

pauli

exista si varianta macaralei de 25 tone de la SN Mangalia (santierul vechi de langa marina Limanu). Pretul e de 50 euro plus tva pe operatiune (ridicare sau coborarare)

bluenote

Bun topicul, foarte necesara discutia asta. E important sa fim rationali si lucizi atunci cand decidem sa ne cumparam o barca, pt ca de prea multe ori ne lasam coplesiti de entuziasm. Eu m-am interesat care sunt taxele percepute de "marinele" de pe litoralul nostru si am decis ca deocamdata nu-mi permit un velier. Luasem in calcul sa-mi cumpar un Corribee 21 sau Hurley 22 din GB, dar mi-am dat seama ca nu imi permit sa intretin un velier. Bani sa-l cumpar si sa-l restaurez as fi avut, dar taxele aferente imi depasesc posibilitatile, iar pt 5-6 weekenduri pe an de sailing costier, nu se justifica investitia (raportat la veniturile mele). Am vazut in Anglia ca sunt foarte populare velierele tip "bilge keel", cum e cel din poza 1. Motivul ar fi faptul ca in felul asta nu mai e necesar sa tii barca in vreo marina, deci scapi de taxe etc, iar la reflux barca ramane perfect echilibrata.Totusi, mie nu-mi inspira incredere solutia asta constructiva. Tindeam spre un Corribee 21 sau Hurley 22, precum cele din pozele 2 si 3. In fine. M-am multumit cu un Shetland motorizat, desi inca visez la vele.

Florio

#9
Citat din: bluenote din Ianuarie 26, 2018, 03:24:45 PM
Bun topicul, foarte necesara discutia asta. E important sa fim rationali si lucizi atunci cand decidem sa ne cumparam o barca, pt ca de prea multe ori ne lasam coplesiti de entuziasm. Eu m-am interesat care sunt taxele percepute de "marinele" de pe litoralul nostru si am decis ca deocamdata nu-mi permit un velier. Luasem in calcul sa-mi cumpar un Corribee 21 sau Hurley 22 din GB, dar mi-am dat seama ca nu imi permit sa intretin un velier. Bani sa-l cumpar si sa-l restaurez as fi avut, dar taxele aferente imi depasesc posibilitatile, iar pt 5-6 weekenduri pe an de sailing costier, nu se justifica investitia (raportat la veniturile mele). Am vazut in Anglia ca sunt foarte populare velierele tip "bilge keel", cum e cel din poza 1. Motivul ar fi faptul ca in felul asta nu mai e necesar sa tii barca in vreo marina, deci scapi de taxe etc, iar la reflux barca ramane perfect echilibrata.Totusi, mie nu-mi inspira incredere solutia asta constructiva. Tindeam spre un Corribee 21 sau Hurley 22, precum cele din pozele 2 si 3. In fine. M-am multumit cu un Shetland motorizat, desi inca visez la vele.

Dar și Shetland-ul e o barcă mare. Chiar dacă nu are catarg, mersul către casă de fiecare dată, înseamnă destul de multă bătaie de cap.
Există totuși o soluție ieftină, dacă îți plac velele. Cumpără ceva cu un greement foarte simplu: o yolă sau un catboat. Lansatul, ridicatul de la apă și transportul sunt foarte simple. Greementul, un "par" de lemn :)
Există un singur dezavantaj, acela a cabinei mici, doar de adăpost.
În rest, acest tip de barcă nu costă nimic.

bluenote

Florio: multumesc pt recomandare, dar am deja ceva din clasa 470. E misto, desi ma basculez atat de des ca nici nu tin minte cand m-am intors uscat  la mal :)

ghrt

Chilele duble în sine nu sunt o problemă, dar fiind duble sunt lăsate poate mai des la reflux să susţină barca. Sunt anumite modele de bărci la care în timp lucrează prinderea chilă - carenă şi se rup şuruburile sau cedează fibra. Sunt şi modele cu zero incidente.

lipan

Ca de obicei Vali știe mai multe despre "double keel", așa îmi amintesc că-i spunea el, și mi s-a părut chiar entuziasmat de acest tip de barcă, dar nu știu pe unde a scris.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

Citat din: bluenote din Ianuarie 26, 2018, 03:58:02 PM
Florio: multumesc pt recomandare, dar am deja ceva din clasa 470. E misto, desi ma basculez atat de des ca nici nu tin minte cand m-am intors uscat  la mal :)

Mai zic două vorbe, ca să fiu sigur că s-a înțeles ce-am vrut să spun :)

Un catboat are drept catarg un par de lemn, se lansează și recuperează extrem de simplu, pleci cu el acasă mai ușor decât cu Shetland-ul. Navighează fain, e spațios și pe deasupra e frumos foc! :)

https://www.youtube.com/watch?v=XaJI-NyhwBU

https://youtu.be/rJdmfkoyonM?t=61


bluenote

Florio: intr-adevar, foarte frumos catboat-ul, dar nu-i nici cal, nici magar! Un velier de 6,5-7m e altceva, mai mult spatiu si pt nevasta si copil, alt confort pt sailing costier 3-4 ore. Ceea ce am acum imi ofera trairi mai intense decat un catboat. Ma refer la genul asta de barca https://www.youtube.com/watch?v=fYOi7tW5zQo (ceva mai scorojita barca mea). Deocamdata avem ceva carente in a o manevra, pt ca am o partenera la fel de neofita (dar sa nu-mi barfesc consoarta :) ) Iar la Shetland nu renunt pt un catboat.
Dar hai ca am stricat topicul omului !