Schimbare cizma Suzuki DF20A

Creat de lipitorul, Februarie 07, 2016, 09:13:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

lipitorul

Este prima data cand scriu pe forum anul acesta, asa ca profit de ocazie sa urez barcagiilor, un An Bun!
Va rog sa ma lamuriti intr-o dilema...as vrea sa schimb cizma motorului meu Suzuki DF20A, care este lunga, cu una scurta.
Se poate face acest lucru? Daca da, inafara de carcasa, ce piese vor trebui schimbate la interior si unde as putea sa gasesc?
Doresc sa fac acest lucru, pentru ca barca are oglinda scurta si motorul este suspendat pe un suport metalic ce da vibratii si zgomot.
Multumesc,
Valentin

ionitzady

este foarte complicata treaba , pt ca trebuie schimbata carcasa de la pinten si pana la capul motor si axul de transmisie de la capul motor la pinionul de atac .  Parerea mea este sa cauti un alt motor si sa dai capul tau jos si-l montezi pe cisma scurta.


Vali

Salut tizule. Eu as lasa motorul in pace, si as inalta oglinda barcii. E mult mai simplu si fara riscuri, dar lucrarea trebuie facuta de cineva priceput.

Daca am drum prin Br, poate trec si ma uit sa vedem ce e de facut. Dar de lucrat este complet exclus, in schimb, daca esti interesat, poate iti dau un contact al cuiva din bransa.

Sugestia mea e deci sa nu umbli la motor, atata vreme cat merge bine, mai ales ca daca vrei sa-l vinzi, un motor cu cizma normala e foarte cautat in orice perioada.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Betto

_Inlocuirea cizmei lungi cu una scurta este posibila, prin inlocuirea cu alta scurta, fiind o operatie relativ usoara. Trebuind doar a avea o alta cizma completa la schimb. Varianta cu schimbarea pieselor componente din ea, este total necorespunzatoare.
_Modificarea cizmei lungi intr-una scurta este posibila numai daca cizma are un segment care este detasabil, ce permite aceasta. Necesitand operatii tehnice si anumite procedee speciale, care sunt facute numai de personae care a mai facut acest lucru care are experienta necesara. (Pentru cine este interesat pot intra in detalii).
     Parerea mea personala este ca daca nu se ia motorul in functie de barca, atunci se ia barca in functie de motor, in aceasta situatie, as schimba barca cu una care sa aiba oglinda corespunzatoare motorului cu cizma lunga. Important este de facut una din variante care implica costuri si riscuri cat mai mici.

lipitorul

Multumesc tare mult, @Vali si @Betto!
Am inteles, am crezut ca este cea mai usoara varianta schimbarea pieselor...nu este...
Barca nu vreau sa o schimb, imi place prea mult, asa ca voi apela la schimbarea cizmei daca o voi gasi, daca nu, la marirea oglinzii.
@Vali, mi-ar face mare placere sa ne intalnim la Braila, sa vezi la fata locului despre ce este vorba. Daca ai avea putin timp disponibil (stiu, e greu), pot veni sa te iau de la Galati, nu este o problema.
In cazul in care nu mai ai numarul meu: 0745634987
Stima,
Valentin

Vali

Daca poti sa faci rost de o cizma scurta, ca in prima varianta descrisa de Betto, intr-adevar e cel mai simplu.
Dar din ceea ce stiu e putin probabil sa gasesti un Suzuki de 20 cu cizma scurta paradit, de la care sa iei doar cizma.

Fiind motoare destul de noi, si majoritatea vandute fiind cu cizma lunga, e greu de gasit o cizma scurta functionala. Asta deoarece de obicei cizma se paradeste cu mult inainte de a se strica partea de motor propriu-zis, fiind predispusa la lovituri etc. Din cauza asta e bataie pe cizmele sh.

Dupa cum spuneam, solutia cea la indemana in acest caz este inaltarea oglinzii. Daca ajung prin Br, am sa vin sa ne vedem mai multi barcagii odata, fiind si alti colegi cu care am povestit si urmeaza sa ne intalnim. Tinem oricum legatura pe forum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5

Ceea ce zice Betto despre modificarea cizmei este valabila pentru motoare mici (DF4-5-6), si este usor de realizat (eu am facut schimbari si intr-un sens si in celalalt).
Pentru motorul DF20 e mult mai complicat (da cautare dupa "Transom" in "manual patrs" atasat):
http://www.suzuki.com.mx/marinos/img/Catalogos/DF15_20A-9900B-45273_1.pdf
Ceea ce ai precizat tu ca trebuie schimbat este corect, dar mai trebuie adaugate si reperele "2" si "4" de mai jos:
http://www.megazip.net/zapchasti-dlya-lodochnyh-motorov/suzuki/df20-2424/df20-8020/df20a-df20ar-from-02002f-310001-p01-013-766453#g13316029/swivel-bracket
Cred ca ai doua variante (tinand cont ca nu vrei sa schimbi barca):

  • inaltarea oglinzii, la sugetia lui Vali
  • vanzare motor si cumparare cu cizma scurta

lipitorul

Va multumesc prieteni!
Vali, te astept la noi la Tanti Elvira sa analizam varianta inaltarii oglizii...