Podina Barca

Creat de radu_t, Octombrie 18, 2016, 05:19:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

aditm

  Pare destul de scump okume-le, pentru rasina daca sunt 15 grade se poate lucra, doar ca nu se usuca rasina intr-o ora se usuca in 5-6 ore, eventual folosit putin mai mult intaritor dar facuta cantitate mai putina de rasina, e riscul sa se gelatinizeze repede totusi chiar si la 15-18 grade, eu am intins rasina si tesatura ieri dupa amiaza si azi am si dat gelcoat peste, gelcoatul s-a uscat 90% intr-o ora si erau 17-18grade

teo pes

Eu am luat tot de la Rompolimer,atentie daca nu lucrezi in plaja de temperatura specificata de producatorul de rasina, fortarea polimerizarii prin marirea cantitatii de intaritor si accelerator duce la schimbarea structurii si aparitia osmozei premature si chiar a fisurilor cu ruptura de fibra ,intradevar se practica in situatii extreme de peticire si reparatii dar tu ai o suprafata mare!
In schimb poti gasi o incapere incalzita , lucrezi afara si impingi peridocul inauntru la caldura! asa maresti si timpul de gelificare!!!
Viata i grea !!  Dar trece !!

radu_t

Mai au si altfel de placaj...dar macar asta este dedicat construirii de barci...cel putin din descriere...rasina in cazul de fata ...care este indicat sa folosesc...poliesterica?

Vali

Din ce se vede in poze, e vorba de podea detasabila si nu paiol etans. Adica podeaua e prinsa in holzsuruburi de osatura fundului. Pe cand la paiol etans aceasta e chituit pe toata circumferinta, asigurand etanseitatea si implicit flotabilitatea dublului fund.

Se poate folosi si rasina poliesterica, dar aceasta de obicei se foloseste la paiolul etans, placajul in acest caz fiind mai bine protejat. Asa ca, pentru o longevitate cat mai mare a podelei barcii tale, cel mai bine folosesti rasina epoxidica. Am sa povestesc in continuare modul meu de lucru.

1. Ce trebuie sa cumperi:

- 2 foi de placaj de plop de la Welde Romania, cu incleiere rezistenta la apa AW 100. O foaie de 10 mm era ultima oara vreo 85 de lei. Poti lua si mai gros, 12 sau 14 mm, dar de obicei 10 mm e suficient, daca aplici modul de lucru descris in continuare.
- 1 kit de epoxy de la Europlastic, 4 kg rasina + 2 kg intaritor. Ultima oara costa vreo 230 lei. Un asemenea kit teoretic iti ajunge pentru acoperirea cu fibra pe ambele fete a celor 2 foi de placaj. Fiindca vei folosi mai putin decat intreaga suprafata a placajului, rezulta ca acest kit iti va ajunge sigur pentru acoperirea podelei.
- 4 kg tesatura woven roving de 300 g / m2 de la Polydis. Ultima oara un kg costa vreo 17 lei. In aceste 4 kg iti intra o suprafata de 13,33 m2, arhisuficienta pentru a acoperi placajul cu epoxy pe ambele parti.

2. Ce trebuie sa faci:

- croiesti placajul dupa formele osb-ului pe care il ai acum pe post de podea, dupa care il tai la pendular si verifici sa se potriveasca pe barca. Daca suprafata mai are aschii, defecte etc, ii dai o slefuiala ca sa se aseze bine tesatura cand te vei apuca de laminat.
- cauti un loc uscat, cu temperatura de macar 15 grade, si te apuci sa dai cu rasina pe placaj, aplici tesatura, apoi dai cu pensula si pe deasupra, pana se impregneaza total fibra si ramane un aspect omogen.
- dupa minim 24 de ore, intorci placajul si repeti operatiunea si pe cealalta parte.
- dupa polimerizare, debavurezi cu un smirghel aschiile de fibra de la margini. Dupa care dai bine cu rasina pe muchiile placajului, ca sa se impregneze bine si sa nu traga apa. Poti repeta aceasta impregnare a muchiilor pana obtii o buna saturare a lemnului. Aceasta etapa e foarte importanta pentru longevitatea podelei.
- nu uita o chestie importanta: zona unde se vor prinde scaunele trebuie dublata deasupra cu inca un strat de placaj. Poti taia 2 bucati circulare, ceva mai mari decat suportii scaunelor, dupa care le tesesti muchiile. Aceasta deoarece va trebui sa le imbraci si in fibra cu rasina ca sa fie bine protejate, iar fibra nu se aseaza bine daca muchiile nu sunt tesite corespunzator.
- prinzi provizoriu podeaua in holzsuruburi, o dai jos, dupa care largesti gaurile de la holzsuruburi cu un spiral ceva mai gros. Pui dedesubtul fiecarei gauri banda adeziva, apoi umpli gaurile cu epoxy, folosind o seringa fara ac.  Dupa intarirea rasinii, dai din nou gauri - de data asta in epoxy, cu un spiral de grosimea holzsurubului. In felul asta placajul nu va mai trage apa pe la gaurile holzsuruburilor, fiind protejat de epoxy.
- pentru tratamentul anti-alunecare, ai 2 variante: ori dai rasina si presari deasupra nisip, ori folosesti o vopsea poliuretanica anti-alunecare dedicata, care se gaseste la magazinele de accesorii ambarcatiuni.

Cam asta e ce ai de facut. Si unele solutii ale colegilor se pot aplica, dar personal cele mai bune rezultate le-am obtinut aplicand metoda de mai sus.
Ce sa spunem decat spor la treaba, si daca mai ai intrebari, scrie-le aici. Succes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_t

Vali...este raspunsul care il asteptam...multumesc frumos...intradevar este detasabila podina ... De luni o sa comand necesarul...am atelier inchis si posibilitate de incalzire...cam inghesuit dar merge...Va multumesc frumos! O sa postez poze cu etapele si rezultatul final...

aditm

  Si eu pot zice multumesc d-lui Vali, din spusele de aici am mai invatat ceva si as dori mai multe detalii de lucru in legatura cu suprafetele antialunecare facute cu nisip

teo pes

Eu dupa ceva timp petrecut in barca pe toate anotimpurile nu as mai renunta niciodata la mocheta cu baza de cauciuc!! asta vizavi de alunecare ! ;) cand se umple de noroi cu fata-n jos in apa si se curate instantaneu dupa care se usuca la soare !!!! ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

radu_t

Am comandat tot necesaru...acum caut o firma care sa imi aduca placaju...Curierii cica nu mai fac transport de agabaritice...nui rentabil...cica..

radu_t

Pana la urma am gasit o masina sa imi aduca placajul...curierul imi cerea 200 ron...au cantarit la metru liniar...iesea la 120kg.dupa ei...saptamana asta o "dezbrac"...am gasit la un magazin local ..vopsea anti alunecare la 100 ron 2L...buna pentru beton..terenuri de fotbal si fibra...o fi buna?...oricum presar si nisip ...nisip cuartos care il folosesc la sablari...

cristiantutuianu

Citat din: radu_t din Octombrie 25, 2016, 03:15:24 PM
...am gasit la un magazin local ..vopsea anti alunecare la 100 ron 2L...buna pentru beton..terenuri de fotbal si fibra...o fi buna?...oricum presar si nisip ...nisip cuartos care il folosesc la sablari...

Respecta modul de aplicare pentru vopsea  ! Incearca sa faci un test pe o bucatica de ....."podina" abia dupa incearca si varianta cu nisip ,in cazul in care nu esti multumit .

Vali

Nu am mai continuat cu raspunsul despre suprafata anti-alunecare cu nisip deoarece nu am aplicat personal aceasta metoda pana acum. Prefer deci sa povestesc direct din experienta si nu din auzite.

Au fost discutii detaliate pe forum despre aceasta metoda, trebuia data o cautare. Eu sunt insa de acord cu colegul teo pes, o mocheta usor de spalat este mult mai buna pentru pastrarea unei curatenii exemplare in barca, mai ales ca stim ce noroaie intalnim de obicei la malurile Dunarii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_t

O sa ma decid ce voi face...pana acolo este drum lung...am scos aproapte tot din ea si am gasit in 3 locuri niste gauri cam de 2-3 cm ...in fibra...pe unde a intrat apa in traverse...cat de departe a ajuns nu stiu...cat am ajuns eu cu surubelnita...lemnul era praf spre inexistent...a ramas doar fibra...care este groasa de 0.5-0.4 cm...nasol este ca este umezeala...daca kituiesc\fibrez nu stiu daca rezolv ceva..

Vali

Daca grosimea fibrei varangelor (traverselor) e de 4 - 5 mm, inseamna ca lemnul din interior a fost pus doar ca sa dea forma pentru laminarea varangelor in zona santinei. Daca lemnul e praf, inseamna ca a fost folosit lemn inferior (rasinos sau altceva care nu rezista la apa), al carui rol a fost dupa cum spuneam de matrita pentru varange. Aceste varange din fibra dau de fapt rezistenta zonei de fund.

Prin urmare, nu are rost sa-ti faci probleme vizavi de lemnul din varange, atat doar ca greutatea lui (fiind si imbibat cu apa) iti ingreuneaza inutil barca. Ce trebuie sa urmaresti e sa ai destula "carne" a fibrei varangelor, ca sa te poti prinde cu holzsuruburile care iti vor tine podeaua.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

  Am testat eu varianta cu nisip si pe gelcoat, unde iese super numai sa fie nisipul marunt, al meu a fost cam mare dar dupa inca o mana de gelcoat iasa bine si trebuie gasita o metoda de imprastiere a nisipului mai uniforma, eu am aruncat cu mana si in unele locuri a ajuns cam mult :D, am incercat si pe vopsea si culmea dupa ce am intins vopseaua cu trafaletul, am aruncat nisip, iarasi mai neuniform imprastiat :-\, unde e mai mult nisip, absoarbe vopseaua pana se vede suprafata de jos, m-am speriat ca o sa arate urat dat dupa ce s-a uscat vopseaua am mai dat o mana de vopsea se acopera si iasa bine dar mai trebuie sa dau inca o tura de vopsea, deci parerea mea ca treaba cu nisipul e buna de pus in aplicare numai sa fie nisip marunt

NessyRO

Mă bag și eu, un pic, în discuție:
Oare varianta cu nisip înglobat în rășină/vopsea/gelcoat nu reține un pic cam tare murdăria?
La modul pur teoretic, cred că varianta cu mocheta detașabilă (nu am aplicat-o încă) este cel mai ușor de curățat/întreținut.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein