Barci ultra eficiente cu propulsie mixta = Barci ideale ;)

Creat de Mihaif99, Iulie 31, 2014, 05:13:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99


pelicanul


Mihaif99

Cu placere.  Ma intreb cum s-ar comporta barca de mai sus cu o velatura balanced lug, sau cu o velatura tip cat-boat fara griu. Din aceea cu furling pe catarg.

pelicanul

Citat din: Mihaif99 din Iulie 31, 2014, 05:49:26 PM
Cu placere.  Ma intreb cum s-ar comporta barca de mai sus cu o velatura balanced lug, sau cu o velatura tip cat-boat fara griu. Din aceea cu furling pe catarg.
Eu ma gindeam sa-i mai pun o randa!  :) Fiecare cum ii place!  ;)

gvincentiu

Mai ca-mi vine sa vand barca si sa-mi fac una din asta. Oare ce greutate o fi avand una de 4 metri?
Ganduri bune !

Mihaif99

#5
Citat din: gvincentiu din Iulie 31, 2014, 06:19:37 PM
Mai ca-mi vine sa vand barca si sa-mi fac una din asta. Oare ce greutate o fi avand una de 4 metri?
De 5 metri Vincentiu, sa poti dormi la bord... Scuze dar trebuie sa ma gandesc in picioare 4 m = 13 picioare, e o barca micuta. 5 metri in schimb = 16-17 picioare e o marime ideala pentru dayboat.  Bagi 4 oamni in cockpit, poti pune un coviltir sa dormi in ea.   

Cred ca si 6 metri ar merge, sa gliseze cu motor de 20 CP

Mihaif99

Citat din: pelicanul din Iulie 31, 2014, 06:06:13 PM
Citat din: Mihaif99 din Iulie 31, 2014, 05:49:26 PM
Cu placere.  Ma intreb cum s-ar comporta barca de mai sus cu o velatura balanced lug, sau cu o velatura tip cat-boat fara griu. Din aceea cu furling pe catarg.
Eu ma gindeam sa-i mai pun o randa!  :) Fiecare cum ii place!  ;)

Fii atent aici ce smecherie:
https://www.youtube.com/watch?v=T4e_Tk7Gbc8

cristiantutuianu


bluewave

ca sa fiu in ton cu titlul "Barca PERFECTA pentru Delta", ce vad mai sus la motor se preteaza, despre catarg nu poate fi vorba sa stea pe barca ridicat prin Delta.

"Eu ma gindeam sa-i mai pun o randa!  :) Fiecare cum ii place!  ;)" da ... pare neterminata fara o randa.
"No Whistling on Board"

bluewave

cu siguranta ...neprietenos, la fel si catargul si drivorul acelei ambarcatiuni ...
"No Whistling on Board"

Mihaif99

#10


Christian, super pozele  +1 man!  Imi place barca aceasta din ce in ce mai mult.  Singurul dezavantaj pe care il vad e fin-ul tip daggerboard, si asta pentru ca eu prefer sa fie briceag dar doar pentru ca se pina cand lovesti fundul.
Deasemenea daca s-ar adauga al plan velic, sau randa, cred ca acel catarg ar trebui repozitionat.  Eu nunt un admirator al cat-boat-urilor asa ca stiu ce as prefera.
Dar easta e secundar. Faptul ca merge in glisare cu 15 CP, si are undeva la 5.5 metri lungime, asta e fantastic.  Felul cum intra in glisare fara sa se simta. Delul in care isi ingroape un chine can merge la vele. Oare nu s-ar potrivi derivoare laterale ?
Ma pun pe studiat forma barcii.

Mihaif99

Multumim Vali ca ti-ai alocat din timpul tau ca sa pui mesajele referitoare la Universal Hull in acest topic.

Vali

In luna mai a.c., pe site-ul lui Igor Sedelnikov a aparut pentru prima oara un proiect de barca foarte asemanatoare cu "Universal Hull" din acest topic. E vorba de "Cebak 46" (cebak = chefal): http://homeverf.yakutia.ru/Chebak46/index.html



Cateva date:
- lungime  4,6 metri, pentru a se putea folosi la maximum 2 lungimi de foi de placaj
- latime     1,6 metri
- putere motor 5 - 10 cai putere

Ce spune Igor: a intentionat sa obtina o barca maxim de eficienta in conditiile motorizarii de maxim 10 cai, limita de neinmatriculare la ei.
Constructia trebuie sa fie ieftina, iar barca foarte economica in exploatare, chiar scrie pe site ca e barca "de criza" (probabil criza subsecventa sanctiunilor economice ale Occidentului).

Igor da o estimare de viteza de 25 km/h cu motor de 10 cai, dar nu spune cu cate persoane la bord s-ar obtine aceasta viteza. Totusi, judecand dupa forma carenei, care se vede foarte bine in pozele din timpul constructiei, si care e foarte asemanatoare si probabil inspirata de Universal Hull, cred ca performantele vor fi cele asteptate. E o forma optima de barca de tranzitie, cu "cocoasa" rezistentei la inaintare la tranzitie minima: http://homeverf.yakutia.ru/Chebak46/build3.html

Asa ca, daca pe viitor cineva isi va dori o barca accesibila si foarte economica, facuta in regie proprie din placaj si epoxy, ramane sa urmareasca site-ul lui Igor, care a promis ca dupa ce va termina si testa barca, va pune planul in vanzare. Preturile planurilor lui sunt accesibile, iar nivelul de informatie continut este complet pentru nevoile unui constructor amator, chiar incepator. Personal voi urmari cu interes evolutia acestui proiect.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau