Maxim 15 km/h si 15 KW in Delta Dunarii

Creat de byteworks, Aprilie 20, 2011, 04:24:54 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

corsarul

Buuuun....si cand trec pe brate, ditamai vapoarele, de-ti ia si cortul de pe mal, datorita valurilor...de zici ca sunt tsunami........"alea" nu erodeaza malurile !?

bradutzu

asta cu valurile si barcile glisoare este discutabila!
sa va dau un exemplu:
anul trecut am mers cu o barca(yacht) de 16 m glisoare cu vre0 600 cai daca nu gresesc! ei bine barca asta face valuri dar in regim de semiglisaj ia dupa ea jumatate de dunare, adica daca esti legat de stuf te lasa pe uscat la propriu!
concluzia o trageti voi!
nu zice nimeni ca pe canale sa nu aiba voie o asemenea barca dar pe bratele principale si canalele mari nu mi se pare corect sa ii ingradesti accesul!
Sa auzim numai de bine!

Mihai Irimia

Citat din: corsarul din Martie 19, 2013, 06:44:41 AM
Buuuun....si cand trec pe brate, ditamai vapoarele, de-ti ia si cortul de pe mal, datorita valurilor...de zici ca sunt tsunami........"alea" nu erodeaza malurile !?

Corsare, nu alea mari macina malurile, personal cand plecam in probe de mare cu 14.000 de cai, mai exact cand ne intorceam la jumatatea navei scadea apa cu un metru si, ...la vremea respectiva facusem un calcul, la 65% masina inainte disloca 100 de tone de apa pe secunda, dar asta era o singura data intr-un singur punct, valurile mici si dese rup malurile, daca nu ai trecut de mult pe un canal mic nu-l mai recunosti si acolo nu trec nave mari

corsarul


mustatza

Azi la sesiunea saptamanala de cercetare de la facultate am avut o discutie cu profesorul coordonator vizavi de subiectul topicului de fata. Avem o solicitare de la Institutul Delta Dunarii (I.N.C.D.D.D. Tulcea) pentru dezvoltarea unei ambarcatiuni multicoca, in regim de deplasament sau cel mult tranzitie, care urmeaza a se utiliza in Delta. Se prefera multicoca pentru rezistenta de val mai mica, implicit deci valuri mici, si viteze convenabile in conditii de putere redusa a motorului. Urmeaza sa testam mai multe geometrii de carene, urmand apoi validarea prin tractarea la bazin.

impresionanta aceasta cercetare. nu-mi dau pace cateva intrebari:
- pe banii cui se face aceasta stupida(parerea mea) cercetare?
- daca tot se gasesc bani pt asemenea cercetari nu s-ar gasi bani si pt un studiu privind masinile?
adica sa se produca unui autoturism cu o putere de cca 7/8 cp si o viteza de deplasare maxima de cca 20/28 km/h si ulterior facem o cercetare daca se reduc nr de accidentele mortale produse cu aceste autovehicule.
- banii alocati acestei cercetari nu ar fi suficienti in combaterea braconajului si pt sustinerea unui pescuit sustenabil in delta?
- pt a combate aceasta mult hulita viteza in glisare,este mai scump sa dotezi cativa politisti de frontiera sau agenti de mediu cu cateva banale radare ?
- daca periodic s-ar draga canalele,erodarea malurilor nu ar fi mai mica si ar ajuta si la refacerea faunei piscicole?


Problemele create de viteza barcilor glisoare sunt eroziunea malurilor generata de valuri, poluarea sonora si chimica a aerului, tulburarea ecosistemului, plus accidentele care s-au inmultit in ultima vreme, odata cu inmultirea barcilor de glisare.

nu stiu cati dintre noi cred aceste bazaconii legate de poluarea sonora si chimica,cand acest cuvant POLUARE este sinonim cu TAXE,TAXE, SUPRA TAXE...........

Vali

Initiativa nu-mi apartine, si n-am nici o treaba cu ideile politicienilor sau celor din institut. Finantarea e din fonduri europene. Nu e de competenta mea ce hotarari se iau pentru finantarile si cercetarile vizavi de ce e optim pentru Delta. Am adus pur si simplu la cunostinta ceea ce mi s-a spus, si fiecare isi ia din informatia respectiva ce-l intereseaza.

Oricum, si eu sunt oarecum sceptic vizavi de aplicabilitatea rezultatului cercetarii, dar nu asta e treaba mea. Eu ma bucur ca pot aplica ceea ce stiu la un proiect care ma intereseaza personal, anume validarea practica a calitatilor de navigatie ale multicocilor. Mai ales ca la noi segmentul asta e complet necunoscut, exista doar cateva studii mai mult decat sumare ale celor de afara, publicate online.

@bradutzu: treaba e putin mai complicata. Ceea ce povestesti tu e regimul de tranzitie la o barca facuta exclusiv pentru glisare, deci momentul cand rezistenta la inaintare e maxima. In plus, inclusiv la glisare rezistenta de val e semnificativa. Mai multe detalii aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,391.0.html

Multicoca are avantajul unui raport L/B (lungimea la plutire raportat la latimea la plutire) mult sporit fata de o monococa echivalenta. Asta inseamna in primul rand micsorarea rezistentei de val, deci valuri mai mici. Sunt cateva modele de catamarane motorizate reusite pe site-ul lui Richard Woods, se misca foarte bine cu puteri mici.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau