Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Ca sa povestim on-topic, am separat postarile despre ventilarea santinei, fiind un subiect important pentru toata comunitatea: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1915.0.html
Daca e nevoie, voi adauga la acel topic si cele cateva postari ramase aici.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Dbr

Salutare,
  Scriu aici deoarece nu imi mai gasesc topicul cu aparatura mea Navico de pe Dehlya. Cred ca s-a sters la un moment dat.
  Am primit prin intermediul unor prieteni din State Gps-ul urmator pe care vreau sa il montez pe Dehlya dar imi da cu virgula montarea sondei.
  Problema este ca sonda are dimensiunile unui pachet de tigari ( formatul lung) iar la capatul celalalt mufa este de diametrul undeva la 2 -2,5 cm.
  Exclus sa gauresc barca. Gaurile de la sondele vechi de sonar si loch din pacate nu ma pot folosi de ele. In cockpit unde am motorul am studiat trecerea cablului printre cizma motorului si suport dar acolo se afla niste garnituri foarte etanse care sigur vor fi afectate. Prin putul unde imi intra carma deasemenea cotele sunt foarte feste si nu pot folosi nici asta drept cale de acces pentru cablu. Ma gandeam si la varianta unui suport montat pe pupa dar forma pupei este atipica plus ca am panoul acela rabatabil de acces pe mijloc.  Aveti vreo alta idee?
http://www.amazon.com/Lowrance-000-11172-001-Elite-5-Navionics-Transducer/dp/B00F3RN67E/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1457067943&sr=8-3&keywords=lowrance+gps

Florio

Citat din: Dbr din Aprilie 26, 2016, 08:13:42 AM
Salutare,
  Scriu aici deoarece nu imi mai gasesc topicul cu aparatura mea Navico de pe Dehlya. Cred ca s-a sters la un moment dat.
  Am primit prin intermediul unor prieteni din State Gps-ul urmator pe care vreau sa il montez pe Dehlya dar imi da cu virgula montarea sondei.
  Problema este ca sonda are dimensiunile unui pachet de tigari ( formatul lung) iar la capatul celalalt mufa este de diametrul undeva la 2 -2,5 cm.
  Exclus sa gauresc barca. Gaurile de la sondele vechi de sonar si loch din pacate nu ma pot folosi de ele. In cockpit unde am motorul am studiat trecerea cablului printre cizma motorului si suport dar acolo se afla niste garnituri foarte etanse care sigur vor fi afectate. Prin putul unde imi intra carma deasemenea cotele sunt foarte feste si nu pot folosi nici asta drept cale de acces pentru cablu. Ma gandeam si la varianta unui suport montat pe pupa dar forma pupei este atipica plus ca am panoul acela rabatabil de acces pe mijloc.  Aveti vreo alta idee?
http://www.amazon.com/Lowrance-000-11172-001-Elite-5-Navionics-Transducer/dp/B00F3RN67E/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1457067943&sr=8-3&keywords=lowrance+gps

Idei poate avea cine are piesele in mana si barca in fata :) .

Dar asa, de la distanta, un suport la pupa sub linia de plutire ar fi cea mai facila solutie. Asa cum se vede in poza de mai jos, prinderea e simpla, suportul la fel, iar sonda aceea inglobeaza si functia de sonar, si loch-ul.

La tine merge varianta asta atat timp cat pupa intra in apa. Daca e un model care isi ridica oglinda la limita sau deasupra apei, vei fi nevoit sa folosesti o varianta thru hull.

pelicanul

La barca lui Bogdan oglinda pupa este inclinata spre inauntru si cred ca nu intra deloc in apa.  Dar se poate improviza ceva asemanator cu niste platbande de inox fixate pe oglinda si apoi indoite intr-un unghi corespunzator pentru a sustine sonda in apa.  Oricum va trebui sa gauresti un pic barca, dar va fi deasupra liniei de plutire.
Trecerea unui fir intre cizma motorului si garnitura din putz nu cred sa fie o problema. Garnitura aia nu cred ca e perfect etansa, e pusa mai mult ca sa evite formarea de turbulente. Dar daca treci firul pe acolo, nu stiu cum fixezi sonda? Eventual cu ceva bara in putzul motorului, dar aia sigur va afecta garnitura, va trebui sa o modifici cumva.
Cred ca tot in pupa e mai bine, chiar daca va atirna cumva ciudat pe oglinda aia inclinata. De fapt pe pagina Amazon scrie ca modelul este "transom mounted", asa ca orice montare prin opera vie este cu improvizatii, ceea ce nu e indicat.

calin1967

As incerca in primul rand sa montez sonda sonarului in interiorul barcii, vezi aici: https://www.youtube.com/watch?v=22SzRXa21hg . Ei spun ca trebuie sa o lipesti cu epoxy, altii zic ca ar merge si cu silicon, vaselina sau o bucata de teava de pvc inauntrul careia pui ulei de gatit (teava foloseste pe post de baraj). Atata timp cat solutia nu e ireversibila poti incerca sa vezi ce se intampla.

pelicanul

Se poate face si cum spune Calin, dar din cite stiu sondele "in hull" sint diferite de cele "transom mounted".
Am citit pe undeva ca, inainte de a lipi cu epoxi, poti sa incerci sonda prin introducere intr-o punga cu apa pe care apoi o asezi in santina in locul unde vrei sa o montezi. Apoi dai o tura cu barca si probezi cum merge sonarul si, daca e bine il lipesti. Nu e indicat sa lipesti cu epoxi inainte de proba, pentru ca, daca nu merge bine si vrei sa muti sonda, ceva se va rupe pe acolo.  :)
In orice caz, ideea este sa nu ai zone cu aer intre sonda si apa de sub barca. Merge pe orice barca din fibra de sticla fara sandwich de spuma. Nu merge la barci din lemn, metal sau fibra cu spuma sau lemn. Trebuie incercat inainte pentru ca producatorii recomanda folosirea unor sonde diferite.

ziuamarinei

Am montat eu pe barca mea o sonda de la Elitte 5 cu 2d si ds  pe fundul basului pupa . Am lipit sonda cu un silicon sanitar ordinar fara pretentii, functioneaza perfect. Trebuie totusi avut grija la lipire sa nu ramana bule de aer.

deltasub

Si eu am montat sonda in santina. Am folosit un tub din plastic de constructii de circa 10 cm diametru filetat la un capat. L- am taiat cam 10 cm inaltime si l-am lipit de corp .Inauntru am facut un suport de fixare a sondei. Deasupra am pus un capac filetat. Am pus sonda inauntru si am  umplut cu apa. Functioneaza de cativa ani. Acum cativa ani am lucrat la un santier nautic unde se construiau barci  si unde montam sonde la pupa barcii. Sonda era mereu la o distanta laterala de vreo 30 cm de elice, iar trecerea pt. cablului faceam o gaura de 2,5 cm in partea de sus a oglinzii si pe care o acopeream cu silicon nautic iar apoi puneam o masca de plastic sau inox

Dbr

Multumesc Oameni buni tuturor de raspunsuri !
Azi am ramas foarte placut surprins de modul cum reactioneaza mica noastra comunitate in privinta sfaturilor. Mai ales cele din experienta personala sunt excelente. Asa ca nu voi avea incotro si imi voi lua Gps ul pachet ( semimontat) La Raidul Romania din Grecia la sfarsitul lui Mai unde voi face intr-o zi pe ,,minitehnicus'' sa experimentez varianta cu tubul de pvc data de Deltasub sau varianta silicon sanitar data de Ziuamarinei. Nu stiu daca in vreun fel sonda este influentata de apropierea de motor( sistem de aprindere, bobine inductie,etc) pentru ca ar fi loc in jurul motorului meu la discretie, sau intr-una din cambuzele laterale dar este posibil cand barca va merge bandata sa nu mai am contact cu apa.
Varianta data de Pelicanul cu trecerea cablului pe langa cizma motorului nu o pot aplica pentru ca acolo se mai afla o garnitura monstruoasa din cauciuc, in afara de cea care se vede sub barca, prin care abia ca intra motorul fortat dar sa mai trec si cablu. Iar apoi nu stiu daca va mai etansa.
Ce sa fac daca mi-a trebuit barca cu ,,pupa de competitie'' sau cum ii zicea ,vorba lui Florio, acum trebuie sa fac tot felul de inventii si inovatii. Dar gasim noi solutia asa cum am gasit intotdeauna.
Orice opinie este binevenita in continuare. Eu imi iau toate cele necesare cu mine in Grecia si mesteresc la fata locului :)
Stima tuturor.

ziuamarinei

De obicei fiecare producator recomanda o schema de montaj. Acolo gasesti si distanta minima de montaj fata de motor. E bine sa o respecti pt ca pot aparea interferente.
Pt mascare gaurii prin care trece cablul sondei silicon si masca de inox cum a recomandat Deltasub. Se gasesc in mag de profil.
In rest maini dibace iti urez.

ghrt

Unele bărci au un compartiment etanş foarte mic ca volum şi care are margini deasupra liniei de plutire. Este făcut de producător inundabil tocmai ca să îi găureşti fundul şi să instalezi diverse, urmând ca după sigilarea trecerilor prin carenă să evacuezi apa fără bătăi de cap.

Dbr

Gata, l-am executat ! Sa vad si cum functioneaza pe apa. Am aplicat varianta descrisa de Deltsub cu segmentul de teava si apa. Daca nu va functiona asa, am lasat loc,,de intors'' sa trag cablul sondei din compartimentul motorului printr-o mica despartitura( din fabricatie) care ma lasa sa duc cablul prin putul carmei. Daca nu, alta varianta ar fi sa trec cu cablul chiar prin tubul flexibil al ventilatorului santinei ;). Deci am gasit mai multe ,,variante ajutatoare'' in caz de urgenta :)
Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Dbr

Asa...Deci Dehlya dupa Grecia, a ajuns in Eforie pe ape romanesti. Dupa cum se stie deja, toata vara a hoinarit prin Marea Neagra. Dar acum ma voi referi doar la ultima iesire ( duminica 03 Septembrie), cand am avut o surpriza placuta din partea ei si a vremii. Deoarece cu o zi inainte, sambata, vantul mai fusese cum mai fusese, iar prognozele aratau un vant foarte slab pentru duminica,am hotarat sa ramanem cu familiile la plaja. Offff, ce plictiseala....Dar pe la ora 12 apare prietenul meu Marian B. cu sotia si imi zice:
- Salut, vezi ca parca se schimba vantu?
- Salut, crezi tu sau avem vedenii? zic eu ridicandu-ma incet de pe sezlong , parca deranjat din visul meu frumos in care eu impreuna cu ,,ea'' eram sus pe valuri!
Intr-adevar , dupa ce m-am uitat la pavilioane am constatat ca avea dreptate.
Ii fac cu ochiul lui fii-miu si lui Nelu si zic:
- Noi am incerca sa iesim un pic, ca parca s-a mai ridicat vantul.
- Bine...noi stam la soare, voi distractie placuta! ne zic ele cu ochii inchisi, nestiind ce semne si coate ne dadeam noi.
Marian se uita pe toate programele lui ultrasofisticate referitoare la puterea si directia vantului si nu ii venea sa creada:
- Bah astia mint...Hai sa iesim. Ce naiba astea nu sunt 3-4 noduri...sunt mai multe...
Si am iesit...Mama ce a fost...De nedescris...
La inceput totul parea ok. Echea la fii-miu, Nelu cu catargul intre craci facea plaja pe punte, eu cu Marian vorbeam bla bla... Asta cand ne-am dus. Dupa noi hop inca unu. Omu' schimba fokul cu unul mai mare si imi zic in gand: mah asta stie ceva....si strig la Nelu tuburandu-i linistea:
- Tu ce fok ai pus?
- Pe ala mare ca la vantul care este abia merge si cu asta...
- Merci matelot principal rang 1...ai apreciat bine.
Am mers pana abia mai vedeam tarmul alaturi de colegii nostrii( foto) pe care nu ii cunosc si nu stiu de ei cine sunt. Vantul incepea din ce in ce mai frumos. La un moment dat ma uit pe sonar 7 km/ h( asa l-am setat in km/h). Marian se uita pe telefon , vant 3-4 noduri. Imi zic, e ceva in neregula...Mai Oameni buni, la intoarcere, am badat-o pe Dehlya cu un bord in apa ca a tipat Marian la un moment dat la noi:
- Hai pe bordul astalalt toti! De unde a venit vantul asta mah????
- Nu stiu , dar e bestial ! raspund eu...
- Taty , tine tu echea ca ma trage ! zice fii-miu...
-Apa e mama noastra....Asaaaaa alerg-o...zic eu.
- Da-o la mine ,zice Marian, care abia astepta momentul ...
- Ce draku se bandeaza asa mah , zice Nelu deranjat de la plaja lui de pe punte...Ati lasat derivorul?
- Normal ca l-am lasat...ca in baza ta....
Aveam 7,5 noduri!
Apoi nu vroiam sa ne mai intoarcem. Prietenii cu barca din foto la fel...Eram fericiti...Ne-am intors tarziu spre dupa amiaza cand deja simteam energiile negative de la mal. De data asta imi lasasem telefonul la cheu ca nici macar sa nu il mai simt in buzunar!
Am ajuns inapoi zambind, felicitandu-ne ca nu am luat consoartele cu noi ...
Frumos,foarte frumos, dar foarte putin...mai vrem ;)...si o sa mai avem 8)
Dehlya e superba, Van de Stadt nu se dezminte....
Revin cat mai curand ca in weekend iar sunt la,,ele''

Florio

Pai da, duminica dupa amiaza, a fost un vant numai bun pentru barcile noastre, pe la 15 nd.
Totusi parca 7,5 nd viteza e cam mult . Umfla Doamne si sporeste ! :)

bluewave

"No Whistling on Board"