Automobile pe apa

Creat de Litcanu Ionel, August 20, 2016, 01:31:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Thor

Citat din: mariusm piesenoi111 din August 25, 2016, 12:40:10 PM
Salutare domnilor,
Am impresia ca se trece mult prea usor peste aceasta idee pe care eu o gasesc genial cu adevarat.
Oare exista pe vreundeva realizat ceva similar?
Daa, eu am vazut asa ceva, cred ca in Franta, pentru traversari de pe un mal pe altul! Dar era...  pentru biciclete  :) :D Se urcau cu bicicleta pe doua flotoare, o fixau cu doua piulite fluture si dadeau la pedale. Erau si cu zbaturi si cu elice. Mai ieftin si mai pitoresc, decat sa faca un pod pe o alee... pietonala si bicicletonala(???!). Am vazut si cate un pieton care statea pe o punte pe flotoare in timp ce biciclistul pedala.

Vali

Dupa linistea care s-a asternut pe aici, cred ca toata tevatura necesara inmatricularii in Romania a unei ambarcatiuni de amator reuseste sa sperie si pe cei mai indrazneti pasionati :).

Totusi, fiind in UE, avem si alte posibilitati, una fiind aceasta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.0.html .
Trebuie totusi o informare cat mai detaliata, si aceasta se obtine de obicei prin mail, cum am facut si noi in cateva cazuri de regie proprie. Deci cred ca varianta aceasta nu e de ignorat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Litcanu Ionel

Da,este un moment de reculegere si meditatie NEOtranscedentala , la ce ne asteapta intrand in malaxorul birocratiei romanesti,cu alternativa roza ca o sa gasim un colt de lume, unde vom trai extazul " paperless ".
La UMC este putina liniste data de scurta vacanta a cadrelor didactice si urmeaza in cateva zile , saptamana viitoare, sa lamurim dilema:
continuam proiectul ca sa avem pe ce pune "potcoavele", sau facem rost de ele ( hartii ) si dupa accea , mai vedem cu rezolvarea practica.
Toate zise mai sus reprezinta: Oficial .
"NE" ,  parcursul este alert, termenele sunt scurte, timp aprovizionare mult prea lung,stres si presiune pe cativa, nervi si plictis pe cei pe care-i mananca palmele.
Si vara asta care este mai scurta decat celelalte.Cred ca s-a injumatatit !
Domnul Hreniuc este conjunctural super ocupat si refuza cu ostentatie socializarea, dar raspunde totusi (slava Domnului!) la telefon.
Ne-am impartit munca, pentru eficienta, singurele puncte comune sunt cele patru pete de contact intre flotoare si suprastructura , si foarte rar , sedinte blitzz de 3 ore , seara , pentru discutii: armonizare, analiza stadii, modificari, propuneri de solutii ,stadiul aprovizionarii si alte barfe tehnice.

Thor

Citat din: Litcanu Ionel din August 26, 2016, 10:10:59 PM
Da,este un moment de reculegere si meditatie NEOtranscedentala , la ce ne asteapta intrand in malaxorul birocratiei romanesti,cu alternativa roza ca o sa gasim un colt de lume, unde vom trai extazul " paperless ".
La UMC este putina liniste data de scurta vacanta a cadrelor didactice si urmeaza in cateva zile , saptamana viitoare, sa lamurim dilema:
continuam proiectul ca sa avem pe ce pune "potcoavele", sau facem rost de ele ( hartii ) si dupa accea , mai vedem cu rezolvarea practica.
Toate zise mai sus reprezinta: Oficial .
"NE" ,  parcursul este alert, termenele sunt scurte, timp aprovizionare mult prea lung,stres si presiune pe cativa, nervi si plictis pe cei pe care-i mananca palmele.
Si vara asta care este mai scurta decat celelalte.Cred ca s-a injumatatit !
Domnul Hreniuc este conjunctural super ocupat si refuza cu ostentatie socializarea, dar raspunde totusi (slava Domnului!) la telefon.
Ne-am impartit munca, pentru eficienta, singurele puncte comune sunt cele patru pete de contact intre flotoare si suprastructura , si foarte rar , sedinte blitzz de 3 ore , seara , pentru discutii: armonizare, analiza stadii, modificari, propuneri de solutii ,stadiul aprovizionarii si alte barfe tehnice.
Și totuși, cui folosește o rabla pusa pe apa?

Litcanu Ionel

Citat din: Thor din August 26, 2016, 11:38:43 PM
Și totuși, cui folosește o rabla pusa pe apa?

Daca ai barca NOUA iti foloseste doar tie.
Daca NOI avem " o rabla " ne foloseste la toti.
Si mi-am propus sa nu mai interactionez cu cei egoisti.

Vali

Citat din: Thor din August 26, 2016, 11:38:43 PM
Și totuși, cui folosește o rabla pusa pe apa?

Personal am invatat in timp sa accept preferintele personale ale celor din jur, oricat ar parea de ciudate. Ca velist pasionat, stiu cat de ciudat sunt perceput de "motoristi", asa ca evit la randul meu sa fiu si eu condescendent cu cei care au alte preferinte.

Dpdv personal, participarea la acest proiect are cateva motivatii concrete si utile zic eu, prima fiind obtinerea unei arhitecturi de catamaran lat optimizata pentru glisare. In locul automobilului poate fi alta incarcatura, pasageri, marfa etc, asa ca arhitectura adoptata poate fi considerata o solutie open-source aplicabila altor concepte de multicoca mica si rapida.

@Litcanu Ionel: cred ca se poate lucra in continuare la proiect, iar treaba cu actele se poate rezolva si ulterior. Asta ca sa se castige timp si sa se vada un progres. Cunosc mute cazuri in care pasionatii si-au facut barci, apoi dupa o perioada mai lunga le-au inmatriculat.

Totusi, solutia optima zic eu ca ar fi urmatoarea: odata cu etapele de proiectare sa se tina legatura si cu ANR (daca se va merge pe aceasta filiera), fiindca ANR poate furniza lamuriri necesare pe parcurs, ca sa nu se ajunga cumva cu proiectul finalizat si acesta sa fie respins de la autorizare. Singura problema e ca ANR nu face nimic pe gratis, si deci contributiile lor trebuie platite de undeva. Nu stiu cat isi permit de exemplu cei de la universitate sa plateasca, sau cine va suporta aceste costuri.

Dpmdv sunt gata sa ma apuc de treaba la partea de concept. Nu inseamna ca ma voi substitui cumva d-lui Hreniuc, ci voi incerca sa ofer viziunea mea asupra acestui concept. Daca sunteti de acord, spuneti-mi va rog si incepem.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Thor

Citat din: Litcanu Ionel din August 27, 2016, 12:31:19 AM
Daca ai barca NOUA iti foloseste doar tie.
Daca NOI avem " o rabla " ne foloseste la toti.
Si mi-am propus sa nu mai interactionez cu cei egoisti.

Mulțumesc, cred că incep să ințeleg.  Deși...n-am barca noua si nu sunt egoist. O rabla folosește tuturor. Spor sa aveți!

Thor

Citat din: Vali din August 27, 2016, 02:10:32 PM
Personal am invatat in timp sa accept preferintele personale ale celor din jur, oricat ar parea de ciudate. Ca velist pasionat, stiu cat de ciudat sunt perceput de "motoristi", asa ca evit la randul meu sa fiu si eu condescendent cu cei care au alte preferinte.

Dpdv personal, participarea la acest proiect are cateva motivatii concrete si utile zic eu, prima fiind obtinerea unei arhitecturi de catamaran lat optimizata pentru glisare. In locul automobilului poate fi alta incarcatura, pasageri, marfa etc, asa ca arhitectura adoptata poate fi considerata o solutie open-source aplicabila altor concepte de multicoca mica si rapida.
Scuze Vali, n-am vazut postarea. Ințeleg că este o temă de cercetare. O să fie ca o drezina pe catamaran... 100 C.P.

Vali

Citat din: Thor din August 27, 2016, 02:27:19 PM
Scuze Vali, n-am vazut postarea. Ințeleg că este o temă de cercetare. O să fie ca o drezina pe catamaran... 100 C.P.

Asta e partea care ma intereseaza personal, anume solutia hidrodinamica. Desi nu ma pasioneaza partea de automobil a conceptului, incerc sa iau totusi ce este bun dpdv personal din intreg ansamblul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Litcanu Ionel

Citat din: Vali din August 27, 2016, 02:56:21 PM
Asta e partea care ma intereseaza personal, anume solutia hidrodinamica. Desi nu ma pasioneaza partea de automobil a conceptului, incerc sa iau totusi ce este bun dpdv personal din intreg ansamblul.
Am sa va pun in legatura cu D-ul Hreniuc pentru partea pe care si-a asumat-o (conceperea si constructia flotoarelor) si pe masura ce inainteaza constructia propulsorului,
am sa postez imagini pentru feedback. Rugamintea este sa nu trageti in pianist.
Important, absolut toate comentariile tehnice de bine sau de rau, vor fi analizate si se va tine cont de ele, secvential, pentru aceasta etapa , sau pentru cele ce vor urma.

Litcanu Ionel

Prima faza : achizitie elica( compozit ) din seria 8900 cu reglaj manual pitch (15 - 21) de la Propulse Suedia ,
hub pentru ax, si ax cizma, pentru puterea de 100 cp
pentru ca elicea si lagaul radial al axului se pot cumpara, rog cine detine un ax ca cel din fotografie si nu are trebuinta,sa-mi comunice inclusiv pretul.
Pentru impingerea axiala , studiez lagarele compozite,pentru utilizarea in apa.
Intentionez sa creez un propulsor ecologic, fara uleiuri sau vaseline,care in timp, la aparitia uzurii inerente, polueaza mediul.

gvincentiu

Citat din: Litcanu Ionel din August 23, 2016, 03:31:52 PM
1. Doresc sa va aduc aminte ca Dacia cu zbaturi a fost executata la Universitatea Ovidiu din Constanta,iar cea de a doua
Dacie , cu elice a fost executata la Universitatea Maritima Constanta,(gasiti filme pe You tube),au fost experimente care au lasat in
urma "experienta",
....................................................................
2. si, la a treia incercare, dorim sa trecem la un nivel superior, cu o grija mai mare la design,poluare,functionalitate.
....................................................................
3. In legatura cu bordul liber (si nu cu asieta) este o dorinta personala,care, pana la urma va fi o "cota" de compromis.
Vizual ea trebuie sa stea la rasul apei,chiar daca 10-20 cm de valuri vor mai spala bordurile si dedesuptul,(care va fi protejat).
......................................................................
4. Automobilele sunt oricum protejate de apa
.....................................................................
5. Si acesta va fi tot un experiment scoala pentru tineri, care va duce "cunoasterea" mai departe.
Pot sa afirm ca vor fi folosite multe solutii complet noi,moderne,surprinzatoare chiar.
...
Eu de regula sunt mai acid in exprimare, cu atat mai mult cu cat absolvind o facultate concurenta, tot in Constanta imi dau seama de ceea ce ar fi trebuit sa ofera invatamantul de marina romanesc, studentilor sai.
1. A construi ceva doar pentru ca poti, nu este tot una cu a construi ceva util, placut studentilor si care sa le propulseze imaginatia si sa le trezeasca dorinta de a merge mai departe sacrificandu-se ulterior pentru acest domeniu. Cele doua proiecte nu au adus nimic nou pentru cultura navala, pentru invatamantul naval romanesc. Sunt doua proiecte grotesti, asezonate cu o pseudomândrie naționalistă în dorința de a reinventa roata. Facem polemica pe tema asta cinci ani si nu o sa-i dam de capat. Care au fost invățămintele din ele, câți din cei care au lucrat la acestea au mai construit și altceva (poate in regie proprie sau oricum altfel) bazându-se pe experiența căpătată? În școlile și liceele de marina ar trebui o linie unitara de cultivare a spiritului marinăresc pe bazele a ceea ce oferă și ce poate oferi Romania. Așa poate trecem și noi de la luntre la nave, căci da, la nivelul luntrii de acum câteva mii de ani suntem și parca acolo ne dorim să rămânem. Mă scuzati, dar cele două (trei proiecte, se pare) le consider un fel de masturb**e intelectuală.
2. Glume de marketing, bune pentru unii care se dau extrem de docți dar în realitate nu au trecut de rama ochelarilor.
3. Prietene, își dai seama cât volum de apă trebuie să dezlocuiești? Știi ce înseamnă inerția data de 1,5 tone la valuri de 20 cm pe Marea Neagră? Știi că practic flotoarele vor deveni submersibile la valuri, știi cât trebuie să cocoți struțocămila sa nu iei un val în portieră? Știi că dacă ești cu elicea în apă și ți-a intrat vârful unui flotor sub val rupi tot ansamblul amelor? Eu sunt optimist când zic 1,5 t dar așteaptă-te la peste 2t. Doar daca nu reinventezi materialele compozite. Și câte altele...... Trebuie să ai cel puțin 2,5 metri cubi sub apă, adica niște flotoare lungi de 5 metri, 0,5 lățime și 1 metru înalțime (grotesc). Sau cauți tu alte proporții. Vali s-a gândit la singura utilizare rațională a proiectului (de-asta îl respect) insă afla singur de câtă putere ai nevoie să glisezi două tone de fier. Mai știu unii cu velier din fier care au plecat să înconjoare pamântul.
4. Sper că ai glumit. E nevoie de o singură baie de apă sărată ca să apară rugina.
5. Reinventarea apei calde și a roții nu înseamnă "cunoaștere" ci altceva, recitind aliniatul 1. Daca vreți teme de studiu, Internetul e plin.
Ganduri bune !

Litcanu Ionel

1. Parerea Dumneavoastra.
2.Vom trai si mai vedem.
3.Utilizare pe ape interioare.
4.De unde apa sarata? Nu va fi pastrata in apa.
5.Inveti din absolut orice si tot timpul,chiar si din greseli.
Cu stima.

byteworks

Eu sunt mai degraba mai aproape de opiniile lui Vincentiu & Co, dar comentez un aspect (nu stiu daca specificati): provenienta banilor, daca sunt fonduri universitare, publice, mi se pare o crima sa-i cheltuiti pe asa ceva, daca sunt bani privati GO AHEAD!

acig

Citat din: byteworks din August 28, 2016, 08:43:13 PM
Eu sunt mai degraba mai aproape de opiniile lui Vincentiu & Co, dar comentez un aspect (nu stiu daca specificati): provenienta banilor, daca sunt fonduri universitare, publice, mi se pare o crima sa-i cheltuiti pe asa ceva, daca sunt bani privati GO AHEAD!

Fac parte din & CO
Ceva mai stupid nu am intalnit; Cel mai enervant este tupeul !!!!
Respect intelepciunea si  bunavointa lui Vali;insa ma astept ca aceasta sa isi atinga limitele;
Subiectul nu face obiectul forumului,este un moft plutitor(probabil);Nu tine de dragostea si simbioza OM-BARCA; BMW,motor 100CP(nu prea stie de care este ) flotoare la nivelul apei sa se vada BMW-ul in toata splendoarea lui ( :D) scuze insa tine de fitele celor care ne umplu barcutele noaste cu apa.
Nu mai aveti destepti acolo la voi sa isi piarda timpul cu astfel de ineptii stupide ?
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten