delta picton

Creat de didu, Aprilie 06, 2016, 01:25:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

didu

Buna ziua, am o barca Delta Picton cu motor de 50 cp si am o problema, dupa glisare imi sta inclinata pe partea stanga. Initial am crezut ca am apa intre podea si corpul barcii, am desfacut si nu am apa, ii uscat.
Ma poate ajuta cineva cu vriun sfat.
Pe youtube se vede o barca delta picton rosie cu motor jonson 90 cp, acela ii modelul meu de barca

Vali

Ce inseamna mai exact "dupa glisare"? Adica dupa ce a intrat barca in glisare, sau dupa ce a incetinit si a iesit din glisare? Cu alte cuvinte, e bandata in timpul sau in afara glisarii?

Pune-ne te rugam un link cu barca, de pe Youtube sau din alta parte, fiindca eu cel putin nu stau sa caut pe net despre diverse barci.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

#2
 Probabil ca e momentul de rotatie al elicei . Elicea se invarteste spre dreapta , si daca e un motor big foot ...si mai ai si volanul pe stanga , se explica. Din aceasta cauza la barci cu outboard se monteaza postul de comanda  pe dreapta .  Pune si tu greutatile in barca pe partea dreapta si vezi daca rezolvi ceva.  Pune cateva poze cu barca pe peridoc ... facute din spate.  Poate motorul nu e bine centrat pe oglinda, sau fundul barcii are ceva deformatii .

Vali

La asta ma gandeam si eu (momentul de bandare dat de elice), dar inca nu sunt lamurit daca se intampla in glisare, sau doar la deplasament sau stationare. Daca e vorba de al 2-lea caz, e o chestie de distribuire a greutatilor in barca.

Cum spune si Fritz, da-ne mai multe detalii daca vrei raspunsuri la obiect.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

H

#4
Vali, barca sta pur si simplu bandata pe stanga, fara ca motorul sa traga intr-o parte sau alta.
Daca lasi mana de pe volan barca merge relativ drept dar bandata pe stanga.
Eu am masurat de 2 ori centrajul motorului si e pe centru(pupa),dealtfel eu am schimbat 2 motoare pe aceasta barca si am folosit gaurile de montaj de fabricant, am  compensat cat s-a putut din derivorul motorului,......etc.
Eu pur si simplu nu inteleg, iar proprietarul nici atat.
Barca asta a fost folosita la curse inainte si am crezut ca sub podea ar fi avut un lest de plumb ca sa compenseze greutatea pilotului, dar Didu dupa ce au desfacut barca au spus ca nu era nimic(eu nu am vazut ce au facut ei si oricum podeaua era sparta si varza pe dedesupt)
Podeaua fiind sparta , de la ploaie era plin fundul dublu de apa, si nu prea am avut cum sa imi dau seama ce se intampla.
Oricum este o chestie la care trebuie cel putin doi oameni care stiu ce fac unul in barca si unul in paralel cu barca si facute mai multe masuratori si pe uscat, dar eu de unul singur nu prea am avut cum si nu l-am prins nici odata pe Lari sa fie acasa cand a fost barca la mine.
Eu cred ca mai degraba ar fi stramba barca, dezaxata,si sper ca nu spun o prostie.
Volanul este pe dreapta.
Trebuie sa stea 2 persoane grupate langa scaunul conducatorului pentru ca barca sa stea centrata fara sa mai fie bandata stanga fara ca in barca sa fie alte bagaje sau greutati.
Aveam aproape 200kg concentrate pe 1 metru patrat.
Ciudata chestie oricum
Partea nasoala e ca eu acum nu mai am timp chitibuserii din astea, iar problema asta nu se va rezolva cu sfaturile de pe forum,chestie ca iti suna tie Didu!!!, la fel cum te-a incurcat si cealalta experienta de pe forum.
Poate daca va veni Vali sa ne viziteze cum m-a amenintat si vom fi doi, atunci o vom lua la scarpinat problema poate in cele din urma ii vom da de capat.


Vali

Prima chestie pe care as verifica-o ar fi ce se gaseste sub dublu-fund (paiol). Inca nu stiu despre ce tip de barca e vorba. E barca dublu bordaj, sau doar cu paiol etans (cum e barca mea)? Il mai rog deci odata pe @didu sa ne puna un link ceva.

Daca exista posibilitatea sa avem spuma imbibata cu apa in babord (poate e intr-o zona unde nu se vede), orice am face barca tot bandata sta. Sau daca are intr-adevar lestul ala in lateral (putin probabil totusi), tot asa, deci concluzia e ca trebuie acces total la carena barcii pe interior, ca sa vedem ce anume bandeaza barca.

Daca barca e asimetrica, asta se vede usor de catre un barcagiu experimentat, cum e Lari de exemplu. O alta posibilitate ar fi ca barca, desi simetrica, sa fie laminata inegal, cu toate ca eu nu cred ca s-ar risca un producator serios la o asemenea buleala.

Ce se poate face e ca, dupa ce se da paiolul complet jos (sau daca e dublu bordaj, dupa ce se scoate capacul de pe carena), sa se puna carena simpla pe apa, ca sa vedem daca mai e bandata. Daca atunci e ok, ramane sa punem mai departe paiolul sau capacul si sa vedem iar cum sta barca pe apa. Prin urmare, din aproape in aproape ne putem da seama ce anume afecteaza barca, in sensul bandarii spre babord.

Apropo, daca imi fac timp si trag o fuga la Septi, bineinteles ca putem sa vedem si barca din acest topic. Chiar ar fi misto sa ne punem impreuna mintea la contributie si s-o dam gata :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

H

Barca a fost "reparata" deja,de ceva tinichigiu sau cam asa ceva, am inteles, eu, frumos facuta,dar.......
Didu a crezut probabil ca din cauza apei din fundul dublu barca se bandeaza babord.
Dar atentie doar in mers!!!!! bandeaza babord
Stationar barca sta dreapta.
Oricum aceasta problema o are de cand a cumparat barca si nu in urma montajelor de motoare, iar exterior nu are nici urma sa fi fost lovita si reparata, are gelul  de fabricatie intact si arata chiar foarte bine barca.
Eu sper sa fiu in tara cand vii, si chiar cred ca ar fi  necesar ajutorul tau,iar Didu este chiar un tip misto.

Vali

Inseamna ca problema e de hidrodinamica si nu de hidrostatica. In cazul asta nu se poate da un diagnostic decat "live", la fata locului.

Intrebarea este: se intampla treaba asta numai la glisare, sau si in deplasament sau tranzitie? Daca avem vreo suctiune nasoala pe undeva pe fund, iar aceasta creste proportional cu viteza, nu ne putem da seama decat urmarind cu atentie toata zona fundului.

Pe de alta parte, se vede cu ocazia asta ce inseamna sa-ti repare barca un tinichigiu :). Parerea mea e ca locul tablelor si tablagiilor e la cutiile de conserve pe 4 roti, nu la barci.

Uite acum mi-a mai venit o idee: dar daca barca sta dreapta in stationare, iar in momentul cand porneste si-si schimba asieta (se apupeaza), toata apa din dublul fund se duce unde gaseste loc liber, iar acesta e in babord??? Oricum, sa mergi cu o barca de glisare cu santina inundata e de-a dreptul hilar, daca n-ar fi direct penibil si chiar periculos.

Acum cat e gluma e panarama, dar didu de 9 ore de cand a postat prima oara nu s-a obosit macar sa puna un link cu barca. Putem noi sa ne dam cu parerea cat ne tin balamalele, daca nu avem subiectul concret de discutie pedalam in gol.
Asa ca didu, daca intr-adevar ai nevoie de sprijin la rezolvat problema barcii, ori dai detalii suficiente, ori eu ma opresc definitiv cu discutia aici. Stiu ca Horea nu se va supara, asa ca mingea e in terenul tau acum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

H

Vali,
Problema nu e a mea, si nici nu am de ce sa ma,supar, dar a nu stiu cata oara i-am spus lui Didu, ca astea nu sunt probleme de rezolvat pe forum.
Clar sunt probleme de hidrodinamica, ce apar in timpul tranzitiei, si persista si in glisaj.
Dar cu un fund dublu plin cu apa,ce puteam eu sa fac?
Ce si cum sa corectez, cind aveam atatea necunoscute in ecuatie?
Dupa ce a reparat barca eu nu am mai fost cu ea, si nici nu m-a solicitat in timp ce o reparau macar sa imi dau cu parerea, cu toate ca de fiecare data mi-am facut timp pentru el.
Daca ar fi fost Lari sau tu, aici atunci ne puteam apuca sa masuram toate reperele barcii si sa vedem de unde apare problema.
Doar o diferenta de 1 cm la lateralele barcii,ar aseza pupa intr-un unghi , care la lungimea barcii se amplifica enorm.
Banuiala mea este ca problema incepe de la pupa,dar eu unul nu mai am timp de asa ceva.
Ciudat este ca desi, a stiut sa ma bazaie cand a avut de mutat si schimbat injectoare de pe un motor pe altul, si intre 2 avioane, familie si copii,mi-am facut timp ca el sa poata pleca in delta,dar sa ceara un sfat pentru barca nu s-a catadicsit si se gandeste ca asta e o problema rezolvabila pe forum.
Si daca ar primi solutia salvatoare, cam cine crezi ca e in stare de la noi din zona sa o si puna in aplicare?
Ceva tinichigii, ce repara bari de protectie la masini?
Sau de astia care toarna cazi de baie si chiuvete?
Eu i-as fi recomandat sa lase barca fie tie, fie lui Lari, pt. ca sunt doar 100km intre voi si cumva, cumva v-ati fi pus de acord sa o examinati si sigur ii dadeati de capat.
Oricum el cu barca merge cel mai des in delta, si ii era manusa combinatia.
Usor ma irita atitudinea lui, dar este un tip cumsecade si chiar vreau sa il ajut,din pacate el nu se stie ajuta pe el.
Toate cele bune Vali



Vali

Pentru mine e pur si simplu o provocare intelectuala. De lucrat la barca e complet exclus, ca si in alte cazuri la care am fost solicitat in ultima vreme. Daca intervin direct, o fac exclusiv pentru oamenii cu care sunt in relatii foarte apropiate. Astept deci in continuare sa ne dea didu detalii despre barca.

Revenind la ale noastre, tare as fi vrut sa trag in weekend o fuga la Lari la Slava, sa ma bucur de linistea de acolo. Momentan mai am insa ceva obligatii fata de 2 baieti, care chiar merita sa-mi aloc timpul necesar. E vorba de Shetlandul 580 si de o barca de-a mea, acestea find urgente.

Ca sa fiu un mic Gica-Contra, abia astept sa vina duminica asta prohibitia, sa ma dau si eu cu barca in Delta fara sa ma intersectez cu atatia pescari disperati dupa locuri de pescuit. Azi am pornit cu Ionel motorul pe care-l voi pune pe barca scurta, merge incredibil de bine. Sper sa ne vedem prin balta sau pe la Slava in curand :).

Multe salutari, scuze de off-topic, si multumesc pentru clarificarile pe care le-ai adus pe acest topic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Cand pornesti o discutie pe un forum, e de bun simt sa continui, mai ales cand vezi ca sunt oameni care-si aloca din timpul lor si raspund sau cer informatii suplimentare.

Argumetul "nu am avut acces la net" nu sta in picioare in ziua de azi, cand exista net mobil, smartphone-uri, tablete etc.

Prin urmare, topicul de fata se inchide definitiv, din motiv de dezinteres al initiatorului. Nu are nimeni vreo obligatie sa contribuie pentru cineva care trateaza comunitatea in acest mod.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau