Croaziere grecesti : EGEEA DE MAI

Creat de Florio, Noiembrie 06, 2016, 09:35:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

Ce imi place cum se oftica Dan de barca mea! ;D Ii multumesc pentru hartile puse si chiar daca nu raspuns provocarilor celor cu barci mai mici de 20 ft, pentru el imi voi incalca principiile! Si il intreb inca o data acum aici: CINE MI-A ZIS SA IES PE,,PRIMA IESIRE  LA STANGA''???? Acum am inteles tarziu ca m-ai trimis la pieire ;)
Sper sa inteleaga toti prezenti aici ca cele spuse mai sus sunt o gluma si ca noi fiind prieteni nu putem sa depanam amintirile decat razand  :D.Dar dupa cum stiti exista un Dumnezeu al betzivilor si am iesit cu bine din situatia creeata. Motorul meu Volvo Penta a supraveituit ca un adevarat ,,saildrive'' chiar daca la intoarcerea acasa am constatat pagube care m-au costat in final 1350 euro. Dar vorba aia,, multumesc pentru ca mi-ai luat prin bani". La lansarea la apa am costatat blocarea in revers, inexplicabila la prima vedere dar in atelier am vazut ca un,,meserias'' olandez cu atestat umblase la reglajul comenzilor la distanta si ca aia fusese cauza ruperii piesei din cizma. O piesa mica , mai mica decat,,aia'' de furnica, care a trebuit sa o cumpar in final noua de la Volvo cu doar 333 euro >:( pe langa axul central care s-a torsionat la lovirea cu elicea in stancile din apa + elice + garnituri, etc etc.
In prima zi de Raid am dat inboardul jos si pe plaja l-am fixat in forward. La lansarea initiala la apa Razvan Capitanul era in apa pana la gat langa barca mea zicand,,Baga inainte'' Eu bag inainte si barca merge inapoi cat pe ce sa il lovesc pe Capitanu si sa il bag cu capu' sub apa. ,,Baga mah inainte!!" Ma uit la mansa si stupefiat constat ca si daca bagam inainte sau inapoi barca mergea tot inapoi si nici in neutru nu isi oprea mersul inapoi :o
Dar orice problema tehnica are o rezolvare. Si acum am motor beton! In foto piesa buclucasa. Care piesa am incercat repararea ei in Grecia local dar dupa ce un grec, mare meserias in motoare, m-a tinut 3 zile ca grecii tot amanand lucrarea , a venit cu ea alamita si sudata aiurea, mi-a mai luat si 50 euro >:(
Intr-adevar, ca sa fiu in asentimentul lui Bluewave, dupa ce a venit,,omu'' au inceput belele, dar fara belele ce aveam noi acum sa povestim :)? Adrenalina si peripetiile, astea leaga prieteniile. Si ma bucur ca acolo am fost toti pentru unul si unul pentru toti, astfel incat sa putem face fata tuturor situatiilor, fie ca ne-au chinuit gratarul subsemnatului si berea lui Evergreen, crevetii preparati de Dan impreuna cu Metaxa lui, tzatzichiul reteta Pelicanul si palinca lui Vlad, pestele preparat in colaborare si alte specialitati culinare, impreuna cu reparatiile de motoare, plutirea in deriva a Foxului si cate si mai cate.
Mai pot aminti aici si prima,,belea'' a subsemnatului din prima seara unde ne-am intrunit toti la taverna si la plecare, bucatarul si bucatareasa mi-au lovit masina! Ce naiba au avut tocmai cu a mea ca era aproape singura acolo! Mi-a placut si spiritul de echipa din acel moment, noi fiind bineinteles ultimii 20 clienti ai tavernei in miez de noapte, cand toti au sarit pe bietul grec sa le iau banii pe reparatie. Bucatarul avand ochii cam bulbucati, cred ca de la fumul de gratar de la souflaki si nu de la aburii de tzipouri! 8)
Idee este ca abia astept sa revin anul urmator la Raid :)
Imi pare bine ca Evergreen s-a starnit cu pozele, dar stiu sigur ca are muuuult mai multe. El era ca un paparazzi acolo. Cum nu erai atent,, tzac'' in spate declansa aparatul! Avea in portbagajul de la buburuza lui de masinuta o mega trusa full cu tot felul de nazbatii foto 8) Ca doar suntem profesionisti ce mama dr.ku!
Revin...

Florio

Citat din: Dbr din Noiembrie 30, 2016, 08:40:50 AM
Intr-adevar, ca sa fiu in asentimentul lui Bluewave, dupa ce a venit,,omu'' au inceput belele, dar fara belele ce aveam noi acum sa povestim :)? Adrenalina si peripetiile, astea leaga prieteniile. Si ma bucur ca acolo am fost toti pentru unul si unul pentru toti, astfel incat sa putem face fata tuturor situatiilor, fie ca ne-au chinuit gratarul subsemnatului si berea lui Evergreen, crevetii preparati de Dan impreuna cu Metaxa lui, tzatzichiul reteta Pelicanul si palinca lui Vlad, pestele preparat in colaborare si alte specialitati culinare, impreuna cu reparatiile de motoare, plutirea in deriva a Foxului si cate si mai cate.

Ăsta e spiritul! Îmi amintește de primele TID-uri, de RAID în întregime, de ACÂRTAR :) .



Citat din: Dbr din Noiembrie 30, 2016, 08:40:50 AMCare piesa am incercat repararea ei in Grecia local dar dupa ce un grec, mare meserias in motoare, m-a tinut 3 zile ca grecii tot amanand lucrarea , a venit cu ea alamita si sudata aiurea, mi-a mai luat si 50 euro >:(
Asadar noteaza tot ce povestesc si bifeaza ca experientă îndelungată :) . Când am zis că nu mă bazez pe mecanicul grec ci îmi desfac singur motorul, știam ce zic :)
Mai urmeaza un episod, după o vreme dura cu vînt nemilos.

byteworks

Citat din: bluewave din Noiembrie 29, 2016, 01:37:32 PM
cam asa arata zona ... din spusele lui "navionics" ...
bine ca la intrare in golf nu te-ai infipt in acele puncte "rosii" .

Iata-le:




pelicanul

Citat din: byteworks din Noiembrie 30, 2016, 09:08:27 AM
Iata-le:




Poti sa le "pui" si pe o harta? Care e golful? Pe unde se intra? Ce adincime e in zona? Multumesc.

Dbr

#79
Asadar noteaza tot ce povestesc si bifeaza ca experientă îndelungată :) . Când am zis că nu mă bazez pe mecanicul grec ci îmi desfac singur motorul, știam ce zic :)
Mai urmeaza un episod, după o vreme dura cu vînt nemilos.

Nu m-am bazat pe mecanic. In prima zi am pus motorul pe direct. Am incercat initial cu grecii sa procur piesa repede dar ei au dat un termen de 10 zile care la greci in realitate inseamna 30 ;). In consecinta l-am contactat pe mecanicul care il ajutase pe Constantin cu motorul si acesta imi spusese initial ca imi va procura o piesa sh la fel. Dar bineinteles ca nu a gasit si a considerat ca daca o sudeaza cu alama e ok. Lucru complet neadevarat, ca daca piesa era fabricata dintr-un otel pe  care nici  o pila diamantata nu  il zgaraia cum naiba sa reziste alamita in cizma la fortele de acolo. Ma rog, i-am platit omului deranjul,si pastrez piesa in atelier ca un exemplu de ,,polutie tehnica"

byteworks

Citat din: pelicanul din Noiembrie 30, 2016, 09:29:29 AM
Poti sa le "pui" si pe o harta? Care e golful? Pe unde se intra? Ce adincime e in zona? Multumesc.

Locatia este exact cea aratata de bluewave in mesajele 56 si 58 din pagina 4, dealtfel se vede bine pasajul si pe GE.
Nu este apa mai mult de 50 cm, am trecut cu Bouboulaki fara probleme dar n-as face-o in conditii de valuri.


pelicanul


bluewave

"
Ce imi place cum se oftica Dan de barca mea! ;D Ii multumesc pentru hartile puse si chiar daca nu raspuns provocarilor celor cu barci mai mici de 20 ft, pentru el imi voi incalca principiile! Si il intreb inca o data acum aici: CINE MI-A ZIS SA IES PE,,PRIMA IESIRE  LA STANGA''???? Acum am inteles tarziu ca m-ai trimis la pieire ;)
"

Din ciclul ... daca vreti "adrenalina" si vedeti balize care semnaleaza "pietris" nu va incapatanati sa treceti peste ele ... ca va baga la "cheltuieli".

Si ca sa lamurim "publicul", care nu ne cunoste , nu ne certam.

Da este adevarat ... eu ti-am spus sa o ies prima la stanga, avand in minte imaginea cu un an in urma, dar avand la intrare un far ...  se dovedea ca acea intrare era a doua, dar nu intrarea in golf era problema cea mare ci iesirea din el ( prima la dreapta ) care era semnalizata cu balize  ca avem "pietricele " ( si nu din alea la "rinichi"). Exact cum povesteam si amicilor , in acea zona cu un an in urma am vasut oameni cu caiacul care stateau in picioare,

Cum spune si  "byteworks", zona se poate traversa , cu un om pe prova si cu mare atentie ( mai ales cu un outboard neblocat pe oglinda ). La tine unde sa sara motorul ala la prima atingere ?

Promit ca in 2017 , cand vom fi locatari la binecunoscutul REA, iti organizez o plimbare "pe jos" in zona respectiva, iar cine stie poate "fixam pietrisul" pe o harta, sa ramana pentru posteritate !

"No Whistling on Board"

Florio

Stie toata lumea ca nu va ciondaniti, fiindca suntem numai intre cunoscuti si prieteni :) .
Acum na, experientele duc spre ceea ce inseamna navigatie si navigator.
De exemplu e o regula de la care eu nu ma abat: indiferent ce spune cel de pe mal, eu imi cunosc barca, eu decid.
Exemple sunt nenumarate, mai ales prin marine sau prin intrari diverse.
Anul trecut la Kamariotissa by the way, erau trei sailori experimentati care imi strigau de pe cheu sa fac, sa dreg , sa le arunc parame. Am dat din cap a multumire si pe vantul ala turbat care-mi intorcea barca, am mers pe varianta pe care am decis singur. Rezultatul a fost ca am reusit sa pun barca lateral intre doua nave, unde era un mic locusor cat sa intru la centima, si am reusit-o fara sa zgarii sau sa lovesc. Daca ma bazez pe altcineva nu stiu niciodata ce se va intampla.
Sigur ca da, ascult si procesez informatia. Dar restul deciziilor sunt in functie de ce stiu si cum stiu.
Aceeasi chestie s-a intamplat in Alimos, pe o barca de 51 de picioare, unde chiar doi oameni ai marinei strigau ce si cum. Daca ne luam dupa ei, incurcam un mooring dupa elice si loveam inca doua barci. 
Concluzia mea: eu sunt skipper, eu decid fiindca eu singur sunt responsabil. La asta ma ajut de cunostintele acumulate.

Frate Dunavăț, te iubesc si-mi pare rau de necazurile tale ca de ale mele. Dar tu esti skipper si nu trebuie sa uiti asta.
In ape mici esti atent la culoarea lor, avansezi incet, pui om in prova si toate etc-urile necesare situatiei asteia. La atingerea fundului apei deduci daca esti pe calea cea buna sau nu. Ambitionarea impotriva fundului marii are un singur castigator. Acela nu esti tu :) .

Alt exemplu: Grecia, barca 50 picioare, traseu pe harta facut cat mai complicat ca sa castig experienta, nu ? La un moment dat de la 180m apele scad la 10m si 7m. Ok, asa arata si harta.
Apoi 6m. Apoi 5m. Suntem in afara informatiilor de pe harta, clar harta e gresita. Dar prin fata undeva trece un feribot.
Procedezi la cautarea senalului. In babord, se micsoreaza apa. In tribord se micsoreaza apa. Ce fac? Ajunge la 4m cand barca are pescaj de 2,5.
Pai opresc motorul, barca abia miscandu-se. In prova arata din ce in ce mai clara, deci mai mica. Miscarea aceea abia definita face un stop. Suntem pe uscat! Cu barca de 24 tone.
Ok, atunci putin inapoi, intoarcere 180 grade, iesire din capcana exact pe unde am intrat.

Dbr

Dan vad ca nu scrie despre aventurile lui, asa ca voi incepe eu, poate il starnesc.
In ziua aceea buclucasa, plecasem impreuna cu Dan si echipajul sau ( Costica + Vali), fiecare cu barca lui. Unde mergem? Am intrebat eu cand am plecat...Dan raspunde: Unde vedem cu ochii! Misto zic...
Abia iesisem din mica marina a campingului Rea cand observ ca motorul parca nu era in apele lui, scazand turatia fara sa il ating, eu mai dadeam mansa in fata, el incet incet isi scadea turatia, si parca mergea asa infundat si gatuit de parca trageam un barcaz de 10 tone dupa mine. Predau echea nevestei, si ma uit sa nu fi uitat aerisitorul de la busonul rezervorului de benzina inchis( am mai patit-o) dar totul era ok. Incet incet motorul si-a redus turatia pana a tacut complet. Eram in deriva! Dau sa il pornesc,motorul changi. Dar parca trageam cam greu de sfoara....Mai sa fie! Pana una alta strig la Dan care deja intinsese velele si era fericit. Ma aude si imi face semn ca vine. Strange velele si ajunge la mine. Ma ia ,,la ureche'' si incercam sa mergem inapoi spre camping sa vedem ce naiba se intamplase. Ajunsesem deja prin dreptul cherhanalei. De aici a inceput prima distractie pe ziua aceea. Motorasul lui Dan, un samurai de Yamaha de doar 4 cai 4 timpi urla din toate incheieturile ca un adevarat japonez cu sabia scoasa in lupta, bolborosind ca masina de spalat in pupa lui Trixi dar barcile noastre erau duse tot inspre stangi in bataia vantului. Ziceai ca nu avem motor! Echipajul lui Dan scosese si vaslele, dar degeaba, ca noi deja vedeam din ce in ce mai clar flora si fauna de pe stancile de la mal :o. Disperat, imi vine ideea sa mai trag inca o data sa imi pornesc motorul . Motorul poneste la sfert de zici ca nimic nu se intamplase :o, moment in care o iau pe Trixi dupa mine ca pe dinghi. Fuga in larg, sa ne dezlegam...Dan imi zice: Ce facem? Ne intoarcem sau mergem in continuare? Eu raspund ferm: Mergem in continuare! Abia la plecare am elucidat misterul care imi oprise motorul. Cand am scos barca din apa, aveam o mare peruca de monofilament care se facuse in forma de saiba de plastic in spatele elicei. Probabil ca in turatie s-a incalzit iar apoi dupa ce s-a oprit motorul si s-a contractat nylonul ala cocolosit care practic bloca elicea racindu-se, a dat drumul motorului sa mearga ok. Ca alta explicatie nu a avut sa se opreasca asa ca si cum cineva il tinea pe loc. De calare nici nu putea fi vorba pentru ca martorul de racire arunca apa calaie cu presiune, plus ca senzorul de temperatura al motorului inainte sa taie aprinderea anunta sonor cu un tziuit de iti rupe urechile si vizual cu un bec montate in panoul de comanda al motorului.
Voi continua dar sa ne povesteasca si Dan cu tija lui de culbutori indoita la motor nou noutz Yamaha... Iar o chestiune inexplicabila, de care ne-am mirat toti :o

Florio

Asa draga, ca am amanat continuarea povestirii mele, sa completati si voi peisajul din Diaporos :)

Dbr

Postasem deja raspunsul cand am vazut ca scrisese Florio mai sus.
Asa este, pe barca eu iau deciziile. Si ma felicit ca fara nici un om la bord( pe care sa il trimit la prova, fara elice plianta la motor, fara revers, s.a.m.d am luat deciziile corecte care se impuneau la acel moment. Daca motorul ar fi avut elicea plianta ( care mi-am stabilit-o ca ,,must have'' pana in sezonul viitor) l-as fi oprit si treceam fara sa se fi intamplat nimic. Barca nu a atins deloc, ca doar am pescajul de doar 40 cm 8). Stiind deasemena ca elicea mea in doua pale, se opreste intodeauna pe verticala( pentru a fi cat mai mult in ,,umbra '' chilei din care imi iese derivorul mobil). Elicea iese doar cu 1-2 cm cu una din pale de limita chilei in jos. Daca opream motorul era mai rau, ca o indoiam si era mai grav. Asa am scapat doar cu o stirbire de 1-1,5 cm din varful palelor, si acum elicea , dupa rectificare si echilibrare o tin de rezerva alaturi de inca una cu 3 pale care nu iese deloc din cota chilei ;). Ca doar tot patitul e priceput nu?
Si nu ma mai certa atat, ca atunci crede-ma ca nu stiam ce sa fac mai repede si cu consoarta guraliva langa mine, ea tipand intr-una:
- Bogdaaannnn!!! E micaaaaa!!!
- Pai acum imi spui ca e mica !!Dupa 20 de ani?
- Iti mai arde si de glume???
- Aaaa...tu de apa vorbeai? De cand visam sa fiu singur cu tine naufragiat pe o insula ... ;)
- ..... :)
M-am bucurat ca am scos-o din starea aia de agitatie. Ca doar un skipper adevarat trebuie sa cunoasca bine si psiholgia echipajului ;)

pelicanul

Citat din: Florio din Decembrie 03, 2016, 09:02:10 AM
Asa draga, ca am amanat continuarea povestirii mele, sa completati si voi peisajul din Diaporos :)
Bine draga, atunci sa completam!  ;)

Eu am ajuns pe plaja la Vourvourou cind toata trupa Raid-ului lansa barcile la apa. Printesa, Alexandra si Trixie erau deja la apa si a urmat rapid Foxy, cu cavaletul cel ciudat si Dehlia a lui Bogdan.
Cavaletul ala pe roti, ca peridoc nu-i pot spune :) , nu avea protap, avea o bara ciudata cu care Capitanul ar fi trebuit sa incerce sa il impinga in apa. S-a tot straduit el, la volanul marelui Mitsubishi, dar treaba nu prea mergea, ca bara se tot indoia, nu era fixata ca lumea sau naiba stie ce mai avea. Pina la urma, mai pe sus, mai impinsa, Foxy a ajuns in apa.
Cind colo, cavaletul parea lipit de barca cu super glue. "Ce are bai frate de nu se desprinde? Da-o mai la adinc, sa pluteasca barca si sa cada cavaletul la fund!" Ajunsesem deja cu apa pina la git si cavaletul nu se dadea dus. In sfirsit, cineva, nu mai stiu cine, a observat ca barca pluteste cu tot cu cavalet! "Ce are, ce are?"
Ce sa aiba? Mai avea o chinga legata peste cockpit! Asta se facuse tambal ca acuma tragea de ea cam toata greutatea fierataniei care atirna sub apa. In sfirsit, Vlad din cockpit, noi de pe margine, pina la urma am dezlegat-o. Ancoram barca la citiva metri de mal, ca n-o puteam pune pe plaja din cauza derivorului fix, Capitanu' trage fieratania inapoi pe mal si il auzim pe Bogdan "Bai nebunilor, da' chinga unde e?" Unde sa fie, uite-o acolo in apa, a cazut cind ne chinuiam sa o dezlegam.
Apa extrem de limpede, cele doua bucati de chinga se vedeau clar, parea ca poti sa bagi mina pina la cot si sa le iei. Cirligele metalice si minerul cremalierei de intindere straluceau frumos in soare. Baga mina si ia-le! Ce sa iei, ca erau la vreo cinci sau sase metri adincime, au incercat cam toti sa se scufunde pina acolo si n-au reusit.
Hai si cu Delia la apa sa terminam treaba, zice Capitanu'. Asta a mers usor, chiar prea usor! :) Nu stiu cine i-a dezlegat prea repede barbeta care o tinea de prova si in momentul in care peridocul s-a lasat in jos in apa, barca s-a cabrat nervoasa, a ridicat nasul si pleosc cu fundul in apa, sprijinita cu cirma in nisipul de pe fund. S-a indoit putin, dar nu asta era problema cea mai mare. Cind sa bage motorul "inainte" ca sa o puna cu botul pe nisip, barca mergea numai inapoi. Restul zilei Bogdan i-a demontat cizma si a fixat pinioanele "permanent inainte", nu mai avea nici macar punctul mort. A povestit el mai sus ce si cum...  :)
Restul trupei facea scufundari dupa chingile lui Bogdan, ca ale lui erau... Asta, cu miinile negre de uleiul din cizma, bombanea de pe mal "Bai, va phoot daca nu le scoateti, alea sint chingi de 100 de euro, din Germania, nu cacaturi chinezesti de la Dedeman!" N-a reusit nimeni sa se scufunde pina la ele, dar dupa mai multe incercari am reusit sa agatam una din ele cu un cirlig din ala mare tip ancora cu trei brate. Cealalta a ramas acolo pina in vara, cind Dan, Vlad si Varu' Razvan au mai facut o tura in Grecia si, nu stiu cum, au reusit sa o scoata la suprafata. A fost misto intrebarea lui Florio cind a auzit de poveste "Pai si nu era ruginita cremaliera aia dupa doua luni de stat in apa sarata?" dar si mai misto a fost raspunsul: "Ba da!" :)
Ziua s-a incheiat apoteotic cu o masa imensa, plina cu bunatatile Greciei. Eu am mincat cotlete de ied la gratar, o minunatie. Insa adevaratul punct final a fost la plecarea de la restaurant, pe la 11:00 noaptea, cind Bogdan s-a trezit cu masina lovita in parcare. De data asta chiar ca nu avea nici o vina si bine ca i-a vazut pe aia si a reusit sa smulga vreo cincizeci de euro de la ei, ca altfel raminea cu paguba... :)

bluewave

Pai hai sa va spun cu extragerea chingii la a doua tura ...

Imi lansez la apa barca ( deh , a stationat in soarele grecesc o luna , intre "vacante" ) si de unde mi-a aruncat-o in apa omul "grec" am dus-o in dreptul locului stiut "cu verdeata", ca auto era sub pin ca la soare te uitai dar nu prea stateai sa te bata.
Stiind ca in zona este un "mort" cu o scota agatata de el care pluteste intre apa, incep sa o caut , sa-mi devin si eu un proprietar de mooring in grecia "free".
Cand colo la doar cativa metrii unde am dat de acea scota , straluceste ceva sub apa ( brusc imi aduc aminte de incercarile nenumarate de a recupera acel obiect din mai).
Mandria de "scufundrac" ma racaie si dupa ce pun barca la mooring  incep ma echipez pentru a recupera "piesa".
In cele din urma si cu ceva pocnituri in urechi reusesc sa o fac sa vada iar direct razele soarelui ( nu ca nu le vedea direct prin apa aia "cristalina").

Iata si vorbele savante trimise catre Bogdan, in acel moment de pe whatsapp:

"
Dupa o luna in grecia...daca era in vaslui crezi ca o mai gaseai ?

si

Pe tema asta beau o sticla de Metaxa ...sa fie udata piesa si sa nu mai evadeze de la tine.

"

si o poza cu "obiectul salvat" si locatia cu apa "cristalina".


p.s.
Florin, sper ca nu te superi ca am poluat acest topic foarte frumos,organizat si cronologic asezat, cu tot felul de chestii ...
Ma gandesc ca daca ii ametim putin pe cititori, ca sa simta atmosfera de acolo, trebuie sa participe, ca daca doar citesc ii apuca durerea de cap.
"No Whistling on Board"

Florio

Citat din: bluewave din Decembrie 03, 2016, 12:03:20 PM
..........................
Florin, sper ca nu te superi ca am poluat acest topic foarte frumos,organizat si cronologic asezat, cu tot felul de chestii ...
Ma gandesc ca daca ii ametim putin pe cititori, ca sa simta atmosfera de acolo, trebuie sa participe, ca daca doar citesc ii apuca durerea de cap.
Deloc, tocmai spuneam mai sus ca am oprit firul povestirii in acest moment unde se impuneau ceva relatari de la restul RAID-ului  :) .
Si ar mai fi destule puncte de vedere ca au fost multi participanti. Doar ca unii sunt plecati acum prin ninsoare pe la munte, ca am vazut ceva poze de la Capitanu' , de la Nicu 7m ....  :)
Las' ca ne mai spun ei cand s-or intoarce . Iar ceilalti cand or gasi timpul. Loc pe formul e cat cuprinde  :)