Ulei in carburator?

Creat de mbolintis, Februarie 20, 2016, 07:04:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mbolintis

Salutari,

Am un Mercury de 4hp, 4 timpi, model 2007, care mai mult a stat decat a mers.
Pentru ca toamna trecuta am avut ceva probleme la pornire cu el, am zis sa-i curat carburatorul. Toate bune si frumoase, dupa ce l-am "spreiat" bine, motorul a pornit repede, dupa 3-4 sfori. L-am lasat sa mearga (in butoi) cca 10min, dupa care am oprit alimentarea de la rezervorul intern, in speranta ca se va consuma toata benzina si se va opri. Numai ca dupa aproximativ 2 minute a inceput sa se accelereze singur foarte tare pana a inceput sa arunce un lichid alb, vascos (zic eu ca era ulei) pe galeria de admisie aer a carburatorului si sa miroasa ciudat. L-am oprit imediat si nu l-am mai pornit.
Aveti idee ce s-a intamplat si cum poate fi remediat?

Multumesc mult
Marian

calin1967

Cred ca lasatul motorului sa functioneze fara alimentare pana se consuma benzina din carburator nu e cea mai buna solutie in general. Multe carburatoare au un surub de golire (de la carburator pana in partea de jos a motorului porneste un furtun pe care curge benzina) care ar trebui folosit. Un carburator e incredibil de complex - trebuie sa asigure proportia optima de amestec in toate punctele curbei de functionare si in plus in regim tranzitoriu. Asadar, in momentul in care il lasi sa functioneze fara benzina il bagi intr-un regim de functionare pentru care nu a fost proiectat si se intampla fenomene ciudate prin el - cum ar fi presiuni diferite prin diversele lui cotloane, care pot sa imprastie prin jur diverse lichide, cum e cel descris de tine. Si un motor care functioneaza cu nivelul benzinei jos in camera de nivel constant tinde sa se ambaleze. Eu nu m-as ingrijora, nu cred ca s-a stricat nimic, l-as conecta la benzina si l-as porni. In carburator nu prea are de unde sa ajunga uleiul (la masinile clasice exista un furtunas care duce vaporii de ulei din carter in cutia filtrului de aer, dar cred ca la motoarele mici de barca nu e cazul). As crede ca mai curand e vorba de lichidul de curatare pe care l-ai folosit, care n-ar trebui sa faca rau.

Nu sunt expert in motoare, ce am scris mai sus e dintr-o veche pasiune cam lasata in paragina in ultima vreme, asa ca asteapta si alte pareri...

Bafta!

Betto

1. Verifica uleiul din grup (pinten) si nivelul lui.
2. Verifica uleiul din motor (carter) si nivelul lui.
Uleiurile trebuie sa fie de calitate si specifice motorului.
Daca nu lipseste din ulei si totul e ok, porneste-l din nou. Daca nu scoate sunete mecanice, lasa-l in mers pana se incalzeste bine si vezi cum se comporta.
Este posibil sa fie reactia spray-ului sau sa ai alte probleme. Pana nu elimini pe cele doua de sus nu-l porni. Indicat este sa se faca si schimburile la ulei daca nu s-au facut demult, in timp oricum isi pierd proprietatile caracteristice chiar daca nu este folosit. (Un ulei neadecvat sau prezenta apei in el, poate face sa devina spumant). Apoi mai vedem.


mbolintis

Multumesc mult pentru raspunsuri.
Am facut schimbul de ulei in noiembrie, cu uleiuri originale (de la Quicksilver).
Acum imi amintesc ca, atunci cand am facut schimbul de ulei la motor, (cred) ca am pus prea mult ulei, pt ca nivelul de pe joja era mare. Am pus toata sticla de 1/2 litru si apoi am citit in manual ca ar fi trebuit sa pun 0.45l.

Weekend-ul viitor il pornesc iar :) si va tin la curent.
Multumesc inca odata.
Marian