Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP

Creat de ducris, Iulie 24, 2015, 07:46:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ducris

Ca sa nu mai deschid alt topic, mai vin aici cu o intrebare: motorul pe care tocmai l-am cumparat este Yamaha, 5cp, model 5MSHA.  Am identificat ce inseamna literele, printre care S inseamna short shaft. Asa mi s-a si spus, ca are cizma scurta. Ok, dar cand masor cu ruleta de la placa anticavitatie pana la partea de la menghina care se aseaza pe oglinda am 43cm si nu 38cm, cat ar insemna cizma scurta. Are cineva o explicatie? Multumesc...

ziuamarinei

Nu mai masura motorul. Cand in specificatiile motorului gasesti termenul 'transom weight' xx inch
se refera la inaltimea oglinzii. Deci cauta dupa indicativul motorului o specificatie tehnica si vezi ce date da la transom weight.

Ciby

Citat din: ducris din Iulie 24, 2015, 07:46:44 AM
Ca sa nu mai deschid alt topic, mai vin aici cu o intrebare: motorul pe care tocmai l-am cumparat este Yamaha, 5cp, model 5MSHA.  Am identificat ce inseamna literele, printre care S inseamna short shaft. Asa mi s-a si spus, ca are cizma scurta. Ok, dar cand masor cu ruleta de la placa anticavitatie pana la partea de la menghina care se aseaza pe oglinda am 43cm si nu 38cm, cat ar insemna cizma scurta. Are cineva o explicatie? Multumesc...

43-38=5cm!
Aceasta este inaltimea maxima a fundului barcii fata de placa antiventilatie la care poate fi instalat motorul. Cavitatia este cu totul alt fenomen si nu o contracareaza acea placa!
Deci (fara deci, era o vorba,  saracii Robotzi!) producatorul a prevazut un reglaj al inaltimii motorului, in care se asigura din constructie aceasta "cota " maxima!. Tu, in functie de cum se comporta motorul pe barca, la reglaje vei adauga sub menghina bucati de scandura sau placaj, pentru al inalta si a-l aduce la o "cota" intre 0 si 2 inches (5 cm). Vei fi surprins de efectul a 0,5 cm din aceasta "cota", in anumite plaje de reglaj,asupra comportamentului barcii.
Descarca de pe net, sau cauta pe forum manuale de utilizare pentru motoare si acolo vei gasi schitele de montaj, cu acea asa zisa cota.

PS
Apropos de sfaturile referitoare la probe!

In 2009 am cumparat motorul care il am acum, un Mercury de 20 in 4 timpi. Am plecat de acasa hotarat sa nu cumpar decat cu proba pe barca, acte in regula, etc, etc, etc.!
Bineinteles ca socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ, la nici-un capitol!!!
Dar motorul merge bine si astazi, fara a baga nici-un leu in el, doar schimburi de ulei! D'aia l-am luat!
Anul asta o sa-i fac o revizie cum trebuie, (impeller, semeringuri, etc, etc, etc.) si probabil ca n-o sa ies cu el. Asta este. Timpul si serviciul.

ducris

Bun, acum ma exprim nu foarte tehnic, dar mai pe inteles: Fac urmatorul lucru: masor la barca distanta de la marginea superioara a oglinzii(cea pe care se aseaza menghina motorului) pana la punctul inferior al chilei =X. Acum masor la motor inaltimea cizmei (distanta de la placa anticavitatie pana la partea superioara a menghinei, cea care se aseaza pe oglinda) =Y.
Care este valoarea optima Y-X? multumesc...

catab


teo pes

Citat din: catab din Iulie 25, 2015, 09:51:13 AM
Y - X = 2, 3 cm....optim
Optimul de la care se pleaca in incercari succesive si reglaje de unghi la greutati diferite si echilibrari diferite ale ambarcatiunii la turatiii diferite si toate acestea cu elicii diferite ca pas si diametru ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

Ciby

Teo! O sa se simta omul nostru ca intr-o zi de toamna tarzie pe Dunare, cu ceata de nu vezi prova barcii!!!  ;D

ducris

#7
Citat din: teo pes din Iulie 25, 2015, 02:57:00 PM
Optimul de la care se pleaca in incercari succesive si reglaje de unghi la greutati diferite si echilibrari diferite ale ambarcatiunii la turatiii diferite si toate acestea cu elicii diferite ca pas si diametru ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Daaa...am inteles finetea raspunsului...eu doar incerc sa prind cat mai multe info de la cunoscatori...nu e treaba usoara...se pare ca e mai greu de echilibrat o barca cu un motor decat crearea echilibrului propriei vieti ;) ;) ;)...toootusi...Y-X cat este optim?? dupa care putem discuta despre pasul elicei, incarcare, etc...cu multumiri...

teo pes

Vezi !!? nu ai citit bine ! da optimul este de obicei intre 2-3 cm (depinde si de prod de mot si de prod de barci ) asa ca de aici pleci !
Atentie !! in cazul departarii motorului de barca distanta scade sau poate trece pe negativ , deci este valabil numai cu menghina-n oglinda barcii!
Viata i grea !!  Dar trece !!

catab



Atentie !! in cazul departarii motorului de barca distanta scade sau poate trece pe negativ , deci este valabil numai cu menghina-n oglinda barcii!
[/quote]
Foarte buna observatia, abia acum ma lamuresc si eu cu o problema pe care o am de cand am mutat motorul de pe oglinda pe un suport .   Deci cum e "Nea Teo"...?   Si care-i explicatia ca sa inteleg si eu de ce ma asteptam ca barca sa mearca mai bine si ea din contra.....?

Vali

Din ceea ce am invatat si eu de la altii mai pregatiti:

La o barca de glisare (deci cu jumatatea imersa pupa prismatica), unghiul optim de inclinare al oglinzii e de aprox. 12 grade. Acest unghi permite un trim negativ de aprox. -4 grade fata de linia chilei, deci motorul intra "mai sub barca". Acest unghi de trim negativ in general e suficient pentru corectiile de asieta la o barca relativ echilibrata. Iar plaja de trim pozitiv e suficienta pentru exploatarea in orice conditii a barcii (adancime mica, incarcare neuniforma, aprovare etc), fara a se departa prea mult cizma de oglinda.

Concluzia e ca important e unghiul de inclinare al oglinzii pentru a obtine o eficienta buna a propulsiei, fara a cadea in extreme tip oglinda prea dreapta sau prea inclinata. Acest unghi de 12 grade se "pupa" cu majoritatea motoarelor outboard, deci nu mai e asa de importanta distanta dintre cizma si oglinda (aceasta variaza in limite mici, in functie de incarcarea barcii si trimul sau asieta adoptate).

Despre inaltimea placii antiventilatie fata de extremitatea inferioara a oglinzii, aceasta se alege astfel ca sa nu avem ventilare a elicei, indiferent de conditiile de exploatare. Diferenta optima y-x este zero, deci atunci eficienta propulsiei e maxima. In practica insa se alege o adancime de 2-3 cm in plus a placii antiventilatie, pentru a nu mai avea grija ventilarii elicei, la aprovare, valuri, giratie stransa etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ducris

multumesc ca s-a creat un alt topic din intrebarea mea....dar nu prea inteleg de ce la rubrica "regulamentul forumului"...sunt cumva pedepsit???...sau e ca o carantina??

Vali

Salut ducris, cred ca am mutat eu din greseala noul topic unde nu ii era locul, drept pentru care imi cer scuze.
Chiar acum il voi muta la sectiunea "motoare", unde e locul lui.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Daca esti molipsit de microbul ''barci-motoare'',nici o carantina ,tratament,ori altceva nu te poate vindeca!!! ;)Ai fost simpatic!

teo pes

Citat din: Vali din Iulie 27, 2015, 08:56:39 AM
Din ceea ce am invatat si eu de la altii mai pregatiti:

La o barca de glisare (deci cu jumatatea imersa pupa prismatica), unghiul optim de inclinare al oglinzii e de aprox. 12 grade. Acest unghi permite un trim negativ de aprox. -4 grade fata de linia chilei, deci motorul intra "mai sub barca". Acest unghi de trim negativ in general e suficient pentru corectiile de asieta la o barca relativ echilibrata. Iar plaja de trim pozitiv e suficienta pentru exploatarea in orice conditii a barcii (adancime mica, incarcare neuniforma, aprovare etc), fara a se departa prea mult cizma de oglinda.

Concluzia e ca important e unghiul de inclinare al oglinzii pentru a obtine o eficienta buna a propulsiei, fara a cadea in extreme tip oglinda prea dreapta sau prea inclinata. Acest unghi de 12 grade se "pupa" cu majoritatea motoarelor outboard, deci nu mai e asa de importanta distanta dintre cizma si oglinda (aceasta variaza in limite mici, in functie de incarcarea barcii si trimul sau asieta adoptate).

Despre inaltimea placii antiventilatie fata de extremitatea inferioara a oglinzii, aceasta se alege astfel ca sa nu avem ventilare a elicei, indiferent de conditiile de exploatare. Diferenta optima y-x este zero, deci atunci eficienta propulsiei e maxima. In practica insa se alege o adancime de 2-3 cm in plus a placii antiventilatie, pentru a nu mai avea grija ventilarii elicei, la aprovare, valuri, giratie stransa etc.
[/quote
Ai pefecta dreptate ! dar numai strict in cazul tau , lungesti barca .12grade nu , scurtezi barca ,12 grade nu , latesti barca sau o ingustezi iar nu-i bine ,pui aceiasi putere fabricanti si timpi diferiti iar nu mai cade  ;D
Important este ca cel ce face pozitionarea sa nu se plictiseasca repede si sa fie perseverent ;D ;D
aici incerc sa pun numai specificatiile de la Mercuri , CU O BARCA LA ALEGERE !!
Viata i grea !!  Dar trece !!