Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gadiel

Am vorbit in Olanda cu omul , barca e ok se zice , nu e ridicata inca din apa deci se poate proba , motorul functioneaza dar e o barca veche si iti asumi varsta.

Betto

Faceti ceva cu mana voastra, daca sunteti in stare, daca nu nu mai umpleti tara cu epave. Altfel Forumul se transforma intr-un site de cumparari de vechituri antice!.



pelicanul

Discutia asta "barca noua vs second hand vs self built" e veche de cind s-au inventat forumurile de barci, nu stiu daca are rost sa reincepem. :)

Ca idee generala, orice barca ar trebui vazuta inainte de cumparare, nu prea poti sa-ti dai seama ce si cum doar dupa un anunt de pe internet. In cazul acestui anunt mi se pare ciudat ca mentioneaza "pescaj variabil: nu" Eu stiam ca Etap 22 e o barca cu derivor rabatabil tip ghilotina. Trebuie intrebat.
Pretul este mic, daca barca pluteste, are motor si arborada completa, plus vele. Cu toate ca nu se specifica in anunt! :) Vorba lui Sebba, e sfirsit de sezon, vine iarna... :)

gadiel

Am intrebat si eu , nu vreau sa stresez pe cineva , eu sunt din Salaj , nu ma pricep la barci dar imi doresc una cu care sa imi fac mana , daca imi place o sa imi iau una mai mare , fac destule cu mana mea , tocmai am dat la apa o barcuta cu vele , asa ca daca intreb nu cred ca dau la nimeni in cap.........

Vali

Sa nu uitam ca suntem pe un forum de discutii libere. Asa ca nu-ti face probleme Gadiel, ca nu stresezi pe nimeni. Daca se simte cineva stresat, e treaba lui.

Pe de alta parte, simt si eu aceeasi dezamagire ca a lui Betto, cand vad ca se aduna din ce in ce mai multe epave, iar forumul devine consultanta gratuita pentru cosmetizat gunoaie. Pe cand scopul forumului ar fi trebuit sa fie tocmai dezvoltarea creativitatii, schimbul de idei constructive, adoptarea de bune practici, intr-un cuvant evolutia sectorului nautic de la tenebrele vremurilor comuniste spre dezideratul barcilor calitative si accesibile.

Oricum, subiectul e sensibil, si in plus discutia devine off-topic. Desi subiectul ma doare, propun sa ne oprim aici cu discutia despre concentrarea de epave, iar daca e nevoie de detaliat subiectul, sa o facem pe alt topic. Cu rugamintea sa pastram specificul forumului, anume discutii echilibrate si argumentate, nu certuri si lipsa de bun simt ca in alte parti ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Dbr

Salutare,
Prin anii 70 au fost fabricate si cateva Etap 22 cu derivor fix. Pretul este normal pentru varsta ei, fara peridoc. Barcile cu derivor fix in general in NL au pretul cazut. Nu se poate vorbi despre starea ei( manevre fixe, vele,etc) decat la fata locului. La 22 ft se poate gasi una mai completa( + eventual peridoc) la un pret convenabil. Nu trebuie sa cumparam o barca doar pentru faptul ca este ieftina, ci trebuie sa avem in vedere multi alti factori care infuenteaza utilitatea respectivei barci.
Pot sa ma duc sa o vad, daca prezinta un interes deosebit, dar fara macar cavalet , va avea costuri foarte mari de transport( NL-RO) si ulterior aici in tara pentru orice manevra de pus si scos din apa. Nu mai vorbim de faptul ca este limitata folosirea ei in ape de peste o anumita adancime datorita pescajului mare. 
Stima tuturor.

Dbr

La ultima incursiune in NL, i-am luat Dehlyei mele cateva piese pentru motor: anod, bobina , membrana de ermetizare de la cizma si doua bujii originale. Sa fie acolo, de rezerva. M-a atras anodul mai mult deoarece a iesit din fabricatie de cativa ani buni si nu mai exista ca reper la Volvo Penta. Zaceau la un olandez in garaj asa ca m-am dus special dupa ele cativa kilometrii sa le ridic personal. Doar trebuie sa avem grija de barcile noastre nu?

renata

#142
Citat din: Vali din Noiembrie 04, 2016, 09:23:38 PM
Sa nu uitam ca suntem pe un forum de discutii libere. Asa ca nu-ti face probleme Gadiel, ca nu stresezi pe nimeni. Daca se simte cineva stresat, e treaba lui.

Pe de alta parte, simt si eu aceeasi dezamagire ca a lui Betto, cand vad ca se aduna din ce in ce mai multe epave, iar forumul devine consultanta gratuita pentru cosmetizat gunoaie. Pe cand scopul forumului ar fi trebuit sa fie tocmai dezvoltarea creativitatii, schimbul de idei constructive, adoptarea de bune practici, intr-un cuvant evolutia sectorului nautic de la tenebrele vremurilor comuniste spre dezideratul barcilor calitative si accesibile.

Oricum, subiectul e sensibil, si in plus discutia devine off-topic. Desi subiectul ma doare, propun sa ne oprim aici cu discutia despre concentrarea de epave, iar daca e nevoie de detaliat subiectul, sa o facem pe alt topic. Cu rugamintea sa pastram specificul forumului, anume discutii echilibrate si argumentate, nu certuri si lipsa de bun simt ca in alte parti ;).
Salutare! Vali ,tocmai deaia am renuntat sa dezvolt subiectul motoare de masina pe barca insa eu am continuat in liniste sa mi fac treaba asa cum am invatat din diferite surse,daca insistam asupra subiectulu riscam sa fiu jignit mai cu seama ca inca nu am invatat sa incarc poze si filme sa pot argumenta ca nu e nici o inginerie sa poti face ceva fiabil puternic si ieftin.Am sa redeschid acest subiect dupa primele probe pe apa .Va multumesc

Vali

Renata, esti invitatul nostru sa ne povestesti orice consideri de interes. Nu cred ca vei fi jignit etc, si chiar daca s-ar intampla asta, moderam treaba ca sa fie liniste. In plus, daca ai necazuri la uploadarea de poze etc, scrie-ne si te ajutam oricand.

Deci scrie-ne ce doresti si cand doresti, mai ales ca motoarele auto pe barci sunt un subiect interesant. Atat sa nu uitam, sa scriem la un topic dedicat.
Spor la treaba si asteptam deci topicul tau, bineinteles cand consideri ca-i va veni vremea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

renata

#144
Citat din: Vali din Decembrie 01, 2016, 12:40:49 AM
Renata, esti invitatul nostru sa ne povestesti orice consideri de interes. Nu cred ca vei fi jignit etc, si chiar daca s-ar intampla asta, moderam treaba ca sa fie liniste. In plus, daca ai necazuri la uploadarea de poze etc, scrie-ne si te ajutam oricand.

Deci scrie-ne ce doresti si cand doresti, mai ales ca motoarele auto pe barci sunt un subiect interesant. Atat sa nu uitam, sa scriem la un topic dedicat.
Spor la treaba si asteptam deci topicul tau, bineinteles cand consideri ca-i va veni vremea.
Multumesc penrtu incurajari! cu siguranta e un subiect interesant mai ales pentru buzunarele mai subtiri insa trebue promovat  cu argumente si dovezi altfel va avea aceiasi soarta ca si pe celalalt forum

Dbr

Salutare tuturor,
Dehlya este din nou pregatita pentru lansarea la apa anul acesta. Intra-adevar cam tarziu, dar timpul a fost foarte zgarcit cu mine in ultima perioada. Mai ales ca a necesitat cateva mici recosmetizari si reparatii minore in urma unei furtuni violente de anul trecut de prin luna octombrie.
Asadar, la capitolul ,,reparatii imposibile''am reusit iar una de pomina. Sa ii reconditionez sprayhoodul prin care fusese calcat si sfasiat pe o lungime considerabila de catre unul din paznici in miezul noptii, depasit de situatia creeata brusc din cauza vantului puternic,in incercarea de a dubla legaturile la barcile din marina. Greseala omului a fost scuzabila,imi si inchipui ce zbucium de barci era acolo si cum sa faci sa le legi pe toate mai bine.
Buuun, ma interesez de unul nou si imi pica fata! Aproape 1000 euro! Nu spun ca nu o fi calitate dar nu eram dispus sa investesc suma asta in sprayhood...
La noi in Ro, toti meseriasii din domeniu ocupati cu treaba peste masura, asa ca imi iau inima in dinti si ma apuc de treaba. Dar cu ce material si cu ce masina sa cos ca trebuia ceva puternic. Imi fac zeci de planuri cu diverse materiale, dar totul parea destul de complicat. Forma ciudata, ferestre, canturi, clinuri,etc. Ma duc la un vecin pe strada care are un atelier extrem de mic de reparatii incaltamnite, unul dintre ultimii mohicani in domeniu si cu o foarte mare experienta. Ii arat constructia,o studiaza cu mare atentie si apoi concide:
- Daca il desfacem si il recroim cred ca nu ne va iesi ce a fost, spune el aratandu-mi masina lui de cusut din 1962 muncita si lustruita de atata munca.
- Mda, zic, si mie imi e frica de asta.
-Dar putem sa facem ceva totusi. Sa il imbracam cu alt material pe asta existent pe pozitie, adica intins...
- :o :o :o Tu iti dai seama ce vorbesti?
- Da. Am mai facut pentru o masina decapotabila si a iesit perfect..
Imi spun deja in gand ca il subapreciasem. Deci omul se dadea la decapotabile unde treaba era muuult mai complicata.
Imi recomanda o firma importatoare din Italia de materiale textile, inclusiv unele autoadezive termic. Mai sa fie, habar nu aveam ca exista asa ceva ...
Gasesc firma, iau materialul la o nuanta apropiata( paleta de culori nefiind foarte larga la termoadezive). Costuri pana acum 3 x 1,5m material 75 lei. Ma apuc cu fiul meu sa intindem si sa lipim materialul cu un fier de calcat de voiaj( mic si usor de bagat in toate colturile -temperatura recomandata de fabricant aprox.200 grade celsius. Pe verso tineam contra cu un saculetz textil plin cu sare grunjoasa. Am testat la inceput prin lipirea unui straif pe zona sfasiata ca sa vedem cum prinde.Surpriza a fosta ca s-a lipit atat de puternic incat orice incercare de dezlipire ulterioara a fost imposibila! Ce adeziv o fi pe spatele materialului nu va pot spune, dar la incingere miroase puternic a clor si a cauciuc ars. Dupa lipirea completa si decuparea contururilor bineintele ca am repetat cusaturile originale pentru intarire si digidizare.
In foto se vede ce a iesit  :)
Faza cea mai tare a fost ca a trebuit sa iau masina de cusut a vecinului din atelierul lui mic in care nu aveai los nici sa te invarti, ace brice si carice pline de vopseluri si adezivi, coloranti si alte substante care puteau pata materialul meu. Asadar am mutat masina de 200 kg la mine in garaj.
La final,multumiti de ce am facut ii spun vecinului meu:
- Mah, ma simt ca un tataie din ala care pleaca la razboi cu furci, topoare si flinte prafuite...Cum a iesit si cu ce l-am lucrat nu imi vine sa cred..
- Poate ca am plecat noi la lupta cu  arme ruginite si prafuite dar am castigat batalia 8)
I-am platit omului 150 lei( de care era extrem de multumit) + berea de final impreuna. Deci costuri totale 225 lei + cateva arsuri la degetzele cu fierul de calcat ;).
De fericire, in alte doua zile i-am dat barcii si antifouling, anod nou la motor, balon dedicat prova, o rola noua la glisiera de la treveller, mici reparatii de feronerie,etc.
Concluzia? Orice problema tehnica are o rezolvare, important este sa gasesti Oamenii potriviti cu care sa lucrezi!
Stima tuturor.

lipan

Deh! Dacă nu dai sfoară prin forum, te descurci cum poţi.
Eu îţi împrumutam o maşină de cusut mult mai uşoară (30 kg), cu zig-zag. Moka!
Asta dacă nu găseam timp, câteva ore, să-ţi cos eu ce aveai de cusut, într-un atelier mult, mult mai spaţios.
Dacă ne consultam înainte, poate nu aveai nici degete fripte şi nici lipituri, deşi şi acestea au rostul lor.
Îm plus nici nu ştiu cum ai reuşit să coşi la maşina aceea. Din câte ştiu eu coase cu un singur fir, cu alte cuvinte se poate descoase foarte uşor, dacă cusătura nu a fost asigurată, printr-o lipiltură de exemplu. Este adevărat are un mare avantaj: coase în toate direcţiile, face cusături imposibile la o maşină obişnuită.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

ghrt

Bravo şi cât mai repede pe apă!
Spune-mi te rog, de la cine ai luat materialul textil adeziv? Aveau cumva si ceva albastru închis?
Atenţie să nu vopseşti şi anodul, am înţeles că vopseaua electroizolează.

Florio

Surprinzător. Ce material este Bogdane, poți posta un link? Pentru posteritate, că eu am cumpărat Sunbrella. :)
Cel mai important aspect este rezistența UV. Dacă o are, o are. Dacă nu, e doar un compromis pe perioadă scurtă.

Dbr

@Lipan : Multumesc pentru oferta. Voi tine cont pe viitor de masina zig zag pe care o detii. Chiar aveam pentru cineva din Constanta de scurtat niste vele cumparate de la mine. Se poate un nr de tel pe mesaj privat te rog?
- sunt obisnuit sa ma ,,descurc'' cum pot indiferent de situatie.
- nu imprumut lucrurile altora si nu cred in notiunea de ,,moka'' ;)
- nu puteam coase zig zag asa ceva.
- masina este o ,, bijuterie '' , coase cu DOUA fire, cusatura tighel ( suveica rotativa cu incarcare aprox 100 m fir). Este acea masina Minerva( fabricata in Cehoslovacia) dedicata atelierelor de reparatii incaltaminte si de aceea coase in toate directiile avand si transportator superior.
- faza cu degetele fripte era un pamflet.
Stima tuturor.
P.S. In urma cu 30 ani aveam calificarea in buzunar de ,, mecanic intretinere utilaj textil''