0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Parerea mea este ca o remorca legata dupa caiac v-a fi ca un caine neinvatat cu lesa...Acolo ,banuiesc ,ca apele nu sunt tocmai linistite si remorca nefiind guvernata de nimic v-a pluti pe valuri total aiurea.Forta bratelor voastre nu vor putea tine coarda de remorcare intinsa permanent si o sa ve-ti probleme mari la a pastra directia propusa,va v-a trage ba in dreapta ,ba in stanga sau poate sa va ajunga din urma si sa va ciocneasca.etc....parerea mea...
Legi caiacul remorca ”la ureche” si gata, ai scapat de griji.
Am citit acum problemele de extrabagaj pentru un caiac prea neîncăpător. E destul de clar că nu există o soluție bună și eficientă la o astfel de problemă, ci doar adaptări care aduc fiecare un plus și câteva minusuri. Din orice unghi am privi problema.Cred că ar trebui luat prin excludere, sau ”reducerea la absurd” din matematică .Și aici vor fi discuții, desigur, fiindcă fiecare ne închipuim altfel comportamentul improvizației.Părerea mea este că prima variantă exclusă, ar fi o plutitoare pentru bagaje. Rațiunile de siguranță sunt secondate într-adevăr de coarda cu eliberare rapidă. Dar eu cred că mersul cu această remorcă este un chin și un hazard. Direcția de deplasare va fi incertă de la cele mai mici vălurele sau adieri. La valuri va fi nevoie prea des de eliberarea rapidă, pentru ca aceasta să mai fie eficientă. Cum s-ar spune, va fi nevoie s-o eliberați rapid pentru totdeauna . Încerc să fiu constructiv, dar prin prisma experiențelor proprii, nu văd posibilă tractarea unei ”remorci” cu caiacul. Decât pe o apă lină, fără vânt. E un braț al forței prea mare, iar forța e necontrolabilă.Mult mai realizabilă e soluția unor flotoare tip butoiaș, legate lateral, în paralel cu puntea spate a caiacului, pentru a lăsa loc de padelat și totodată pentru a putea păstra direcția. Ar trebui legate fiecare, de centrul și de pupa caiacului astfel încât să nu își modifice poziția spre față sau spate, o a treia legătură fiind pe sub caiac, între ele, o a patra peste caiac. Dacă aceste vor fi ajustate din niște saule cu carabiniere la capete, totul devine ușor de legat și desfăcut la popasuri.Asta înseamnă ”ansamblu” și este ușor de guvernat. Nu neapărat ușor de înaintat, dar ușor de guvernat, neavând mișcări haotice.
Se pare ca s-au mai executat iesiri cu kayak tractand container etans mai mare tip Pelican, in fjorduri relativ izolate de vant, dar pentru portiunile de navigatie de coasta la ocea mi se pare si mie problematic. Da, desagii impermeabili plasati simetric pe si de-a lungul puntii pupa este “modelul nostru” preferat. Asa am procedat pana acum cu orice kayak, de la U-boat, la oricare lighean inchiriat. Doar ca, de obicei, desagii atingeau doar din cand in cand apa, nu erau permanent submersatzi in marsh.Probabil ca vom proceda la fel. O alta problema, chiar mai mare, care inca nu si-a gasit rezolvarea, este disponibilitaea kayak-ului. La ultima strigare prin email aia au spus ca imi vor comunica cand si DACA vor avea kayak pentu noi dupa ce isi confirma rezervarile celor 4-5 grupuri asistate care spera ei sa treaca pe acolo in vara asta. Procedeu perfect logic din perspectiva lor, dar complet nepotrivit noua. Pana la 1 Aprilie imi trebuie o solutie confirmata (si deja e tarziu pentru asigurarea anumitor zboruri ce trebuie confirmate cu multe luni inainte)Daca pana la 1 Aprilie nu gasim lighean, va trebui sa gasim alte latitudini, longitudini si directii de marsh.LE: Calatoriile ofera niste experiente valoroase si greu de inlocuit, dar pregatirea lor devine din ce ince mai anevoioasa si consuma din ce in ce mai mult timp, efort, nervi si fonduri.
Transportul U-boat-ului este cu desăvârșire exclus? Balena ar înghiți tot bagajul necesar vouă.
Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... Ma apuc de lucru la sistemul de agatat “desagii” pe puntea kayak-ului.
Although not as rough as the Australian ride on the Canning Stock Route, fasten your seatbelts one more time, chuck a coldie and pop-corn and hop on a smaller Toyota for a 5,003 Km ride through the relentless winds of la pampa and Tierra del Fuego, from Buenos Aires to Torres del Paine, Punta Arenas and Ushuaia…This might be the last episode of the "Travelotherapy" series. Thank you very much for staying with us all these years.Please, don't forget to click on the "HD" letters and choose the 1080p for the best viewing quality.We would like to express our gratitude to our Argentine and Chilean hosts and, of course, to all the musicians that made the presentation of this video diary much more appealing through their creativity and generosity.