Examen D si C

Creat de mariusbig, Iulie 06, 2015, 05:09:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusbig

Salut prieteni leganati .
Pentru cine vrea se da examen la Bicaz pe 17 iulie  -  cat D si C simultan cine vrea , se plateste separat si se fac 2 dosare pentru fiecare categorie. Dosarele se depun pana pe 14 iulie. Taxa este acum 462 lei/categorie.
Daca doriti mai multe informatii va stau la dispozitie.

sixone

Ca sa nu mai deschid un alt subiect, postez aici. Astazi am fost la ANR sa-mi inmatriculez o barca si am aflat din intamplare ca incepand cu luna urmatoare se schimba metodologia sustinerii examenelor si se va da si proba practica din cate am inteles, va trebui facuta si o scoala, etc. Defapt pana apar toate normele si se pun de acord cu toate probabil nu se vor mai sustine examene, deci e posibil sa dureze luni bune.
Asa ca cine nu s-a hotarat sa-si dea C-ul sau D-ul ar fi bine s-o faca luna asta daca mai poate, din cate am vazut la Giurgiu se organizeaza pe 29 iulie.

ghrt

Bună informaţia. A apărut deja noul ordin pe site-ul ANR-ului, se aplică din 11 august. Examenul nu presupune o probă practică, dar se solicită absolvirea unui curs pentru obţinerea categoriilor C şi D.

Însă am remarcat că se impune preschimbarea tuturor permiselor deja emise, cu prezentarea adeverinţei medicale. Probabil asta a înţeles ANR-ul din iniţiativa cu eliminarea birocraţiei.

pelicanul

Citat din: ghrt din Iulie 20, 2016, 11:48:15 PM
Bună informaţia. A apărut deja noul ordin pe site-ul ANR-ului, se aplică din 11 august. Examenul nu presupune o probă practică, dar se solicită absolvirea unui curs pentru obţinerea categoriilor C şi D.

Însă am remarcat că se impune preschimbarea tuturor permiselor deja emise, cu prezentarea adeverinţei medicale. Probabil asta a înţeles ANR-ul din iniţiativa cu eliminarea birocraţiei.
Intr-adevar, se pare ca cineva a luat-o razna! Din nou!  :o
Nu scrie termenul pina la care trebuie facuta treaba asta, vor aparea probabil norme de aplicare si clarificari la norme si tot asa. Sa speram ca se va lungi pina in 2020 cind imi expira si permisul de conducere auto, ca sa nu fac doua drumuri la psiholog! :)


Alex1958

Fratilor,
M-ati bagat in ceata! Anul trecut mi-am schimbat permisul de conducator de ambarcatiune de agrement caci cel vechi se stersese.
Acum am intrat pe site-ul ANR sa vad ce vor concret domnii de acolo.
Am dat peste "Decizia ANR privind Sectoarele de ape nationale navigabile pentru desfăsurarea activitătilor sportive și de agrement" din 14.06.2016.
http://portal.rna.ro/SiteAssets/PDF/decizie%20Agrement%20Nautic.pdf
Am citit-o si m-am crucit! Despre DD scrie ca in conformitate cu HG 583/2015 activitatile sportive si de agreement cu motovehicole nautice este interzisa in DD. Oare barcile cu motor intra in categoria asta?
Reiese din aceasta decizie ca n-ai voie sa te dai cu ambarcatiuni sportive (caiac, canoe, barci cu rame, barci cu motor si asimilate) decat pe niste sectoare de pe Dunare.
La Capitania Zonala Giurgiu scrie, intre altele, ca la Oltenita n-ai voie sa faci agrement (adica oare sa folosesti barca cu motor?)
Nu mai inteleg nimic, e ca in reclama cu hemoroizi /hemoro easy. 

sixone

Nu, e vorba de ski-jeturi, cel putin asa am gasit eu definitia 'motovehicului nautic'.

motovehicul nautic - o ambarcaţiune cu lungimea mai mică de 4 m, care utilizează un motor cu ardere internă ce antrenează o pompă cu jet de apă ca sursă principală de propulsie şi care este destinată să fie operată de către o persoană sau persoane care stau jos, în picioare ori în genunchi, mai degrabă pe corpul ambarcaţiunii decât în interiorul acesteia;

Referitor la proba practica pt examen, de la ANR mi-a zis ca se sustine tot cu cineva de la ANR pe un lac ceva nu pe Dunarea navigabila, dar nici ei nu stiau prea bine inca.

Aici e ordinul: http://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Ordin%20527%202016.pdf

"Candidatul trebuie să dovedească prin examinare:
..
b) abilitatea de a aplica aceste cunoştinţe în practică. ..." e ceva scris prin anexa 2, oricum acum cred ca-i totul neclar pt. toata lumea.

pelicanul

Eu vorbeam de chestia de aici: http://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Ordin%20527%202016.pdf

La articolul 7 spune: "Art. 7. - Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement, indiferent de clasa acestuia, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor preschimba cu prezentarea certificatelor, eliberate conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b)"

Nu se precizeaza termenul pina la care trebuie facuta preschimbarea.


sixone

Da, aia n-am inteles nici eu, pare o prostie, pe el nu scrie cand expira si nici nu inteleg ce vor sa schimbe la el, plus ca si inainte iti cerea o adeverinta de la medicul de familie.

cristiantutuianu

Se schimba plasticul.
Acum avem de la 1 la 15 puncte .....nume ,adresa ...samd
Modelul nou are de la 1 la 13 puncte.....nume ,adresa ...samd
    Mărimea certificatului va fi conform standardului internaţional ISO/IEC-7810 cred ca aici e smecheria {imprimante chesti achizitii.... ;)}
ISO/IEC-7810 formatul??? acum carnetul e ID-1
ID-1             85.60 × 53.98 mm     card bancar marimea actuala
ID-2            105 × 74 mm    cartea de identitate
ID-3            125 × 88 mm    marimea pasaportului
ID-000    25 × 15 mm    SIM cards

Daca o sa bage model ID-2 o sa il purtam alaturi de CI  >:(
ID-3    e minunat sa fie folosit in loc de pagaie....  ???

ghrt

Indiferent de motiv (care de regulă este superfluu) civilizat ar fi fost să fie trimis noul card la adresa beneficiarului, cu poşta. Dar nu nene, fă cerere, mergi la autoritate (ha-ha!), stai la coadă şi prezintă adeverinţă medicală, care este foarte relevantă, nu-i aşa? nu de alta dar trebuie să se simtă şi birocraţii ăia importanţi, să fie coadă la ei la instituţie.

cristiantutuianu

ghrt  ;D nu e gratis nimic plasticul trebuie plătit

  ART. 7
    Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement, indiferent de clasa acestuia, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor preschimba cu prezentarea certificatelor, eliberate conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b).

Art 3 :
ART. 3
    (1) Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement prevăzute la art. 2 se emit de către ANR persoanelor care îndeplinesc condiţiile obligatorii prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    (2) Pentru obţinerea prin examen a unui certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă vârsta minimă de 18 ani;
    b) să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic, prezentând în acest sens un certificat medical şi un certificat psihologic, emise cu cel mult 3 luni înainte de data înscrierii la examen, eliberate de medicul de familie şi de un psiholog sau de o policlinică, care să ateste starea de sănătate, în special din punctul de vedere al acuităţii vizuale şi auditive;

ghrt

Hai să facem o petiţie să ni le trimită gratis cu poşta, fără avize! Ca să o trimitem la comisia aia cu tăierea hârtiilor ver 2. Încercăm?

Vali

Eu fac tot ce tine de mine pentru asta. Haideti sa propunem si sa ne apucam de treaba. Scuze, momentan sunt calare pe un Yamaha de 40 si nu pot sa scriu mai multe.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: ghrt din Iulie 21, 2016, 07:11:37 PM
Hai să facem o petiţie să ni le trimită gratis cu poşta, fără avize! Ca să o trimitem la comisia aia cu tăierea hârtiilor ver 2. Încercăm?
Pai atunci de ce sa le mai schimbam? Mai bine sa le lase pe astea care sint, nu?  ;D

Apropos, daca pe actualul permis nu scrie ca expira, autoritatea emitenta are dreptul sa retraga si sa inlocuiasca acest permis? Presupun ca da, dar ce lege se aplica?

Oricum, cred ca nu se trimit nicaieri in lume "gratis cu posta". Ar trebui platite macar timbrele, nu?


ghrt

În esenţă solicitarea este de a trimite cu poşta, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, noul permis.

Vă propun următoarele argumente:

Referitor la siguranţa actelor:
- deţinerea unui permis de conducător emis pe numele altei persoane nu prezintă nici un beneficiu;
- deţinerea vechiului permis nu mai are nici o semnificaţie legală după ce acesta nu mai este valabil;
- returnarea vechiului permis nu este necesară deoarece oricum, după o perioadă de timp, nu va mai fi valabil;
- oricând permisul poate fi declarat pierdut, cu consecinţa practică a posibilităţii de a rămâne în circulaţie două permise aparent valabile pe numele aceluiaşi titular;
- un argument în plus l-ar constitui posibilitatea verificării operative a situaţiei unui permis, demers care poate fi posibil şi ţine exclusiv de ANR;

Referitor la siguranţa navigaţiei:
- solicitarea de a prezenta avizul medical (sănătos auditiv şi vizual) şi cel psihologic nu are relevanţă reală deoarece:
a) starea de boală poate interveni oricând, stabilirea unui interval de reexaminare suficient de scurt fiind imposibilă în practică;
b) experienţa similară a permisului de conducere auto arată că uneori nu este necesară prezenta pacientului pentru emiterea adeverinţei.

Referitor la drepturile câştigate:
Conform legislaţiei permisul existent nu are o dată de expirare sau o perioadă de valabilitate, aşadar autorităţile trebuie să respecte acest drept similar modului în care pretind cetăţenilor respectarea obligaţiilor ce revin conducătorului de ambarcaţiuni.

Referitor la costuri:
Preschimbarea permisului implică, conform noului ordin:
- deplasarea la medicul de familie;
- deplasarea la psiholog;
- deplasarea la o căpitănie zonală;
- probabil că se va aplica o taxă pentru preschimbarea permisului;
- mai mulţi funcţionari la ghişeu şi în birouri sau timpi lungi de aşteptare.

Ca urmare, instituirea obligaţiei de preschimbare trebuie să fie în primul rând justificată temeinic şi apoi efectată într-o manieră care să lezeze cât mai puţin cetăţenii.
Deplasarea la medicul de familie, la psiholog, la o căpitănie zonală, impunerea de taxe pentru preschimbarea permisului, presupun timp, luat din timpul orelor uzuale de program, şi costuri materiale care afectează în mod direct beneficiarul. Aparent,  motivul pentru aceste costuri este unul pur birocratic, şi anume preschimbarea formatului permisului, eliminarea a doua rubrici din acesta şi eventual verificarea stării de sănătate a conducătorului de ambarcaţiune. Punând în balanţă motivele deduse din lege faţă de costurile create, rezultă că preschimbarea permisului constituie o măsură disproporţionată.
Pe de altă parte, remiterea permisului prin poştă presupune costuri minime pentru cetăţeni şi diminuează costurile pentru autorităţi. Totodată, această măsură nu prezintă contraargumente pertinente.
Ca urmare, aceste costuri pentru cetăţean, ce sunt generate esenţial de birocraţie, pot fi eliminate prin remiterea noului permis prin poştă, atenţionând titularul asupra schimbării intervenite şi a denunţării celui vechi ca nemaifiind valabil.


Dacă sunteţi interesaţi, expuneţi vă rog argumentele dvs. şi voi schiţa o petiţie. Eu o să fiu plecat cu barca în următoarele 1-2 săptămâni (în funcţie de cum bate vântul), voi interveni şi voi schita o petitie în funcţie de accesul la wifi.

Ref la "gratis cu poşta": gratis pt cetăţeni. Costurile sunt achitate de către autoritate (şi sunt destul de mici).