sfat alimentare motor electric

Creat de dany, Noiembrie 11, 2016, 06:25:54 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

Salutari.Doresc sa-mi iau o baterie de alimentare a unui mot. electric de 40 lbs ce v-a fi legata pt.incarcare la un motor termic yamaha 20.Motorul nu are pornire electrica,dar cu posibilitate de incarcare baterie.Am niste fire scoase de sub platou,urmeaza sa rezolv si problema asta.Ce baterie ma sfatuiti sa iau pt. mot. electric sa pot iesi pe apa fie numai cu electricul+baterie si cand este necesar pt. dist. mai lungi sau iesiri de 2-3 zile sa merg cu mot.termic-incarcare baterie+baterie+mot. electric?
Multumesc.

ziuamarinei

Nu cred ca ai sa reusesti.
Am studiat pb in vara.
Cazul in studiu. Minn kota 40lbs consuma max 42amp.
Teoretic cu o baterie de 110amp buna ai cel putin doua ore autonomie. Termicul meu incarca 18amp deci ar trebui sa incarce bateria de mai sus dupa sase ore de functionare.
Nu cred ca merita efortul. In patru ore ajung de la Galati la Chilia cu mai putina benzina decat as incarca bateria pt electric.
Am observat ca barcile mai serioase si dedicate pt electric si termic au circuitele separate si bateriile pt electric se incarca separat acasa sau la marina cu redresorul din dotarea barcii.
Eu personal am observat ca termicul meu nu incarca total bateria de 60amp de pe barca decat la drumuri lungi cu destinatia Delta, in rest fa tu socotelile. De aceea e bine ca macar o data pe an bateria termicului sa fie supusa unui ciclu de intretinere.

iulian_cioclin

Dany, iti treb o baterie deep cycle. Se spune ca acest tip de baterie poate fi descarcata pana la 20% din capacitatea ei, pe cand cea auto poate fi descarcata pana undeva la 80%. In concluzie cea deep cycle tine mai mult. Problema e la costul de achizitie.
Ele pot fi de doua feluri: cu acid AGM si cele cu gel. Cele cu acid sunt undeva pe la 600-800 ron iar cele cu gel sar de 1000 ron. Avantajul celor cu gel este faptul ca suporta mai multe cicluri de incarcare/descarcare
Iti treb o baterie, preferabil una de 100 A. Oricum, mai jos de 80 A nu ai ce face cu ea.
Ps. Varinta de second hand la o baterie, este foarte riscanta

renata

Salutari. Va recomand achizitionarea unui mic generator  de 220 V si a unui redresor de incarcare, orice alta improvizatie nereusita si repetata cu o altfel de improvizatie poate depasi pretul acestor doua scule de mare importanta care pot fi folosite pe orice barca si in orice  loc de campat.

teo pes

Eu am minn kota endura 40 c2, acumulator minn kota 110DL, Redresor  TELWIN T-Charge 12 ,folosesc motorul pt manevra cand dau la clonc si uneori pt deplasare spre mal , barca este un hellwig triton junior si am un depl de cel putin 600kg, dupa 4 zile de pescuit nu am reusit sa o descarc,am 2 ani ,achizitionate de noi la oferta la declaton,am folosit si pe o baterie mai veche de 40 si a mers destul de bine .
Firele ce ti ies din motor scot ceva in current continu ! dar fara regulator ...ai o variatie foarte mare de tensiune !asa ca mai trebuie si un regulator de tensiune .
Viata i grea !!  Dar trece !!

ionitzady

Danyyyyyy , ia-ti baterie de 100 A si un redresor , a nu uita si generatorul de curent  , vine iarna si i-ti poti construi o remorca la barca  si gata , ai rezolvat problema

;D ;D ;D

nu am putut sa ma abtin

dany

Salut baieti.Eu nu vreau autonomie pe barca cu ansamblul asta pe termen lung.Teo a fost pe aceiasi lungime de unda cu mine,adica asa as dori sa pot folosi si eu ansamblul si eventual cu incarcarea sa mai pot''invia bateria ''putin.Cam asta ar fi solutia deci:o baterie buna de peste 100 amperi legata la mot. electric si eventual sa-i mai dea un ajutor termicul cu incarcarea ,cand e cazul in deplasari mai lungi[stiam ca motorul nu poate substitui pe deplin un redresor]
La stiucareala e grozav un electric cand trebuie s-o cauti fara prea mult zgomot,la fel si la clonc este util,parerea mea.Plus ca mai nou sunt lacuri cu administratori sau custozi care nu-ti accepta sa intri cu barca decat cu electricul pe motiv de poluare sau ca se deranjeaza pasarile....am un exemplu aici la mine.Multumesc de raspunsuri.

costinium6

Va salut, lucrez cu niste regulatoare de incarcare integrate de 36A, daca alternatorul motorului este trifazat necesita o punte, daca e monofazat atunci se conecteaza direct pe alternativ. Are cam 70x70x25 mm si se poate prinde pe undeva pe motor, detectati prin ce fire genereaza alternatorul si va ajut cu o jucarie.

dany

Multumesc de oferta.Am sa verific si ramane sa te contactez  ;)

dany

Daca ionitzadi inceteaza sa mai bata''cuiul'' de mine pot sa-l rog sa-si dea cu parerea la ce fel de regulator ar trebui sa ma orientez?El le stie cu yamaha.... ;)Eu sunt paralel cu astea.Costinium ,stii ca ar merge la mine ce ai tu?sau ma rog le faci?
Nea ACIG!!!!!Am vazut ca esti pregatit.Ce baterie ma sfatuiesti sa cumpar?Motorul este baracuda 40lbs cu 5 viteze inainte si 3 inapoi.Multumesc!

mariusbig

Dany , nu te mai supara cu Ionitzady .  Asa e el.
Si sa nu-l asculti , nu-ti cumpara generator .
Iti dau eu  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

costinium6

Seamana cu cel din imagine doar ca are trei fire, doua intrare alternativ din alternatorul de sub volant si un fir +la baterie, minusul este pe corpul lui.
E simplu, indiferent de turatia motorului el asigura bateriei 14vcc.
Daca ies prea multe fire trebuie dat jos volantul si identificate, sunt unele trifazate, exista si regulatoare trifazate.
Nea Gica a facut instalatia electrica la un pescador pe care era montat un kde12 si care isi incarca bateria cu un astfel de regulator.