Incarcare acumlator Evinrude 25 anii 80

Creat de Dragos78, Iulie 09, 2015, 02:38:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dragos78

 sunt trei fire galbene care ies de la volanta si nu sunt legate nicaieri. verificate cu aparat de masura intr ele si fiecare cu - nu au tensiune. motorul are pornire electrica si avea bateria conectata si bineinteles era pornit. la relanti. ma intereseaza daca pot incarca un acumulator auto 65 ah .

mariusm piesenoi111


Dragos78

  Cu scuzele de rigoare, va salut pe toti. Citind postarile  de pe Capcompas, am pierdut din vedere faptul ca nu am mai postat si am trecut direct la "subiect".
 

dactari

buna hai sa incerc un pui se raspuns . 1 trebuie sa detectezi un fir care are curent pe el cu motorul pornit cel mai simplu cu un bec . un fir la masa celalalt cauta sa il conectezi la unul din firele libere . daca nu obtii nimic incearca sa legi becul intre doua fire libere care ies din stator. daca bobinele sint in regula trebuie sa se aprinda becul . cauta sa legi becul daca ai mai multe iesiri acolo unde becul se aprinde cel mai puternic . urmeaza partea mai delicata  daca vrei perfectiune iti trebuie un releu regulator gen cele folasite la scutere care si redreseaza curentul si il stabilizeaza la 13,5volti. daca nu esti pretentios poti folosi o solutie foarte ieftina si fiabila de care eu sint multumit . o dioda de alternator  legata in serie cu un bec de far decel putin 45wati care il cuplezi la baterie si bobina generator . dioda are rol de redresor pt curentul produs de magnetou iar becul legat in serie face sa stabilizeze curentul de incarcare protejind tot sistemul baterie ,bobine evitind supra sarcini si evident arderea . pentru alde gica contra care au intodeauna ceva negativ de spus ii anunt ca eu folosesc acest sistem pe un yamaha de 25cp si merge perfect . sper ca iti va fi cit de cit utila aceasta idee si o vei putea folosi   .atentie cum legi dioda   care trebuie sa fie de putere altfel se prajeste imediat

dactari

posibil ca tu sa fi folosi aparatul de masura pt curent continiu de aceea nu a indicat nimic  magnetoul produce curent altrnativ pt care motiv folosesc dioda

Dragos78

este corect ceea ce ai dedus tu. am masurat cu aparatul setat pe curent continuu. o sa incerc cele recomandate de tine. am crezut ca este nevoie de o excitatie ca la alternatoarele auto. crezi ca pot lega firele care aduc tensiune, impreuna, pentru o putere mai mare?

pelicanul

Releul de scuter e foarte bun, problema este ca trebuie sa "nimeresti" cum sa-l legi.

In privinta tensiunii de iesire din bobina de pe volanta, eu am un Johnson de 10 HP si la carte zice ca trebuie sa fie 5,6 V sau peste. Cu motorul oprit si tragi de sfoara ca si cum ai vrea sa-l pornesti. Sint date si valorile de rezistenta ca sa verifici daca bobina nu e intrerupta. Am pus si cele doua pagini din carte unde scrie despre treaba asta, inclusiv verificarea releului de incarcare.
Trebuie sa gasesti cartea pentru motorul tau si sa vezi valorile exacte.

@dactari
Si metoda cu dioda + bec pare interesanta, poti sa dai mai multe detalii despre dioda?

pilu

este posibil daca zici ca iasa trei fire galbene sa ai un alternator trifazic(ca la motociclete) caz in care ai nevoie de un releu de incarcare moto. intre oricare 2 fire galbene trebuie sa ai curent alternativ ,(la motociclete 15-20v la relantiu si in acceleratie 60-80v) daca verifici fiecare fir galben in parte si masa cu aparatul pus pe ohmi  nu trebuie sa ai continuitate . daca e asa si ai si tensiune atuci poti cauta si  monta releul.

dactari

deci in primul rind nu lega in paralel firele ca sa obtii putere sau tensiune mai mari risti sa bagi in scurt bobinele si atunci adio curent .cauta cel mai bine cu un bec de far de 12 volti unde ai cea mai mare intensitate luminoasa , e mult mai edificator decit cu un aparat de masura  . ca dioda pt redresare iti trebuie una de putere mai mare cum erau cele de alternatrnator de dacie de tip raa 120 sau 220 parca  sau orice dioda de alternator. cu cit dioda e mai mare ca dimensiune cu atit se arde mai greu la supra sarcini, scurt circuit. deci vei folosi doar o dioda din toata puntea . imi cer scuze pt punctuatie sau felul in care am formulat sugestiile dar nu toti sint meseriasi in calculator de ex al meu nu intodeauna are toate literele pe tastatura ,pt cine doreste pot pune pe mes si o schema simpla cu montajul magnetou dioda bec baterie .       cum a spus cineva fcorect releul de scuter e f bun cind functioneaza dar e foarte sensibil  si nu rezista sa incarce o bat, de 65 a  apoi magnetoul nu are excitatie controlata ca la alternator sa poti folosi releu de masina    are un set de magneti permanenti ,creste turatia creste direct proportional totul si tensiune si intensitate    bafta si poate ne vedem pe dunare

Dragos78

va salut. am mers la magazin electronice, am cumparat " o punte diode" 50A , am trecut strada la un atelier reparatii electronice, am intrebat cum se leaga si dupa ce le-am explicat la ce imi trebuie, au pus si un condensator, legat pe - si + pentru" o mai buna filtrare " au spus meseriasii de acolo  , mers acasa, masurat cu aparatul pus pe alternativ, rezultatul galben simplu cu galben albastru 6,70v  galben simplu cu galben gri 8,60v. galben albastru cu galben gri 4,50v. am legat dioda la galben si galben albastru si cu motorul turat pe la 30%  cam 30 -40v pe continuu. aceeasi situatie cu galben si galben gri. un sfat pentru un regulator? luni am sa incerc si cu bec far . INTREBARE :-pot pune punte diode  pe galben si galben albastru si inca una pe galben si galben gri, si pe iesiri sa pun cate un regulator sau bec si sa le duc la baterie?

Dragos78

cat despre dunare, mai intai trebuie ceva teste pe snagov si pe urma daca functioneaza combinatia lui evinrude cu yachtu' mai vedem.

Thor

Inainte sa arzi ceva eu cred ca ar fi bine sa vezi scema electrica si manualul motorului. 
Pentru incarcat bateria eu stiu ca nu este nevoie de nici un condensator de filtrare (stiam ca bateria se incarca mai bine in pulsatoriu). Ce scrie pe condensatorul acela, ce capacitate si ce tensiune are?
Daca ar fi fost curent trifazat ar fi trebuit sa ai tensiuni alternative egale la aceeasi turatie si in cazul asta ai fi pus o punte redresoare trifazata care ti-ar fi scos un + si un - sau acel regulator de tensiune de scuter care face si redresarea inainte de stabilizare. Nu este corect sa legi in paralel niste tensiuni pe care le-ai masurat ca inegale in alternativ iar in continu 30-40V., "aceeasi situatie". Ce inseamna "aceeasi situatie"?
Tensiunea aia continua. nu cred ca poate fi 30-40 V plecând de la 4 sau 6 sau 8 V. Poate doar daca ai fi avut in alternativ peste 20 V.
@Dactari spunea sa pui o dioda redresoare inseriata cu un bec nu o punte redresoare.

Cred ca manualul sau/si specialistul sunt sfinte. Riscul este sa prajesti infasurarile la magnetou, dinam, alternator sau ce generator ai pe motor ca nu rezulta din explicatiile tale.

pilu

este exact ce iti spuneam ai un alternator trifazic ,la acceleratie maxima tensiunea poate urca si trece de 60v ,prin urmare ai nevoie de un releu de incarcare trifazic ,cum au majoritatea motocicletelor .cauti model cu 5 fire daca te intereseaza iti dau nr lui un prieten care  stiu ca avea unul de vanzare. daca nu cauta pe bikeshop sau motociclism.ro

dactari

in principiu tot ce s+a scris pina acum este real dar solutia cu releul de motocicleta nu o sugerez  acest releu e foarte sensibil o baterie ge 65 a ia mult curent la incarcare iar  iar tie iti trebuie ca incarcarea sa eie eficienta 10la suta ca amperaj din puterea bateriei ceea ce acel releu nu rezista    .condensatorul nu e necesar   face doar sa netezeasca virfurile  sau ca sa intelegi mai bine atunci cind alimentezi un radio elimina o parte din paraziti . becul pus in serie cu dioda are rol de regulator adica pina la o valoare curentul trece in baterie fara sa inroseasca filamentul   cind creste tens sau intensitatea curentului ce este in plus preia filamentul inrosindu+se.  si bateria are un rol in acest sistem ajutind la caderea de tens. am atasat un desen cu modul in care se fac legaturile  iti sugerez acest sistem deoarece am incercat toate  variantele posibile de incarcare  iar acesta e cel mai ieftin si fiabil

Dragos78

cred ca cei de la electronice mi-au vandut punte diode:    KBPC5010 50A Metal Case 1000 Volt punte redresoare 50 Amp 1000V  punte Diode. pot folosi asa ceva si un bec far inseriat sau cumpar o dioda auto putere mare si bec far? un releu incarcare dedicat are cineva idee?adica pret si de unde.  motorul este un evinrude 25--20cp, anii 80 .