Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: calin1967 din Septembrie 09, 2016, 12:40:29 PM
Cand am citit prima data am vazut "calatorie" in loc de "casatorie". Dupa care am picat pe ganduri... o casatorie e ca o calatorie - visezi la ea si vezi doar lucrurile frumoase, dupa care ajungi undeva si vezi ca sunt si tantari, disconfort, pericole... treci prin ele si ajungi la o concluzie si un echilibru: mai vrei in locul ala sau nu.

Asa-i., analogia e potrivita.

Citat din: peb5 din Septembrie 09, 2016, 12:57:22 PM
Cred ca vor fi diferente mai ales la acostare. Din cate am mai citit, elicile se for invarti in contrasens, si in acest fel se anuleaza efectul de giratie dat de elice la turatii mici.

Este acest mod de instalare a doua motoare outboard uzual? Incerc sa-mi imaginez instalarea comenzilor?

Si in cazul barcilor cu 3, 4, 5 motoare outboard, ce se inrampla?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

M-am lamurit asupra barcii "noastre". Are comenzi separate pentru fiecare motor si implicit flexibilitatea de a utiliza motoarele impreuna inainte, inapoi, sau in contrasens, la turatii variabile. Desi inclin sa cred ca da, pentru ca asa ar fi logic, bazat pe efectul de rotatie a provei cauzat de oricare din elici, nu stiu inca sigur daca elicile se invart in contrasens inainte/inapoi pentru a compensa si anula acest efect de rotatie.

Ma ingrijoreaza, ca pe orice novice, acostarea la doc cu spatele in situatie de curent. M-au intrebat "baietii" daca am experienta cu twin motors ca docul lor presupune o acostare cu spatele in conditii de curent Ce altceva sa le raspund, decat "No problem"?... :)

Dar vreau sa-mi fac temele de acasa cat mai constiincios, macar teoretic, ca nu vreau sa le modific linia tzarmului cu o barca din fibra...

Macar am avantajul ca o scot cu fata prima data cand ma urc in ea si aia sunt inca pe mal cu contractul in mana si ochii pe mine ca pe butelie.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

peb5

Eu am spre utilizare un motor DF140 si seria se termina in "Z". In manual, in coloana pentru "Z", la sensul de rotatie al elicei scrie "counterclockwize". Dar la mine se invarte normal (spre dreapta).
Probabil schimbarea de sens se face ori in motor astfel incat atunci cand dai de mansa inainte, elicea se invarte invers acelor de ceas (alt sitem de pargii), sau se poate chiar in mansa. La actionarea manselor inainte, un cablu de sens se duce inainte iar celalalt inapoi (din constructia manselor; imi dau si eu cu presupusul). Poate intervine in discutie cineva care a vazut cum functioneaza o mansa dubla si ne scoate la tarm :).

Referitor la comenzi separate. Ele sunt separate, dar pe acea comanda dubla. Deci se pot comanda separat, dar daca se apuca ambele odata si se actioneaza impreuna e ca si cand ar fi un singur motor. Bine ca e pusa barca cu fata, ca pana la intoarcere va familiarizati si cu mersul cu spatele.

peb5


DoiNomazi

Citat din: peb5 din Septembrie 09, 2016, 03:31:27 PM
Am gasit o explicatie sumara (modificarea se face in motor):
http://www.suzukimarine.com/FAQ/Technology/Operation/What%20is%20counter%20rotation.aspx


Intr-adevar aia pare solutia ideala. Nu vad motoarele de 115 CP incluse in lista celor care pot fi utilizate in ambele sensuri, deci barca alora, ori are doua motoare dedicate sa invarta elicile in contrasens, ori, mult mai putin probabil, invart amandoua elicile in acelasi sens.

Ramane sa ma dumiresc la fatza locului.

Multumesc pentru ajutor.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

peb5

Motoarele Suzuki DF115/140 sunt aceleasi, difera doar calculatorul.
Acel kit daca este pentru 140, se potriveste si la 115 si nu face altceva decat sa inverseze comanda levierului de bagat in viteze.

DoiNomazi

#81
Citat din: peb5 din Septembrie 09, 2016, 10:33:19 PM
Motoarele Suzuki DF115/140 sunt aceleasi, difera doar calculatorul.
Acel kit daca este pentru 140, se potriveste si la 115 si nu face altceva decat sa inverseze comanda levierului de bagat in viteze.

Am inteles, multumesc.

La acostare inteleg ca poate fi mai usor cu doua motoare, in functie de experienta celui de la comanda, dar inca ma intreb cum se comporta in mars. Teoretic, daca elicele se invart in contrasens inainte ar trebui sa-si mentina mai bine cursul fara a mai fi "rotita" ca cele cu un singur motor, spre babord, sau tribord, in functie de orientarea elicei, nu?

Sunt mai eficiente doua elici propulsoare decat una, sau implica mai multa pierdere de energie datorita unei suprafete mai mari in contact cu apa?

Pierderile de energie din angrenajul unui al doilea motor, transmisie, etc. banuiesc ca e logic sa se adune si se va simti la consum...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

mariusm piesenoi111

Cred ca marele avantaj în a avea mai mult de 1 motor este siguranța că te poți întoarce de unde ai plecat chiar și cu un motor avariat....Just my 2 cents

DoiNomazi

Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 09, 2016, 11:04:18 PM
Cred ca marele avantaj în a avea mai mult de 1 motor este siguranța că te poți întoarce de unde ai plecat chiar și cu un motor avariat....Just my 2 cents

asa am inteles si eu, dar ma intrebam daca  dincolo de asta mai exista vreun avantaj sau doar o lista de dezavantaje
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Septembrie 09, 2016, 10:48:30 PM


La acostare inteleg ca poate fi mai usor cu doua motoare, in functie de experienta celui de la comanda, dar inca ma intreb cum se comporta in mars. Teoretic, daca elicele se invart in contrasens inainte ar trebui sa-si mentina mai bine cursul fara a mai fi "rotita" ca cele cu un singur motor, spre babord, sau tribord, in functie de orientarea elicei, nu?

Sunt mai eficiente doua elici propulsoare decat una, sau implica mai multa pierdere de energie datorita unei suprafete mai mari in contact cu apa?

Pierderile de energie din angranajul unui al doilea motor, transmisie, etc. banuiesc ca e logic sa se adune si se va simti la consum...

Manevra cu 2 motoare este mult mai usoara ,acum ma refer la barcile pe care le-am strunit.Adica barci de salvare cu o capacitate de 300 de persoane si o barca de viteza.
La acostare  si acum ma refer la cea de salvare care este echipata cu 2 motoare inboard STEYR se comporta foarte bine,bineinteles trebuie sa stapanesti foarte bine mansa ,trebuie sa inveti cum sa faci manevra cu un motor inainte si cu unul inapoi sau diferite pozitii intermediare ale motoarelor.
Ceea ce nu este greu. Dar ai sa poti stapani la punct fix(si cu ajutorul bow trusthelor )o ditamai barca in conditii de curent,vant...
Ai un plus de (barca de viteza) acceleratie la plecarea de pe loc  este nebuna,nu se pot descrie senzatiile.
Ca si consum este mai mare dar nu foarte mare,ai 2 motoare trag mai multa apa dupa ele chiar daca au aceeasi viteza ca si o barca cu un motor la turatii mai mici.
2 motoare sunt mai scumpe ca unul si la pretul de acghizitionare si intretinere.
Plus ca 2 ocupa mai mult ca unul. ;)

Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

#85
Citat din: Intersect din Septembrie 10, 2016, 12:23:08 AM
Manevra cu 2 motoare este mult mai usoara ,acum ma refer la barcile pe care le-am strunit.Adica barci de salvare cu o capacitate de 300 de persoane si o barca de viteza.
La acostare  si acum ma refer la cea de salvare care este echipata cu 2 motoare inboard STEYR se comporta foarte bine,bineinteles trebuie sa stapanesti foarte bine mansa ,trebuie sa inveti cum sa faci manevra cu un motor inainte si cu unul inapoi sau diferite pozitii intermediare ale motoarelor.
Ceea ce nu este greu. Dar ai sa poti stapani la punct fix(si cu ajutorul bow trusthelor )o ditamai barca in conditii de curent,vant...
Ai un plus de (barca de viteza) acceleratie la plecarea de pe loc  este nebuna,nu se pot descrie senzatiile.
Ca si consum este mai mare dar nu foarte mare,ai 2 motoare trag mai multa apa dupa ele chiar daca au aceeasi viteza ca si o barca cu un motor la turatii mai mici.
2 motoare sunt mai scumpe ca unul si la pretul de acghizitionare si intretinere.
Plus ca 2 ocupa mai mult ca unul. ;)



Am inteles. A "noastra" e mult mai mica, are doar 8.5 metri si nu are bow thruster.

Pretul de achizitionare si intretinere nu ma sperie pentru ca nu le cumpar. Le folosesc o saptamana si dupa aia le las inapoi la "mama lor"...

Oricum, asa vine echipata barca, nu prea am de ales. Eram curios daca era ceva specific extrem de important pentru ca nu am mai mers niciodata cu 2 outboard-uri.

Probabil Captain Seasick va merge majoritatea timpului ca-i place si eu voi incerca sa petrec mai mult timp sub apa... :) E bine ca poate merge si fara vreo certificare. A invatat "din mers" anul trecut in Florida.

Multumesc inca o data.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Am inteles ,am facut o confuzie credeam ca va ganditi sa cumparati una.
O sa va placa cum se comporta cu doua motoare.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Septembrie 10, 2016, 01:51:57 AM
Am inteles ,am facut o confuzie credeam ca va ganditi sa cumparati una.
O sa va placa cum se comporta cu doua motoare.

In mod sigur o sa ne placa cu doua motoare, cam pana in momentul cand acostam la pompa de alimentare, de unde vom porni inapoi "pe mare" inlacrimati de emotii noi... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Septembrie 10, 2016, 06:48:48 AM
In mod sigur o sa ne placa cu doua motoare, cam pana in momentul cand acostam la pompa de alimentare, de unde vom porni inapoi "pe mare" inlacrimati de emotii noi... :)
Nu o sa fie chiar asa,bine ca nu sunteti in Europa.

Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Si asta-i adevarat, dar chiar si cu o benzina ceva mai ieftina decat in Europa, banuiesc ca doi purcelusi de 115 CP impinsi la WOT vor fi foarte setosi...

Sa speram ca tipul asta de barca are bordurile si mai ales oglinda putin mai inalte si ca motoarele sunt situate ceva mai sus pentru a nu mai strange din buci cand vine cate un talaz de pupa gata sa acopere admisia... :)

Oricum ar fi sa fie, nimic nu ne va scapa de dojenile prietenilor impatimiti de padele si vele, a ecologistilor porniti sa masoare cu sublerul verde al reprosurilor  "pata" de "carbon footprint" a celor doi purcelusi Suzuki si a celor care ne urmaresc peripetiile, dar pentru care cei "doi nomazi" nu trebuie sa se apropie niciodata de gardul civilizatiei si al confortului... :)

Nu pot sa nu-i ofer o surpriza placuta si confortabila dragului Captain Seasick, ca la anu' iar vine vara si cine stie pe unde primeste ordinul de marsh... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320