2T vs 4T

Creat de mariusbig, August 30, 2015, 07:25:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

#15
Dar ca sa ne mai apropiem cât de cât de subiectul inițial și sa împăcăm pe toată lumea.....2timpi injectie.
Nu e bine așa?
Știu ca sunt sensibile la benzina dar acum cca 3 săptămâni când motorul meu era montat pe barca în același service se schimba un injector la un Etec cred ca de 70CP sau chiar mai marisor (nu am văzut capacul).
Era primul injector schimbat în,parcă 1200 sau chiar mai multe ore de funcționare doar în Delta. Era barca unei pensiuni celebre.

mariusm piesenoi111

Și încă ceva.....fac pariu ca un ETEC de 30CP nou nouț ar răspunde cerințelor colegului de mai sus cu excepția prețului dar....daca se caută cu răbdare mai exista old stock (nu făcut în 2015)dar nou nouțe, nepornite și cu 5 ani garanție.
Dar sunt puțin peste 3000 euro.

mariusbig

Bravo tati ! Asta vreau si eu , 2t modern. ( nu ca 4t nu ar fi ok  ) .In afara de evinrude mai este altul ?
Vezi , de la o mica discutie in contradictoriu pleaca un subiect frumos - motoare cu cai putini , dar frumosi , vechi sau noi. Din nou ajung la vorba lui Fritz - toti cautam performante maxime cu cheltuieli minime.
Acesta e motivul pentru care suntem aici , sa invatam.
Hai ca se poate !

Vali

Stimati colegi, dupa o perioada de activitate slaba pe forum, constat ca singura discutie activa contine o polemica inutila, care nu ajuta cred userii.

Fara sa ma refer la cineva anume, am rugamintea sa se citeasca regulamentul cu atentie inainte de a se posta: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1434.0.html . Este foarte clar scris acolo cum se formuleaza o postare, astfel ca discutiile sa fie echilibrate si utile. Ca sa se vada si mai bine, am atasat si o poza cu regulamentul.

In caz de derapaje de la tonul si tematica forumului, topicul se va inchide imediat. Am avut un scandal urat anul trecut pe vremea asta, si n-as vrea sa stricam bunele relatii intre useri la acest nou inceput de toamna. Asa ca, inainte de a posta, recititi si evaluati daca postarea ajuta in vreun fel forumul in ansamblul lui.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ziuamarinei

#19
Marius si Marius,
Eu personal recomandari nu fac, dar de folos intr-o alegere este sa te uiti in jur sa vezi ce foloseste marea majoritate.
Dupa care numara toate benzinariile de pe apa si uitate la ele zici ca sunt gazariile de pe Caramidarie din Badalan de pe vremuri.
Alt factor care trebuie luat in seama e un service cat de cat in zona ta si posibilitatea procurarii unor piese in niste preturi acceptabile (dar aici nu cred ca e vreo marca bine reprezentata).
Eu personal admir ETEC, am fost la un pas sa iau unul, dar nu cred ca sunt facute pentru noi. Sunt pentru ei acolo in SUA sau Australia sau oriunde e civilizatie, ma refer la o garantie a calitatii benzinei , dealer service si mecanici buni in fiecare marina ( si marinele sunt peste tot nu o ciudatenie ca la noi) etc.
A si nu in ultimul rand sa ne uitam in buzunarele noastre si dupa in al lor.
Am ramas surprins intr-o discutie cu cineva de afara, cand mi-a explicat ca nu il intereseaza cat costa barca cu motor si peridoc in total, ci il intereseaza doar cat il costa rata lunara doua sau trei sute dolari pe luna nu conta chiar daca era dator 40 de ani, si creditul sau ipoteca se transmitea copiilor.
Asa ca fiecare trebuie sa aleaga pentru el, ce considera ca il satisface dar fara a emite afirmatii de genul celor din postarile anterioare care pot induce in eroare.

mariusbig

Dl. Dragos , daca va uitati peste peste postarile mele vis-a-vis de Modi o sa va lamuriti. Nu spun ca 2t sunt mai bune decat 4t , doar mi-am exprimat punctul de vedere legat de timpii de utilizare si costuri. Si nu e nimeni suparat si sper nici Dvs.

mariusbig

Vali , micile polemici dau nastere cateodata unor lucruri constructive !
Dam drumul la topicul propus de Dragos ?
2t versus 4t ? vechi si nou ? carburatie si injectie ? avantaje si dezavantaje ?

Vali

Considerati ca acesta e noul topic. Alegeti titlul, si il voi schimba.

Nu polemica tehnica s-a abatut de la regulament, ci modul de exprimare tensionata din postarile de mai sus. Cine citeste regulamentul intelege imediat ce am vrut sa spun.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ziuamarinei

Da hai sa dam drumul la topic, si sa vedem si alte pareri si fiecare sa-si spuna impresiile, bune sau rele, in urma exploatarii motoarelor indiferent de tipul lor. Si dupa, fiecare poate trage o concluzie si poate judeca singur in alegerea unui motor.

BRP

#24
Citat din: ziuamarinei din August 31, 2015, 11:12:02 PM
Da hai sa dam drumul la topic, si sa vedem si alte pareri si fiecare sa-si spuna impresiile, bune sau rele, in urma exploatarii motoarelor indiferent de tipul lor. Si dupa, fiecare poate trage o concluzie si poate judeca singur in alegerea unui motor.

Hai sa incep si eu scuzele de rigoare ,ca in fond nu avem nimic de pierdut daca exista intelegere intre noi ca doar asta e scopul, NU?
Daca tu mistocareai asa putin,am zis sa te impung si eu putin ,asa ca sa nu ma las , dus de Dunare.
Revenind, la tematica "off topic" eu cred ca aceasta alegere trece prima data prin buzunar iar apoi tine de personalitatea fiecaruia daca e vorba de ales intre 2T si 4T. si mai apoi de necesitatile tehnice ale ambarcatiunii.

Daca e vorba de tine(Dragos) este cat se poate de normal si de ok ce solutie ai ales pentru barca ta.
Tu stai pe malul Dunarii,iesi frecvent la pescuit,adica faci ore de functionare,ai acces la benzina buna de pe uscat, stii tot ce misca in zona(locuri de pescuit,unde ii benzina buna, cand si unde sunt controale si aici ma refer la ANR, etc) aveai nevoie de un motor maricel in jur de 40 hp,esti migalos si atent cu motorul tau,ai si resursele financiare si timp, probabil iti place sa mergi cu barca in glisaj si nu in deplasament,pescuiesti la stationar din barca,ATUNCI se justifica pe deplin alegerea ta adica un motor pe injectie in 4T.
Am vorbit despre,tine, acum hai sa vorbim despre mine si oamenii sa traga singuri concluziile.
Ca sa ajung la pescuit in Delta , fac 2,5 ore de zbor cu avionul, apoi 3 ore cu masina sa ajung acasa,2 zile de pregateli si apoi 800 km pana la Tulcea si de aici>>>>>
Eu am o barca de 5m,lata de 1,20(Italiana) de pescuit pe rau,ingusta,plata pe fund pentru ape mici,imi place glisajul rapid,nu ma deranjeaza zgomotul motorului, ba chiar imi place,maximul motorizarii ar fi fost de 25hp,ajung in Delta de maxim 2 ori pe an cu noroc,ma bucur de fiecare clipa petrecuta si nu vreau sa ma gandesc la motor si barca,vreau doar sa mearga si nu ma intereseaza consumul,nu fac mai mult de 10 ore de functionare/iesire,deci max.20 ore/an,nu dorm in sau pe barca.
Dupa ce ma cinstesc seara cu prietenii, pe care si asa ii vad rar, nu vreau sa gandesc la motor si la barca si sa nu pot dormi linistit din cauza ca am nu stiu ce avion si pot ramane fara, nu vreau sa gandesc daca mai am suficienta benzina de calitate ca sa pot ajunge nu stiu unde(am trecut si prin asta),nu vreau sa inmatriculez barci si sa platesc taxe, dar nici sa pun autocolant de 20 hp pe o dihanie de motor,care nici o data nu s-a produs ca 20hp cinstiti si sa fiu la bunul plac al celor care te controleaza,pt.ca totusi pana la urma e vorba de o infractiune.
Prefer sa ma "murdaresc"asa usor cu ulei de amestec la fiecare alimentare,si sa consum ceva mai mult combustibil,dar sa am liniste si siguranta, ca doar ma duc in concediu.
Asa ca alegerea MEA a fost 30 hp, 2T, carburatie,cu incarcare,pornire electrica si sfoara,dar un motor bun si intretinut+motor electric ca sa nu zapacesc stiucile, cu zgomote de2T = cost investitie max.1000 eur.
Dupa ce imi termin contractul afara,si o sa am suficient timp cred ca am sa trec la mersul in deplasament,si daca se va mai putea  atunci sigur va fi carburatie chiar daca in 4T.
Deci, daca ar fi sa imi spun concluzia MEA ar fi:
-cine nu are nevoie motor mare(peste 25hp),circula putin,buget mic la achizitie (nu neaparat,aici tine si de ce place),nu tine la imagine,etc si se identifica cat de putin cu persoana mea, atunci alegerea ar fi 2T, carburatie.
-cine vrea cu totul altceva, si este mai aproape de Dragos dupa capul meu ordinea ar fi
1.4T carburatie Yamaha sau Honda
2.4T injectie Suzuki,Yamaha,Honda
3.2T injectie directa Evinrude Etec,foarte performant,consum mai mic ca la 4T injectie,din pacate fff sensibil la calitatea combustibilului.
Chiar daca unii sustin ca benzina de pe tancurile plutitoare e buna, eu pot sa va spun clar si asta dupa teste profesionale ca este f. proasta si total nerecomandata motoarelor pe injectie,dar cine vrea nu are decat sa o folosesca.
Dar inainte de a o folosi as recomanda sa faca o vizita scurta pe la firma Pronautica din Tulcea si roage pe baieti sa le arate capetele motor bubuite,pistoane crapate etc,ca au curtea plina cu asa ceva,incepand de la inboard,terminand cu outboard fara exceptii de la toate firmele producatoare, si sa dea o cafea baietilor ca sa le spuna DE CE, si cate ore aveau motoarele,o sueta mica asa,poate isi mai schimba opiniile.

Ce am expus aici,cu toate ca m-am referit direct la persoane(sper sa nu il Deranjeze pe Dragos)am vrut doar sa expun 2 puncte de vedere total diferite, dar nu neaparat in contradictie.
Finalmente tuturor ne place apa ,pescuitul si socializarea,si sper ca sa poata fiecare sa se bucure de toate astea.
Va doresc numai bine





pava

Bine ati revenit in zona discutiilor constructive ;D

pava

 Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?

BRP

Citat din: pava din Septembrie 01, 2015, 09:57:48 AM
Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?

Corect,asa e.

ionpescarul

Citat din: pava din Septembrie 01, 2015, 09:57:48 AM
Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?
Carburatia e mai putin sensibila ,daca o comparam cu injectia,dar daca o comparam cu motorul in 2 timpi ,clasic ,asta e cel mai putin pretentios la cifra octanica ,un motor in 2 timpi merge si cu amestec de jumate ,jumate benzina cu motorina.Pentru deplasari scurte pe dunare ,in apropierea locului de campare ,sa mergi in sus ,in josul Dunari 1km ,2 km ,e ok ,motorul in 2 timpi.Problema e ca pestele nu il mai gasesti aproape ,trebuie sa traversezi toata delta ,in cazul asta iese total din discutie motorul in 2 timpi ,cand trebuie sa parcurg 80 km ,doar la dus.Un motor in 2 timpi consuma mult tare si e foarte zgomotos,pentru iesiri dese in delta si pentru distante mari iese din discutie.Eu plec singur pe apa ,merg des in delta,motorul de 5 cai ,4 timpi ,cu un piston ,e cam zgomotos,fata de un 8 cai ,2 pistoane ,4 timpi ,cum a-si fi vrut sa iau ,dar toate la timpul lor.In delta majoritatea motoarelor mici ,sunt Yamaha sau Honda carburatie ,4 timpi ,intre 10 si 20 cp.Cand vi in concediu in romania ,ai te-ai chinuit un an prin tari straine ,nu mai conteaza ce motor ai pe barca ,oricum bugetul e suficient.Zilele trecute m-am intalnit pe Dunarea Veche cu prieteni veniti in concedui din Anglia care inchiriasera 2 barci cu motor ,10 si 15 cp ,de la Victoria pentru o saptamana 14 milioane chiria la ambele barci ,carburantul il baga ei .Cand vi doar o data pe an in delta nu mai conteaza cat costa,dar cand mergi in delta de 5,6 ori ,poate si de 10 ori pe an ,iar la o iesire parcurgi 100 poate 200 km ,totul trebuie gandit cu atentie,barca , motorizare ,tot.Totusi pentru cineva care face   multi km  in delta ,eu recomand 4 timpi ,carburatie.Dar concluzile astea le-au pus in practica ,de mult ,toti cei care au dat km peste cap ,in delta.

ziuamarinei

Citat din: BRP din Septembrie 01, 2015, 08:50:04 AM
Hai sa incep si eu scuzele de rigoare ,ca in fond nu avem nimic de pierdut daca exista intelegere intre noi ca doar asta e scopul, NU?
Daca tu mistocareai asa putin,am zis sa te impung si eu putin ,asa ca sa nu ma las , dus de Dunare.
Revenind, la tematica "off topic" eu cred ca aceasta alegere trece prima data prin buzunar iar apoi tine de personalitatea fiecaruia daca e vorba de ales intre 2T si 4T. si mai apoi de necesitatile tehnice ale ambarcatiunii.

Daca e vorba de tine(Dragos) este cat se poate de normal si de ok ce solutie ai ales pentru barca ta.
Tu stai pe malul Dunarii,iesi frecvent la pescuit,adica faci ore de functionare,ai acces la benzina buna de pe uscat, stii tot ce misca in zona(locuri de pescuit,unde ii benzina buna, cand si unde sunt controale si aici ma refer la ANR, etc) aveai nevoie de un motor maricel in jur de 40 hp,esti migalos si atent cu motorul tau,ai si resursele financiare si timp, probabil iti place sa mergi cu barca in glisaj si nu in deplasament,pescuiesti la stationar din barca,ATUNCI se justifica pe deplin alegerea ta adica un motor pe injectie in 4T.
Am vorbit despre,tine, acum hai sa vorbim despre mine si oamenii sa traga singuri concluziile.
Ca sa ajung la pescuit in Delta , fac 2,5 ore de zbor cu avionul, apoi 3 ore cu masina sa ajung acasa,2 zile de pregateli si apoi 800 km pana la Tulcea si de aici>>>>>
Eu am o barca de 5m,lata de 1,20(Italiana) de pescuit pe rau,ingusta,plata pe fund pentru ape mici,imi place glisajul rapid,nu ma deranjeaza zgomotul motorului, ba chiar imi place,maximul motorizarii ar fi fost de 25hp,ajung in Delta de maxim 2 ori pe an cu noroc,ma bucur de fiecare clipa petrecuta si nu vreau sa ma gandesc la motor si barca,vreau doar sa mearga si nu ma intereseaza consumul,nu fac mai mult de 10 ore de functionare/iesire,deci max.20 ore/an,nu dorm in sau pe barca.
Dupa ce ma cinstesc seara cu prietenii, pe care si asa ii vad rar, nu vreau sa gandesc la motor si la barca si sa nu pot dormi linistit din cauza ca am nu stiu ce avion si pot ramane fara, nu vreau sa gandesc daca mai am suficienta benzina de calitate ca sa pot ajunge nu stiu unde(am trecut si prin asta),nu vreau sa inmatriculez barci si sa platesc taxe, dar nici sa pun autocolant de 20 hp pe o dihanie de motor,care nici o data nu s-a produs ca 20hp cinstiti si sa fiu la bunul plac al celor care te controleaza,pt.ca totusi pana la urma e vorba de o infractiune.
Prefer sa ma "murdaresc"asa usor cu ulei de amestec la fiecare alimentare,si sa consum ceva mai mult combustibil,dar sa am liniste si siguranta, ca doar ma duc in concediu.
Asa ca alegerea MEA a fost 30 hp, 2T, carburatie,cu incarcare,pornire electrica si sfoara,dar un motor bun si intretinut+motor electric ca sa nu zapacesc stiucile, cu zgomote de2T = cost investitie max.1000 eur.
Dupa ce imi termin contractul afara,si o sa am suficient timp cred ca am sa trec la mersul in deplasament,si daca se va mai putea  atunci sigur va fi carburatie chiar daca in 4T.
Deci, daca ar fi sa imi spun concluzia MEA ar fi:
-cine nu are nevoie motor mare(peste 25hp),circula putin,buget mic la achizitie (nu neaparat,aici tine si de ce place),nu tine la imagine,etc si se identifica cat de putin cu persoana mea, atunci alegerea ar fi 2T, carburatie.
-cine vrea cu totul altceva, si este mai aproape de Dragos dupa capul meu ordinea ar fi
1.4T carburatie Yamaha sau Honda
2.4T injectie Suzuki,Yamaha,Honda
3.2T injectie directa Evinrude Etec,foarte performant,consum mai mic ca la 4T injectie,din pacate fff sensibil la calitatea combustibilului.
Chiar daca unii sustin ca benzina de pe tancurile plutitoare e buna, eu pot sa va spun clar si asta dupa teste profesionale ca este f. proasta si total nerecomandata motoarelor pe injectie,dar cine vrea nu are decat sa o folosesca.
Dar inainte de a o folosi as recomanda sa faca o vizita scurta pe la firma Pronautica din Tulcea si roage pe baieti sa le arate capetele motor bubuite,pistoane crapate etc,ca au curtea plina cu asa ceva,incepand de la inboard,terminand cu outboard fara exceptii de la toate firmele producatoare, si sa dea o cafea baietilor ca sa le spuna DE CE, si cate ore aveau motoarele,o sueta mica asa,poate isi mai schimba opiniile.

Ce am expus aici,cu toate ca m-am referit direct la persoane(sper sa nu il Deranjeze pe Dragos)am vrut doar sa expun 2 puncte de vedere total diferite, dar nu neaparat in contradictie.
Finalmente tuturor ne place apa ,pescuitul si socializarea,si sper ca sa poata fiecare sa se bucure de toate astea.
Va doresc numai bine

Salut tuturor colegilor si tie BRP,

     Nu e vorba de scuze, dar e bine sa pastram asa un respect fata de ceea ce au altii, si aici nu ma refer numai la mine, prin curte si dupa parerea mea nimeni nu este posesorul adevarului absolut in motoare si barci. In permanenta avem de invatat unul de la altul indiferent ca experientele sunt negative sau pozitive.
     Hai sa-mi expun parerea mea in legatura cu 2T (si aici ma refer numai la carburatie , ETEC-ul e alt avion are rubrica lui separata) si 4T carburatie respectiv injectie.
     Primul meu contact cu un motor outboard (exceptand un TN-un si doua Veterok 8 CP) a fost cu un Eivinrude 9,9 CP din 1985 produs in Belgia 2T carburatie, amestecul de ulei trebuia sa-l faci in rezervor normal. Motororul pornea pe vreme calda sau toamna tarziu din prima sfoara dar iarna avea asa un tabiet, doua sau trei pompe, acceleratia pusa asa mai spre plus, soc tras maxim aerul putin inchis din maneta, doua pana la trei sfori numai asa de incalzire, grija mare sa nu-l ineci din prea mult zel, ce sa zic imi venea sa-l iau la topor >:(. Inainte de pornire agitam rezervorul sa se reamestece benzina cu uleiul sa nu se depuna fereasca Sfantul, daca nu era benzina cu ulei ramasa de la pescuitul precedent prepara cativa litri, invariabil mai turnam pe langa sau mai scapa rezervorul pe la garnitura. >:( >:( >:( Ce mai plecam la pescuit transpirat iarna in curentul barcii, miroseam a benzina pe maini, nervos. Chiar ma intrebam cu ce am gresit? Pe langa toate astea pescuitul meu din barca presupune cel putin 6 sau 7 ancorari pe zi la crap iar la salau nici nu mai spun pot sa schimb locul de 20 ori pe zi. Pornitul ala la sfoara, precedat de soc, reglaj aer si pompa era plictisitor, imi consuma nervii si miroseam ingrozitor pe maini plus zgomotul ala de "tandandaran daran dan dan dan" la relanti ma facea sa cred ca dauneaza pescuitului. Nu eram deloc multumit de motor dar nu aveam de ales. Din ce mai vorbea unul si altul pe garla se spunea ca nu e bine sa lasi multa benzina cu ulei in amestec in rezervor pentru ca pierde din puterea de ardere, nu stiu , poate erau prostii sau nu. Cert este ca incercam sa prepar o cantittate de benzina sa-mi ajunga pe o zi dar nu se potrivea, undeva spre sfarsitul zile mai era nevoie de alt amestec, alta manjeala prin barca etc etc.
Chinul de pe lume, dar pasiunea cere sacrificii. Cert e ca dupa cativa ani de paie, apa si bataie motorul in mainile mele si-a gasit sfarsitul.
L-am facut bucati in garaj si am pornit sa cercetez piata dupa piese de schimb, vroiam sa-l fac ca nou. Cand am terminat de socotit inainte de lansarea comenzilor am ajuns la frumoasa suma de aproape 700 USD, asta fara manopera unui mecanic ( si astia nu erau ieftini deloc nici atunci si nici acum). M-am gandit ca investesc minim 800 sau 900 USD, timp pierdut, nervi intr-un fier si ce ma aleg: acelasi motor de 9,9 CP 2T, cu aceleasi tabieturi la care daca il vand pierd banii si pe care imi va fi mila sa-i fac upggrade.
Asa ca am strans motorul intr-un sac, l-am sunat pe un amic si l-am dat moca (sa dea si el o bere pe apa).
La pretul pieselor plus manopera am mai pus doi, trei lei si  prin noroc m-am capatat cu un Suzi alb 15CP 4T carburatie , o minunatie de motor. Cu el pe un RIB Novurania de 3.10 m consumam pana la Chilia de la Galati fix 14 litri de benzina. Am scapat de amestec si de grija uleiului de amestec, pornirea era la sfert de sfoara motorul avea doi sau trei ani vechime, silentios. In comparatie cu 2T nu aveam ce sa-i reprosez. O singura grija in afara de ulei care trebuia schimbat la 100 ore, era ca iarna pe o perioada mai lunga de conservare sa nu las benzina in carburator sau pe circuit sa nu faca depuneri. Foarte multumit nu aveam nici o grija decat siguranta legata de mana si sa trag la pornire socul asa la sfert. Totusi simteam lipsa unui electromotor, unui trim electrohidraulic, etc. Era loc de mai bine. Dupa vreo 5 ani de folosinta am vandut Rib-ul unui spiningar din Bucuresti, eu uitandu-ma dupa o barca care sa o pot baga prin toate crengile si cioatele de pe Dunare.
Am ajuns pe la Vali dar era bagat in alt proiesct si am luat un Lotus major de la Iulian & Ionica ,am dat Suzi de 15 Cp unui amic fix pe aceeasi bani pe care l-am cumparat si mi-a sarit un Mercury 30 HP EFI in cale, pe care nu l-am putut refuza. Eram glont pe apa, cosum cam 8 litri la ora, nu asa silentios cum as fi vrut, pornire la sfoara si electric, trim si am altoit un maner de Honda pe el (asta cu manerele altoite sa stii BRP ca e un fel de trademark al meu  :D :D) retiplat cu insemnele albastre de la Optimax saltwater, nu stia nimeni ce e  ;D ;D ;D. Dar sincer nu am avut asa un sentiment de prietenie cu el, mai dadea cate o eroare am mai umblat dupa niste piese de doi lei cam o luna jumatate in plin sezon de pescuit,cam zgomotos la drum lung avand in vedere ca-l conduceam la maner. Dar cine se urca in barca ca in masina, bagam cheia si plecam la pescuit , fara ritualuri cu ulei, benzina, para, soc, reglaje de aer sau de carburator. Cand il foloseam traiam acelasi sentiment cand am scapat de DACIA 1300 cu juma' de portbagaj piese in caz de avarie ( asta era porecla mecanicului care ma invata sa depanez Dacia, Dan Avarie  :D :D) si am condus primul CIELO coreean, injectie benzina servo.
Bine inteles ca au reusit niste flamanzi sa ma scape de Mercury intr-o iarna. Am prins momentul si m-am reintors la Suzi acum de 40 CP tot pe injectie, consum 9 litri la ora cu elica de 13 si 7,2 litri cu cea de 15 la 4500 rot/min .
Nu am decat cuvinte de lauda silentios, fara trepidati, pornire electrica, trim, curat, fara fumul de 2T care iti inunda barca, simturile si narile cand mergi la relanti , la pornire nu face zgomot, in barca e farmacie acum. Simt ca am exact ce e nevoie sa ma pot dedica in totalitate pescuitului. Din punctul meu de vedere este exact ca la masina te urci in haine curate o foloseti un nr de km ridici capota la servisare si atat. Ca sunt taxe si impozite, ca trebuie inmatriculat (ca si 30-ul tau chiar daca e in 2T  ;)), ca sunt piesele scumpe, ca e mare investitia, da asa e, dar iti  garantez ca nu iei nimic din ce pui deoparte in viata asta, asa ca de ce sa nu ne bucuram de tehnologie si confort acum  ;) fara a exagera totusi, in limita bunului simt.
E drept ca pentru 10 ore de functionare pe an nu se merita, eu personal nici nu as fi cumparat asa ceva gaseam un prieten donam benzina si gata imi faceam pofta, dar cand barca si motorul sustin cea mai mare pasiune cand avem Dunarea langa casa, barca la apa, Delta la 2 ore de mars pe apa, nu incape discutie trebuie sa evoluam.
Ca sunt carburatiile mai insensibile la benzina nasoala decat injectia, da, e posibil dar asa cum spuneam mai sus sunt multi care merg cu benzina din delta si nu au nimic. Daca stii sa-l exploatezi si e lucrul tau nu se strica asa usor , cand il dai pe mana oricui lipovean de nadejde angajat la pensiune sau pe mana turistului si se merge numai in maxim si minim fara un regim normal de tranzitie, fara revizii la timp sau facute pe genunchi cu cine stie ce uleiuri, fara presiune la racire e normal sa se strice fierul, sa mai sara cate un piston sau o bucata de chiuloasa. :).
Totusi mie carburatia chiar si la 4T imi aduce aminte de jiglere infundate , site de suflat , reglaje de amestec, , nivel de reglat ,iarna mai un dop de gheata, depuneri de la benzina iarna dupa o nefolosinta indelungata, vizite anuale pe la mecanici ca se balbaie sau e prea turat.
Din punctul meu de vedere nu multumesc, vreau sa mearga perfect cand mai sui in barca la orice ora si in orice anotimp, sa plec la pescuit, sa ma rog ca in primavara sa vina prohibitia mai repede sa ma odihnesc  ;D ;D ;D.
In totdeauna am facut o analogie cu ce vad pe sosele, merg saraciile de masini pe injectie sute de mii de km si nu au nimic, de ce motoarele de barca pe injectie sa fie asa sensibile incat sa ne cramponam de acea carburatie. Nu inteleg. Poate ne lamureste cineva, ca mie imi scapa motivele.
Eu unul cat timp am folosit 2T nu faceam decat sa ma uit dupa 4T in special pe vremea aia ma fascinau Johnson si Suzi.
Cat despre ETEC (imi plac si le admir dar nu concep sa schimb un injector la 1200 ore de functionare chiar si in garantie din cauza benzinei sau mai stiu eu ce) raman la parerea mea, sunt pentru tarile civilizate unde sunt rampe de lansare , marine , dealeri si service cu garantie, mecanici multi si buni si benzina buna.
Cam atat si sunt curios si la alte opinii pro sau contra injectiei sau a carburatiei , sau 2T contra 4T.
Nu concluzionati ca toata lumea trebuie sa aiba injectie sau 4T, fiecare dupa buget sau dupa necesitati Coane Fanica, dar totusi ....