Impozit 2013 la ambarcatiuni

Creat de telefon satelit, Octombrie 30, 2012, 05:52:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi


Domnilor nu faceti dracul mai negru decat este. Principalul vinovat este poporul roman, omul de pe strada, vecinul, prietenul, fiecare dintre noi. Da avem un guvern populist care impune taxe si impozite absurde. Dar respectivul guvern e legitim, ales democratic de catre popor. Chiar in conditiile unei fraude electorale de 20% (ceea ce e deja imposibil) tot legitim ramane.  Daca  maine ar fi alegeri tot ei  ar castiga, si tot pe bune. Poate cu majoritate mai mica dar tot majoritate ar fi. Nu stiu de ce aveti impresia ca va conduc "guvernantii de la Bucuresti". Asta era valabil pe vremea comunistilor si partial inainte de ei. Cam de la primul guvern Stolojan incoace, adica de 21 de ani alegerile au fost legitime (cu fraude bineinteles dar per ansamblu reprezentative). De condus va conduce marea masa formata din imbecilul comun, asistatul social, pensionar si taran de subzistenta. Asta deoarece astia se duc la vot. Si nici un partid din Romania nu isi va permite vreodata sa ii ignore, indiferent de culoarea politica. Cu atat mai putin partidul care declara public ca ii reprezinta. Nu va convine? Mergeti la vot si determinati si alti oameni sa merga la vot. Atata timp cat nu faceti asta o sa va conduca aceasi adunatura, indiferent de cum ii cheama pe aia de la Bucuresti. Atunci cand guvernul va reprezenta alte categorii sociale se va schimba si politica chiar daca guvernul va fi de la acelasi partid ca astazi.

De ce poate guvernul sa puna o taxa absurda pe veliere? Simplu, deoarece in Ro velismul nu e fenomen de masa si perceptia comuna este ca posesorul de iacht este super-ultra-mega-bogatan. A facut cineva ceva sa schimbe aceasta perceptie? Am vazut la televizor asociatii de velisti, cluburi, care sa faca propaganda ca nu e asa? Am vazut in ziare copii de muncitori care explica cum se dau ei cu Optimistul si cum spera sa devina mari velisti ca sa sensibilizam opinia publica? Eu in mass-media n-am vazut decat bogatani precum copos care isi fac marina si se dau cu iachtul, vedete de televiziune, si alte asemenea. De unde sa isi formeze romanul o parere despre fenomenul nautic daca nu de la televizor?

Zice solpet ca in Austria nu se poate asa ceva. Bineinteles ca nu se poate deoarece velistii austrieci sunt organizati in zeci de cluburi, federatie, etc. oamenii din industria nautica in organizatii profesionale si la orice miscare de gen fac scandal de bubuie pamantul.
Pe vremuri acciza era inclusiv la barcile gonflabile. Acu nu mai e ca ar face romanii scandal ca se scumpeste gonflabila chinezeasca la supermarket. Acciza la barcile cu motor e 10 euro pe cal fata de 500 pe metru la veliere. De ce? Pentru ca sunt mult mai multi oameni cu barci cu motor si ar avea impresia ca ii afecteaza guvernul. Asta chiar daca gonflabilele erau accizate doar peste 8m si majoritatea nu are motoare peste 100CP. E vorba de perceptia cetateanului ca doar e taxa pe lux. Iar in tara asta velisti sunt si mai putini decat vanatori si si aia si-au luat-o din exact acelasi motiv, ca vanator e doar Tiriac cu gasca lui. Daca se dadeau rotunzi prin mass-media cat de amarati sunt si cate lucruri bune fac pentru echilibrul cinegetic romanesc nu se atingea nici dracu de ei ca aveau alta imagine.

Iar in fata tuturor acestor lucruri romanul in loc sa faca ce trebuie, adica sa devina activ politic si cetatean responsabil, face ce a facut intotdeauna, "se descurca". O sa ajungem ca aia cu masinile inmatriculate la bulgari si o sa avem si noi pavilioane de complezenta pe barci. Eventual chiar bulgaresti, sau de ce nu croate ca acuma sunt si ei in UE si croatii accepta clar sa iti inmatriculeze barca pe numele tau chiar daca nu esti rezident la ei.

x_petrolist

Da Silviu, ai mare dreptate. Totusi sint cam 2,5 milioane plecati si tot atitia sau chiar mai multi in Tara si care nu se lasa pacaliti de partidele si guvernele ce s-au perindat in ultimii 21 ani. Cu o masa de voturi de peste 5 milioane nu se obtine majoritatea parlamentara dar se poate face o opozitie adevarata, constructiva care poate fi un inceput promitator. Nefericirea este ca desi destul de multi la numar sintem departati, dezbinati si neorganizati. Doar o adevarata catastrofa financiara, politica si sociala plus o mina de oameni care sa ne organizeze ne-ar putea trezi din somnul cel de moarte. 

x_petrolist

Citat din: solpet din August 12, 2013, 03:42:59 PM

Radacinile impozitarii excesive, la limita jafului sunt adanci, daca vreti istorice.

a) este vorba de traditia levanto-fanariota practiata (cu succces) cateva secole.
    Adica
           - Dragii mei, eu am dat destui galbeni pentru ca Sultanul printr-un ferman sa ma numeasca dregatorul provinciei X,
              si trebuie sa intelegeti ca vreau sa-mi recuperez investitia intreit sau inzecit si cat de repede.
             (Oricum nu se stie daca concurenta nu va supralicita, iar pe Sultan nimic nu il impiedica sa mai vanda dregatoria de 2-3 ori, si altor   
              ofertanti.) Cel mai bun platnic ramane , restul (care oricum au decartat deja) vor fi maziliti.
              Asa sau asa am sa scot 3-4 piei de pe voi, rog sa fiti blanzi,  rabdatori si tineti capul aplecat.


Peter, tot istoria ne spune ca ultimii doi "conducatori/dictatori", si este putin nedrept sa-i punem in aceeasi oala, au fost impuscati.

Rumpi


Vezi tu draga Aurelian ca desi ar trebui sa fie asa cum spui tu, din pacate e tocmai invers. Adica in Romania actuala cu mai putin de 5 milioane de voturi  se obtine majoritatea parlamentara si se face guvernul. Poate nu iti mai aduci aminte de ultimele statistici asa ca o sa iti reamintesc datele oficiale ale ultimelor alegeri parlamentare:

Numar total cetateni cu drept de vot: 18 248 414

Rezultatele finale dupa vot:

Camera Deputatilor

    USL - 4.344.288 voturi valabil exprimate reprezentand 58,63%
    ARD - 1.223.189 voturi, 16,50%
    PPDD - 1.036.730 voturi, 13,99%
    UDMR - 380.656 voturi, 5,13%

Senat

    USL - 4.457.526 voturi reprezentand 60,10%
    ARD - 1.239.318 voturi, 16,70%
    PPDD - 1.086.822 voturi, 14,65%
    UDMR - 388.528 voturi, 5,23%

Prezenta totala la vot: 41,72%
Sursa BEC, via hotnews.

  In practica deci guvernul legal constituit reprezinta aprox. 24% din populatia cu drept de vot. Asta pentru ca restul stau acasa si nu-i intereseaza (indiferent care a fost scuza lor ca sa nu mearga la vot). Chiar admitand ca 3 milioane de romani s-au mutat in tari straine si ii doare la patina de alegerile romanesti (generalizez bineinteles) tot se cheama ca 50% din romani nu sunt activi politic.   

Revenind la impozitul pe articolele de lux normal ca intra aici si iachturile. Sunt motive obiective date de structura electoratului. Din cei 5,5 mil. care reprezinta electoratul PSD+PPDD cel putin 3 mil. sunt pensionari si tarani de subzistenta pentru care "iacht" inseamna "milionar in dolari", "ciocoi asupritor", "exploatator" si alte asemenea.

Intelegi tu acum ce palme imi trag ca nu m-am inscris pe listele PPDD ca sa devin si eu parlamentar ca ala soferul de taxi care a obtinut mandatul de la Camera Deputatilor cu o contributie de campanie de 1200 RON? Mai ales ca la colegiul meu exact unul de la PPDD a luat un mandat? Acuma eram deputat si va faceam legi cu privire la barci. Dadeam frumos cateva amendamente cu privire la constructia de amator, inmatriculare, impozit, etc. de imi puneati poza in rama pe peretele de la rasarit. Da uite ca nu m-am gandit ca intra astia in parlament asa ca stau acasa si scriu pe forum.

Rumpi


Pentru ca si-au dat seama ca in ultima ordonanta le-au scapat cateva chestii MF vine cu un nou proiect de ordonanta. De interes pentru noi:

Taxarea motoarelor outboard si includerea persoanelor fizice ca si platitori de acciza.
Citez din: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ordonantaFIN14082013.pdf

2. La articolul 207, după litera k) se introduce o nouă literă, lit. l), cu următorul cuprins: ,,l) motoare cu capacitate de peste 100 CP, destinate iahturilor şi altor nave şi ambarcaţiuni pentru agrement, cu codurile NC: 8407 21, 8407 29 00şi 8408 10." 

,,(1) Plătitorii de accize sunt :
b) persoanele fizice care achiziţionează din teritoriul comunitar, ori importă, produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) şi l). "

Taxarea tot 10 Euro/CP.

Vali

Asta teoretic ar insemna ca:
- daca barca ramane cu un pavilion de complezenta, adio accize statului roman.
- daca e vorba de o barca self-built, la fel.
- daca motorul e sub 100 CP, n-ai treaba cu acciza.
Daca gresesc, rog sa fiu corectat, cu toate ca mi se pare corect sa fie ca mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


Da teoretic asa e. Practic actele navei sub pavilion de complezenta nu au voie sa fie pe numele tau, altfel esti bun de plata.  Daca ai acte olandeze pe numele tau se cheama ca ai "achizitionat din teritoriul comunitar" si in momentul in care esti cu barca in Ro si se prind organele te taxeaza, indiferent de pavilion. Tu cetatean roman esti bun de plata deoarece acciza se plateste inainte de inmatricularea in Ro, deci intre achizitie si inmaticulare.

Momentan n-ai treaba cu acciza daca:
1. Velierul e sub 8m.
2. Velierul e pentru sport.
3. Motorul (in sau outboard) e sub 100CP.
4. Motorul outboard sau barca cu motor peste 100 CP sau barca cu vele nu sunt folosit pentru agrement (de ex. esti pescar profesionist sau transportator naval).
5. Constructie de amator a barcii sau motorului (navalizare cu mana ta. firmele care navalizeaza platesc).
6. Barca sau motorul accizabile au fost inmatriculate sau inregistrate in Ro pana la 1 sept 2013.
7. Barca nu are nici vele nici motor (propulsie umana).
7. Barca sau motorul nu-s pe numele tau. 

Cam asa arata situatia acum si asa o citesc eu daca se aproba acest nou proiect de ordonanta de urgenta. Presupun ca pentru velier home made peste 8m va trebui sa treci prin toata poliloghia anr cu inregistrarea navei in constructie si nu poti sa vii pur si simplu cu declaratie notariala ca l-ai facut in curte chiar daca te scutesc astia de normele de constructie CE in schimbul a 5 ani interdictie la vanzare. Mai trebuie sa rezolvi apoi treaba cu plata TVA (autofacturare apoi tidula de la finante) ca sa nu iti lege barca de cheu prin Europa (daca vrei sa te plimbi in UE).

Daca vrei pavilion de complezenta si vrei sa folosesti barca in Ro ai doua proceduri standard (daca nu vii cu barca in Ro nu conteaza, actele pot fi pe numele tau):

1. "Ghita cetatean ne-roman (daca e numa rezident nu merge treaba) inmaticuleaza barca pe nume lui. Ghita te desemneaza pe tine utilizator autorizat (declaratie notariala "Eu Ghita proprietar sunt de acord ca Ion romanul sa se foloseasca de bunul meu pe perioada nedeterminata"). Asta se face ca sa nu te intrebe Politia daca nu cumva ai furat barca cu tot cu acte si e bine sa traduci actul in limba tarilor prin care te plimbi. Ca sa nu vanda Ghita barca ta (ca doar el e proprietar legal) faci la notar contract prin care tu ii imprumuti la Ghita suma de x euro (contravaloarea barcii) pe care acesta o garanteaza cu barca respectiva (practic o ipoteca pe barca). Toate actele (inclusiv cel de vanzare cumparare) se fac si se semneaza concomitent in fata unui notar.
2. Iti faci firma intr-o tara UE si inmatriculezi barca pe firma. Firma te desemneaza apoi pe tine utilizator autorizat (asta ca sa nu creada nimeni ca firma face charter neautorizat). 

Procedura cu ipoteca pe barca se foloseste si in cazul vanzarii unei barci home-made asupra careia exista interdictie de vanzare doar ca acolo se specifica un termen limita a imprumutului, respectiv data la care expira cei 5 ani de interdictie. La data respectiva tu-i semnezi la Ghita returnarea imprumutului si el iti semneaza actele de vanzare. Se intampla insa foarte rar deoarece din momentul inregistrarii in registrul navelor in constructie nava exista oficial si termenul de 5 ani merge si de obicei pana termini tu constructia a expirat si interdictia.

Capitanul Nemo

Eu nu m-am lamurit cu o chestie: C27 a mea are 8.23 m. Acciza s-ar calcula pentru 8.23 m sau pentru 0.23 m?
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

pelicanul

#38
@ Capitanul Nemo
In anexa privind calculul accizelor se precizeaza U.M. "metrul liniar din lungimea navei" si suma 500 euro/ U.M. Total: 4115 Euro, un adevarat chilipir.   :o
Dar, sa nu disperam, pentru ca

@Rumpi
In articolul 209 a OUG 16/2013 se precizeaza ca: "
(1) Plătitorii de accize pentru produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) şi lit. f)-k) sunt operatorii economici care produc, achiziţionează din teritoriul comunitar ori importă astfel de produse. " Barcile se incadreaza la litera h de mai sus, deci numai "operatorii economici" datoreaza acciza. Cu alte cuvinte dealeri, importatori pe firma, cei care comercializeaza barcile.
Umbla un zvon ca idiotii din guvern si -au dat seama de scapare (sau le -a zis vreun "binevoitor"  >:() si vor sa scoata o "completare la modificare"  ::) pentru a cuprinde si persoanele fizice.

PS Scuze, abia acum am vazut postarea lui Rumpi privind ordonanta din 14 august (fara numar :)) ). Se pare ca au facut deja "completarea modificarii".

Capitanul Nemo

#39
Din punctul meu de vedere, Statul Roman poate aştepta mult şi bine cei 4115 EU. În ţara de origine am de platit 100 RON pentru înmatricularea pe 2 ani pentru circulaţia internaţională. Dacă mă înscriu într-un club de yachting (200 RON) mi se poate elibera şi un ICC pentru 500 SEK, fără examene, taxe, hârtii, etc.
Cea mai ieftină înmatriculare se pare că este în Germania: o taxă unică de 18 EU, fără necesitatea reînnoirii. Nu deţin detalii, poate ar fi bine să-l întrebăm pe amicul nostru din Germania.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

kmbh69

Pai eu am zis ca dupa ce am inmatriculat-o nu mai am de platit nimic catre stat.
In schimb, cum spuneam, ma costa asigurarea, locul unde tin barca, lasarea la apa si scoaterea din apa, iar gonflabilele automate trebuie verificate o data la 2 sau 3 ani (vestele automate si pluta de salvare, inca nu le am, am doar veste fixe din spuma, valabile in regim costier, dar urmeaza sa-mi iau si din cele automate si pluta de salvare, care aici sunt obligatorii pentru navigatie pe mare libera).
In plus, citesc pe aici ca in vreo cateva luni se desfiinteaza sistemul de prognoza meteo gratuita pe unde medii, care era pana acum subventionat de stat, deci ma mai asteapta probabil niste cheltuieli.

Rumpi

#41
 Ca o tara complicata ce este Germania are mai multe posibilitati de inmatriculare.

Legea germana diferentiaza intre doua categorii: ambarcatiuni pe ape interioare si ambarcatiuni pe mare.

Toate ambarcatiunile care circula pe ape interioare si au un motor de peste 3CP sau veliere fara motor cu lungime peste 5,5m trebuie inmatriculate. Inmatricularea se face Wasser- und Schifffahrtsamt (WSA = Autoritatea pentru ape si navigatie) costa 18 euro si e valabila nelimitat (adica pana la schimbarea proprietarului cand se radiaza si reinmatriculeaza) si se numeste Kleinfahrzeugkennzeichen. Este valabil in Germania si recunoscut de tarile riverane.
Daca ambarcatiunea de ape interioare are peste 20m, 20t sau 10m3 deplasament ea trebuie inscrisa in registrul navelor de navigatie interioara si primeste un Schiffsbrief (certificat de nava interioara).

Ambarcatiunile care navigheaza pe mare:
Pentru ambarcatiunile sub 15m lungime nu este necesara inregistrarea de nici un fel.
Ambarcatiunile peste 15m lungime trebuie inscrise in registrul navelor maritime. Inmatricularea e permanenta, registrele sunt tinute de catre judecatoriile porturilor de atas, inmatricularea e 90 euro sau dupa valoarea ambarcatiunii. Ambarcatiunea trebuie masurata inainte oficial de catre  Bundesamt für Seeschifffahrt und Hydrographie (BSH = Autoritatea pentru Navigatie maritima si hidrografie). Inmatricularea este optionala sub 15m lungime. Se emite certificat de ambarcatiune (acelasi indiferent ca e yacht sau petrolier).
Ambarcatiunile maritime sau de navigatie interioara sub 15m pot obtine de la BSH un certificat de pavilion. Acesta este valabil 8ani si costa 75 euro. dupa 8 ani se prelungeste (momentan acelasi pret). Ambarcatiunea trebuie masurata oficial de catre BSH. Daca proprietarul nu este cetatean sau rezident german un cetatean german trebuie sa ceara acest certificat pentru proprietar si raspunde legal pentru respectarea legilor germane.

Certificatul de masurare a ambarcatiunii de catre BSH costa 100 eliberarea certificatului inca 100 euro. De masurat efectiv nu masoara nimeni, va duceti cu pozele si prospectul oficial (de la constructor) sau planurile obiectului, nu cu barca.

Pe langa aceste certificate mai exista Internationaler Bootsschein (IBS = certificat international de barca) emis de 3 cluburi (DSV, ADAC, DMYV) cu permisiunea statului german. Costa 25 euro si e valabil 2 ani. Problema cu el este urmatoarea: intern e de fapt valabil nelimitat si extern nu e recunoscut de catre anumite state (de ex. Franta unde ai scandal mare daca te prinde cu asa ceva, mai ales pe mare).   

Conform legii germane doar inregistrarea in registrul navelor maritime este dovada proprietatii (Navele inregistrate sunt considerate imobile si registrul e similar cadastrului. In Olanda inmatricularea oficiala e direct la cadastru).

Ce fac nemtii: majoritatea au inmatriculare pentru ape interioare si prezinta hartia si in strainatate. Majoritatea tarilor accepta aceasta inmatriculare desi nu sunt obligate, doar pentru ca este oficiala. In nordul Europei si Croatia n-au probleme. Nemtii care se plimba mult in Franta sau Mediterana isi iau un certificat de pavilion sau un certificat de ambarcatiune deoarece acesta este recunoscut oficial de toate natiunile.

Daca aveti un prieten neamt va puteti face certificat de pavilion dar atunci trebuie sa va supuneti legilor germane si prietenul garanteaza ca asa veti face. Costa aprox. 275 euro pentru primii 8 ani. din cate stiu eu inmatricularea in registrul maritim e posibila doar pentru cetateni germani si firme a caror conducere este asigurata de cetateni germani.
 

Vali

Desi subiectul e relativ vechi, postez pe acest topic, fiindca aici s-a discutat despre accizele aplicabile la ambarcatiuni.

Am cautat in noul cod fiscal 2016 referiri la acest subiect, si nu am gasit nimic. Am verificat si din alte surse, si intr-adevar taxa pe lux s-a eliminat din noul cod fiscal: http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/supra-acciza-pe-cafea-si-bunuri-de-lux-eliminata-de-la-1-ianuarie-pentru-ce-produse-veti-plati-mai-putin.html

In plus, iata ce scrie in noul cod fiscal la articolul 502, alineatul (1):

La data intrării în vigoare a prezentului cod se abrogă:

1. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;


O.G. 16 / 2013 privind taxa pe lux era denumita tocmai "pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Prin urmare, si aceasta e abrogata, conform articolului de mai sus.

In consecinta, nu se mai datoreaza accize pentru motoarele de barci mai mari de 100 de cai sau pentru ambarcatiunile cu o lungime mai mare de 8 metri, ceea ce nu poate fi decat un lucru foarte bun pentru pasionatii de barci.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Betto

Pentru 2018, taxele la mijloacele de transport pe apa, sunt diferite de la judet la judet, de la primarie la primarie, sau au la modul general pe tara conform tabelului alaturat de calculare a taxelor si impozitelor? 
http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/Info_legislative/2018/PROIECT%20HCL%202018/Anexa%20nr.%203%20-%20impozit%20pe%20mijloace%20de%20transport%202018.htm

Vali

Taxele pe mijloacele de transport pe apa sunt prevazute in Codul Fiscal, si sunt atasate mai jos, asa cum apar ele pe site-ul ANAF, aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#A470

Acum modul cum fiecare primarie indexeaza sumele astea ne depaseste, de se ajunge la sumele disproportionte din unele locuri.

Stiu ca autonomia locala le da dreptul sa "umble" la sume, dar nu le da voie sa umble la criteriile de incadrare pe clase de impozit. Asta reiese dintr-o hotarare judecatoreasca discutata mai demult si aici pe forum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau