OZN

Creat de pelicanul, Iulie 03, 2015, 04:17:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sosoktm

acuma, daca au dat altii cu piatra,  insist si eu. Barca e frumoasa, dar daca o vezi noaptea, si mai de la distanta...ashea, cu ochii mijiti :)))
O fi proiectul de pensionare al unui tamplar care si-a vandut pamantul de la tara. Bine ca nu a pus pe exterior si ceva suporti de prosop.

Dell_ser

Da rautaciosi mai sunteti. Poate este un haute cuture si in viitor o sa fie ultimul ragnet stilistic la nave. he he

Thor

Dupa atatea comentarii "favorabile" eu incep sa cred ca "sunt acri strugurii". ;D

mariusbig

Vorba unui prieten la bautura : " Urata natie de om mai esti ! "  . Hai sa nu fim rai si urati ( noi sau barca ??? ). Fiecare defileaza cu ce vrea , ce poate si daca poate. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii lui , copaia lui.
Eu ii doresc ape linistite si fire intinse daca e pescar. ( desi nu cred !!! )
PS. Pozele sunt oricum super , multumiri fotografului.

pelicanul

Trebuie sa marturisesc ca nu sint eu fotograful, desi fotografiile au fost facute la sugestia mea ... :) Fotograful a fost Florin21 (de pe barcaholic). Am facut impreuna o iesire pe mare si am vazut "minunea" pe cheu in Eforie.
Vroiam sa stiu daca e acelasi constructor ca la "Fly Fox" pentru ca seamana ca stil. Asta din pura curiozitate de barcagiu.
In rest, "No Comment!"  :)

Vali

Posibil sa fie facut de acelasi constructor (din Voluntari), e cold molded clasic.
Singurul meu comentariu e ca orice barca nou aparuta e de apreciat, indiferent de stil sau utilitate.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

home made

nu mai criticati mai romani,construiti ! fiecare e liber sa faca ce vrea si cum vrea,cu conditia sa nu-i deranjeze pe ceilalati.
asa ceva o sa vedeti peste granite,facute de firme serioase,chiar din carbon:asta e noua moda,asa ca.........

Dbr

Salutare,
Si eu cu mici comentarii...Nu stiu exact de ce , dar intotdeauna cand vad o lucrare din lemn, fie el mai nobil sau nu, fie ca este o barca sau o casa,pentru mine personal toate devin o lucrare de arta! Numai cine a lucrat cu lemn stie despre ce vorbesc. Lemnul parca iti spune singur cum trebuie sa il abordezi in lucrare.
Prin toate calatoriile mele prin NL am facut mii de foto, bineinteles cu multe barci, dar cand vedeam una lucrata in lemn , devenea vedeta si era fotografiata din toate unghiurile. Voi cauta in arhive si voi posta cateva superbe.
Deocamdata ce am gasit prin computer ratacite...Voi reveni.
Stima.

Fritz

#23
  Nu toate ambarcatiunile din lemn sunt frumoase ...si multe sunt facute de mesteri care nu au nici cele mai elementare notiuni in ale barcilor ...Oricat de nobil ar fi lemnul folosit si oricat de multe ore de munca ...oricat de mare ar fi investitia ...tot un kitch ramane...o natura moarta ..dupa parerea mea...Copaci taiati degeaba.
Uitati de exemplu Riva. Dar sunt barci din 1950-1960 ...restaurate. Arata frumos ...niciodata nu-si vor justifica pretul ...dar nu sunt construite acum. Asa arata o barca de lux pe vremea lui Al Capone.
E totusi o forma de glisare ...de acum 75 de ani ...Are gurne ...Uitati oglinda ...Are unghi negativ ...sa nu traga apa dupa ea...Nu si sifonierul din discutie... Jos oglinda are un unghi pozitiv prea mare ( urca apa pe ea) iar sus e tobogan...Formele carenei sunt puerile...sau cum sa le zic...Carena nu are forme de barca. E din topor...
Imi spun si eu parerea ... Sincer. Daca as primi cadou acea creatie artistica ...as refuza-o din start.

Thor

@ Fritz
Scuze, eu nu ma prind: cand este pozitiv si cand este negativ unghiul oglinzii? Nu indraznesc sa te intreb care sunt implicatiile in cele doua cazuri.

Fritz

 Uite o poza cu osatura pt. Riva. Oglinda este inclinata spre prova...La barcile de viteza unghiul oglinzii pe chila e 90 sau negativ ( ca in acest caz). E barca de 100 de ani...
La outborduri unghiul se face un pic pozitiv ...8-10 grade ...adica oglinda face cu chila un unghi de 100 de grade si e inclinata spre pupa.
In cazul in care acest unghi e prea mare 90+45 ...cam cum are sifonierul , apa ca orice fluid, prin efect Coanda va urca pe oglinda urmarind suprafata ...si va apupa barca ...Functioneaza ca flapsurile la avion ...
Deci consum energie sa ridic tot timpul o masa mare de apa ...Masa aia ma scufunda de pupa...
Barca va merge apupata si va dislocui multa apa ...Va draga. La glisare...Dar pana la glisare ...va dislocui tone de apa in regim de tranzitie...
Are foarte multe greseli ...Nici de mobilier de gradina nu mi-ar place...  :'(

Thor

Multumesc mult, am inteles.
Despre OZENE puteti vorbi dor voi care stiti. Arata retro, este adevarat, ca masinile alea mari, americane cu furnir pe aripi. Eu cand am vazut-o am zis: "Maaama, ce barca!!!" Admirativ ;D ;D ;D

home made

salut Fritz-ule,ia arata-ne si noua barca aia perfecta construita de tine !asteptam.......! :) teoria ca teoria,practica ne omoara.......:)

nicu

cred ca este vorba de gust ... si nu ma refer la struguri  :)
poate este facuta dupa planul lui Dabija ...

Rumpi

O sa dau si eu asa o parere neavizata. Cred ca multi au o problema cu barca strict din punct de vedere estetic. Dincolo de orice aspect tehnic pupa arata ciudat in principal deoarece nu pusca liniile. Dupa ce ai curburile alea la cabina iti fuge ochiul spre pupa si te trezesti cu o suprafata plata cu unghiuri drepte. Obiectul violeaza legi de design, adica armonia liniilor si unitatea stilistica. Bineinteles ca legile pot si au fost adesea violate voit din diferite motive, dar putini sunt designerii care au avut succes asa (de obicei aia geniali care vedeau ceva ce noi nu vedem). O alta problema e obisnuinta. Daca te uiti strict la bordaj si cabina (iarasi fara chestii tehnice) vezi o barca conceputa dupa 2010, adica un design actual. Aceleasi forme le avea la cabina si punti si scula de 35m de statea langa mine in marina si unde echipajul se plimba cu biciclete de carbon single speed prin sat, sau ala de la ancora de avea elicopterul tras in folie pe puntea din spate. Doar ca barcile astea din revista sunt de obicei vopsite, crem sau negru sau bleumarin sau combinatii (albul pur nu mai e la moda). Ochiul vede si creierul interpreteaza doua chestii diferite care se bat cap in cap: forme 2015 si material 1930. Dungile alea aurii sunt cireasa de pe tort, accentueaza puternic contradictia. Dupa ce proprietarul descopera ca dupa 2 sezoane nu mai straluceste la fel lacul si ii trage o schema de vopsire crem-bleumarin si 3 sipci de inox va schimbati parerea de nu mai vedeti nici unghiurile drepte de la  imbinarea oglinzii cu bordajul. De altfel multe motoryachturi one-off sunt cold-moulded dar majoritatea sunt vopsite. Alea care nu sunt au un design facut anume sa puna in valoare furnirul nobil. De ce credeti ca iau designerii buni o tona de bani, numa ca sa stea degeaba?
Oricum pana la urma parerea oamenilor conteaza doar daca au bani in buzunar. Proprietarului actual evident ca ii palce si parerea viitorului proprietar va conta si aia.