*

Autor Subiect: FarEast28r  (Citit de 35809 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 462
  • Karma: 119
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #30 : Octombrie 22, 2015, 12:44:13 pm »
 Vali merci de link. Imi pare rau ca nu am vazut topicul la vremea lui.

 Intrebarea ramane insa: daca fac minim 5 barci din astea toate identice la un pret acceptabil le vrea cineva? Ca vorba ta, sa faci regate de unul singur e cam aiurea.

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #31 : Octombrie 22, 2015, 01:09:01 pm »
Asa la un calcul grosier cu preturi de pe net (nu zic ca nu  se poate mai ieftin) treburile arata cam asa:
 1. Placaj okume combi 4332 lei
 2. Epoxi Epiphen 2520 lei
 3. Fibra 350 lei tesatura plus inca aprox. 150 banda
 4. Plumbul 700 lei (plumb curat in lingouri)
 5. Vopsirea dupa sistem intre 300 si 700 lei
 Rezulta 8352 lei sau pentru romanul normal 1856 euro. Se poate si mai ieftin luam plop sau mesteacan, epoxy ieftin de la europlastic, plumb adunat de pe la remat iese aproximativ pe la 4500 lei sau 1000 euro. Diferenta vine de la pretul placajului si al rasinii. Plumbul e mai ieftin la remat dar e greu de gasit, bateriile se cam dau la schimb, tevile de instalatii au cam fost schimbate, asa ca daca aduni toate drumurile pe la toate rematurile sa faci cantitatea nu stiu daca mai iese o diferenta de pret semnificativa.
 Problema e ca dupa banii astia nu ai decat corpul. Tot restul probabil minim inca odata atata. E mai simplu sa cumperi o fosta iola olimpica din vest. De banii astia vine cu trailer si in stare foarte buna.

Multumesc mult de tot pentru informatii!
LIfe is to short to stay on the dock!

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #32 : Octombrie 22, 2015, 01:21:10 pm »
Vali merci de link. Imi pare rau ca nu am vazut topicul la vremea lui.

 Intrebarea ramane insa: daca fac minim 5 barci din astea toate identice la un pret acceptabil le vrea cineva? Ca vorba ta, sa faci regate de unul singur e cam aiurea.
Eu consider ca este bine sa se vina cu o propunere pe cifre ctat se poate aproape de realitate.
Eu unul nu ma pricep la constructia de barci,nu am nici unde sa ma apuc sa asamblez un eventual kit si nici nu stiu in ce masura timpul alocat pentru constructia/montarea/etc barcii va exista.
Evident ca Mi-as dori tare mult sa particip efectiv la crearea barcii,insa asa cum am spus si mai sus nu cred sa fie posibil in cazul meu
Practic din punctul meu de vedere varianta ideala este aceea de a contracta pe cineva cu cunostinte,loc si dorinta care sa puna barca cap la cap.
Ideea de propune de mai sus se rezuma practic la urmatorele aspecte:
-barca "de-a gata" costa x bani
- trailer-ul/peridoc/remorca/etc (daca este cazul) ar fi cam la y bani insa fiecare se poate descurca
- costuri anuale de intretinere z bani
Pe baza unei asemena estimari, macar stim cu stam.
Timp sa mai fugi cateva zile sa te dai  cu barca intr-o regatta fie ea "oficiala" sau "cu baietii" se mai gaseste.
Asa cum am mai mentionat, daca se vine un pret pt un model gata de lansat la apa cred ca si deschiderea va fi alta.
LIfe is to short to stay on the dock!

kmbh69

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 196
  • Karma: 25
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #33 : Octombrie 22, 2015, 04:17:39 pm »
Mă gândesc la faptul că fiecare construcție de bărci este normabilă, adică ar trebui să se știe câte ore trebuie alocate pentru manoperă, la un grad de dificultate mediu (există lucrări mai dificile și lucrări mai ușor de efectuat în cadrul aceleiași construcții). Cel puțin site-ul bateau.com are la fiecare barcă afișat numărul de ore de muncă necesar pentru a finaliza acea barcă. Ar trebui să știm câte ore de muncă implică o asemenea lucrare la un constructor priceput și ar trebui să existe un preț pe oră (sau, mai corect spus, îmi imaginez că fiecare constructor consacrat cere un anumit preț pentru ora de manoperă), atunci ar putea începe să fie mai previzibil cât ar putea costa o asemenea barcă.
Aici pot exista diferite grade de flexibilitate: cât costă doar carena, în funcție de gradul de finisare, cât costă arborada, cât costă manevrele fixe și mobile sau velele, pentru că pot exista persoane care să preia tot greementul de la o barcă asemănătoare care are carena distrusă în urma unei coliziuni.
Un trailer se cam poate estima cât costă, există tot felul de oferte pe net. Privind costurile anuale de întreținere, pot fi întrebați cei care au asemenea locuri de închiriat în curtea proprie (mă refer de exemplu la cei din satele din Deltă, care oferă spre închiriere asemenea locuri de iernat pentru bărci). Impozitele pot fi aflate de la administrația financiară.
Faptul că barca are 3 locuri de dormit, că e trailerabilă cu o mașină normală, o face să fie atractivă.
« Ultima Modificare: Octombrie 22, 2015, 04:45:11 pm by kmbh69 »

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #34 : Octombrie 22, 2015, 05:17:20 pm »
Cred ca ar trebui sa mai parcurgem odata discutia lansata asta iarna de Roz Avel pe barcaholic, foarte argumentata din toate partile: http://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=5008 .

In afara de asta, am schimbat cu Roz Avel (Florin) cateva zeci de mailuri foarte detaliate dpdv tehnic. Concluzia finala in urma schimbului de mailuri a fost ca la noi in Ro se preteaza mai bine o barcuta mai "cruise", drept pentru care ne-am decis pentru clasa Micro 550.

Argumentele sunt numeroase - barca ieftina, tractabila cu o masina normala (nu SUV), folosibila si ca daysailer in familie, si ca barca de regata, si ca un cruiser mai spartan, dar "nervos". La regate se poate participa inclusiv la concursuri internationale, clasa e foarte bine reprezentata in Europa cel putin. In mod cert Micro 550 ofera mai multe optiuni, mai ales pentru familie, decat i550, care e o barca strict sportiva.

Florin (Roz Avel) se oferise inclusiv sa asiste pe cei interesati pe parte de design sau chiar procurarea de materiale de calitate pentru arborada si velatura. Am contactat pe privat cativa colegi, si ne decisesem cu Roz Avel si Blue Marlin inclusiv sa facem un fel de mini-concurs de design, intre noi 3 sau chiar mai multi. Asta mai ales fiindca Micro 550 e un fel de clasa open, unde sunt fixate doar dimensiunile maxime, deplasamentul si suprafata velica, si te poti desfasura in voie intre aceste limite.

Personal am renuntat de mult sa mai astept sa scoata cineva o barca de serie ieftina si buna in Ro. Solutia dpmdv este auto-constructia, fiindca ai controlul total asupra bugetului si calitatii. Iar in ce ma priveste, daca voi construi asa ceva, o voi face strict pentru uzul propriu, nu voi intra in nici o alta combinatie, decat cel mult schimb de experienta pe forum.

Desi la barci usoare cu vele nimic nu bate multicocile, sincer m-as baga la ceva gen Micro 550, daca bineinteles mai sunt si alti doritori (nu mi-ar placea sa fac regate de unul singur ;) ). Asa ca, daca vi se pare interesant subiectul Micro 550, putem continua aici discutia inceputa in iarna pe barcaholic. Daca se va ajunge la ceva concret, voi lua legatura si cu Roz Avel, sunt sigur ca ar fi foarte bucuros de relansarea initiativei.

Pana atunci, haideti sa ne uitam si pe cateva planuri ale acestei barci, incepand cu un plan complet gratis de la polonezi: http://www.sztrandek.republika.pl/s550/s550-3.html
Avem aici inca o barca interesanta, din care ne putem inspira la design sau chiar constructie: http://aacdesigngroup.wix.com/acdesigngroup#!start-55-en/c15u6




Vali, ca de obieci la obiect!
Inca o data um mare MULTUMESC pt mana intinsa cu pregatirea pt examenul de categorie B!
Am parcurs tot ce s-a postat in link-ul de la tine.
Ideea de baza de acolo este foarte buna insa trebuie sa ne gandim si la aplicailitatea practica.
Pt o familie ideal este  sa aiba o barcuta care sa ofere un minim de confort.
Este greu sa convingi partea feminina a familiei si mai ales ceva prieteni cu insotitoarele sa vina pe barca si sa foloseasca cu incredere galeata sau eventual legatul in corzi cu posteriorul peste bord. :)
Practic o barca usor de acceptat de catre famile trebuie sa aiba toaleta marina,loc de dormit, sa fie usor de tracat si de dat/ridicat la/de pe apa.
Derivorul rabatabil, comportatea deceneta la o navigatie de tip costier sunt si ele importante.
Ca pe urma mergem cu barca respectiva in locuri unde ne intalnim cu alti pasionati si facem regate sau asa mai departe, este alta poveste.
Pentru mine barca ideala ar fi undeva pana in 7 m, sa ofere posibilitatea sa doarma decent 4 personae , sa tina bine marea, sa o pot tracta usor cu un sedan normal ,derivor rabatabil pt dunare si ape mici.
Practic un daily cruiser pe care sa poti dormi in weekend sau cate o saptamana in vacante.
Pretul este iarasi un factor important de luat in calcul.
Pasiunile sunt saci fara fund, si stiu din proprie experienta cat de costisitoare poate sa fie alimentarea hobby-ului.
In momentul in care ai o familie si pui problema unei barci, intrebarea de baza este "cat costa?".
Trebuie sa ai macar o idee aproxmativa, nu te poti arunca in necunoscut pe ideea "lasa ca vad atunci".
Eu unul cred ca entuzinasm exista mult,insa accesul greoi la informatii concrete ii face pe multi sa renute si sa se limiteze la o sapatamna de inchiriat o barca full options in mediterana sau egee.
Un plan arata bine, te face sa visezi frumos, insa cand te lovesti de logistica....
Asa cum am mai spus, dupa ce vezi un proiect de barca si iti place incep intrebarile:
unde il lucrez? de unde iau materiale? nu poate sa mi-l faca cineva?
Este superb sa vezi cum iese o barca din mainile tale, insa iti trebuie timp si pricepere.
Daca nu le ai, ce faci?
La cine apelezi?
Astor 70 cu toate "bubele" scoase in evidenta aici si pe alte forumuri, ofera o barca noua, certificata si la un pret decent.
Daca cei care produc velierul in cauza pot sa il vand la 8500e + tva,oare nu se poate produce o barca asemanatoare in regie proprie mai ieftin?
Nu am vazut pe nicaieri pe cineva care sa vina cu un proiect mai modern  pe dimensiuni asemantoare si sa il execute la comnda la un pret sub cel al Astor-ului.
Se vine mereu cu varinate sh, cu planuri pe care sa le faci in garaj sau mai stiu eu pe unde.
Se mai vorbea de asemenea despre asociati,asocieri si tot asa.
Cluburile pasionatilor de masini,motocilete,etc au aparut in urma utilizarii respectivelor masinarii.
Ca atare eu cred ca mai intati trebuie oferita posibilitatea de a cumpara VELIERUL,indiferent care este acela.
Adica cineva sa fie dispus contra unei sume anuntate sa livreze velierul  de-a gata.
In momentul in care se cumpara mai mult de 2 oameni incep sa se caute intre ei si asocierea intr-un club vine in mod natural.
Toti cei care sunte aici am venit manati de pasiune si ne conversam chiar daca nu ne cunostem personal multi dintre noi.
Practic pasiunea ne-a adus impreuna.
Ia sa fi avut toti acelasi model de velier...


Astea sunt gandurile care mi-au venit in minte citind forumul din link-ul de la Vali.
Sper ca cele scrise de mine nu au deranjat pe nimeni.

LIfe is to short to stay on the dock!

bluewave

  • Regie proprie
  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 313
  • Karma: 30
  • No Whistling on Board
    • Vezi Profilul
    • InDaNet.Ro
Re: FarEast28r
« Răspuns #35 : Octombrie 22, 2015, 11:08:13 pm »
Salutare,

O sa-ti dau un sg. exemplu de care m-am lovit eu cand am construit catamaranul InDaKat.
In primul link avem (http://www.sztrandek.republika.pl/s550/28.jpg), in care avem un frumos profil de catarg.

La acea vreme am tot cautat un furnizor de profile de aluminiu asemanatoare cu acesta.
Pai de unde crezi tu ca se poate cumpara asa ceva? de nicaieri, asta daca nu vrei sa comanzi de la firmele consacrate cu bucata.

In cazul in care doresti sa te apuci de barci trebuie sa te inhami la 500kg de aluminiu in curte sub forma de catarge.
Tinand cont ca acel profil are pe metru liniar cam 1.2-1.4kg socotesti tu cati metri de catarge iti ies. Firma respectiva faceau bare de 6m ...
Daca vrei asa ceva trebuie sa scoti din buzunar niste bani de o matrita ( devii proprietar pe ea ) in care firma respectiva sa-ti traga aluminiul.

Si este doar un simplu exemplu ...

P.S. la o barca mai mica, am vazut un proiect la targ (parca), constructorul neavand profil cu canal de invergare ( sau poate ca acel cost ii marea pretul barcii ) a preferat sa puna randa pe catarg pe model ( laser ), mai explicit ( ca un prezervativ ).

"No Whistling on Board"

ghrt

  • Vizitator
Re: FarEast28r
« Răspuns #36 : Octombrie 22, 2015, 11:36:22 pm »
Nu exista o barca buna la toate. Vrei regata, te dai cu un racer, vrei confort cu familia, piata ofera pentru aproape toate buzunarele. In cazul regatei, are sens standardizarea barcilor, pe cand la cele de cruising, fiecare isi va lua ce i se potriveste.
Faptul ca pe un racer ai locuri de dormit nu tine de confort, ci de necesitate.
Cu cat intr-un racer se introduc mai multe caracteristici menite a asigura confortul, cu atat devine mai nisat.

kmbh69

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 196
  • Karma: 25
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #37 : Octombrie 23, 2015, 12:37:13 am »
Mă gândesc că acel catarg s-o fi construind pe undeva prin Polonia, de curiozitate ar putea fi întrebat acest domn Wojciech. Mie imi place planul, din păcate nu am timp să construiesc așa ceva. Pentru cei din forum care sunt interesați, am tradus o bună parte din texte (e drept că pe la poza 8 deja nu mai aveam răbdare):
---->>>>
S-550  Sztrandek Micro    5,5 m barcă din placaj /documentația/
2.01.2012

Pagina de internet de față conține documentația proiectului de iaht S-550 Sztrandek Micro pe baza căreia se poate construi iahtul respectând dispozițiile drepturilor de autor.
•   Proiectul iahtului S-550 Sztrandek Micro este proprietatea constructorului.
•   Dreptul de multiplicare și de difuzare a documentației pe altă cale decât prin pagina prezentă îl posedă doar constructorul.
•   Pentru toți cei care doresc să construiască pentru ei înșiși un iaht S-550 Sztrandek Micro, documentația este gratis și fiecare își poate tipări pentru el însuși câte exemplare are nevoie.
•   Cluburile de iahting și asociațiile pot pe baza acestei documentații să construiască liber un număr de iahturi S-550 Sztrandek Micro  în cadrul activităților clubului și pentru a fi folosite de către persoanele din acel club.
•   Folosirea în activități comerciale a iahturilor construite pe baza documentației prezente este posibilă pe baza consimțământului scris al constructorului.
Documentația iahtului S-550 Sztrandek Micro se împarte în următoarele părți:
1.   Dokumentația în format .JPG. 
2.   Comanda pentru plotter CNC. 
3.   Modificări semnificative. 

Constructorii sunt rugați să trimită fotografii după construcțiile lor. Fotografiile sunt folosite pentru a completa instrucțiunile de construire, precum și la realizarea (dezvoltarea) acestei pagini de internet. Pentru constructorii următori va fi atunci mai ușor, vor avea încotro să privească după ajutor (imaginile trimise deja de alți constructori), cum să facă.
(~) Wojtek Kasprzak

Documentația în format .JPG

Pentru toți cei care duresc să construiască un Sztrandek Micro pentru ei înșiși, documentația este gratis. Fiecare poate tipări de pe pagina de internet. Dacă armatorul (constructorul) va dori să-și înregistreze barca, are nevoie de o licență. Licența îi va fi trimisă prin poșta normală, dacă îmi trimite poze cu stadiul de construcție. Fotografiile vor fi folosite la realizarea unui catalog despre Sztrandek-uri (fotografiile vor descrie construcția). Pentru constructorii următori va fi atunci mai ușor, vor avea încotro să privească după ajutor (imaginile trimise deja de alți constructori), cum să facă.

Poza 1
Date tehnice
Lungimea corpului
Lățimea corpului
Pescaj
Flotabilitate (deplasament)
Suprafața velelor
Greutatea proprie
Balast/Derivor
Material    lemn/placaj
Echipaj

Poza 2
Sztrandek Micro
Versiunea cu gennaker
Date tehnice
Lungimea corpului
Lățimea corpului
Pescaj
Flotabilitate (deplasament)
Suprafața velelor
Greutatea proprie
Balast/Derivor
Material    lemn/placaj
Echipaj

Atenție: Prevederile clasei Micro nu permit utilizarea gennaker-ului în timpul regatei.

Poza 3
Sztrandek Micro
Construirea pentru micro

Construirea interiorului îndeplinind condițiile clasei micro trebuie să asigure:
1 la fiecare cușetă loc de ședere de 400 x 400 x 850 mm
2 pentru fiecare cușetă loc pentru picioare de 300 x 300 mm
3 înălțimea în cabină în dreptul fiecărui loc de 300 x 300 mm trebuie să fie 1150 mm
4 pentru toată suprafața cușetei să existe o înălțime minimă de 350 mm

Poza 4
Construirea pentru scop turistic

Poza 5
Ultima modificare 20.03.2013.
Dimensiunile marcate cu * sunt critice pentru încadrarea în clasa Micro.
Wojciech Kasprzak iulie anul 2012

Poza 6
Sztrandek Micro
Conturul posterior al pereților cabinei
Ultima modificare 15.03.2013
Atenție: la conturul de tăiere trebuie ținut cont de grosimea pereților (bordajului)
Placaj de 4 mm grosime laminat (cu fibră de sticlă) pentru carenă.
Placaj de 6 mm fără laminare.
S-550 Micro – liniile teoretice de tăiere
Wojciech Kasprzak iulie anul 2012

Poza 7
Obło I și obło II sunt 2 gurne marcate pe desenul din poza 5.
Pokład e punte (deck), pokładówka e acoperișul cabinei , scianka kabiny e peretele cabinei, dziobnica e prova

Coastele …
Datele de pe ordonată sunt pentru exteriorul conturului carenei.
Pentru trasarea șabloanelor trebuie scăzută grosimea bordajului (4 mm pentru placajul laminat cu epoxi de 200 g/metru pătrat sau 6 mm pentru placajul nelaminat)

Poza 8
Linia roșie: Conturul de tăiere se obține în urma scăderii grosimii bordajului
Linia verde: conturul de tăiere se obține din tabel
Wręgi (varangă, coastă)
Wzdłużnik obla I – curentul de gurna I
Sosna – sipca sau profil din lemn
Pentru A trebuie 2 scanduri lipite.

<<<<----
Unele cuvinte din păcate nu le-am găsit în dicționar, mai ales termenii marinărești în poloneză. Dar merge și așa pentru că se cam înțelege din desene.

kmbh69

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 196
  • Karma: 25
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #38 : Octombrie 23, 2015, 12:48:21 am »
Dacă din greșeală îl interesează pe cineva barca aceasta poloneză și traducerea, mai încerc să continui traducerea în zilele următoare.

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #39 : Octombrie 23, 2015, 09:50:16 am »
Nu exista o barca buna la toate. Vrei regata, te dai cu un racer, vrei confort cu familia, piata ofera pentru aproape toate buzunarele. In cazul regatei, are sens standardizarea barcilor, pe cand la cele de cruising, fiecare isi va lua ce i se potriveste.
Faptul ca pe un racer ai locuri de dormit nu tine de confort, ci de necesitate.
Cu cat intr-un racer se introduc mai multe caracteristici menite a asigura confortul, cu atat devine mai nisat.
In cadrul regateleor organizate la noi( si nu numai) atat la Cupa Romaniei cat si Campionatul National exista 2 clase: Racers si Cruiser.
Deci fara probleme poti  sa iti gasesti loc la regata si cu o barca de 60 de picioare pe care pot dormi 12 oameni in conditii mai bune decat in multe apartamente din oras.
Depinde de fiecare ce isi doreste,insa nu este in nici un caz obligatoriu ca la regata sa particip exclusiv cu un racer.
LIfe is to short to stay on the dock!

Captan

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 374
  • Karma: 9
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #40 : Octombrie 23, 2015, 01:20:01 pm »
Vali, ca de obieci la obiect!
Inca o data um mare MULTUMESC pt mana intinsa cu pregatirea pt examenul de categorie B!
Am parcurs tot ce s-a postat in link-ul de la tine.
Ideea de baza de acolo este foarte buna insa trebuie sa ne gandim si la aplicailitatea practica.
Pt o familie ideal este  sa aiba o barcuta care sa ofere un minim de confort.
Este greu sa convingi partea feminina a familiei si mai ales ceva prieteni cu insotitoarele sa vina pe barca si sa foloseasca cu incredere galeata sau eventual legatul in corzi cu posteriorul peste bord. :)
Practic o barca usor de acceptat de catre famile trebuie sa aiba toaleta marina,loc de dormit, sa fie usor de tracat si de dat/ridicat la/de pe apa.
Derivorul rabatabil, comportatea deceneta la o navigatie de tip costier sunt si ele importante.
Ca pe urma mergem cu barca respectiva in locuri unde ne intalnim cu alti pasionati si facem regate sau asa mai departe, este alta poveste.
Pentru mine barca ideala ar fi undeva pana in 7 m, sa ofere posibilitatea sa doarma decent 4 personae , sa tina bine marea, sa o pot tracta usor cu un sedan normal ,derivor rabatabil pt dunare si ape mici.
Practic un daily cruiser pe care sa poti dormi in weekend sau cate o saptamana in vacante.
Pretul este iarasi un factor important de luat in calcul.


Si uite asa ajungem iar la Mac Gregor! "Prea perfect ptr familia ta".
Cu Astor 70 "m-am dat" anul trecut ultima data, este o barca simpatica si foarte usor manevrabila. Interior spartan, maxim 2-3 zile in ape linistite, dar nu cu copii, alae,alea....

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #41 : Octombrie 23, 2015, 01:39:22 pm »


Si uite asa ajungem iar la Mac Gregor! "Prea perfect ptr familia ta".
Cu Astor 70 "m-am dat" anul trecut ultima data, este o barca simpatica si foarte usor manevrabila. Interior spartan, maxim 2-3 zile in ape linistite, dar nu cu copii, alae,alea....

Mac-ul este o optiune,insa mult prea scup pt o barca de categoria ei.
Nu vreau sa intru in nici un fel de polemici insa daca te prinde o mare de gradul 4 pe un Mac, nu esti in cea mai fericta postura.
Sa nu se intelega ca as avea ceva impotriva Mac-ului,insa eu unul consider ca este mult prea scumpa pt ceea ce ofera.
Imi vine in minte o veche zicala : " Cine are sa-i traiasca, cine nu sa nu-si doreasca!"
Pana la urma fiecare are barca perfecta din punctulul lui de vedere.
LIfe is to short to stay on the dock!

Rumpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 462
  • Karma: 119
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #42 : Octombrie 23, 2015, 02:33:58 pm »

 Problema cu constructia yachturilor nu e nici catargul, nici velele, nici materialele si nici furniturile. Problemele adevarate sunt conditiile economice globale si locale. Pe scurt e vorba de puterea de cumparare a romanului amator si de piata noua si sh din Europa. Concret ai doua situatii:
1. Construiesti pe stoc. Are avantajul ca poti cumpara mai ieftin materialele si ai control asupra pretului de productie. Plus ca omul nu asteapta dupa tine sa ii faci barca. Daca are banii pleaca cu ea din curte. Eventual ai diferite optiuni de finisare sau interior sau echipare sa diversifici un pic oferta. Dezavantajul major e ca stai cu banii blocati in stocuri. Daca n-ai rulaj mori de foame.
 2. Construiesti la comanda. Avantajul e ca poti oferi clientului exact ce vrea, nimic nu e batut in cuie. Dezavantajul e ca nu ai control asupra marginii de profit. Concret tu ai anuntat un pret, peste 6 luni vine clientul vrea barca la banii aia si pretul la epoxi e dublu ca e criza petroliera. Cum nu cumperi cantitati mari n-ai ce negocia la pret. Si nici nu poti mari pretul de vanzare ca te ia clientul de neserios si nu mai cumpara nimic. Daca n-ai rulaj mori de foame.
 
 In conditiile pieteti actuale o margine de profit realista e 10-20%. Adica daca dau barca cu 8500 si constructia e de calitate si eu sunt firma cu acte in regula nu castig mai mult de 850-1700 din barca aia. Nu ar fi mare problema daca as da 12 barci pe an, dar piata interna... Si pentru piata externa n-am bani de publicitate, adica saloane nautice prin europa, lasat barci pe la dealeri, dus ziaristii la plimbare sa faca teste si altele de gen. Asa ca ma screm tare si ridic pretul la vanzare, optimizez productia, si ridic marginea de profit la 30-50% ca sa pot supravietui. Si bang nu mai sunt competitiv. Vezi Astor 70 pentru care "nu exista cerere pe piata".
 Situatia e asemanatoare in cazul unui atelier specializat in reconditionat barci. Daca mergi aiurea in Vest sa cumperi barci second, sa le reconditionezi si sa le oferi romanilor stai cu banii blocati in stoc. Daca aduci barca dorita la comanda si faci reconditionare pe banu clientului abia scoti un leu sa supravietuiesti. "Samsarii" de masini traiesc din volum pentru ca exista cerere.
 
 In ce priveste unele aspecte constructive de care ne lovim cum ar fi procurarea de material specific, problema e in principal lipsa informatiei si obisnuinta romanului sa gandeasca local. Exemplu concret catargele. Astea sunt mentionate adesea pentru ca "sunt greu de gasit" si "sunt greu de transportat". Concret ai cateva optiuni. Pentru barci mici se pot face catarge din lemn (inclusiv catarge aripa si rotative din placaj-epoxi). Din teava de aluminiu normala, rotunda sau conica iara se pot face catarge mici. N-au profil de invergare? Nu-i problema profilele respective se lipesc si se nituiesc pe catarg. Nu e o noutate chestia asta se face inclusiv la catarge "adevarate" cand se trece de la sina ingropata la profile T pentru sanii cu rulmenti. Deci pe teava normala ori se nituieste un profil C mai mic (sau o teava subtire taiata) sau un profil T dupa cum ai calaretii. In plus la barcile mici legarea velei de catarg cu inele sau snur sau nu reprezinta un dezavantaj major. Pentru catarge construite din profile dedicate exista distribuitori si piata s-h. Transportul nu e o problema, un tub pana la 12m vine cu camionul de oriunde din europa. Ieftin, ca e incarcatura aditionala, vezi bursa transportatorilor. Si daca e mai lung il tai in doua ca doar nu credeti ca un catarg de aluminiu de 18m vine din fabrica dintr-o bucata.
 Exemplu concret catarg, ghiu si spinnaker pole pentru clasa Micro (asta despre care discutam noi off topic pe aici), full carbon, gata inginerit pentru tipul asta de barca. Pret la poarta fabricii poloneze: profil catarg pana la 9,5m = 1500 euro. Ghiu 2,6m = 590 euro. Spinnaker pole 2,1m = 240 euro. Total: 2330 euro + TVA 23% (polonia) = 2865.9 euro. Greutatea catargului e data la 0,78 kg/m adica 7,41 kg pentru tot catargul. Adugati tot restul plus ambalaj si cereti o oferta pe bursa de transport pentru un pachet de 10m lungime si 25kg. Comparativ cu pretul catargului transportul va fi un nimic. Daca ai merge personal cu masina cu remorca sa il ridici ai cheltui probabil  500 euro (combustibil, peridoc, mancare si dormit). Linkul catre fabricant: http://www.wingfox.pl/news/46-f32-mast
 Nu discutam acuma ca pretul e mare pentru un roman, si ca de 3000 euro pot sa imi iau barca si alte asemenea. Pentru un catarg de carbon la o barca de racing e un pret bun. Ca romanul care castiga 300 euro pe luna nu si-l poate permite e altceva. Eu zic ca daca romanul isi permite barca, peridocul si banii de mers la regata isi permite si sa stranga cureaua si sa adune banii de catarg daca vrea sa fie in varful clasamentului. Altfel merge cu un catarg mai ieftin si mai greu si spera sa moara capra vecinului. Sau schimba barca si merge la o clasa unde nu e permis carbonul, spinnakerul, etc. Problema e sa fie interes pentru asemenea clasa de barci.
 Si ca sa ma injure lumea si sa fiu off topic pana la capat bagati un ochi la site-urile de anunturi sa vedeti cat mai costa un Star, sau un Soling, sau un FD. Clar ca nu o sa fii in varful clasamentului international cu barcile ieftine, dar e un inceput bun. Si daca ma gandesc ca velatura de Star are 27,92mp pot sa o transplantez linistit cu tot cu catarg pe un i550 sau pe un Micro si sa concurez la doua clase. Sau chiar trei daca mai fac doua caiace lungi si le declar catamaran. In caz ca vreau sa fiu in varful clasamentului national trebe numa sa astept cupele europene dupa care sa cumpar vele extraordinare la juma de pret de la racerii de top, ca ei oricum le schimba.
 Intrebarea de baza insa ramane: pentru ce clasa exista interes adevarat. Nu conteaza ca e vorba de racer full carbon sau cruiser sau mahona cu vele latine sau Puddle Duck. Ca singur la regata nu-i fain, mai ales daca ajungi pe locul 2.
 
 P.S. Promit ca dupa postul asta am terminat, nu mai scriu off topic si despre chestii la care nu ma pricep. Doar ca m-am ambalat deoarece la un moment dat m-am gandit sa imi schimb cariera.

MBG

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 140
  • Karma: 5
  • www.magavet.ro
    • Vezi Profilul
    • magavet
Re: FarEast28r
« Răspuns #43 : Octombrie 23, 2015, 03:18:33 pm »
Problema cu constructia yachturilor nu e nici catargul, nici velele, nici materialele si nici furniturile. Problemele adevarate sunt conditiile economice globale si locale. Pe scurt e vorba de puterea de cumparare a romanului amator si de piata noua si sh din Europa. Concret ai doua situatii:
1. Construiesti pe stoc. Are avantajul ca poti cumpara mai ieftin materialele si ai control asupra pretului de productie. Plus ca omul nu asteapta dupa tine sa ii faci barca. Daca are banii pleaca cu ea din curte. Eventual ai diferite optiuni de finisare sau interior sau echipare sa diversifici un pic oferta. Dezavantajul major e ca stai cu banii blocati in stocuri. Daca n-ai rulaj mori de foame.
 2. Construiesti la comanda. Avantajul e ca poti oferi clientului exact ce vrea, nimic nu e batut in cuie. Dezavantajul e ca nu ai control asupra marginii de profit. Concret tu ai anuntat un pret, peste 6 luni vine clientul vrea barca la banii aia si pretul la epoxi e dublu ca e criza petroliera. Cum nu cumperi cantitati mari n-ai ce negocia la pret. Si nici nu poti mari pretul de vanzare ca te ia clientul de neserios si nu mai cumpara nimic. Daca n-ai rulaj mori de foame.
 
 In conditiile pieteti actuale o margine de profit realista e 10-20%. Adica daca dau barca cu 8500 si constructia e de calitate si eu sunt firma cu acte in regula nu castig mai mult de 850-1700 din barca aia. Nu ar fi mare problema daca as da 12 barci pe an, dar piata interna... Si pentru piata externa n-am bani de publicitate, adica saloane nautice prin europa, lasat barci pe la dealeri, dus ziaristii la plimbare sa faca teste si altele de gen. Asa ca ma screm tare si ridic pretul la vanzare, optimizez productia, si ridic marginea de profit la 30-50% ca sa pot supravietui. Si bang nu mai sunt competitiv. Vezi Astor 70 pentru care "nu exista cerere pe piata".
 Situatia e asemanatoare in cazul unui atelier specializat in reconditionat barci. Daca mergi aiurea in Vest sa cumperi barci second, sa le reconditionezi si sa le oferi romanilor stai cu banii blocati in stoc. Daca aduci barca dorita la comanda si faci reconditionare pe banu clientului abia scoti un leu sa supravietuiesti. "Samsarii" de masini traiesc din volum pentru ca exista cerere.
 
 In ce priveste unele aspecte constructive de care ne lovim cum ar fi procurarea de material specific, problema e in principal lipsa informatiei si obisnuinta romanului sa gandeasca local. Exemplu concret catargele. Astea sunt mentionate adesea pentru ca "sunt greu de gasit" si "sunt greu de transportat". Concret ai cateva optiuni. Pentru barci mici se pot face catarge din lemn (inclusiv catarge aripa si rotative din placaj-epoxi). Din teava de aluminiu normala, rotunda sau conica iara se pot face catarge mici. N-au profil de invergare? Nu-i problema profilele respective se lipesc si se nituiesc pe catarg. Nu e o noutate chestia asta se face inclusiv la catarge "adevarate" cand se trece de la sina ingropata la profile T pentru sanii cu rulmenti. Deci pe teava normala ori se nituieste un profil C mai mic (sau o teava subtire taiata) sau un profil T dupa cum ai calaretii. In plus la barcile mici legarea velei de catarg cu inele sau snur sau nu reprezinta un dezavantaj major. Pentru catarge construite din profile dedicate exista distribuitori si piata s-h. Transportul nu e o problema, un tub pana la 12m vine cu camionul de oriunde din europa. Ieftin, ca e incarcatura aditionala, vezi bursa transportatorilor. Si daca e mai lung il tai in doua ca doar nu credeti ca un catarg de aluminiu de 18m vine din fabrica dintr-o bucata.
 Exemplu concret catarg, ghiu si spinnaker pole pentru clasa Micro (asta despre care discutam noi off topic pe aici), full carbon, gata inginerit pentru tipul asta de barca. Pret la poarta fabricii poloneze: profil catarg pana la 9,5m = 1500 euro. Ghiu 2,6m = 590 euro. Spinnaker pole 2,1m = 240 euro. Total: 2330 euro + TVA 23% (polonia) = 2865.9 euro. Greutatea catargului e data la 0,78 kg/m adica 7,41 kg pentru tot catargul. Adugati tot restul plus ambalaj si cereti o oferta pe bursa de transport pentru un pachet de 10m lungime si 25kg. Comparativ cu pretul catargului transportul va fi un nimic. Daca ai merge personal cu masina cu remorca sa il ridici ai cheltui probabil  500 euro (combustibil, peridoc, mancare si dormit). Linkul catre fabricant: http://www.wingfox.pl/news/46-f32-mast
 Nu discutam acuma ca pretul e mare pentru un roman, si ca de 3000 euro pot sa imi iau barca si alte asemenea. Pentru un catarg de carbon la o barca de racing e un pret bun. Ca romanul care castiga 300 euro pe luna nu si-l poate permite e altceva. Eu zic ca daca romanul isi permite barca, peridocul si banii de mers la regata isi permite si sa stranga cureaua si sa adune banii de catarg daca vrea sa fie in varful clasamentului. Altfel merge cu un catarg mai ieftin si mai greu si spera sa moara capra vecinului. Sau schimba barca si merge la o clasa unde nu e permis carbonul, spinnakerul, etc. Problema e sa fie interes pentru asemenea clasa de barci.
 Si ca sa ma injure lumea si sa fiu off topic pana la capat bagati un ochi la site-urile de anunturi sa vedeti cat mai costa un Star, sau un Soling, sau un FD. Clar ca nu o sa fii in varful clasamentului international cu barcile ieftine, dar e un inceput bun. Si daca ma gandesc ca velatura de Star are 27,92mp pot sa o transplantez linistit cu tot cu catarg pe un i550 sau pe un Micro si sa concurez la doua clase. Sau chiar trei daca mai fac doua caiace lungi si le declar catamaran. In caz ca vreau sa fiu in varful clasamentului national trebe numa sa astept cupele europene dupa care sa cumpar vele extraordinare la juma de pret de la racerii de top, ca ei oricum le schimba.
 Intrebarea de baza insa ramane: pentru ce clasa exista interes adevarat. Nu conteaza ca e vorba de racer full carbon sau cruiser sau mahona cu vele latine sau Puddle Duck. Ca singur la regata nu-i fain, mai ales daca ajungi pe locul 2.
 
 P.S. Promit ca dupa postul asta am terminat, nu mai scriu off topic si despre chestii la care nu ma pricep. Doar ca m-am ambalat deoarece la un moment dat m-am gandit sa imi schimb cariera.

Foarte interesante cele scrise de tine.
Este important sa se poate avea o viziune a problemei din cat mai multe unghiuri/parti sau cum vreti sa le numiti.
Eu unul sper sa nu te opresti din postat in spiritul celor de mai sus, ci din potriva.
Sunt de acord cu cele spuse de tine.
Singurul lucru pe care l-as adauga ar fi acela legat de manopera la o barca oricare ar fie ea.
Este perfect adevarat ceea ce ai spus legat de stocuri si asa mai departe.
Poate este momentul sa se promoveze si in constructia de barci lucrurile un pic asemanator cu constructiile.
In sensul ca daca aduc un meserias sa imi puna greseie, sau parchet, sau sa imi construiasca un zid imi spune clar cat vrea el pt treaba asta la care se adauga si materialele.
Cam asa cred ca ar fi o varinata si in cazul barcilor.
Adica, eu X execut proiectul de i550 constra sumei de atatia bani in termenul de atata luni.
Poti sa faci recomadnari de materiale si sa le cumperi toate odata.
In felul acesta plata munci efective(partea constructorului) nu este influentata de pretul materialelor.
Poate procedand asa incet-incet incep sa se miste si la noi lucrurile.
LIfe is to short to stay on the dock!

Rumpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 462
  • Karma: 119
    • Vezi Profilul
Re: FarEast28r
« Răspuns #44 : Octombrie 23, 2015, 07:37:40 pm »

 MBG ceea ce spui tu chiar se intampla. Si la noi in Romania si aiurea. Atata doar ca preturile nu sunt afisate la poarta. Daca iti place un proiect il iei in dinti si mergi la unul dintre maragonzii activi si ceri oferta de pret. Idem daca aduci barca din strainatate si o vrei renovata. Daca nu stii cine sunt maragonzii aia intrebi aici pe forum.

 Poate te intrebi de ce nu au preturile la poarta. Simplu. Deoarece nu sunt comparabili cu mesterul din domeniul constructiilor ci mai degraba cu un atelier de mecanica sau tinichigerie auto. Constructorul vine la tine acasa cu mistria si galeata, maragonzul are nevoie de un atelier care trebuie incalzit sau racit (singura constructie sub cerul liber e aia clasica de lemn, restul la aer conditionat), niste scule dedicate, etc. Si spre deosebire de atelierele auto nu pun preturile la poarta ca se sperie clientul. Daca un atelier auto mai rasarit cere 80 RON ora mecanica e normal, nimeni nu comenteaza. Daca un maragonz cere aceeasi bani lumea se suie pe pereti.

Exemplu:
 Eu Rumpi ma duc la X maragonz cu planul de i550. Inainte am stat si eu pe net o ora sa vad cat costa materialele la magazin. Asta ca sa nu ma ia ala de prost si sa ma incarce si la materiale. Deci ma astept ca omu sa imi dea un pret pe materiale intre 1000 si 2000 euro. Dau un mail lui X cu detaliile relevante din plan si primesc cam urmatorul deviz:
 Materiale coca okume normal + epoxy Lyolds approved 1500
 Scripeti: va rugam alegeti marca
 Catarg, ghiu, spinnaker pole: va rugam alegeti materialul (carbon 3000 Euro, aluminiu nou, aluminiu sh, lemn)
 Vele: va rugam alegeti materialul (dacron nou Polonia 1000 euro, spectra, sh, etc)
 Comandat materiale de la furnizori: 8 ore x 80 RON = 640 RON
 Incarcat-descarcat materiale: rabat 100% (gratis)
 Manopera: 200 ore (din manualul proiectantului) x 80 RON = 16000 RON
 Armat barca: 8 ore x 80 RON = 640 RON
 Incarcat barca pe peridoc plus proba la apa: rabat 100%
 TOTAL MANOPERA 17280 RON + TVA (3800 Euro +TVA)
 Optionale:
 Instalatie electrica simpla = 600 RON
 Perne cockpit = 400 RON
 Suport motor outboard = 800 RON
 Peridoc = 1000 Euro
 
 Vad devizul ma albesc. Adica asta cere pe manopera peste dublul pretului materialelor??? Pai numa TVA e 1000 euro. Pai eu castig 80 lei pe ora? Pun mana pe telefon il sun sa vad daca nu se poate mai ieftin si omu zice "da domnu Rumpi se poate cum nu, facem la negru, nu dam TVA la stat." sau o variatie pe tema asta (facem factura numa pe jumate, etc.). Inca tot am nervi si ii zic omului la obraz ca e cam scump. El zice ca la iarna e mai ieftin, ca are oricum mai putin de lucru si pana atunci vin sigur si materialele asa ca se simte generos si imi face reducere 800 euro ca ii place barca si da bine la portofoliu. Da la mai putin de 3000 n-are cum sa lase ca mor copii de foame si nu poate plati factura la gaz si la curent. Inchid telefonu, ma scarpin in barba si socotesc: 1500 materiale, 3000 manopera, inca 1000 un catarg si vele decente plus maruntisurile aferente, mai trebe si peridoc alti 1000. Adica 6500 euro si termen de executie candva la primavara urmatoare. Deschid netu ma bag pe forumuri sa vad ce e pe acolo vad ca vecinu a luat barca cu cabina si peridoc din Olanda la un sfert din pretu asta. Ma bag pe site-urile olandeze cercetez, si gandesc cam asa: "de ce sa nu iau eu o barca de la astia. ii drept ca sunt cam nespalate da no, o spal eu la spalatoria de masini, perne si instalatie electrica face maragonzu pe 250 euro. Daca mai trebe facut cate ceva nu-i bai il mai platesc pe maragonz, ca mult n-are cum sa imi ia pe un polish si niste petece de fibra chiar si la pretul lui de 80 RON/ora. Mai schimb ceva funii acolo. Basca ca am si ancora, si suport la motor si peridoc. Stai sa fac calculul: olandezu vrea 2000 pe barca cu tot cu peridoc. Mai pun 500 pentru maragonz (da-l dracu ca alea sunt 28 de ore de lucru, adica 3,5 zile, nici n-are ce face atata la barca), si inca 500 piese de schimb. Face 3000. Oare cum aduc barca? Stai ca e simplu. Soacra tot vrea si ea o masina si ma tot bate la cap. Ma uit la olandezi dupa ceva masina cu carlig pana in 3000, iau avionu low cost pana acolo, ma intorc cu barca si masina. Nevasta e multumita. Sau iau o saptamana concediu, merg in Olanda cu sotia cu masina, ma intorc cu barca. Sotia e multumita ca am fost in concediu, cost transport barca 0. Cost total in ambele cazuri tot 6500 euro, dar am barca acum si in plus in capul meu ma simt mai bine ca am luat mai multe de banii aia. Adica si barca si masina sau concediu. Chiar si daca trebe sa platesc un transportator cu banii jos sa imi aduca barca (n-am soacra, nevasta are loganu ei si in concediu am fost deja) tot nu imi ia ala mai mult de 1500 euro. Deci 4500 total fata de 6500 cat vrea maragonzul. Pai de 2500 euro platesc la ghita sa tina barca in curte si cumpar benzina sa merg la balta 2 ani de zile. Sau imi cumpar un outboard fain sa merg cu ea si la pescuit.
 Si uite de aia maragonzu e inecat in reparatii, si lumea zice pe forum sa iti faci barca singur sau sa iei sh.  Si daca cineva se asteapta ca maragonzu sa lucreze cu 10 RON pe ora pe motiv ca salarul mediu in romania e 1500 lei si doara si angajatul lucreaza 160 ore pe luna, ala viseaza.

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

euromarketro

August 06, 2018, 01:46:28 am
stimati colegi, am nevoie de experienta si sfatul vostru, ma puteti ajuta? ... sper sa nu fiu prea insistent
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1481.msg47377/topicseen.html#new
 

Vali

August 03, 2018, 02:10:31 pm
Capitane, cauta pe forum, e un aviz care interzice circulatia cu barci neinscrise pe senal.
 

capitanu

August 03, 2018, 11:08:18 am
Salut, despre ce aviz este vorba si unde a aparut. Pe AFDJ nu am vazut nimic. Ma uit destul de des. O zi frumoasa.

Show 50 latest
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 47110
  • Total Subiecte: 2424
  • Online Today: 114
  • Online Ever: 154
  • (Octombrie 12, 2018, 11:07:28 pm)
Utilizatori Online
Users: 3
Guests: 49
Total: 52
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud