Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 11 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

DoiNomazi

#286
Inevitabile, conservele, eventual un saculetz, doi, de orez, ceva cartofi, paste, orice nu se altereaza pe raft la caldura.

In timp ce eu dansez cu motorina, Seasick se ocupa de apa potabila. Deocamdata inca mergem pe varianta 2 x 20 de litri canistre de plastic, ceea ce inseamna ca ziua vom bea "ceai de bidon" incalzit de soare si ramanem dependenti de cateva putzuri cu apa de o calitate indoielnica. Unii se plangeau ca intr-un putz au gasit o camila moarta. Eh... e si aia un fel de supa, nu?... :)

vom filtra si vom fierbe apa, ceea ce poate insemna nevoia unei butelii suplimentare alocata fierberii apei.

Am iobtinut unele permise de trcere, in timp ce altele intazie sa apara, sau raspunsurile pot fi negative si optiunile de traseu vor trebui ajustate corespunzator.. Communitatile prin al caror teritoriu trece traseul au dreptul sa refuze oprirea, sau chiar si tranzitul.

Schimbarile de vreme din acest 2017 instabil pot aduce inchideri temporare de traseu. Bine, dar strabatem mii de km ca sa ajungem intr-un punct fara alternative adiacente pe unde trebuie sa trecem mai departe fara a avea posibilitatea sa pierdem zile pretzioase in asteptare. Alternativa? daca insistam sa intram in zona izolata dupa o neasteptata, dar posibila, ploaie riscam sa ramanem impotmolitzi cu tot cu troliu si scari de nisip. Daca avem norocul sa ploua dupa ce intram in zona, cele cateva lacuri secate pe unde trebuie sa trecem pot deveni peste noapte obstacole de netrecut... 4x4? 8 cilindri? valoare zero cand intri pana la caroserie, sau in functie de compozitia namolului pana la parbriz...

"Are you guys sure you want to go alone?"

"Yep!"... ca n-om fi tocmai noi aia unde s-a golit paharul norocului.

Este chemarea departarilor., in cazul asta, departe de apa, un raliu non-stop intre o aterizare si o decolare in care fiecare zi este riguros planificata. Cei doi piloni de sustinere sunt rezistenta organismului si rezistenta ansamblului mecanic al mijlocului de transport. Apa, hrana si motorina. Trusa de scule si trusa de prim ajutor. Crampele gambelor dansand neintrerupt pe pedale si etanseitatea amortizoarelor. Glezne si bucse. Carcei si inevitabile pene de cauciuc... :)

Praf intrat in toti porii, amestecat cu transpiratie si vapori de motorina incinsa, vibratie si zgomot de diesel (a propos, trebuie sa pregatesc lista de melodii de drum)

Drumul prin desert seamana uimitor de mult cu navigatia pe ocean si libertatea oferita de nemarginirea orizontului.

N-as schimba o vacanta ca asta nici macar pe un sejur gratuit la cel mai luxos all inclusive... :)



Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Thor

Citat din: DoiNomazi din Iunie 07, 2017, 03:22:01 PM
N-as schimba o vacanta ca asta nici macar pe un sejur gratuit la cel mai luxos all inclusive... :)

Nici eu da" invers.

DoiNomazi

#288
Citat din: Thor din Iunie 07, 2017, 09:15:10 PM
Nici eu da" invers.

O vacanta la un all inclusive in Fiji, sau in Bora Bora, sau ca pasager pe un velier in sudul Pacificului, ar fi ceva mai usor de organizat, printr-un simplu telefon sau email, si ar avea si un impact financiar mai mic, dar, din punctul meu de vedere, ar fi sufocant si insuportabil... :)

Evident, fiecaruia, cum i se potriveste mai bine. E loc destul pentru toate preferintzele.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#289
Doar pentru cei foarte putzini colegi impatimitzi de trasee pe apa, care ar putea fi (inca) interesati de evolutzia pregatirilor unui traseu "pe nisip si piatra"... :) Sau doar chemarea orizontului...

Au sosit toate permisele de trecere solicitate, dar sunt presarate cu avertismente si exceptii. Ultimul, sosit astazi, ne-a acordat doar 5 zile, in locul celor 15 solicitate. Vom reajusta traseul sa putem beneficia la unul din capete si vom renunta la celalalt, sau... naiba stie...

De exemplu, desi trebuie obtinut permisul de trecere in scris cu saptamani inainte, desi permisul trebuie sa fie cu noi in masina si include toate detaliile esentiale despre noi si masina, la fatza locului, inainte de a intra in raza unei comunitatzi, trebuie telefonat (satelit) unui "officer" local pentru a obtzine permisiunea de intrare. Pai, noi doar in tranzit, setosi de vreo 80-100 de litri de motorina sa putem continua... nope! Nu se intra fara autorizatia locala, chiar daca exista permisul in scris de la forurile competente superioare. OK unde-i lege nu-i tocmeala...

Ni s-a spus sa nu fotografiem/filmam nici o persoana fara consimtzamant prealabil. Cu asta suntem obisnuitzi.

Ni s-a specificat si ca cei din vreo comunitate izolata nu pot si NU AU NICI O OBLIGATIE SA AJUTE cu ceva. OK... suntem obisnuitzi sa ne descurcam...

Pentru sigurantza noastra, suplimentar permiselor si aprobarilor obtinute telefonic, in prealabil, direct din comunitati, ni s-a spus ca va trebui sa notificam telefonic si postul de politie responsabil de regiunea respectiva cand intram in raza lui si cand iesim din raza lui. Nu mai exista de vreo 90 de ani cazuri de interactiuni violente intre localnici si putzinii trecatori prin zona. Sulitzele si ghioagele de odinioara s-au transformat in suveniruri si astazi nu mai moare nimeni strapuns de sulitza ca acum 90 de ani... :)

Cu respectul cuvenit incontestabilelor valori culturale ale diverselor triburi si comunitati al caror teritoriu il vom traversa, vrem sa incercam sa simtim macar o picatura din emotiile celor ce au strabatut prima data acest traseu. 

Evident, temerile legate de "utilaj" se amplifica... Cam ce am putea repara in doi cu doua leviere, o surubelnitza si un ciocan?

In mod paradoxal probabil, traversarea pe o camila, in ciuda "suspensiilor" rigide, este mai sigura decat angrenajele unui 4x4 modern.

Ce uzura acumulata va avea o masina destinata aventurilor off-road in momentul cand o ridicam? Ce uzura se va mai acumula in cei 3,000 Km de off road moderat pana la punctul de intrare pe traseul dificil? Avem acces la un atelier auto dupa primii 2,000 din cei 3,000 Km. de off road moderat, dar de la 3,000 pana la 4,800 de off road dificil totul ramane "la noroc". Ultimii 700+ Km ai calatoriei, dupa si daca iesim de pe sectorul dificil, vot fi exclusiv pe asfalt. Ce revizie si reparatii merita sa-i facem dupa primii 2,000 din buzunarul propriu?

As prefera cea mai simpla si "primitiva" masina, usor de demontat si remontat "cu ciocanul", fara nimic electronic la bord.

Am identificat si punctat pe "harta de lucru" magazine auto si ateliere de reparatii din zonele "modernizate" dinaintea sectorului dificil.

Daca cel cu masina isi onoreaza promisiunea si ne da doua canistre goale de 20, mai cumparam si noi 4 canistre si plecam pe sectorul dificil cu un total de 400 de litri de motorina, cum mi-am propus de la inceput. Daca putem trece prin mica comunitate de la mijlocul segmentului de 1,800 Km si daca au motorina de vanzare, platim $ 3.40 litrul si completam cel putzin vreo 80-100 de litri, ca sa marim marja de siguranta. Daca nu au motorina, cei 400 de litri ar trebui sa ne ajunga (fara anateri si exorari pe trasee adiacente) si ar trebui sa avem macar sperantza ca ne ajunge motorina pana la iesirea de pe traseul dificil.

Pana acum, cel mai bine stam cu navigatzia. Harti electronice excelente, detaliate, robuste la utilizarea offline. Vom avea 3 sisteme GPS independente, in caz ca... Evident, nelipsita harta de hartie.

Vrem sa incepem calatoria de la o terasa mica si cocheta (cam ca cele de la Mamaia) pe malul oceanului si vrem sa terminam calatoria oarecum tot pe malul oceanului. N-am identificat inca terasa sfarsitului de drum, dar musai sa fie tot pe o plaja... :) adica, pana la urma, chiar si calatoria asta are si un strop de apa.

In functie de ce canistre si bidoane mai gasim in masina cand o preluam, s-ar putea sa cumparam si 2-3 x 20 litri canistre pentru apa potabila pentru a nu depinde prea mult de apa din teren.

Sper sa avem la masina un compresor decent (industrial) pentru ca vom schimba presiunea in cauciucuri zilnic, de cateva ori pe zi, in functie de teren. Rahaturile alea portabile de plastic care se cupleaza la priza de 12 V isi dau sufletul dupa cateva utilizari. Oricum, pompa de aer manuala, pe care se pare ca va trebui s-o cumparam, ramane esentiala.

La fel ca totzi ceilaltzi colegi de forum cand  pregatesc o plimbare, adorm noaptea tarziu cu gandul la detalii si ma trezec cu primul zambet al zorilor revizitand aceleasi detalii... :) De visat, zilele astea nu visez decat butoaie de motorina si canistre de apa potabila... cat mai mari... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Thor

Citat din: DoiNomazi din Iunie 13, 2017, 06:13:59 PM

La fel ca totzi ceilaltzi colegi de forum cand  pregatesc o plimbare, adorm noaptea tarziu cu gandul la detalii si ma trezec cu primul zambet al zorilor revizitand aceleasi detalii... :)

Și eu fac la fel! Nu-i ușor! Da-i plăcut!

DoiNomazi

Citat din: Thor din Iunie 13, 2017, 10:53:12 PM
Și eu fac la fel! Nu-i ușor! Da-i plăcut!

Este aproape la fel de placut ca si calatoria in sine... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

cunosc si eu sentimentul asta al pregatirilor..........superb
In noaptea de dinaintea plecarii in delta de exemplu nu reusesc sa dorm mai deloc!

Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

#293
Citat din: bradutzu din Iunie 17, 2017, 04:48:18 PM
cunosc si eu sentimentul asta al pregatirilor..........superb
In noaptea de dinaintea plecarii in delta de exemplu nu reusesc sa dorm mai deloc!

exact la asta ma refer! si exista si momentul magic cand temerile se metamorfozeaza in bucuria si entuziasmul participarii.

sigur ca voi continua sa ma tem, dar de la un moment dat, de obicei apropiat de ora plecarii, bucuria este atat de intensa incat alunga pacea somnului.. :)

in alta ordine de idei, lipsa de optiuni in privinta a ce as putea face cu utilajul in caz de avarie, ma impinge catre exagerarea pregatirii a ceea ce macar am impresia ca depinde de mine.

daca mari sanse nu am sa inlcuiesc vreo piesa vitala in teren si trebuie sa invoc bunavointa destinului in mai tot ce priveste utilajul, parca ma "razbun" pregatind minutzios cele ce depind de mine. Deja alunec in exagerare pentru o calatorie de tipul asta, dar navigatia si comunicatia sunt pregatite cat se poate de minutzios. Harti topografice electronice in detaliu, fotografii satelit, fotografii de la sol inmagazinate in minte, am parcurs deja de cateva ori intregul traseu kilometru cu kilometru. Invatz, dune si dealuri ca puncte de reper, posibile route de uregentza pentru extractie, portiunile de sol nisipos, pietros, noroios, accidentat, optiuni mai potrivte de popas si campare, surse de apa, tentintze climaterice din anii trecutxi, evolutzia de la o zi la alta a temperaturilor si precipitatziilor curente, accidente, rapoarte, buletine de stiri din zonele geografice adiacente, am citit si am vizionat tot ce am putut gasi despre istoricul locurilor prin care vom trece, jurnalele de calatorie ale altor calatori, etc.

uneori as vrea sa nu procedez asa pentru a nu diminua placerea si bucuria descoperirilor, ineditul si provocarea surprizelor, flexibilitatea adaptarii prin improvizarile de la fatza locului (necesare si inevitabile, pana la urma), dar m-am invatat sa analizez toate detaliile a priori... :)

stiu cum arata casa si curtea aluia de unde ridicam masina, casele vecinilor, strada, intersectiile pana la plaja, terasa pizzeriei, locul unde vomparca masina, plaja in sine, palmierii de pe mal, distantele intre ei, drumul pana la supermarket-ul de unde vom cumpara proviziile, drumul pana la magazinul auto, interiorul magazinului, auto, inventarul preturile, telefoane, ore de functionare si tot asa pentru fiecare punct ce ne poate fi important pentru cei aproape 5,000 Km parcursi deocamdata doar cu degetul pe harta... :) stim cum arata curtea unde trebuie sa intoarcem masina si fiecare curte, intersectie, parcare, sau statie de alimentare pe unde trecem... :)

Stim deja ce vom comanda din menu la cele trei restaurante (inceput mijloc sfarsit) ce vor puncta calatoria. Stiu deja marca, modelul, culoarea si pretzul canistrelor de motorina si apa pe care le vom cumpara si daca nu schimba aia rafturile mi-am facut idee si unde in magazin le tzin.

da, recunosc ca este exgerat... :) dar asta deja ma bucura de parca as fi acolo.. oare, va stirbi bucuria participarii in timp real, sau o va completa, ca intr-o noua specie de "augmented reality"?... :)

sunt convins ca vor fi surprize si nenumarate modificari de plan impuse de situatzii neasteptate, dar, in mod reflex, am inceput sa detaliez si alternativele... :)

odata ce bagam cheia in contact si pornim diesel-ul utilqjului vom incepe sa actualizam pe facebook macar punctele de popas. legatura cu internetul va fi sever limitata de un InReach si un hot spot creat de un telefon Iridium. In absenta unui lantz de repetoare, UHF-ul masinii este cvasi-inutil, cel mult ca avertisment inainte a intra intr-o curba pe interminabile poteci in care de abea incape o masina... in mod paradoxal, chiar departe de trafic, in mijlocul pustietazii, exista un risc real ca singurele doua masini pe o raza de sute de km., avantate sa urce o aceeasi duna de nisip din directii diferite, sa inte in coliziune frontala exact in momentul cand ies din unghiul mort. Am fost prevenitzi ca au fost cazuri si ar trebui (uneori obligatoriu) sa arboram un mic pavilion portocaliu de avertizare, 2-3 m deasupra masinii... carpa e ieftina, dar batzul flexibil pare cam scump... asa ca la fiecare duna avertismente pe UHF, in caz ca...

sa fie asta un semn de imbatranire? pe vremuri ma avantam "la plezneala" indiferent la detalii si consencintze. Acum mi-am imbacsit mintea cu liste, date, masuratori, valori, optiuni, de parca este o expeditie pe Marte, nu o biata calatorie intr-o,masina moderna virand voluntar cat mai departe posibil de asfalt si civilizatie... :)

LE: in noaptea petrecuta la Murighiol, inaintea lasarii la apa a U-Boat-ului, n-am dormit deloc incercand sa refac in minte lista de echipamente si potentialele locuri de acostare/campare pana la Sf. Gheorghe... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Eu zic ca ai cazut prada stress-ului de dinaintea plecarii. Ai facut lista? Ti-ai luat toate masurile de siguranta si ca excursia sa fie fara probleme, atât cât ai putut? Daca da, restule în mâna destinului. Lasa-l și pe el să vă aducă câte o bucurie. Cel puțin eu așa fac: la un moment dat, las totul în mâna lui. Știu că sunt un norocos și întotdeauna am ajuns unde mi-am propus, câteodaă adus de ceafă de către el. Poate în momentul acela nu mi-am dat seama, dar ulterior am realizat ce s-a întâmplat și că nu am fost eu.
Succes, mai ales că sunteți amândoi nu ar trebui să vă faceți prea multe griji.
Ganduri bune !

DoiNomazi

Citat din: gvincentiu din Iunie 17, 2017, 08:09:18 PM
Eu zic ca ai cazut prada stress-ului de dinaintea plecarii. Ai facut lista? Ti-ai luat toate masurile de siguranta si ca excursia sa fie fara probleme, atât cât ai putut? Daca da, restule în mâna destinului. Lasa-l și pe el să vă aducă câte o bucurie.

Asa e. Doar ca, pana incui usa apartamentului in urma noastra, nu pot trage concluzia ca am pregatit tot ce se putea pregati. Observi ca nu pomenesc nimic (in mod deliberat) despre optinui de filmare, baterii, instalatii de incarcare a acumulatorilor... :) Evident, pare si este mult mai usor decat in cala unui kayak.

In principiu, daca utilajul functioneaza fara avarii, daca ochii si reflexele rezista la segmentele non-stop, daca nu intram in coliziune cu vreun sofer adormit pe mica portiune de asfalt, daca nu apare vreo schimbare neasteptata de vreme, plimbarea asta este cat se poate de domesticita si chiar este "de pensionari cu burta"... :)

Citat din: gvincentiu din Iunie 17, 2017, 08:09:18 PMCel puțin eu așa fac: la un moment dat, las totul în mâna lui. Știu că sunt un norocos și întotdeauna am ajuns unde mi-am propus, câteodaă adus de ceafă de către el. Poate în momentul acela nu mi-am dat seama, dar ulterior am realizat ce s-a întâmplat și că nu am fost eu.
Succes, mai ales că sunteți amândoi nu ar trebui să vă faceți prea multe griji.

Si eu cred in partitura destinului pana in cele mai mici detalii si stiu ca ma amagesc cu ideea ca chiar depinde ceva de mine. Dar, oare, pregatirile si temerile astea, nu fac si ele parte din detaliile destinului?

Multumim mult, Vincentiu.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320


DoiNomazi

Citat din: gvincentiu din Iulie 08, 2017, 08:38:02 AM
Sa nu uitati dronele:
http://store.dji.com/product/mavic-pro?site=brandsite&from=buy_now_bottom
si pe asta de back-up:
https://shop.gopro.com/EMEA/karma


Una singura ajunge. Nu-i nevoie de back up. Daca functioneaza, bine, daca nu, asta e. Drona va fi la primul zbor util si va trebui sa invatzam sa filmam cu ea din mers, la propriu...  pentru ca rotzile masinii vor fi in miscare aproape non-stop pentru 20 de zile.... :)

Desi imi doresc foarte mult sa pot filma cu drona, nu stiu daca voi avea timp si posibilitatea s-o fac. Voi incerca s-o invat pe M. sa se joace cu ea pentru ca eu voi fi tot timpul la volan.

Astazi trebuie sa rezolv problema telefonului satelit pentru ca am schimbat optiunea fe la "hot spot" pentru iOhone, inapoi la telefon dedicat. Telefonul dedicat pare mai robust.

Suntem in pragul numaratorii inverse.

Ti-am urmarit firul imaginilor pe FB.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Succes, deja simt emotiile voastre!!!
Ganduri bune !

DoiNomazi

Citat din: gvincentiu din Iulie 08, 2017, 08:56:53 PM
Succes, deja simt emotiile voastre!!!

Multumim Vincentiu. Sper sa iasa bine.

Dincolo  de pregatirea a aproape tot ce depinde de mine, ramane rezistenta la oboseala, rezistenta fierului de la Toyota si soarta... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320