Canoe solara

Creat de bogdanminitehnicus, Noiembrie 14, 2016, 04:26:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

acig

@bogdanminitehnicus
Am primit un raspuns partial : bateriile CB nu se mai comercializeaza pentru ca in timp se dezechilibreaza;
Ale tale sunt CB ?
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten


ghrt

@acig, un frigider pe gaz este altceva decât unul electric cu compresor. Acest subiect s-a discutat şi răsdiscutat. În primul rând unul pe gaz nu funcţionează pe gaz pe valuri, doar când barca stă relativ nemişcată, şi în al doilea rând nu ţine vara suficient de rece.
La mine nu am cum, deoarece lada frigorifică este într-un locker din salon (şi are 125 litri) iar compresorul este montat în lockerul pupa, la circa 3 metri distanţă.

La baterii sunt foarte circumspect ce marcă să îmi cumpăr, deoarece, dintre cele cu renume ok, majoritatea sunt făcute pentru auto, unde nu apar mişcări de amplitudinea celor de pe barcă. Vreau să fac în prealabil o rearanjare şi măsurători ale spaţiului disponibil şi câteva ieşiri cu 50 de kg puse suplimentar la pupa, să văd cum se mişcă barca. Plus că vreau să mai iau nişte panouri solare şi să le pun pe bimini; e important cât vor produce, deoarece s-ar putea să dea curent mai de devreme şi până mai târziu şi astfel să am nevoie de un consum mai mic de 70Ah (70Ah e calculat pentru 16-17 ore). Oricum eu aş maximiza bateria pe principiul că e bine să fie.

Bateriile lui Bogdan sunt cu port BTV (au firele acelea în lateral).

@bogdan, da, Cyrix-ul ar fi o soluţie şi cred că ar merge şi cel mai mic (demarorul are 1100W). Însă trebuie neapărat să asigur o temperatură sub 50*C (acum vara sunt spre 60*C când merge motorul cu orele).
Dar din răspunsul primit de nea Gică lucrurile devin clare în sensul că sistemul are nevoie de BMS ca să funcţioneze, adică are nevoie să încarce preferenţial anumite celule, ceea ce CB-ul aparent nu face.

bogdanminitehnicus

Citat din: ghrt din Decembrie 29, 2016, 11:09:07 AM
@acig, un frigider pe gaz este altceva decât unul electric cu compresor. Acest subiect s-a discutat şi răsdiscutat. În primul rând unul pe gaz nu funcţionează pe gaz pe valuri, doar când barca stă relativ nemişcată, şi în al doilea rând nu ţine vara suficient de rece.
La mine nu am cum, deoarece lada frigorifică este într-un locker din salon (şi are 125 litri) iar compresorul este montat în lockerul pupa, la circa 3 metri distanţă.

La baterii sunt foarte circumspect ce marcă să îmi cumpăr, deoarece, dintre cele cu renume ok, majoritatea sunt făcute pentru auto, unde nu apar mişcări de amplitudinea celor de pe barcă. Vreau să fac în prealabil o rearanjare şi măsurători ale spaţiului disponibil şi câteva ieşiri cu 50 de kg puse suplimentar la pupa, să văd cum se mişcă barca. Plus că vreau să mai iau nişte panouri solare şi să le pun pe bimini; e important cât vor produce, deoarece s-ar putea să dea curent mai de devreme şi până mai târziu şi astfel să am nevoie de un consum mai mic de 70Ah (70Ah e calculat pentru 16-17 ore). Oricum eu aş maximiza bateria pe principiul că e bine să fie.

Bateriile lui Bogdan sunt cu port BTV (au firele acelea în lateral).

Din ce spui tu iti recomand pb-gel, victron nu o sa te dezamageasca, iar pentru temperatura mare din interiorul barcii iti recomand sa faci o cutie de lemn si acoperita cu lac/rasina/fibra, va reduce muult din temperatura interioara

@bogdan, da, Cyrix-ul ar fi o soluţie şi cred că ar merge şi cel mai mic (demarorul are 1100W). Însă trebuie neapărat să asigur o temperatură sub 50*C (acum vara sunt spre 60*C când merge motorul cu orele).
Dar din răspunsul primit de nea Gică lucrurile devin clare în sensul că sistemul are nevoie de BMS ca să funcţioneze, adică are nevoie să încarce preferenţial anumite celule, ceea ce CB-ul aparent nu face.

radu_d

Salut, daca tot vorbim de frigider sa spun si eu ce solutie am ales pt barcuta mea: am cumparat un congelator care functioneaza la 220 v cu incarcare verticala, modelul cel mai mic de 105 l. Pretul congelatorului a fost de 700 lei de la EMag
Invertor pe baterie si a functionat congelatorul bine mersi 6 zile de voiaj Marea Neagra- Marea Egee si merge si acum la greci in port.
Avantajul de a cumpara ceva pt piata de 220v este pretul frigiderului (produsului) care este f mic comparativ cu "oferta speciala pt barci".
Am avut destule experiente negative si foarte costisitoare cu decesul bateriilor (noname) cumparate de pe piata noastra. Practic am schimbat 3 randuri de baterii(4 baterii pe set x 200 amperi) in 5 ani.
Prefer sa bag banii in invertor si in producerea energiei decat in stocare. Am 4 panouri pe barca + o eoliana de 300 de wati care asteapta montarea. Si fara eoliana sunt indepedent energetic in Grecia.
Vorba inginerilor: mai bine merg pe o carare batatorita decat sa aleg un drum care se poate infunda.
Despre stocare : la cati bani am cheltuit pe baterii (peste 200 mils) avantajos imi pare acum sistemul de baterii de la Tesla. cu 3000 de dolari iti livreaza un sistem litiu  de 7 kw.

https://www.tesla.com/powerwall?redirect=no

Pun si un film cu barca sa nu zica careva ca vb din carti

https://www.youtube.com/watch?v=TTYquMTpnDc&feature=youtu.be

Despre topic: felicitari pt curajul de a cumpara cele 2 baterii....esti deja echipat pt o transatlantica...mai atasezi inca o canoe, faci un acoperis si ne vedem la vara in Caraibe...:)

adica cam asa ceva     

https://www.youtube.com/watch?v=Ll8dF0GGCHU

Uite cu ce au traversat baietii astia  in mod organizat, adica la concurs

https://www.youtube.com/watch?v=WnvYDbxQbMg

acig

@ghrt
Nu e nevoie sa fi malitios;Nu am stiut ce tip de frigider ai si asta ca am luat-o din zbor;
Scuze de bruiaj;
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

bogdanminitehnicus



Pentru scaderea temperaturii acumulatorului ii poti face o cutie de lemn impregnata cu lac, rasina, etc si daca vrei sa fii si mai smecher o captusesti cu polistiren :)

bogdanminitehnicus

Citat din: radu_d din Decembrie 29, 2016, 01:15:27 PM
Salut, daca tot vorbim de frigider sa spun si eu ce solutie am ales pt barcuta mea: am cumparat un congelator care functioneaza la 220 v cu incarcare verticala, modelul cel mai mic de 105 l. Pretul congelatorului a fost de 700 lei de la EMag
Invertor pe baterie si a functionat congelatorul bine mersi 6 zile de voiaj Marea Neagra- Marea Egee si merge si acum la greci in port.
Avantajul de a cumpara ceva pt piata de 220v este pretul frigiderului (produsului) care este f mic comparativ cu "oferta speciala pt barci".
Am avut destule experiente negative si foarte costisitoare cu decesul bateriilor (noname) cumparate de pe piata noastra. Practic am schimbat 3 randuri de baterii(4 baterii pe set x 200 amperi) in 5 ani.
Prefer sa bag banii in invertor si in producerea energiei decat in stocare. Am 4 panouri pe barca + o eoliana de 300 de wati care asteapta montarea. Si fara eoliana sunt indepedent energetic in Grecia.
Vorba inginerilor: mai bine merg pe o carare batatorita decat sa aleg un drum care se poate infunda.
Despre stocare : la cati bani am cheltuit pe baterii (peste 200 mils) avantajos imi pare acum sistemul de baterii de la Tesla. cu 3000 de dolari iti livreaza un sistem litiu  de 7 kw.

https://www.tesla.com/powerwall?redirect=no

Pun si un film cu barca sa nu zica careva ca vb din carti

https://www.youtube.com/watch?v=TTYquMTpnDc&feature=youtu.be

Despre topic: felicitari pt curajul de a cumpara cele 2 baterii....esti deja echipat pt o transatlantica...mai atasezi inca o canoe, faci un acoperis si ne vedem la vara in Caraibe...:)

adica cam asa ceva     

https://www.youtube.com/watch?v=Ll8dF0GGCHU

Uite cu ce au traversat baietii astia  in mod organizat, adica la concurs

https://www.youtube.com/watch?v=WnvYDbxQbMg

Ce Caraibe, eu sunt cel mult o musca la pubertate in canoea mea, ture am dat pe Dunare insa cu marea e alta poveste, poate o trecere in revista a peninisulei Sahalin de langa sf gheorghe. Totusi am urmarit marea si cred ca cea mai buna perioada in care pot sa ma aventurez este vara dimineata devreme sau seara spre apus, atunci sunt valurile mai mici.
Aici veteranii pot da ceva sfaturi :)

renata

Citat din: bogdanminitehnicus din Decembrie 29, 2016, 05:08:08 PM

Pentru scaderea temperaturii acumulatorului ii poti face o cutie de lemn impregnata cu lac, rasina, etc si daca vrei sa fii si mai smecher o captusesti cu polistiren :)
Citat din: bogdanminitehnicus din Decembrie 29, 2016, 05:13:09 PM
Ce Caraibe, eu sunt cel mult o musca la pubertate in canoea mea, ture am dat pe Dunare insa cu marea e alta poveste, poate o trecere in revista a peninisulei Sahalin de langa sf gheorghe. Totusi am urmarit marea si cred ca cea mai buna perioada in care pot sa ma aventurez este vara dimineata devreme sau seara spre apus, atunci sunt valurile mai mici.
Aici veteranii pot da ceva sfaturi :)
Salutare! ce a mai buna petioada de iesit pe mate cu  caiacul este in diminetile sfarsitului de mai pina la inceput de iulie

ghrt

Citat din: radu_d din Decembrie 29, 2016, 01:15:27 PM
[...] un congelator care functioneaza la 220 v cu incarcare verticala, modelul cel mai mic de 105 l. Pretul congelatorului a fost de 700 lei de la EMag
Invertor pe baterie si a functionat congelatorul bine mersi 6 zile de voiaj Marea Neagra- Marea Egee si merge si acum la greci in port.
Avantajul de a cumpara ceva pt piata de 220v este pretul frigiderului (produsului) care este f mic comparativ cu "oferta speciala pt barci".

Am avut destule experiente negative si foarte costisitoare cu decesul bateriilor (noname) cumparate de pe piata noastra. Practic am schimbat 3 randuri de baterii(4 baterii pe set x 200 amperi) in 5 ani.
[...]

Despre stocare : la cati bani am cheltuit pe baterii (peste 200 mils) avantajos imi pare acum sistemul de baterii de la Tesla. cu 3000 de dolari iti livreaza un sistem litiu  de 7 kw.

Înţeleg că ai 800Ah în bancul de baterii? Atunci îţi dă mâna să stai pe invertor :) La ieftineală un frigider "de barcă" costă cutia frigorifică (mulţi şi-o pot construi singuri, iar ALP-ul nu e scump), compresorul cu accesoriile, care poate fi găsit SH la 150-250€, şi un frigotehnist care să testeze şi să încarce sistemul.

Tesla nu mai livreză sistemul vechi, de 7kw la 3000$. A avut şi ăla probleme tehnice :)) Acum au un sistem de 14kw la 5500$+taxe. Şi sunt o grămadă de taxe! (vreo 10% vânzare la ei, transport, taxe vamale la noi, 20% TVA). Plus că la americani mai cer 1500$+taxe pentru instalare, aşa că nu ştiu dacă îl vând "prin poştă".

Exact ce ai păţit tu cu baterii noname sper eu să evit :) Adică aparent producătorii oferă aceiaşi AH şi KW, dar lucrurile nu stau deloc aşa. Multe baterii deep cycle sunt gândite pentru rulote, care au un regim de amplitudine a mişcării şi de vibraţie diferit (şi mai puţin solicitant) decât la bărci. Nici în Minnkota nu am foarte multă încredere, produsele lor sunt gândite ca auxiliare la pescuit pe ape protejate, nu la mers cu diesel zeci de ore şi valuri mari. Torqeedo sunt prea scumpi. Optima (de care mi-am luat ca baterie pt motor) fac baterii prea mici (maxim 75Ah) iar în Europa ajung cam prea scumpe. Victron ăştia au renume bun.

Despre valuri pe mare: urmăreşti prognoza de vânt şi un webcam pentru hulă. În multe dimineţi este ok, cu condiţia să nu bată vântul noaptea iar în ziua precedentă marea să fi fost cu valuri mici.

cristizz

Citat din: ghrt din Decembrie 29, 2016, 05:46:37 PM... Nici în Minnkota nu am foarte multă încredere, produsele lor sunt gândite ca auxiliare la pescuit pe ape protejate, nu la mers cu diesel zeci de ore şi valuri mari...

Sa fie oare asa rele?
http://www.trojanbattery.com/Press/MinnKota.aspx

ghrt

Ce am înţeles eu din lecturi.
O baterie pt barcă trebuie să reziste la vibraţii (din motiv de motor diesel), la mişcări de amplitudine mare (valuri, banda bărcii) şi ocazional la descărcare profundă. Astea impun rezistenţă fizică a elemenţilor din baterie; la cele cu electrolit lichid să fie acoperiţi elemenţii cu electrolit aproape permanent; şi să aibă plăci groase, de 2.5-3mm. Plăcile cele mai subţiri sunt în bateriile de start şi între ele sunt cele de camion, care sunt folosite şi la rulote (deep cycle-ul uzual şi relativ ieftin). Optima are aici o tehnologie un pic diferită, şi anume foi spiralate.

Trojan fabrică o grămadă de tipuri de baterii. Unele corespund descrierii de mai sus, de exemplu sunt lăudate bateriile de 6V T105 (FLA), altele bineînţeles că au alte scopuri. Întrebarea e dacă sub eticheta de MinnKota sunt caracteristicile constructive ale bateriilor T105. Eu cred că nu deoarece au scenariul de utilizare uşor diferit: sunt pentru pescari. Am impresia că MinnKota au toată gama de produse gândită pentru pescuit, şi astfel nu au proiectat pentru când vei merge cu zilele bandat pe valuri şi zeci de ore de marş în vibraţiile dieselului.
Desigur că îmi plac T105 dar sunt prea înalte la 28cm. Optima are 23cm şi de abia a intrat. În rest nu prea am unde să le pun, lângă motor este prea cald, în alte locuri este prea departe - deşi tocmai mi-a venit o idee scriind acum :))
Un sistem de 2 baterii mă tentează deoarece greutatea devine suportabilă şi am impresia că puse în serie nu se vor buli amândouă când se scurtcircuitează una din ele, ca la paralel.

timberland0910

Citat din: ghrt din Decembrie 30, 2016, 12:05:33 AM
Ce am înţeles eu din lecturi.
O baterie pt barcă trebuie să reziste la vibraţii (din motiv de motor diesel), la mişcări de amplitudine mare (valuri, banda bărcii) şi ocazional la descărcare profundă. Astea impun rezistenţă fizică a elemenţilor din baterie; la cele cu electrolit lichid să fie acoperiţi elemenţii cu electrolit aproape permanent; şi să aibă plăci groase, de 2.5-3mm. Plăcile cele mai subţiri sunt în bateriile de start şi între ele sunt cele de camion, care sunt folosite şi la rulote (deep cycle-ul uzual şi relativ ieftin). Optima are aici o tehnologie un pic diferită, şi anume foi spiralate.

Trojan fabrică o grămadă de tipuri de baterii. Unele corespund descrierii de mai sus, de exemplu sunt lăudate bateriile de 6V T105 (FLA), altele bineînţeles că au alte scopuri. Întrebarea e dacă sub eticheta de MinnKota sunt caracteristicile constructive ale bateriilor T105. Eu cred că nu deoarece au scenariul de utilizare uşor diferit: sunt pentru pescari. Am impresia că MinnKota au toată gama de produse gândită pentru pescuit, şi astfel nu au proiectat pentru când vei merge cu zilele bandat pe valuri şi zeci de ore de marş în vibraţiile dieselului.
Desigur că îmi plac T105 dar sunt prea înalte la 28cm. Optima are 23cm şi de abia a intrat. În rest nu prea am unde să le pun, lângă motor este prea cald, în alte locuri este prea departe - deşi tocmai mi-a venit o idee scriind acum :))
Un sistem de 2 baterii mă tentează deoarece greutatea devine suportabilă şi am impresia că puse în serie nu se vor buli amândouă când se scurtcircuitează una din ele, ca la paralel.
Legat de baterii , eu am avut pe nissan patrol o baterie deep cycle de la Exide 95Ah AGM si nu a avut nici o treaba cu vibratiile ,socurile si cu mersul prin apa ..si la patrol era scuturata bateria nu leganata ca pe o barca ..a costat cam 800 ron...in concediu am folosit intens bateria 1 saptamana iar la plecare mororul de 2.8 a pornit la sfert..deci e de luat in calcul si exide

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


ghrt

Mersi! Exide au ES2400 dar e mai scump decât Victronul, la 2700 lei.

cristizz

#59
Gheorghiță, oamenii spun ca e baterie marina.
Cred ca e construită conform acestui standard de utilizare si aflasem ca e pe tehnologie de tip AGM. Am serioase îndoieli ca o firma care se respecta ar scrie pe eticheta ,,baterie marină" si ea sa fie pentru lacuri liniștite.
De acord însă ca orice achiziție e o opțiune personală bazată pe raționamentul si încrederea fiecăruia.