Catamaran 30' Iroquois mark I

Creat de radu_d, Martie 03, 2015, 10:56:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

lipan

Acum poţi să ne spui şi nouă cât urma să dai pe barcă, că poate nu mai este confidenţial?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

radu_d

#16
Angajasem deja 4 oameni  sa mergem acolo din care trei construisera barci
1 Primul era specializat in fibra stia navigatie, fusese pe mare, clasa A
2. Al doilea construia barci +fibra + permis C
3 Al treilea construia barci + specializare pe revizii de motoare
4 AL patrulea mester bun la toate din echipa primilor 3
5.Eu- stiu electrica + bucatarie (am avut un restaurant unde eu eram bucatarul) + ajutor la  toate

Vorbim de Anglia unde o calatorie cu metroul costa 6 litre.
Asta era echipa care trebuia sa-i puna carma, directia, luminile de navigatie, 1 motor outboard si un rand de fibra pe interiorul zonei imerse din flotoare (daca era cazul)

Adica treaba de o sapt sa-l pregatim

In niciun caz nu plecam singur sa ma intreb cum se leaga o franghie de un ochet.
Urma sa plecam cu un microbuz cu scule, jucarii, maruntisuri, surubaraie, materiale, etc.
In plus urma sa angajam pilot din Anglia sa ne treaca canalul pana in Franta.

Planul era sa venim la motor pe canale Rin, Dunare. Aveam 2 termice + 2 electrice


Back-ul il reprezenta posibilitatea de a-l aduce rasturnat pe un trailer.

Am lucrat multa vreme la o internationala care face transport pe apa, cai ferate, sosele.





Fritz

 N-a fost pentru tine. Eu zic ca ai avut noroc ...Tot raul spre bine. Gasesti ceva mai bun ...Ai rabdare.

mariusm piesenoi111


x_petrolist

sint de accord cu cei care spun ca ai avut noroc. Rinul are current f. puternic si stinci multe in afara senalului pe anumite portiuni. traficul este si el infernal. daca veneai cu 2 outboarduri te-ar fi costat combustibilul o groaza. si cum planuiai sa sincronizezi viteza motoarelor montate la catamaran?

radu_d

La asta nu mai stiu sa raspund..era treaba colegilor de pe barca...probabil le foloseam pe rand  ...2 x 40 cp..luam sonar cu noi, busola, lumini navigatie, statie radio
La vale, pe Dunare, mai ne ajuta si apa care curge...scapam mai ieftin cu benzina.

Florio

Citat din: radu_d din Martie 05, 2015, 08:34:34 PM
La asta nu mai stiu sa raspund..era treaba colegilor de pe barca...probabil le foloseam pe rand  ...2 x 40 cp..luam sonar cu noi, busola, lumini navigatie, statie radio
La vale, pe Dunare, mai ne ajuta si apa care curge...scapam mai ieftin cu benzina.

Acum ca nu mai e de actualitate, cum se spune in popor, "zece vorbe-un ban nu face" :)

Imi placea forma si alcatuirea catamaranului.
Despre motorizare, parerea mea e ca un singur outboard din cele de 40cp,  montat central, ar fi facut  treaba suficient de buna.
Dealtfel drumul e intr-adevar lung si costisitor chiar si asa, la vale. 

Ce observ eu esential din topicul asta, e ca Radu, tu esti hotarat sa ai barca :) .
Pai asta e suficient, de acum incolo nu e decat chestiune de timp pana cand o vei avea.

radu_d

#22
Un pic hotarat..daca nu iese cu nicio achizitie traforez ceva din placaj si ma dau pe balta la peste.
Si pun doua motoare d'astea sa incep probele.
Aici la Felicimond acasa  pe post de ajutor.

apropos de alte probleme aparute omul spunea ca nu are carnet de ambarcatiune sau cum se numeste la ei. Imi face o chitanta de mana si gata. Pe traseul Rin-Dunare pot sa circul doar cu chitanta de mana?

deltasub

Daca in viitor cineva trebuie sa faca Anglia - Romania  pe canale si Dunare, aici e povestea celui care a facut Londra - Istanbul acum patru ani in urma.


radu_d

Multumesc...   apropos de alte probleme aparute omul spunea ca nu are carnet de ambarcatiune sau cum se numeste la ei. Imi face o chitanta de mana si gata. Pe traseul Rin-Dunare pot sa circul doar cu chitanta de mana?

ghrt

Am citit blogul unui tip cu un Anderson 22. L-a dat la apă pe Sava,în Slovenia sau Croaţia. Ca să intre cu el pe peridoc, venind din Spania, i-au cerut înmatricularea SSR actualizată (expirase). Tipul a jucat tare şi a scos peste noapte alta la imprimantă! La plecare a preferat să îl vândă pe alune în Serbia.

Ca cetăţean român pe Dunăre cu o barcă de 30', îţi trebuie înmatriculare deoarece depăşeşti 7 metri. Iar pentru că depăşeşti 8m, dacă înmatriculezi în RO, mai trebuie plătită şi acciza de 500€/ml (ar veni vreo 5.000€), deşi poţi încerca să te descurci cu o înmatriculare în Belgia (trebuie să poţi dovedi că barca e de dinainte de 1998 sau să ai certificat CE de la producător).

Dacă intenţionezi să păstrezi barca în şantier o perioadă, vorbeşte în prealabil cu vânzătorul. De asemenea "cash on collection preferred", cum s-a spus mai sus, trebuie să îl întrebi dacă acceptă PayPal sau virament bancar.

Bărcile din UK se cumpără cu "act de mână" (adică nu trebuie parafat pe nicăieri, sub semnătură privată cum îi spune juridic) şi există două modele pe net (RYA şi MCA), MCA fiind mai complex niţel.
Dacă mergi acolo cu banii, trebuie să mergi, înainte să plăteşti, la marină ca să întrebi dacă barca are datorii restante, vor fi în sarcina ta chiar şi pentru o barcă neînmatriculată.

În fine, sunt destule chestii de discutat. Subscriu şi la impresia ta că era o ocazie bună dar şi la părerile de mai sus că deocamdată e mai bine pentru tine că a picat. Vei găsi altceva bun cu siguranţă, sezonul de vânzări de primăvară a început. Vezi şi ApolloDuck, eventual o excursie în UK din care câteva zile să colinzi marinele.

Dacă vrei neapărat catamaran apar câteva de genul ăsta pe sezon, am urmărit şi eu anunţurile. Atenţie la o chestie: dacă vrei cruising (adică mai mult decât un weekend-3-4 zile), ar fi bine să ai o înălţime care să îţi permită să stai în picioare în salon şi în dreptul aragazului. Catamaranul ăsta are 4 ft 11 in., adică vreo 160 cm. E cam scund; în general catamaranele mici au problema asta, şi nu te ajută că ai 2 metri în flotoare.


radu_d