Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

#165
In ceea ce ma priveste, cel mai important aspect in manevrarea unei barci este dansul cu inertia... trebuie sa intelegi si sa simti puterea motorului, a vantului, a curentului, a valurilor si sa stii sa le faci sa lucreze insumate in favoarea ta, anticipand inevitabila deriva si compensand la momentul potrivit cu propulsia potrivita... erorile se platesc.

O barca grea cu bordurile inalte este influentata semnificativ de vant... curentii dau de furca chiar si la doua motoare de 115 CP.

Incercam sa facem slalom printre balize in viteza de glisare...  La viteza mare bandeaza mult si raspunde prompt schimbarilor de directie.

Cele doua motoare in regim de 6.000 rpm vibreaza de par ca vor rupe barca dar par sa "gafaie" pentru a intra in glisaj si provoaca o ciudata "rezonanta" care produce niste smucituri periodice aproape la secunda (?) Incerc sa experimentez cu diverse trim-uri ridicand si coborand motoarele.

Nu face aeratie dar motoarele par amplasate foarte jos, aproape la nivelul apei. Cand mergem in deplasament apa valului ce ne urmeaza Imbratiseaza capacele motoarelor. Nu mi se pare normal, dar nu-mi dau seama daca asa trebuie sa fie, sau nu. Motoarele nu sunt amplasate pe oglinda barcii, ci pe o platforma orizontala care se extinde din oglinda aproape la nivelul apei.

Sa fie barca asta atat de grea? 4 pasageri, 280 litri de combustibil, echipamente, apa de baut..

Astazi am tras din greu sa scoatem ancora din nisip si ne-a zgaltzait putzin pana am reusit s-o desprindem.

Este imposibil de stst la ancora datorita valurilor. Vantul continua sa bata in rafale. Apa este tulbure si nu se pune problema de snorkeling, scufundari, sau ridicat drona in aer.

Exceptand avarierea unuia din ele, nu gasesc inca vreun avantaj in a avea 2 motoare outboard. Consumul de combustibil peste 3,800 rpm este semnificativ, se vede... Cum or merge aiai cu 4 motoare. Noul vecin are montate 4 x 300 CP. Sunt imense si pare de mirare ca barca pare sa nu le simta greutatea.

Incep sa ma descurc ceva mai bine cu manevrarea in spatii stramte. Oare, o barca de 70 de picioare, cum se manevreaza la acostari si intoarceri in spatii stranse, canale inguste, etc.?

Evident, ma tem in permanenta sa nu zgarai vreo alta barca sau vreo "colectie" de outboard-uri.

Maine trecem pe la atelierul auto sa vedem daca s-au atins aia de masina si eventual sa primim "verdictul". In principiu, chiar si inlocuirea completa a cilindrilor ambreiajului n-ar pune prea multe probleme unui mecanic priceput, dar cum masinilie cu transmisie manuala nu sunt populare aici, e greu de gasit un mexanic care a mai desfavut un ambreiaj...

Cel putzin cadetele par sa se bucure. Le-am scos in kayace, le-am "imbrancit" in piscina... :) Maica-mea s-a dezechilibrst cand a trecut din barca in kayak, dar am tzinut-o de maini si n-a ajuns in apa. Pana acum e de bine.. :)

LE: Am schimbat masinile. Toyota a revenit de la atelier. Merge... cel putzin deocamdata... avem drum lung la intoarcere...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

mariusm piesenoi111

Citat din: DoiNomazi din Ianuarie 02, 2017, 02:59:22 PM
Cum or merge aiai cu 4 motoare. Noul vecin are montate 4 x 300 CP. Sunt imense si pare de mirare ca barca pare sa nu le simta greutatea.

Incep sa ma descurc ceva mai bine cu manevrarea in spatii stramte. Oare, o barca de 70 de picioare, cum se manevreaza la acostari si intoarceri in spatii stranse, canale inguste, etc.?

Ca raspuns aici am vorba unui prieten : " Incet si cu rabdare un om a bagat pumnul in cur la o vrabie "
Deci cam asa cred ca se manevreaza :)

DoiNomazi

Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 03, 2017, 02:16:56 PM
Ca raspuns aici am vorba unui prieten : " Incet si cu rabdare un om a bagat pumnul in cur la o vrabie "
Deci cam asa cred ca se manevreaza :)

Asta e relatare din punctul de vedere al omului, dar fac pariu ca relatarea din perspectiva vrabiei e oarecum diferita...

Motoarele sunt montate prea jos si aproape lipite unul de altul. In lipsa unui dispozitiv de sincronizare a turatiilor celor doua elici, poate apare situatia in care un motor trage mai tare si unul este mai lenes? Ala msi lenes poate crea drag?

Daca erau montate mai departe unul de altul cred ca ar fi fost mai eficiente la intoarceri pe loc cu cele doua elici in contrasens.

Astazi dimineata la iesirea in larg circuitul de racire al motorului babord s-a infundat cu alge si a trebuit sa-l opresc. Am scos o chestie de plastic de la evacuarea apei si am bagat o sarma fina. A iesit o gramada de "caca" dar s-a desfundat. Am invatat si eu anul trecut de la sltii mai destepti... cu fiecare ora petrecuta pe apa devenim si noi un pic mai... "marinari"
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Vali

Cred ca la origine barca a fost gandita pentru inboard, si apoi i s-au montat cele 2 outboard-uri. Din cauza asta are acea platforma pe care sunt montate motoarele. E o solutie de compromis, pe care am mai intalnit-o si pe la noi.

De obicei, in varianta asta barca nu e foarte bine echilibrata, deoarece motoarele amplasate la pupa in exteriorul barcii muta mult spre pupa centrul longitudinal de greutate, in raport cu centrul optim al volumetriei carenei. Din cauza asta si stau motoarele asa jos in apa, si probabil ca daca mergeti in tranzitie, din cauza apuparii barcii motoarele se scufunda in apa pana la capace, dupa cum spuneai.

Pe de alta parte, cand e vorba de 2 sau mai multe motoare outboard pe o barca, se prefera sa se monteze cat mai apropiate dintr-un motiv simplu: redundanta. Deci daca un motor crapa, cel ramas trebuie sa propulseze barca la parametri cat mai apropiati de randamentul optim. Adica motorul "supravietuitor" sa fie cat mai aproape de axa de simetrie a barcii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Citat din: Vali din Ianuarie 04, 2017, 11:38:31 AM
Cred ca la origine barca a fost gandita pentru inboard, si apoi i s-au montat cele 2 outboard-uri. Din cauza asta are acea platforma pe care sunt montate motoarele. E o solutie de compromis, pe care am mai intalnit-o si pe la noi.

De obicei, in varianta asta barca nu e foarte bine echilibrata, deoarece motoarele amplasate la pupa in exteriorul barcii muta mult spre pupa centrul longitudinal de greutate, in raport cu centrul optim al volumetriei carenei. Din cauza asta si stau motoarele asa jos in apa, si probabil ca daca mergeti in tranzitie, din cauza apuparii barcii motoarele se scufunda in apa pana la capace, dupa cum spuneai.

Pe de alta parte, cand e vorba de 2 sau mai multe motoare outboard pe o barca, se prefera sa se monteze cat mai apropiate dintr-un motiv simplu: redundanta. Deci daca un motor crapa, cel ramas trebuie sa propulseze barca la parametri cat mai apropiati de randamentul optim. Adica motorul "supravietuitor" sa fie cat mai aproape de axa de simetrie a barcii.

O explicatie perfecta, asa cum de altfel ma asteptam din partea ta. Multumesc.

Am vazut si o barca, una singura pana acum , la unul pe peridoc, cu doar doua motoare amplasate mai departe de centru si mai aproape de borduri. In fine, explicatia ta pare cat se poate de logica.

O alta mica problema este ca desi manetele te acceleratie sunt perfect aliniate la mana, pozitiile fiecaruia nu creaza un acelasi RPM. Cablurile de acceleratie nepotrivit ajustate? Pentru pozitii perfect identice ale manetelor exista o dieferenta de vreo 100-150 rpm intre cele doua motoare.

Racirea pare sa se infunde destul de des. De obicei cand vad ca s-a oprit jetul opresc si dau masina in spate, dar sunt situatii cand trage bucati mici si alea pornesc pe instalatia de racire pana se acumuleaza undeva si ies doar la sarma.

A propos de forma si marime, "deep v"-ul se comporta bine in mars pe valuri si imi place foarte mult ca ma pot misca lejer dintr-o parte in alta. Cu patru pasageri la bord, te misti de colo colo fara sa te calci pe bombeuri. Barca are 25 de picioare lungime si 8.5 picioare latime.

Bucuria confortului s-a transformat in bataie de cap ieri la benzinarie cand a trebuit sa efectuez o garae lateral cu spatele la un ponton maturatbde curent. De obicei, incerc sa acostez lateral venind inainte in timp ce alinies barca cu pontonul, cat mai aproape de ponton, si la momentul potrivit dau masina inapoi pentru franare si alipire simultan. La benzinarie erau alte barci,deja ancorate de-a lungul pontonului in froma de U si barca trebuia bagata cu spatele in scobitura U-ului si,apoi alipita lateral in spatele unei barci si in fata unei barci acostata lateral in spatele locului ramas liber. Evident, benzinaria,este amplasata pe un canal de acces intre ocean si,golf, si apa de le flux/reflux care trece din ocean in gulf, sau invers, il transforma intr-un "rau" cu un curent pe care il simti si il vezi bine. Macar de-as fi asteptat "ora magica" cand fluxul sau refluxul ajung la punctul maxim/minim si curentul se opreste. Dar a fost sa irsim la benzina cand apa se retragea din golf inapoi in ocean...

Cativa gura-casca se oprisera pe ponton amuzati de manevrele mele stangace. Am incercat sa las curentul sa deplaseze si sa intoarca putzin barca redresand dintr-unsingur motor, cel din partea opusa pontonului de acostare. Gura casca incepusera sa strige sfaturi de pe mal, in timp ce in barca acostata in fata 3 turisti scafandri se chinuiau sa incarca buteliile de aer in barca sub privirea plictisita a unui dive master. Benzinaria reincarca si butelii de aer si sunt multe barci care opresc la ponton, ba pentru benzina, ba pentru aer, ba pentru momeala inghetata, sau accesorii de pescuit, ba pentru un pepsi rece. Mult prea mare pentru unul ca mine care de abea se obisnuieste cu "magaoaia".

Pana la urma s-a lipit incet de ponton fara sa atinga alta barca si M. A sarit pe mal cu parama sa asigure prova, in timp ce eu pus madina in neutru si am sarit sa asigur pupa. Nu stiu daca asa se procedeaza sau nu, dar imi pare de bun simtz sa las masina sa mearga pana este macar prova asigurata, pentru ca daca ratam asigurarea si curentul impinge barca as avea putzin timp sa sar inapoi si sa pornesc macar un motor, etc. Asa, las masina sa mearga in neutru pana asiguram si prova si pupa si de abea dupa aia o opresc. Pana acum, iese bine manevra.

Ieri, in larg, la recif, ne-a iesit si manevra de asigurare la baliza pe valuri fara sa ne alegem cu zgarieturi sau vanatai. Din pacate apa era foarte tulbure si nu se prea merita nici scufundare, nici snorkeling. Bietii turisti scufundatori adusi de barcile ghizilor nu au incotro. Au ales o zi de scufundare pe mal, la ghiseu, fara sa vada conditiile din larg, si ghizii infometati de o zi de lucru au tacut ca pestii, ca odata facuta plata, daca se desprinde barca de ponton, se pune ca zi de scufundare si banii nu se mai dau inapoi. Erau cateva barci in larg la balizele instalate langa punctul de scufundare si majoritatea pareau barci ale dive master-ilor veniti cu turisti mirati ca apa e ondulata si tulbure. Catorva li s-a facut rau. Raul de mare a facut ravagii si in echipajul nostru. M. a vomitat prima, apoi maica-mea si la sfarsit soacra-mea. N-au mai vrut nici sa incerce sa coboare din barca si cand am revenit in barca le-am gasit vinetii la fata tinandu-se de balustrada cu ambele maini...

Apa, mai putzin vizibilitatea, era perfecta macar de baie. Imediat la sud (vreo 100 m) de locul unde ne-am legat la baliza, unde apa are doar 4-5 m, urmeaza caderea verticala a peretului la adancimi mari, "oceanice" si curentii mai reci se simt. Tot datorita adancimii mari avem sansa sa ne viziteze pesti foarte mari de 2-3 m si chiar cativa rechini de mai multe feluri. Ieri n-am vazut niciunul, dar mai incercam...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Astazi am iesit la pescuit in joaca cu niste unditze mici, ca pentru pastravi. Doar ca in Golful Mexic nu te joci... :) Soacra-mea a prins o "jivina" care s-a zbatut pana a rupt meshina... Acum toata echipa da la peste de zor, care de care mai entuziasmat. Pestii, destul de maricei, pana la un metru, se pot vedea prin apa mica, limpezita dupa ploaie. Se invart in jurul momelilor dar nu musca. Eu imi mai deschid o bere... :) lasa-le pe ele sa goleasca balta de peste...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

"Tropical Lullaby - 2017" s-a incheiat cu bine.

Filmul acestei plimbari va fi scurt si "rapid"... :)

Filmarea sub apa a fost compromisa de apa tulbure iar faptul ca am avut resedinta in apropierea unui aeroport foarte activ a impiedicat utilizarea dronei. Altfel, a fost foarte frumos, mai ales pentru "cadete".

Am inceput inca de pe drumul de intoarcere sa lucram la detaliile iesirii urmatoare.

Next?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Citat din: Vali din Ianuarie 04, 2017, 11:38:31 AM
Cred ca la origine barca a fost gandita pentru inboard, si apoi i s-au montat cele 2 outboard-uri. Din cauza asta are acea platforma pe care sunt montate motoarele. E o solutie de compromis, pe care am mai intalnit-o si pe la noi.

De obicei, in varianta asta barca nu e foarte bine echilibrata, deoarece motoarele amplasate la pupa in exteriorul barcii muta mult spre pupa centrul longitudinal de greutate, in raport cu centrul optim al volumetriei carenei. Din cauza asta si stau motoarele asa jos in apa, si probabil ca daca mergeti in tranzitie, din cauza apuparii barcii motoarele se scufunda in apa pana la capace, dupa cum spuneai.

Pe de alta parte, cand e vorba de 2 sau mai multe motoare outboard pe o barca, se prefera sa se monteze cat mai apropiate dintr-un motiv simplu: redundanta. Deci daca un motor crapa, cel ramas trebuie sa propulseze barca la parametri cat mai apropiati de randamentul optim. Adica motorul "supravietuitor" sa fie cat mai aproape de axa de simetrie a barcii.

Acum ca s-au "developat" si pozele.. :)

Intre 3,000 rpm si 3,600 rpm, apa trecea de garnitura neagra a capacelor. De la 4,000 rpm in sus se asternea frumos la drum.







Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Cateva franturi din "Tropical Lullaby - 2017"...

"Vaporul" nostru, greoi la manevre in spatii stranse cand trebuia "parcat la bordura", dar extrem de rapid si manevrabil in larg. Cu motoarele turate la 4,600 rpm, desi banda ca un velier cu vant travers in viraje, aproape ca o puteai intoarce pe loc. Foarte agila pe valuri. Mult ai greu de controlat directia cu masina jumatate inapoi.

































Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Vali

Citat din: DoiNomazi din Ianuarie 11, 2017, 09:49:33 PM
Acum ca s-au "developat" si pozele.. :)

Intre 3,000 rpm si 3,600 rpm, apa trecea de garnitura neagra a capacelor. De la 4,000 rpm in sus se asternea frumos la drum.

Da, se vede clar si in poze ca erati in tranzitie cand motoarele erau inundate (poza 2). In poza 1 erati in glisare curata, iar in poza 4 tocmai ati trecut din tranzitie in glisare (se vede valul pupa de tranzitie pe care tocmai l-ati depasit).

Am sa incerc sa explic pe scurt.

Odata cu cresterea vitezei, creste si viteza sistemului de valuri creat de barca, si implicit lungimea de unda a acestui sistem de valuri (distanta dintre cele 2 valuri - prova si pupa).

Cand distanta dintre cele 2 valuri ajunge la valoarea lungimii barcii, acolo e viteza maxima de deplasament (hull speed).

Cand distanta dintre cele 2 valuri depaseste lungimea barcii, valul pupa se formeaza in afara barcii, si se creeaza golul de val (holeshot) care apupeaza barca. Aceasta este tranzitia, si se vede clar in poza 2.

Ca sa se depaseasca tranzitia e nevoie de o putere si implicit turatie mai mare, pentru a se depasi acel gol de val pupa. Cand s-a reusit depasirea sistemului propriu de valuri, atunci barca e in glisare.

Sa nu uitam ca regimul de tranzitie e cel mai ineficient dpdv al eficientei si economiei propulsiei, si e bine sa fie evitat pe cat posibil.

PS: multumim mult pentru povestire si imagini :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 10:06:37 PM
Da, se vede clar si in poze ca erati in tranzitie cand motoarele erau inundate (poza 2). In poza 1 erati in glisare curata, iar in poza 4 tocmai ati trecut din tranzitie in glisare (se vede valul pupa de tranzitie pe care tocmai l-ati depasit).

Am sa incerc sa explic pe scurt.

Odata cu cresterea vitezei, creste si viteza sistemului de valuri creat de barca, si implicit lungimea de unda a acestui sistem de valuri (distanta dintre cele 2 valuri - prova si pupa).

Cand distanta dintre cele 2 valuri ajunge la valoarea lungimii barcii, acolo e viteza maxima de deplasament (hull speed).

Cand distanta dintre cele 2 valuri depaseste lungimea barcii, valul pupa se formeaza in afara barcii, si se creeaza golul de val (holeshot) care apupeaza barca. Aceasta este tranzitia, si se vede clar in poza 2.

Ca sa se depaseasca tranzitia e nevoie de o putere si implicit turatie mai mare, pentru a se depasi acel gol de val pupa. Cand s-a reusit depasirea sistemului propriu de valuri, atunci barca e in glisare.

Sa nu uitam ca regimul de tranzitie e cel mai ineficient dpdv al eficientei si economiei propulsiei, si e bine sa fie evitat pe cat posibil.

PS: multumim mult pentru povestire si imagini :).

in poza 2 din al doilea lot de poze, se vede clar si platforma orizontala pe care sunt montate motoarele. Nu sunt inca convins ca barca a fost proiectata pentru inboard, dar mai fac sapaturi...

Si intrarea in glisare intr-un viraj... cu cat crestea viteza cu atat devenea mai manevrabila si mai jucausa barca... :)

http://travelotherapy.tumblr.com/post/155730094682
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Vali

Eu acum, ca am vazut barca, ma gandesc ca motivul montarii motoarelor pe platforma pupa este obtinerea bordului liber la oglinda, necesar pentru omologarea barcii pentru navigatia pe mare, in conditii de valuri mari.

Daca s-ar fi montat motoarele direct pe oglinda, aceasta ar fi trebuit taiata, reducandu-se deci inaltimea bordului liber si expunandu-se barca inundarii la valuri mari dinspre pupa.

Un alt motiv cred ca e usurinta montarii sistemelor de guvernare si comanda a motoarelor, si dupa cum se vede solutia e raspandita, probabil din motivele de dinainte.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

#177
Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 10:22:36 PM
Eu acum, ca am vazut barca, ma gandesc ca motivul montarii motoarelor pe platforma pupa este obtinerea bordului liber la oglinda, necesar pentru omologarea barcii pentru navigatia pe mare, in conditii de valuri mari.

Daca s-ar fi montat motoarele direct pe oglinda, aceasta ar fi trebuit taiata, reducandu-se deci inaltimea bordului liber si expunandu-se barca inundarii la valuri mari dinspre pupa.

Un alt motiv cred ca e usurinta montarii sistemelor de guvernare si comanda a motoarelor, si dupa cum se vede solutia e raspandita, probabil din motivele de dinainte.

Motive la care se adauga, probabil, dorinta facilitarii reintrarii in barca la scufundari/snorkeling. Prova era inalta si V-ul extrem de ascutit. Oricare din noi s-ar fi deplasat spre unul din borduri, inclina barca ca pe o canoe de competitie... :)

N-am dus-o mai departe de 6,000 rpm pentru ca la 6k intra intr-o vibratie ciudata asortata cu zmucituri fatza-spate, asemeni unui cal naravas... (?)

Instalatia electrica putzin cam "matzaraie" pentru gustul meu... :) eu as fi tzinut-o mai coafata...

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Vali

Sper ca nu deranjez daca mai completez cu chestii tehnice :).

Comportamentul de "cal naravas" e o instabilitate dinamica numita "porpoising", cauzata tot de neechilibrarea centrului de greutate cu cel de carena. Motivul e deci acelasi, anume montarea motoarelor mult in afara barcii. Fenomenul e explicat in detaliu in diverse lucrari specifice, si e cauzat ori de centrul de greutate prea spre pupa, ori de o volumetrie defectuoasa a carenei, care cauzeaza suctiuni si implicit apupare excesiva.

Acest comportament al barcii, care e anormal si periculos, arata ca inclusiv in tarile cu know-how solid vizavi de navigatie se mai fac asemenea compromisuri. Totusi, cata vreme nu se atinge turatia la care apare porpoising-ul, se poate considera navigatie in siguranta.

Pe de alta parte, unghiul ascutit de stelaj (deadrise) este caracteristic barcilor care naviga pe valuri mari, deci barcilor marine. Rolul unghiului asa ascutit este de a taia usor valurile, si de a nu induce deci socuri mari in corpul barcii, contribuind la confortul ocupantilor. E totusi o arta obtinerea unui unghi bun de stelaj odata cu o buna stabilitate trasversala.

Multumesc Adrian pentru ca ai luat in seama rugamintea mea de mai demult de a ne arata cate ceva despre barcile din zona ta de lume :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 11:19:23 PM
Sper ca nu deranjez daca mai completez cu chestii tehnice :).

Comportamentul de "cal naravas" e o instabilitate dinamica numita "porpoising", cauzata tot de neechilibrarea centrului de greutate cu cel de carena. Motivul e deci acelasi, anume montarea motoarelor mult in afara barcii. Fenomenul e explicat in detaliu in diverse lucrari specifice, si e cauzat ori de centrul de greutate prea spre pupa, ori de o volumetrie defectuoasa a carenei, care cauzeaza suctiuni si implicit apupare excesiva.

Acest comportament al barcii, care e anormal si periculos, arata ca inclusiv in tarile cu know-how solid vizavi de navigatie se mai fac asemenea compromisuri. Totusi, cata vreme nu se atinge turatia la care apare porpoising-ul, se poate considera navigatie in siguranta.

Pe de alta parte, unghiul ascutit de stelaj (deadrise) este caracteristic barcilor care naviga pe valuri mari, deci barcilor marine. Rolul unghiului asa ascutit este de a taia usor valurile, si de a nu induce deci socuri mari in corpul barcii, contribuind la confortul ocupantilor. E totusi o arta obtinerea unui unghi bun de stelaj odata cu o buna stabilitate trasversala.

Multumesc Adrian pentru ca ai luat in seama rugamintea mea de mai demult de a ne arata cate ceva despre barcile din zona ta de lume :).

Din contra, am de invatat din completarile tehnice. Cum am mai sus, nu ma pricep la barci si am tendinta sa ma urc (cam in orice obiect care se misca) si sa plec la drum cu speranta ca voi invata intre timp din mers... :)

Multumesc.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320