Barca arsa

Creat de Mile, Martie 16, 2017, 10:50:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mile

Salutare tuturor
Ma numesc Mile din timisoara si am o barca regal commodore 2460 arsa . M-ar ajuta mult niste idei eventual proiecte . Vreau sa incep de anul acesta treaba .

bogdanminitehnicus

salut, eu lucrez de multa vreme cu fibra de sticla, dar in momentul in care e arsa rasina se distruge, iar legaturile intre fibra se pierd (devine casanta). Cred ca poti s-o scoti la capat, dar cu multa chinuiala, cheltuiala si multa intaritura pe interior de fibra, iar greutatea barcii va fi una considerabila

bradutzu

Valie este in masura sa iti dea un sfat dar temperatura excesiva este boala grea. Nu mai faci nimic nici cu o structura metalica ce a fost afectata de incendiu dapai cu o barca!
Treaba ta dar probabil ca te va costa mult prea mult iar ce vei obtine va avea o calitate indoielnica!
Sa auzim numai de bine!

Mile

multumesc pt raspunsuri .

momentan caut sa o aduc acasa , sa o spal si sa debarasez interiorul sa vad ce ramane .
la prima vedere placajul de podea nu este ars si cred ca nici armaturile de sub el nu-s afectate . partea din spate la fel , motorul era intact si transmisia dar le-a vandur proprietarul .

am dat 600 euro pe ea cu acte cu tot . pierderea nu-i mare doar ambitia de a o reface .

Vali

Salut Mile si bun venit pe forum.

Asa cum spun si colegii, actiunea temperaturii ridicate asupra rasinii poliesterice din laminatul de fibra este foarte distructiva, si mai ales sunt greu de depistat zonele afectate. Deci nu doar focul afecteaza laminatul, ci si temperatura degajata in vecinatatea focului, daca depaseste 100 de grade C.

Chiar daca o anumita zona nu e afectata direct de foc, e posibil ca structura rasinii sa fie afectata, aceasta devenind casanta, si doar fibra de sticla o mai tine la locul ei. La socuri (in navigatie, pe peridoc etc) insa e posibil ca zonele astfel afectate sa cedeze.

Ce ar trebui facut:
- eliminat tot ceea ce e afectat de foc, inclusiv portiunile din bordajul lateral care se vad arse in zona copastiei
- curatat prin polizare la flex tot interiorul barcii, pana la fibra curata, si pregatita suprafata pentru urmatoarea operatie, anume:
- laminarea suplimentara de fibra si rasina la interiorul corpului, anume stratimat alternat cu woven roving, pentru a avea siguranta unei structuri intarite, chiar daca anumite zone au fost afectate de temperatura
- refacerea zonelor eliminate din bordaj, cu ajutorul unor mini-matrite temporare, prin laminarea de fibra noua, suprapusa bine pe fibra veche.
- dupa aceasta ranforsare a corpului, urmeaza fabricarea structurii interioare - oglinda, paiol, amenajari interioare etc, plus partea de punte si restul de amenajari ale operei moarte.

Cel mai bine ne pui poze detaliate in momentul cand te apuci de demolat interiorul, ca sa stim exact cum sa te indrumam la fiecare pas. Nu e imposibil de obtinut o barca navigabila din corpul actual, insa in ce ma priveste m-as feri de toata aceasta lucrare. Asta deoarece e un volum mare de munca si cheltuiala, iar rezultatul va fi mediocru dpdv al performantelor, din cauza ingreunarii barcii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mile

multumesc pt raspuns

acuma ca a dat caldura o sa aduc barca si pun mai multe poze .

Mile

Am reusit sa aduc barcuta , am curatat-o in interior ,urmeaza munca grea . Am o cunostinta  care se pricepe si ma ajuta la partile laterale .
Revin cu poze

stefand600

Nici o noutate? Ai abandonat proiectul?
Stefan D