2T vs 4T

Creat de mariusbig, August 30, 2015, 07:25:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pilu

O intrebare , eu si poate si altii care folosesc motoarele in alte zone decat delta si cumpara benzina din statiile peco din tara fie ele ,rompetrol ,omv,mol...etc , suntem expusi aceluiasi risc de care vorbeste BRP?

ionpescarul

Citat din: ziuamarinei din Septembrie 01, 2015, 09:17:07 PM
Salut tuturor colegilor si tie BRP,

     Nu e vorba de scuze, dar e bine sa pastram asa un respect fata de ceea ce au altii, si aici nu ma refer numai la mine, prin curte si dupa parerea mea nimeni nu este posesorul adevarului absolut in motoare si barci. In permanenta avem de invatat unul de la altul indiferent ca experientele sunt negative sau pozitive.
     Hai sa-mi expun parerea mea in legatura cu 2T (si aici ma refer numai la carburatie , ETEC-ul e alt avion are rubrica lui separata) si 4T carburatie respectiv injectie.
     Primul meu contact cu un motor outboard (exceptand un TN-un si doua Veterok 8 CP) a fost cu un Eivinrude 9,9 CP din 1985 produs in Belgia 2T carburatie, amestecul de ulei trebuia sa-l faci in rezervor normal. Motororul pornea pe vreme calda sau toamna tarziu din prima sfoara dar iarna avea asa un tabiet, doua sau trei pompe, acceleratia pusa asa mai spre plus, soc tras maxim aerul putin inchis din maneta, doua pana la trei sfori numai asa de incalzire, grija mare sa nu-l ineci din prea mult zel, ce sa zic imi venea sa-l iau la topor >:(. Inainte de pornire agitam rezervorul sa se reamestece benzina cu uleiul sa nu se depuna fereasca Sfantul, daca nu era benzina cu ulei ramasa de la pescuitul precedent prepara cativa litri, invariabil mai turnam pe langa sau mai scapa rezervorul pe la garnitura. >:( >:( >:( Ce mai plecam la pescuit transpirat iarna in curentul barcii, miroseam a benzina pe maini, nervos. Chiar ma intrebam cu ce am gresit? Pe langa toate astea pescuitul meu din barca presupune cel putin 6 sau 7 ancorari pe zi la crap iar la salau nici nu mai spun pot sa schimb locul de 20 ori pe zi. Pornitul ala la sfoara, precedat de soc, reglaj aer si pompa era plictisitor, imi consuma nervii si miroseam ingrozitor pe maini plus zgomotul ala de "tandandaran daran dan dan dan" la relanti ma facea sa cred ca dauneaza pescuitului. Nu eram deloc multumit de motor dar nu aveam de ales. Din ce mai vorbea unul si altul pe garla se spunea ca nu e bine sa lasi multa benzina cu ulei in amestec in rezervor pentru ca pierde din puterea de ardere, nu stiu , poate erau prostii sau nu. Cert este ca incercam sa prepar o cantittate de benzina sa-mi ajunga pe o zi dar nu se potrivea, undeva spre sfarsitul zile mai era nevoie de alt amestec, alta manjeala prin barca etc etc.
Chinul de pe lume, dar pasiunea cere sacrificii. Cert e ca dupa cativa ani de paie, apa si bataie motorul in mainile mele si-a gasit sfarsitul.
L-am facut bucati in garaj si am pornit sa cercetez piata dupa piese de schimb, vroiam sa-l fac ca nou. Cand am terminat de socotit inainte de lansarea comenzilor am ajuns la frumoasa suma de aproape 700 USD, asta fara manopera unui mecanic ( si astia nu erau ieftini deloc nici atunci si nici acum). M-am gandit ca investesc minim 800 sau 900 USD, timp pierdut, nervi intr-un fier si ce ma aleg: acelasi motor de 9,9 CP 2T, cu aceleasi tabieturi la care daca il vand pierd banii si pe care imi va fi mila sa-i fac upggrade.
Asa ca am strans motorul intr-un sac, l-am sunat pe un amic si l-am dat moca (sa dea si el o bere pe apa).
La pretul pieselor plus manopera am mai pus doi, trei lei si  prin noroc m-am capatat cu un Suzi alb 15CP 4T carburatie , o minunatie de motor. Cu el pe un RIB Novurania de 3.10 m consumam pana la Chilia de la Galati fix 14 litri de benzina. Am scapat de amestec si de grija uleiului de amestec, pornirea era la sfert de sfoara motorul avea doi sau trei ani vechime, silentios. In comparatie cu 2T nu aveam ce sa-i reprosez. O singura grija in afara de ulei care trebuia schimbat la 100 ore, era ca iarna pe o perioada mai lunga de conservare sa nu las benzina in carburator sau pe circuit sa nu faca depuneri. Foarte multumit nu aveam nici o grija decat siguranta legata de mana si sa trag la pornire socul asa la sfert. Totusi simteam lipsa unui electromotor, unui trim electrohidraulic, etc. Era loc de mai bine. Dupa vreo 5 ani de folosinta am vandut Rib-ul unui spiningar din Bucuresti, eu uitandu-ma dupa o barca care sa o pot baga prin toate crengile si cioatele de pe Dunare.
Am ajuns pe la Vali dar era bagat in alt proiesct si am luat un Lotus major de la Iulian & Ionica ,am dat Suzi de 15 Cp unui amic fix pe aceeasi bani pe care l-am cumparat si mi-a sarit un Mercury 30 HP EFI in cale, pe care nu l-am putut refuza. Eram glont pe apa, cosum cam 8 litri la ora, nu asa silentios cum as fi vrut, pornire la sfoara si electric, trim si am altoit un maner de Honda pe el (asta cu manerele altoite sa stii BRP ca e un fel de trademark al meu  :D :D) retiplat cu insemnele albastre de la Optimax saltwater, nu stia nimeni ce e  ;D ;D ;D. Dar sincer nu am avut asa un sentiment de prietenie cu el, mai dadea cate o eroare am mai umblat dupa niste piese de doi lei cam o luna jumatate in plin sezon de pescuit,cam zgomotos la drum lung avand in vedere ca-l conduceam la maner. Dar cine se urca in barca ca in masina, bagam cheia si plecam la pescuit , fara ritualuri cu ulei, benzina, para, soc, reglaje de aer sau de carburator. Cand il foloseam traiam acelasi sentiment cand am scapat de DACIA 1300 cu juma' de portbagaj piese in caz de avarie ( asta era porecla mecanicului care ma invata sa depanez Dacia, Dan Avarie  :D :D) si am condus primul CIELO coreean, injectie benzina servo.
Bine inteles ca au reusit niste flamanzi sa ma scape de Mercury intr-o iarna. Am prins momentul si m-am reintors la Suzi acum de 40 CP tot pe injectie, consum 9 litri la ora cu elica de 13 si 7,2 litri cu cea de 15 la 4500 rot/min .
Nu am decat cuvinte de lauda silentios, fara trepidati, pornire electrica, trim, curat, fara fumul de 2T care iti inunda barca, simturile si narile cand mergi la relanti , la pornire nu face zgomot, in barca e farmacie acum. Simt ca am exact ce e nevoie sa ma pot dedica in totalitate pescuitului. Din punctul meu de vedere este exact ca la masina te urci in haine curate o foloseti un nr de km ridici capota la servisare si atat. Ca sunt taxe si impozite, ca trebuie inmatriculat (ca si 30-ul tau chiar daca e in 2T  ;)), ca sunt piesele scumpe, ca e mare investitia, da asa e, dar iti  garantez ca nu iei nimic din ce pui deoparte in viata asta, asa ca de ce sa nu ne bucuram de tehnologie si confort acum  ;) fara a exagera totusi, in limita bunului simt.
E drept ca pentru 10 ore de functionare pe an nu se merita, eu personal nici nu as fi cumparat asa ceva gaseam un prieten donam benzina si gata imi faceam pofta, dar cand barca si motorul sustin cea mai mare pasiune cand avem Dunarea langa casa, barca la apa, Delta la 2 ore de mars pe apa, nu incape discutie trebuie sa evoluam.
Ca sunt carburatiile mai insensibile la benzina nasoala decat injectia, da, e posibil dar asa cum spuneam mai sus sunt multi care merg cu benzina din delta si nu au nimic. Daca stii sa-l exploatezi si e lucrul tau nu se strica asa usor , cand il dai pe mana oricui lipovean de nadejde angajat la pensiune sau pe mana turistului si se merge numai in maxim si minim fara un regim normal de tranzitie, fara revizii la timp sau facute pe genunchi cu cine stie ce uleiuri, fara presiune la racire e normal sa se strice fierul, sa mai sara cate un piston sau o bucata de chiuloasa. :).
Totusi mie carburatia chiar si la 4T imi aduce aminte de jiglere infundate , site de suflat , reglaje de amestec, , nivel de reglat ,iarna mai un dop de gheata, depuneri de la benzina iarna dupa o nefolosinta indelungata, vizite anuale pe la mecanici ca se balbaie sau e prea turat.
Din punctul meu de vedere nu multumesc, vreau sa mearga perfect cand mai sui in barca la orice ora si in orice anotimp, sa plec la pescuit, sa ma rog ca in primavara sa vina prohibitia mai repede sa ma odihnesc  ;D ;D ;D.
In totdeauna am facut o analogie cu ce vad pe sosele, merg saraciile de masini pe injectie sute de mii de km si nu au nimic, de ce motoarele de barca pe injectie sa fie asa sensibile incat sa ne cramponam de acea carburatie. Nu inteleg. Poate ne lamureste cineva, ca mie imi scapa motivele.
Eu unul cat timp am folosit 2T nu faceam decat sa ma uit dupa 4T in special pe vremea aia ma fascinau Johnson si Suzi.
Cat despre ETEC (imi plac si le admir dar nu concep sa schimb un injector la 1200 ore de functionare chiar si in garantie din cauza benzinei sau mai stiu eu ce) raman la parerea mea, sunt pentru tarile civilizate unde sunt rampe de lansare , marine , dealeri si service cu garantie, mecanici multi si buni si benzina buna.
Cam atat si sunt curios si la alte opinii pro sau contra injectiei sau a carburatiei , sau 2T contra 4T.
Nu concluzionati ca toata lumea trebuie sa aiba injectie sau 4T, fiecare dupa buget sau dupa necesitati Coane Fanica, dar totusi ....

Am un prieten la Sulina ,are un Suzuki de 25 injectie cumparat de nou ,nu stiu cand la cumparat?, dar il stiu la el de vreo  5 ani ,alimenteaza de la Star 2000 ,nu a avut nici-o data probleme cu motorul din cauza benzinei ,a schimbat doar pinioanele din cizma.E un tip tare tipicar ,2 filtre pe alimentare ,din care unul cu pahar de decantare montat in pozitie corecta.Eu sunt mult mai neatent ,nu ma uit nici in bidon sa vad daca are mizerie pe fund,asta pana oi pati-o vreodata.Cred ca pe multi ne separa fara sa ne dam seama ,atentia pe care o acordam motorului si gradul de preventie ,un utilizator care exploateaza cu grija si preventiv un motor pe injectie ,nu poate avea probleme ,comparativ cu unul care merge pe premiza ca motorul trebuie sa mearga indiferent in orice conditi,chiar si atunci cand folosim o palnie murdara,stocam benzina intr-un vas cu impuritati sau alimentam pe ploaie.Intr-un 2 timpi clasic ,bagi cu buna stiinta toate cacaturile,la o carburatie daca faci la fel ? cureti doar carburatorul si treci pe benzina buna ,dar la injectie ,schimbi injectorul cu bani multi.
Tu ai cautat si ai gasit varianta optima pentru tine pentru a ajunge de la Galati la Chilia ,e posibil ca de la tine sa mai invatam multe ,pentru ca e o problema care te intereseaza direct ,la care ai lucrat si probabil vei mai lucra.

Alex1958

Salutare colegi!
Imi relatez si eu experienta cu motoarele de barca pe care le-am operat. Sublinieza ca experienta mea se limiteaza la cea de operator.
Primul a fost un Johnson Commercial de 8 CP cumparat de nou chiar de mine, fabricat in USA. L-am tinut numai pe ulei original si la cisma si la amestec, schimbate in fiecare an la reprezentanta desi abia faceam 20-30 de ore pe an. Mi-a cazut aprinderea pe un cilindru si mi-a stricat o iesire anuala visata indelung. A trebuit sa-i inlocuiesc si manerul de manevrare -il luam in masina la fiecare iesire. Altfel pornea si isi facea treaba, desi cam lacom, as zice. Johnson scotea doua linii, comercial pentru utilizatori frecventi -mai economic si mai fiabil si de placere - mai simplu si mai lacom. Aia de la GIPO il vindeau pe cel de placere de 8 CP pe la 2300 $ in 99 si eu l-am luat cu vreo 1000 $ tocmai din Malaezia. L-am dat in 2008.
Am luat cu tot cu barca un Yamaha de 25 CP- 4 T carburatie faceam cu el 100 ore pe an. Nici o problema, ever! Il duc odata pe an la Yamaha sa-i faca mentenanta. In rest nimic si n-a vazut decat benzina de la Star 2000. Mai tin inca barca pentru spining dar fac ore mult mai putine cu el de trei ani.
Am sarit la cabinata si am luat-o cu un Honda de 70 CP vechi din 1995, 4T pe carburatie- 4 carburatoare. Inainte sa dau barca la apa am chemat un mecanic de la service Honda sa-l faca bucati sa-l diagnosticheze si sa-l puna la punct. I-a schimbat niste simeringuri la cisma si l-a pornit cu casti de apa -parea OK, dar n-a fost deloc. Pe apa nu sarea de 2000 rpm si putere nix. S-a chinuit un baiat de la service Honda din Tulcea 2 zile pe balta si apoi l-a mai reparat o sptamana in Tulcea. Chestia aia cu sincronizatul carburatoarelor mi s-a parut infernala. Cand a terminat se ridica cu greu in glisaj -era la limita pentru barca- si cand am luat prima data iarba s-a prajit rotorul pompei de apa.
L-am schimbat cu un Honda 135 CP 4T pe injectie, anul trecut. Il tin mai mult cu benzina de pe mal dar a mai vazut si Star 2000 de completare. Sa bat in lemn pana acum e foarte OK dar nu l-a forjat peste 4500 rpm caci mi se pare ca ma duc prea tare si nu mai am siguranta.
Cam asta este experienta mea. Nu trag concluzii.
Am, la final, o intrebare. La Sulina si Tulcea sunt, pe apa, statii Petrom. Are benzina lor vreo problema similara lui Star 2000? Intreb asta caci anul trecut la Perisoru am stat langa niste baieti din Galati care veneau la motor cu un velier hat de la Severin, daca am retinut bine. Erau nervosi tare caci benzina din Tulcea (PETROM?) le infundase motorul si s-a chinuit unul din ei juma de zi sa-l curete.
Fire intinse!

mariusm piesenoi111

Citat din: pilu din Septembrie 02, 2015, 08:25:34 AM
O intrebare , eu si poate si altii care folosesc motoarele in alte zone decat delta si cumpara benzina din statiile peco din tara fie ele ,rompetrol ,omv,mol...etc , suntem expusi aceluiasi risc de care vorbeste BRP?
In mod cert nu...este vorba DOAR despre tancurile plutitoare Star 2000 de prin DD.
In schimb...intrebarea care ma framanta putin este: daca luam benzina de 95 care are max 5% etanol sau de 98 care are minim 7,5% etanol.
Eu inclin spre cea de 95 cu cat mai putin etanol.....

mariusm piesenoi111

Citat din: Alex1958 din Septembrie 02, 2015, 12:17:00 PMErau nervosi tare caci benzina din Tulcea (PETROM?) le infundase motorul si s-a chinuit unul din ei juma de zi sa-l curete.
Fire intinse!
E posibil sa fie Petrom pa apa si la Tulcea( nu stiu, nu am vazut) dar stiu sigur ca este Star 2000 si la Tulcea pe apa ancorat permanent.

BRP

#35
Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 12:29:21 PM
In mod cert nu...este vorba DOAR despre tancurile plutitoare Star 2000 de prin DD.
In schimb...intrebarea care ma framanta putin este: daca luam benzina de 95 care are max 5% etanol sau de 98 care are minim 7,5% etanol.
Eu inclin spre cea de 95 cu cat mai putin etanol.....

Marius, tu ai un motor nou,iar in cartea motorului scrie cat se poate de clar, ce fel de benzina poti folosi.
Daca ar fi doar E10 nu ar fi nici o problema,si/sau concentratie de MBTE sa nu fie mai mare de 15%.
Problema e ca in Balta se introduc tot felul de combustibili, in care nu impuritatile sunt problema ci procentul de alcooli din combustili, care se mixeaza cu apa din condensul tancurilor si mai apoi cu benzina.
Primul semn ca e foarte mare concentratia de alcooli si implicit de apa in benzina ,este ca dupa ce sta benzina o perioada in sistemul de alimentare, ea se coloreaza usor spre maroniu din cauza cauciucului dizolvat de pe furtune.
Daca pentru furtunele de alimentare exterioare exista solutie prin inlocuirea cu unele aditivate cu silicon,pentru cele din interiorul motorului nu este solutie.
Acele impuritati dizolvate ajung in sistemul de injectie si timp infunda injectoarele.
Foarte rar sunt intilnite cazuri de injectoare arse la Etec, ele se blocheaza din cauza infundarii canalelelor de injectie cu impuritati si sunt f. dificil de curatat din cauza tehnologiei de constructie(aceasta tehnologie este prezenta la mai tot ce este cu injectie directa).
Injectoarele de la mot in 4T au o tehnologie mai permisiva pt.ca sunt in rampa comuna si injectie indirecta(injectorul nu este plasat direct in camera de ardere,nu suporta temperaturi si presiuni de combustie,are canale de injectie mai largi,vaporizare mai mica, etc.
Dar , ce ne face cu presiunea de explozie?
Contrar la ce ar crede marea majoritate ,apa existenta in amestecul de combustie creaza presiuni suplimentare pe angrenajul piston bilela arbore, si ce e mai rau decat asta este momentul declansarii acestor  suprasarcini, si de aici vin pistoane crapate biele blocate si apoi rupte.
Ceea ce va spun de amestecul apei in combustie,este o chestiune f. bine stiuta de inginerii de motoare termice,predata in facultate, iar cel mai acesibil exemplu este cel al motoarele de pe prea bine cunoscutele avioane de vanatoare Spittfire,care aveau un rezervor de injectie cu apa in camera pistoanelor pentru a creea pt. scurt timp extra putere.
Un pic de navigare pe net va va introduce pe acest taram.
O solutie nu tocmai comoda ar fi sa aveti un kit de test rapid si atunci ati fi mai linistiti.
un link:
http://www.fueltestkit.com/
Problema este ca ar trebui sa fiu mai indolent si mai nepasator, ca nici prea multa cunostere nu face bine,pentru ca am constatat ca sfaturile gratis nu sunt cel mai bine apreciate,asa ca de acum am sa fiu foarte selectiv ce si cui ii mai dau vreun sfat,sau informatie, asa ca sa nu mai fie polemici si mistocareli.

GionyGl

 Am lipsit o perioada si recunosc ca m-am amuzat nitel citind topicul de la inceput, unde mai pui ca l-am si sunat pe Dragos sa le fac concurenta celor de la Remat! Lasand la o parte felul de a fi  mai glumet al lui Dragos, (cine il cunoaste stie ca e lipsit de orice urma de rea intentie), la urma urmei e vorba de alegeri! Am un Yamaha 25, 2T care merge foarte bine, porneste la prima sfoara si nu a creat probleme pina in prezent! Insa ghinion, are caracteristicile unui 2T, mai zgomotos, mai flamind si nici aspectul nu este cel al unui motor nou! Anul acesta plecand de la premiza ca papa in jur de 10 litri la ora de mars, avind in vedere ca de cele mai multe ori ies singur si nu impart cheltuielile cu combustibilul am vrut sa il schimb cu un 4T (la combinatie mai intra un auxiliar Honda 5CP, 4T si o diferenta maxima de circa 200E). Am constatat ca interesul pietei pentru 2T este unul extrem de scazut! Tinind cont si de tendinta de crestere a preturilor motoarelor in 4T, am constat ca riscam sa dau 2 motoare testate, pe care ma puteam baza, sa mai trebuiasca sa pun o diferenta semnificativa pentru a lua un 4T ok.
    Avand in vedere ca anual nu fac mai mult de 50 de ore pe apa, momentan am hotarat sa pastrez cele doua jucarii! Asta nu inseamna ca nu imi mai fug ochii dupa cate un 4T silentios, aratos! Pentru a mai compensa am hotarat ca in iarna sa ii schimb putin aspectul, vopsea, elica noua, etc!
  Pentru a concluziona, cred ca alegerea apartine fiecaruia in functie de contextul personal (timpul petrecut in barca, disponibilitatea unei investitii mai mari, asumarea sau nu a anumitor riscuri caci 4T va fi intodeauna mai tentant pentru "flamanzi"etc), important este ca jucariile sa functioneze bine! Toate cele bune! PS: parerea unui novice in ale motoarelor de barca

BRP

Asta e cel mai bun motor din lume.
Ce jiglere,ce filtre,injectoare si alte dracii.

ziuamarinei

Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 08:42:06 PM
Asta e cel mai bun motor din lume.
Ce jiglere,ce filtre,injectoare si alte dracii.

No comment. :D :D :D :D :D :D

ziuamarinei

Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 02:47:40 PM
Dar , ce ne face cu presiunea de explozie?
Contrar la ce ar crede marea majoritate ,apa existenta in amestecul de combustie creaza presiuni suplimentare pe angrenajul piston bilela arbore, si ce e mai rau decat asta este momentul declansarii acestor  suprasarcini, si de aici vin pistoane crapate biele blocate si apoi rupte.
Ceea ce va spun de amestecul apei in combustie,este o chestiune f. bine stiuta de inginerii de motoare termice,predata in facultate, iar cel mai acesibil exemplu este cel al motoarele de pe prea bine cunoscutele avioane de vanatoare Spittfire,care aveau un rezervor de injectie cu apa in camera pistoanelor pentru a creea pt. scurt timp extra putere.

Aici cu apa din benzina ai perfecta dreptate.
Cred ca tancurile de combustibil din Delta nu au fost curatate si nu vor fi curatate in veci vecilor.
Pt a evita apa am recurs la montarea unui filtru decantor , mai am pe fiecare linie de alimentare de la rezevoare cate un filtru de benzina de la masina , urmeaza filtrul decantor din motor si filtrul de inalta. Toate le schimb la inceputul sezonului sau chiar de doua ori in afara de cel de inalta care se schimba la inceputul sezonului.
In afara de filtre am obisnuinta de a alimenta rezervoarele full din canistre de plastic semitransparente, canistre pe care le las o zi la decantat. La alimentat nu torn din canistra in rezervor cu palnia sa nu o reamestec, am un furtun cu o supapa in capat care se amorseaza singur si bineinteles mai las in canistra un deget de benzina, deci teoretic ar trebui ca apa sa nu ajunga in rezervoarele barcii. Rezervoarele daca va uitati in ele au un furtun sau o teava care ajunge pana aproape de fundul rezervorului. Am montat rezervoare inclinate astfel incat sorbul sa fie in punctul cel mai ridicat al rezorvorului si astfel in rezervor ramane in permanenta in partea cea mai de jos o cantitate de benzina si eventuala apa decantata. Rezevoarele se curata la inceputul sezonului.
Cam asta e de facut local unde alimentam de la benzinariile din oras.
Alta e situatia in Delta. In afara de cele doua rezervoare mai pun o rezerva in barca dar de fiecare data ajung invariabil si pe la tancurile cu combustibil. Aici D-zeu cu mila si baza e pe filtre, dar nici nu pot sa car in barca toata benzina necesara pentru o iesire in Delta, avand in vedere ca o tura e minim minim 360..370 km. Acum stiti si voi vorba aia cu ghinionistul si cuiul ruginit din
Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 08:42:06 PMcel mai bun motor din lume.
. :D

mariusbig

Va salut. Si pentru ca intr-un fel si din vina mea a plecat acest topic , ma simt dator :
Am plecat la drum cu o honda 4t carburatie de 10 cai , foarte ok , consum mic , intretinere ieftina , etc.Schimband barca , obligatoriu trebuia motor mai mare. Colegii de balta au un suzi de 40cp injectie, foarte ok dar la barca lor ( mai mica ca a mea ) totusi cam puturos , implicit alegerea mea a fost un yammy autolube 3 cil 2t in mintile lui , comenzi la distanta , la recomandarile voastre , doar ca nu am luat 25cp ci 40cp. Nu ma murdaresc de ulei , nu fac amestec , are rezervor de ulei separat , la cumparare revizie totala si sunt foarte multumit. Consum 10-12l/ora. Pt. 100 ore/an este foarte ok. Echivalentul lui in 4 timpi ar fi unul de 60-70cp cu un consum echivalent cred dar mult mai greu si mult mai scump , investitia ar fi amortizata in " n " ani de utilizare.
La cate se aud in balta , ca vor sa interzica motoarele in 2t , sau cele mai mari de 20cp 2t sau 4t, prefer sa pierd cei 500 euro platiti pe motor decat 2-3mii pe unul mai performant.
La fel , se aude ca vor sa faca legale , adica fara inmatriculare barca motoarele de pana in 40cp.Sunt multe speculatii.
In functie de ce legi vor veni , voi lua ori honda 20cp 4t carburatie si schimb barca ori suzi 40cp injectie.
Momentan e ok asa si asta e motivul pentru care am ales 2t.
PS. Scuze Dragos ca m-am turat.Nu am stiut ca esti mai glumet din fire asa ca data viitoare stam si noi in " balon " cu tine.

mariusm piesenoi111

Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 02:47:40 PM
Marius, tu ai un motor nou,iar in cartea motorului scrie cat se poate de clar, ce fel de benzina poti folosi.
Daca ar fi doar E10 nu ar fi nici o problema,si/sau concentratie de MBTE sa nu fie mai mare de 15%.
Problema e ca in Balta se introduc tot felul de combustibili, in care nu impuritatile sunt problema ci procentul de alcooli din combustili, care se mixeaza cu apa din condensul tancurilor si mai apoi cu benzina.
Primul semn ca e foarte mare concentratia de alcooli si implicit de apa in benzina ,este ca dupa ce sta benzina o perioada in sistemul de alimentare, ea se coloreaza usor spre maroniu din cauza cauciucului dizolvat de pe furtune.
Daca pentru furtunele de alimentare exterioare exista solutie prin inlocuirea cu unele aditivate cu silicon,pentru cele din interiorul motorului nu este solutie.
Mulțumesc de raspuns Horea dar întrebarea care se ridica evident este:
Dacă e o atât de cunoscuta problema (si nu doar in DD ci si in USA tot site-ul posesorilor de ETEC fiind plin de plângeri legate de Etanol care le topește furtunele si le strica injectoarele de de nu baga nițel silicon și în furtunele din motor :) Ca silicon e pe toate drumurile, nu?

ziuamarinei

Citat din: ionpescarul din Septembrie 02, 2015, 09:36:20 AM
Am un prieten la Sulina ,are un Suzuki de 25 injectie cumparat de nou ,nu stiu cand la cumparat?, dar il stiu la el de vreo  5 ani ,alimenteaza de la Star 2000 ,nu a avut nici-o data probleme cu motorul din cauza benzinei ,a schimbat doar pinioanele din cizma.E un tip tare tipicar ,2 filtre pe alimentare ,din care unul cu pahar de decantare montat in pozitie corecta.Eu sunt mult mai neatent ,nu ma uit nici in bidon sa vad daca are mizerie pe fund,asta pana oi pati-o vreodata.Cred ca pe multi ne separa fara sa ne dam seama ,atentia pe care o acordam motorului si gradul de preventie ,un utilizator care exploateaza cu grija si preventiv un motor pe injectie ,nu poate avea probleme ,comparativ cu unul care merge pe premiza ca motorul trebuie sa mearga indiferent in orice conditi,chiar si atunci cand folosim o palnie murdara,stocam benzina intr-un vas cu impuritati sau alimentam pe ploaie.Intr-un 2 timpi clasic ,bagi cu buna stiinta toate cacaturile,la o carburatie daca faci la fel ? cureti doar carburatorul si treci pe benzina buna ,dar la injectie ,schimbi injectorul cu bani multi.
Tu ai cautat si ai gasit varianta optima pentru tine pentru a ajunge de la Galati la Chilia ,e posibil ca de la tine sa mai invatam multe ,pentru ca e o problema care te intereseaza direct ,la care ai lucrat si probabil vei mai lucra.

Probabil ai un motor cu un carburator dar citeste postul lui Alex, mi se pare infernal si nici nu vreu sa stiu cat costa sa aduci un mecanic de la Tulcea in orice punct al Deltei pt o asa lucrare de sincronizare sau orice altceva pe la carburatoare. Acum injectoarele astea de 4 T nu se strica asa din senin si gata, e ca la masina ori se infunda treptat cu depuneri si nu mai lucreaza cum trebuie sau se decalibreaza si debitul e prea mare. in ambele cazuri se simte in mersul motorului si la primul semnal pana sa iei masuri sau sa-l duci la doctor te mai poti deplasa o perioada scurta cat sa te ajute un prieten cu o masina si peridoc sa ajungi acasa. Acasa e cu totul alta situatia mai stii un mecanic/prieten, mai deschidem usa pe la cine stim ca aduce piese, mai un internet, un tester se gaseste sa vezi exact ce se intampla in motor si ce erori sunt.
Oricum in prohibitie cand scot barca pentru lucrari de intretinere fac si un test la motor, se blocheaza din soft fiecare injector in parte si se poate observa daca lucreaza corect si in ce parametri, ce erori au fost la motor in timpul exploatarii, in ce turatii am mers si multe altele. Mentionez lucrari facute loco preventiv. Oricum erorile care mi le da testerul le citeste si turometru (turometrul iti da si orele de functionare citite din calculatorul motorului si stii din timp de revizii si uleiuri, cam ca la motocicletele moderne) e un beculet acolo care clipeste intr-un anumita secventa si ne mai uitam in manual si stim ca am avut o eroare la IAC de ex si stiu ca trebuie sa ma pregatesc de schimbat sau curatat. Sunt lucrari de mentenanta care cu un pic de pregatire sau pricepere le faci fara probleme, si sunt si placute mai ales in prohibitie ;).

ziuamarinei

Citat din: mariusbig din Septembrie 02, 2015, 10:06:29 PM
Va salut. Si pentru ca intr-un fel si din vina mea a plecat acest topic , ma simt dator :
Am plecat la drum cu o honda 4t carburatie de 10 cai , foarte ok , consum mic , intretinere ieftina , etc.Schimband barca , obligatoriu trebuia motor mai mare. Colegii de balta au un suzi de 40cp injectie, foarte ok dar la barca lor ( mai mica ca a mea ) totusi cam puturos , implicit alegerea mea a fost un yammy autolube 3 cil 2t in mintile lui , comenzi la distanta , la recomandarile voastre , doar ca nu am luat 25cp ci 40cp. Nu ma murdaresc de ulei , nu fac amestec , are rezervor de ulei separat , la cumparare revizie totala si sunt foarte multumit. Consum 10-12l/ora. Pt. 100 ore/an este foarte ok. Echivalentul lui in 4 timpi ar fi unul de 60-70cp cu un consum echivalent cred dar mult mai greu si mult mai scump , investitia ar fi amortizata in " n " ani de utilizare.
La cate se aud in balta , ca vor sa interzica motoarele in 2t , sau cele mai mari de 20cp 2t sau 4t, prefer sa pierd cei 500 euro platiti pe motor decat 2-3mii pe unul mai performant.
La fel , se aude ca vor sa faca legale , adica fara inmatriculare barca motoarele de pana in 40cp.Sunt multe speculatii.
In functie de ce legi vor veni , voi lua ori honda 20cp 4t carburatie si schimb barca ori suzi 40cp injectie.
Momentan e ok asa si asta e motivul pentru care am ales 2t.
PS. Scuze Dragos ca m-am turat.Nu am stiut ca esti mai glumet din fire asa ca data viitoare stam si noi in " balon " cu tine.

Si mie initial sincer mi se parea putin cam puturos dar am mutat ce era mai greu din bagajele de pescuit in compartimentul prova si glisam mai repede. anul acesta am schimbat si elica in loc de 13 am luat una de 15 si s-a schimbat complet situatia. Oricum barca mea e usoara, problema e ca toate greutatile semnificative sunt pe pupa. Eu 100 kg in viu , motorul si el la fel, benzina. Ar fi alta situatia daca as avea un post de comanda dar momentan nu. La maner ca asa am condus pana acum, pe apa am si comenzile inversate in cap  :D :D.
https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY
Ia uite in linkul de mai sus un test comparativ.

Mai glumim si noi, sa nu stam toata ziua incruntati. Am un amic care si acum dupa ani, se uita la mine si nu e lamurit daca vb serios sau mai in gluma.
Lasa ca e bine, uite ce discutie constructiva s-a pornit.

BRP

#44
Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 10:30:41 PM
Mulțumesc de raspuns Horea dar întrebarea care se ridica evident este:
Dacă e o atât de cunoscuta problema (si nu doar in DD ci si in USA tot site-ul posesorilor de ETEC fiind plin de plângeri legate de Etanol care le topește furtunele si le strica injectoarele de de nu baga nițel silicon și în furtunele din motor :) Ca silicon e pe toate drumurile, nu?

Lui Horea nu ai decat sa ii multumesti, dar mie sigur imi vei da un miel.
Pe mine pe langa BRP ma mai cheama si Virgil,mai stau si vreo 200 km intre mine si el in RO, el ii seful meu la locul de munca si sunt mai tanar cu 11 ani ca el,si nu as vrea sa schimb toate astea.
Sigur la un moment dat ne vom cunoaste si atunci sa fii pregatit ca nu te iert.
Revenind la intrebarea ta ,intradevar s-a pus serios aceasta problema si Evinrude G2 este cu totul altceva,va urma G2 pentru gama de motoare mici si medii pana in 200 hp.
Oricum la toti producatorii asta e o problema si a schimba la generatii intregi de motoare furtunele nu e o solutie.
In afara de Italia,Grecia si Norvegia ,Europa (2% din vanzari) nu insemna piata pentru Bombardier, iar continentul Nord American si Australia sunt reglementari f. dure la combustibili marini si de aviatie, si de aceea acolo nu au probleme.
In Europa doar pentru combustibili de aviatie exista reglementari si care se si respecta.
Noi avem si un centru de cercetare si productie si in Austria, care tot de Bombardier tine si se numeste Rotax,daca cumva nu stiai si pe langa motoare de ATV, snowmobile,skijet, motociclete,facem motoare de avion.
Eu am migrat de la Rotax(am lucrat 5 ani) la outboard., asa ca stiu exact ce cu ce se papa.