Povestiri de vacanta

Creat de monica.lidia, Septembrie 19, 2016, 10:10:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: Vali din Septembrie 26, 2016, 10:35:06 PM
In momente din-astea de reverie post-vacanta mi se mai intampla sa ma intorc in trecut, cand vremurile nu erau deloc la fel de placute ca in prezent.

Pe vremea comunismului si in primii ani de democratie, pentru mine iesirile pe ape insemnau doar pescuit profesionist, adica exact lupta pentru subzistenta. Asta in timp ce tot ce-mi doream era sa ma dau cu barca in liniste, alaturi de cei dragi, si nu de toate rautatile umane condensate in spatiul stramt al catorva barcaze.

Nu vreti sa stiti cat m-au chinuit pe vremuri atatia nasoi la pescuit, de nu mai vreau in prezent nici sa aud de peste. Pe de alta parte, nu are nimeni idee despre ce a trebuit sa suport de-a lungul timpului incercand sa invat tot ce pot despre constructia de barci.

Exact chestiile astea nasoale au fost cele care m-au motivat de-a lungul timpului sa fac si acest forum, sa si particip, direct sau prin intermediul net-ului, la rezolvarea problemelor atator colegi de "suferinta", sau sa traiesc alaturi de ei bucuriile iesirilor pe ape.

Asa ca in prezent nu pot decat sa ma bucur cand Pelicanul povesteste ce misto au fost serile cand ne adunam in cockpit si povesteam, impreuna cu Dan, Razvan si nea Paul Butusina. Sau cand imi dau seama ca pot conversa direct cu Doi Nomazi, Crocodilu, Florio, plus atatia si atatia barcagii pasionati, fiecare cu experienta si particularitatile lui.

Fara a cadea in melodrama, vreau doar sa spun ca ma bucur ca suntem impreuna in acest mic spatiu virtual, si ca ne putem in sfarsit bucura de ceea ce ne place. A trebuit sa treaca multa vreme si sa facem multe eforturi, dar uite ca fiecare isi urmeaza in ritmul propriu calea pasiunii pentru barci, navigatie, pescuit etc.

Ce sa mai spun decat ca abia astept intrunirea care va incepe poimaine la Mila 23:). Sa vedeti (si) atunci poze ;).

A propos de melodrama, ca sa nu ramai singur in coltzul melodramaticilor, cu Florio si Ciby, m-am intalnit, dar de multe ori ma intreb cum si cu cine m-as intalni daca ar fi sa mai fac o data Delta si "deriva" spre sud de-a lungul litoralului pana pe la Vama Veche, sau chiar in Bulgaria.

Kayace? Velier, pe care oricum nu as avea de unde sa-l inchiriez? Un Zodiac? O lotca? Ma gandesc si eu cu "voce tare"... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Septembrie 27, 2016, 12:54:08 AM
A propos de melodrama, ca sa nu ramai singur in coltzul melodramaticilor, cu Florio si Ciby, m-am intalnit, dar de multe ori ma intreb cum si cu cine m-as intalni daca ar fi sa mai fac o data Delta si "deriva" spre sud de-a lungul litoralului pana pe la Vama Veche, sau chiar in Bulgaria.

Kayace? Velier, pe care oricum nu as avea de unde sa-l inchiriez? Un Zodiac? O lotca? Ma gandesc si eu cu "voce tare"... :)

In acele momente doar noi ti-am iesit in cale in pustietatea Perisorului :) . Dar acum, la cati prieteni si barci avem risipiti pe ape, vei avea multe surprize placute :)

Vali

@DoiNomazi: imi amintesc ca ati fost in acea tura in vara lui 2012. La mine de obicei vara e complet ocupata cu lucrul la barci, dar toamna incep si eu sa ma dau pe ape. De exemplu, in septembrie 2012 am fost intr-o tura mai lunga, incepand de la Jurilovca si terminand la Sf. Gheorghe, impreuna inclusiv cu colegul Mihaif99.
Mihai a revenit in tara si anul trecut in octombrie, cand la fel am mai facut o tura impreuna.

Asa ca, daca veti avea drum incoace, va fi placerea mea sa va iau cu barca si sa mergem unde va doriti. Nici nu conteaza perioada, fiindca programul meu, spre deosebire de 2012, e foarte flexibil. Cel mai misto ar fi sa am si velierul la apa, fiindca aia e senzatie cu adevarat pe lacurile mari din sudul Deltei. Pe de alta parte, fara a vorbi in numele altcuiva, cred totusi ca veti avea destule oferte de plimbari de la colegii de pe forum, cum am avut si noi de atatea ori, si pentru care le multumim :).

@Thor: pentru mine personal, diferenta intre barca glisoare si velier se refera strict la zonele geografice ale Deltei. Adica nu prea am ce face cu velierul pe canale sau chiar pe bratele Dunarii, dupa cum e pacat sa zgarii apa in glisare pe Razelm sau Golovita. Ca sa nu mai spun ca in caz de "bulau" pe Razelm nu e bine deloc sa te aventurezi intr-o barca glisoare deschisa.

In interiorul Deltei ai nevoie de o barca usoara cu pescaj minim, plus motorizare suficienta pentru glisare, ca sa acoperi distantele lungi si sa faci fata la conditiile hidro-meteorologice - curent puternic, vant potrivnic, valuri etc.
Pe lacurile mari de la sudul Deltei de obicei nu se naviga pentru atingerea unei anume destintatii, ci pentru placerea navigatiei cu vele. Asa ca nu conteaza prea mult performantele de viteza, ci calitatile nautice ale velierului, pentru satisfactiile date de mersul la vele.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Inteleg ca in Romania nu as putea inchiria un velier, sau o barca cu motor, in ciuda experientelor cu barci maricele in Florida, datorita absentei permisului romanesc, corect? Deci, singura sansa de a iesi pe apa este prin bunavointa unui coleg, un kayak inchiriat, sau U-Boat-ul carat iar in Romania...

Dincolo de faptul ca am un permis de conducator de ambarcatiuni valabil in US, mi se pare in continuare foarte ciudata diferenta intre cum sunt tratati barcagii in Romania si in US.

Sunt recunoscute permisele  americane de barcagiu in Romania? Probabil ca nu.

Stiu ca s-a mai vorbit despre asta, dar pentru mine ramane de neinteles de ce se cramponeaza autoritatile romane de marimea barcii, a motorului, tipul de apa, sau distanta de tzarm, in timp ce prietenii din Florida ma incurajeaza sa inchiriez "monstri" de 8-9 metri cu 250-300 CP, cu care pot iesi pe o raza de 26 de mile nautice de la mal fara sa-mi ceara nici un permis sau dovada ca am mai iesit vreodata pe apa (macar) cu o hidrobicicleta. Si asta in ape cu trafic intens... :)

Nu vor sa ies dincolo de raza e 26 de mile datorita conditiilor politzei de asigurare,nu pentru ca ar avea motive de ingrijorare ca le zgarai barca...


@Vali multumim mult pentru caldura invitatiei!

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

ghrt

Pentru permise ICC interesaţi-vă la RYA UK, ei pot emite pentru cetăţenii ţărilor nemembre ICC.

Cât despre navigat în RO cu velierul, un pavilion belgian este suficient. Din ce am citit ghidurile lor, nu ai nevoie decât de permisul de radiocomunicaţii pt VHF, în rest permisele belgiene sunt opţionale pe mare (alta e situaţia pe apele interioare belgiene). Nu există limite faţă de ţărm, ci doar un minim de echipamente de siguranţă, care este de bun simţ şi care mi se pare minim şi mie :)


DoiNomazi

#35
Citat din: ghrt din Septembrie 27, 2016, 01:51:12 PM
Pentru permise ICC interesaţi-vă la RYA UK, ei pot emite pentru cetăţenii ţărilor nemembre ICC.

Cât despre navigat în RO cu velierul, un pavilion belgian este suficient. Din ce am citit ghidurile lor, nu ai nevoie decât de permisul de radiocomunicaţii pt VHF, în rest permisele belgiene sunt opţionale pe mare (alta e situaţia pe apele interioare belgiene). Nu există limite faţă de ţărm, ci doar un minim de echipamente de siguranţă, care este de bun simţ şi care mi se pare minim şi mie :)

"Roger that." Alta diferenta. "Ghrt, Ghrt, this is Doi Nomazi, over..." Aici n-am facut nici un curs si n-am dat nici un examen pentru utilizarea VHF-ului marin. A trebuit sa-l inregistrez la FCC si sa platesc taxa anuala. Dar nu m-a intrebat nimeni niciodata nici macar daca l-am inregistrat. Ma gandesc acum ca in 2012 am avut VHF-ul portabil cu noi in Romania pe kayak... :)

Cei de la Petromidia, carora le-am accesat canalul de comunicare, nu mi-au raspuns nimic cand am semnalat ca o ambarcatiune mica si neagra le va traversa senalul... :) Practic, in Romania VHF-ul nu mi-a fost de nici un folos in tura cu U-Boat-ul. Probabil ca daca eram intr-o ambarcatiune mai mare era altfel.

Radio-ul in Romania este foarte "tacut", trafic aproape zero chiar si pe canalele "comerciale" destinate comunicarii intre nave, instalatii portuare, etc. Am tinut radio deschis permanent pe 16 dar am tot scanat sa aud si eu doua vorbe acolo... :) Nici macar in zona Constanta nu am intalnit trafic radio semnificativ.  Prin comparatie, in Florida pe canalele destinate barcagiilor iesiti sa se recreeze stai la coada sa zici doua vorbe.. :)

Tot a propos de VHF marin, in adancul fjord-ului in Groenlanda intr-o dimineata cand am iesit din cort zgribulit si pregatit de un pipi ce striga ca din gura de saroe, am zarit la vreo cateva sute de metri un vas de croaziera de marime medie leganandu-se domol la ancora.

Fericit, am apucat VHF-ul sa intreb de prognoza meteo. M-am zgait prin binoclu sa-i citesc numele si da-i si cheama pe canalul 16. Dupa al patrulea apel a raspuns o voce cu un puternic accent rusesc. Vasul nu era celebrul "Capitan Klebnikov" aflat si el pe undeva prin fjord, ci un vas cu un pavilion pe care n-am reusit sa-l identific datorita pozitiei.

Protocolar si firesc, vocea mi-a cerut sa trecem pe un alt canal pentru a continua discutia. Excelent!

"Do you have the forecast?", intreb eu fericit.

"I don't have any data for inside the fjord, only for the outside.", raspunde vocea cu tonul unuia obisnuit sa se dea pe cai mari. Adica, vasul lui e mare si din otzel, fjord-ul e gluma si il intereseaza numai vremea cand o fi sa iasa inapoi in mare deschisa... :)

Banuiesc ca totusi exista un forecast si pentru interior pentru ca atunci cand am reusit sa ma cocotz pe culme pentru a contacta echipa de cercetatori ramasa la tabara de vanatoare, mi-au dat un forecast corect pentru toata saptamana... :)


"Out"... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

ghrt

Habar n-am dacă în interiorul RO ascultă cineva ch 16! Şi în mod sigur nimeni nu e interesat de un caiac.
Am primit apeluri pe ch 16 doar la trecerea graniţei, de identificare.

Pentru curioşi, pe ch 67 se aud, în timpul zilei, permanent conversaţii generate de VTS Constanţa; pe mare, se aud (cu intermitenţe) până în zona Mangalia. Este canalul cel mai folosit de către autorităţi. La bulgari e cam la fel, trebuie să ştii canalele folosite pentru a putea discuta (ch 08 pt poliţia de frontieră).
Pe ch 25 la noi se transmite prognoza meteo şi un buletin ptr marinari, dar nu am stat niciodată să îl ascult, este prea plictisitor.
În schimb prognoza se transmite la bulgari pe ch 26 (parcă) şi este foarte ok.

Chat în Mangalia se poate asculta pe ch 69, vorbesc cei din şantier, pilotinele, remorcherele etc.

În concluzie am stat pe ch 67 în apele teritoriale şi pe ch 16 la trecerea graniţei şi în afara ei. Când am început să mă dau cu barca ţineam staţia portabilă deschisă pe ch 16 şi cea fixă pe ch 67, acum nu mai o deschid decât pe cea fixă.

O altă lipsă este navtex-ul. Poate nu o recepţiona al meu, dar singurele mesaje pe care le primesc sunt din Lesbos (GR), deşi am citit că este staţie şi la Varna, care preia inclusiv ce transmit autorităţile RO.

Referitor la permisul VHF/ GMDSS-LRC/SRC, nu ştiu dacă poate fi suplinit de faptul că în SUA puteţi utiliza legal spectrul radio. În RO situaţia este destul de clară în sensul că nu ai voie să foloseşti staţia dacă nu îl ai, iar pentru a ieşi pe mare trebuie să ai VHF.

pelicanul

Poate ca ar trebui deschis un alt topic referitor la canale VHF si legislatie. Desi cred ca exista deja... :)

Pe ch 25 se transmite in romana si engleza exact acelasi buletin de la bulgari care se gaseste si aici: http://varna.meteo.bg/navtex.html Cred ca asta se transmite si pe NAVTEX. In plus pe ch 25 mai baga avizele pentru navigatori (geamanduri defecte sau deplasate de pe punct, raioane interzise, trageri, exercitii militare etc) Acestea sint plictisitoare intr-adevar dar se pot dovedi utile, vezi patania lui Florio la Capul Midia.

Cei de la VTS Constanta (in 67) sint cam blazati in ceea ce priveste traficul ambarcatiunilor sub 15 m care nu apar pe radar si am observat ca e mai bine sa nu te bagi in vorba cu ei. :)


DoiNomazi

Citat din: ghrt din Septembrie 27, 2016, 05:11:35 PM
Habar n-am dacă în interiorul RO ascultă cineva ch 16! Şi în mod sigur nimeni nu e interesat de un caiac.
Am primit apeluri pe ch 16 doar la trecerea graniţei, de identificare.

Exact de asta ma temeam si eu, ca sunt mic, urat si invizibil si am considerst necesar sa-mi semnalez prezenta inainte sa ma faca elicea vreunuia mai mare si tare carne de mici... :)

Cand traversez in kayak zone de trafic portuar, sau chiar si canale inguste cu cotituri afectate de lipsa de vizibilitate, ma mai bag in seama sa stie un eventual barcagiu ca e ceva mic si negru in calea lui.  Dupa cum bine stiti, negrul e mai putzin vizibil pe apa...:)

Cand ma dau in barci motorizate mai mari nu prea am nimic de zis la VHF dar mi se pare util sa las radio deschid pe 16 in oermanenta. Daca vrea cineva sa ma intrebe de sanatate pe oricare alt canal, tot pe 16 bate la usa.

Nu mai comentez legislatia sau procedurile romanesti, banuiesc si sper ca exista motive bine intemeiate pentru a se proceda intr-un anume fel, dar constat cu un strop de amaraciune ca daca nu ajung acolo la bordul unei ambarcatiuni cu pavilion, belgian ai zis, nu pot inchiris nimic local si trebuie sa depind de incontestabila generozitate a barcagiilor de pe forum.

@Florio, @Vali, poate si @Pelicanu ca i s-a dus vestea de om bun la suflet... :)

Gata, nu mai poluez subiectul.

Scuze, Monica. -out-
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bluewave

sa continuam cu poze de pe "balta" ...
"No Whistling on Board"

bluewave

"No Whistling on Board"

pelicanul

@bluewave
De iesirea cu 470 -ul uitasem.  8) N-ai mai multe poze?

Citat din: DoiNomazi din Septembrie 27, 2016, 05:54:02 PM
...............................
... poate si @Pelicanu ca i s-a dus vestea de om bun la suflet... :)

........................

Daca au ajuns asemenea zvonuri pina in America, acuma nu o sa va refuz tocmai pe voi! :)

bluewave

"No Whistling on Board"

DoiNomazi

@bluewave daca nu e "secret de importantza natzionala", sau alte motive, ai putea sa identifici personajele din imagine? Voi va cunoasteti si nu aveti nevoie, dar cei ca mine habar nu au cine e cine.

Daca ia prea mult timp si nu ti se pare necesar, inteleg.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pelicanul

Excelent, merci!

Cred ca e cel mai mishto model de velier care s-a inventat vreodata, un adevarat bolid de F1. Aproape ca se vede si in poze cum accelereaza, desi vintul abia sufla.

@Doi Nomazi

470-ul lui Paul Butusina, eu la cirma si el pe post de mus;
Trixie a lui bluewave, cu el la cirma si Varu' Razvan pasager.