constructia unui catamaran cu vele

Creat de iris, Decembrie 04, 2016, 08:51:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

iris


home made

salut ! mai cetateni,de lemn ati auzit?

Vali

Iris, scuze daca ai inteles cumva ca-ti fac reprosuri, nu va fi vreodata vorba de asa ceva. Am tratat pur si simplu discutia dpdv al experientei mele de barcagiu pasionat, marangoz si navalist.

Spui ca vrei sa facem forum, adica sa te ajutam sa iei o decizie vizavi de tehnica de constructie. Pai treaba e extrem de simpla: ai tot ce-ti trebuie in planurile de constructie realizate de Richard Woods. E vorba de placaj, rasina epoxidica si fibra de sticla. Ai pe pagina barcii inclusiv necesarul de materiale.

In momentul cand vei primi planurile, vei intelege exact ce ai de facut, si daca sunt neclaritati, ii ai alaturi atat pe designer, cat si tot forumul de fata.

E de inteles insufletirea ta de a cauta alternative, dar acestea nu sunt viabile, si asta se vede in primul rand in cvasi-absenta barcilor similare concepute pentru aluminiu sau fibra.
Cam tot ce se gaseste in materie de planuri de catamarane mici de amatori e exclusiv pe placaj si epoxy:
- Jarcat de toate dimensiunile
- Double Shuffle si Fish & Chips de la Ray Kendrick
- toate barcile lui Bernd Kohler
- barcile mici ale lui Mike Waller
- catamaranele mici ale lui Richard Woods
- majoritatea catamaranelor lui James Wharram
- catamaranele cu flotoare "cylinder molded" ale lui Kurt Hughes
- catamaranele cu flotoare "constant camber" ale lui John Marples
- etc etc

Undeva pe forum a scris mai demult Rumpi o clasificare a tehnologiilor de constructie a barcilor, dpdv al calitatilor mecanice si nautice raportat la greutate. Pe locul 2, imediat dupa carbon figureaza placajul cu epoxy, cu mult inaintea aluminiului, ca sa nu mai vorbim de fibra cu poliester, care e undeva pe la coada.

Asa ca, daca cararile sunt deja batatorite pe directia asta, nu cred ca are rost sa cautam alternative, mai ales ca ai platit deja un plan unde gasesti tot ce ai nevoie ca sa obtii un produs excelent, bineinteles cu conditia sa respecti indicatiile continute acolo.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris

Vali,multumesc.E clar.
   Zici ca m-ai ajuta cu niscai sfaturi,cand(sigur) o sa ma intepenesc?
    Vezi tu,pe metal ziceam ca eu,pe fibra de sticla ziceam ca ala,pe celelalte am sa pot sa va cer sfatul Dv?
       Vali,cat-ul asta il fac.
        Asa e,nu ma cunosti.Ne e frica de ce nu stim?Ce ne-a mai ramas atunci?Doar ceea ce stim?
     

iris

ieri am fost la Dunare,acolo unde va povesteam despre locul unde ma gandesc sa tin barca.
    Fiind in baraj,apa nu scade semnificativ.
     

iris


Vali

Intr-un fel ma bucur ca dorinta ta de a cauta alte metode de constructie se datoreaza nesigurantei vizavi de placaj si epoxy. Pot sa-ti spun atat, ca tehnica aceasta a placajului cu epoxy este cea mai accesibila dpdv al manoperei unui incepator, in comparatie cu celelalte tehnici.

Majoritatea barcilor de amatori, de pe acest forum si nu numai, sunt facute in placaj si epoxy. Si eu am facut cateva asemenea barci, cu toate ca la mine "grosul" il constituie barcile din fibra si poliester, aceasta fiind cererea pietei la noi, si la barci noi, si la modificari sau reparatii de barci sh. Daca ar fi sa spun sincer, lucrul in fibra si poliester este cel mai neplacut, mai nociv pentru sanatate si mai poluant mod de a obtine o barca. Avantajul in schimb e ca fibra cu poliester rezista bine la tavaleala, daca e vorba bineinteles de o barca de tavaleala.

Nu e vorba ca te-as ajuta (doar) eu daca ai probleme, ci sunt sigur ca tot forumul iti va fi alaturi (evident e vorba de userii activi). Daca vei urmari diverse topicuri de constructii de barci, vei vedea cam care e gradul de implicare al forumistilor, si mai ales calitatea dialogului si informatiile continute in discutiile online.

Ramane sa povestim la subiect cand primesti planurile. Pana atunci, urmareste forumul, adreseaza intrebari, povesteste-ne din ideile si aventurile tale etc. Sunt sigur ca vei gasi acest cuibar virtual de pasionati de barci pe gustul tau, pentru suficienta vreme de acum incolo.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris


dany

Salut Iris.Cand m-am inscris pe forum aveam ''construite''2 barci.Uita-te dar sa nu razi prea tare:

dany

Prima din tabla zincata pe osatura de otel,betluita,nituita,siliconata.Nu lua un gram de apa,eram ''multumit''Se vede cum stateam la pescuit.Dupa aia am facut ''tabul''cel verde,[asta e pleonasm].Puneam pe ea o tona.Era un dulap plutitor,dar i-mi faceam treaba sa zicem.Nu vreau sa fiu of-topic dar stiu ca Vali mai permite asemenea iesiri.....De ce am pus pozele astea si am facut aduceri aminte?!pt. ca sunt cred cel mai prolific constructor de panarami plutitoare de pe aici ;D :o....
Am prins de la un tip o barca din plastic.Scurta si inghesuita.Ce fac eu.O pun cu burta-sus,o imbrac in foloie si toarna fibra....Deci am folosit-o ca matrita.....Nu ma multumea si am facut niste modificari adaugand in pupa niste prelungiri.....Incercari,zbateri,experimente....Ma jucam cu timpul,cu banii mei,ma durea-n paispe...

dany

Sa rezumam:
Rasfoieste bine forumul si citeste postarile in legatura cu constructia de barci.Am pus o MICA parte din postarile mele si invata din greselile altora.Nu e mai bine asa?Eu am avut incercarile mele.Nu regret absolut nimic,caci am invatat enorm de la Vali,de la Cristian,de la Rumpi,de la Fritz,de la Byteworks,etc...Iertare celor pe care nu i-am mentionat!
Culege de pe forum informatiile necesare si apucate de treaba.Sa vina planurile!!!!
Sper ca ti-am raspuns la intrebare ;)

dany

Vezi ultimele postari ale lui NessyRO.sunt BETON...Ai multe de citit.

cristiantutuianu

#42
Salutare
Iris imi poti confirma ca este vorba des SAYLON 20 din imaginea atasata !

In cazul in care e vorba despre ...ai citit ce povesteste despre aici http://www.duckworksmagazine.com/15/designs/saylon/index.htm
Pe aceasta pagina sunt doua linkuri :Wizard and Sango si Strike banuiesc ca ai dat un ochi pe ele

Imi place maxim cum suna :
"It is a flat panel ply/epoxy boat that is very easy to build single-handed in a regular garage. Allow 500 building hours ready to paint."
Dar e tare aici:Boat weights are notoriously difficult to predict, the 680kg I give is probably pessimistic, but is based on known weights of similar boats ready to sail, ex crew. For example, our slightly longer Wizard was weighed at 700kgs ready to race. Other designers may well give the weight of a bare shell, so be careful when comparing designs!

cand am ajuns la fraza asta m-am  ???
OK
Am inteles ca iti doresti maxim sa il faci din aluminiu (tabla) ....pe tot ? Nu vreau sa te contrazic la treaba asta .
Eu chiar daca as avea doua maini stanga  ;D in momentul in care citesc chestia asta

"In 1978, Richard graduated Southampton College of Technology Yacht design course with distinctions in design, structures and stability. Due to this training and his track record in small boat design, Richard was asked to sit on the ISO stability committee and the UK's MCA Small Craft Advisory Group.

In spite of his dinghy racing experience, Richard was more interested in designing multihulls. While still a design student, he worked for James Wharram, specifically on the Pahi range of designs, even sailing across the Atlantic aboard Wharram's own 51' Tehini. In the years since, Richard has made many yacht deliveries and has cruised extensively, visiting 40 countries. He also worked for a year for Derek Kelsall.

Nearly 2500 plans and over 200 production catamarans have now been sold. Boats are sailing all over the world. Cruisers have made many comfortable ocean crossings in complete safety while the number of trophies won is testament to the speed of the Woods racing designs."

despre Richard Woods
Cu riscul ca habar nu am despre lemn ,scule de prelucrat lemnul,rasini,fibra de sticla la cat de mare e comunitatea asta numita capcompas si cati baieti jos palaria gasesti aici ma apucam usor usor sa o fac cum zice Nenea Richard .

Asa si cum ai de gand sa faci catargul ala frumos de 8.8metri ai o sursa de unde iti procuri panzele??
De fapt daca iti doresti ceva nu e nimic imposibil


Iti recomand sa faci o barcutza mica s&g prima data sa iti faci mana sa vezi care e treaba cu placajul ,rasina,fibra .Cu ocazia asta vezi daca ai alergie la rasina epoxidica !sunt colegi care au avut de suferit din cauza ei.

Sa nu ma intelegi gresit Iris !




iris

#43
Multumesc inca odata de sprijin,este foarte important sa iei decizia buna de la inceput.Este barca din link,ea este.
   La un moment dat,Dl Woods zice:Not everyone can build complex shapes, but everyone can build in flat panels. The Saylon 20 is a flat panel ply/epoxy boat that is very easy to build singlehanded in a regular garage.
    Acest lucru imi ridica moralul,pe bune.
     Asa cum am scris mai sus,aluminiu iese din orice discutie,e clar ca e nepotrivit(poate doar sa fac o macheta la scara 1/10).
   Pana vin planurile ,ma apuc de studiu:citesc pe forumuri,vad de unde sa ma aprovizionez cu ce-mi trebuie,exista vreo carte care sa ma lamureasca?
   La catarg nu m-am gandit,mai e mult pana acolo.O sa-l iau de unde se ia catarge,presupun ca e fabricat,nu tre sa-l fabricam.
    La vele....eheheee...
   S-ar putea sa supar cu entuziasmul meu,dar chiar imi place foarte mult barca asta,si ma mai ia valul,ce sa faci?

cristiantutuianu

Citat din: iris din Decembrie 07, 2016, 10:08:28 AM
Multumesc inca odata de sprijin,este foarte important sa iei decizia buna de la inceput.Este barca din link,ea este.
   La un moment dat,Dl Woods zice:Not everyone can build complex shapes, but everyone can build in flat panels. The Saylon 20 is a flat panel ply/epoxy boat that is very easy to build singlehanded in a regular garage.
    Acest lucru imi ridica moralul,pe bune.
Asta e foarte bine!Deci ai inteles ca everyone can build in flat panels asa ca nu ai de ce sa te ,temi
 
Citat din: iris din Decembrie 07, 2016, 10:08:28 AM
   La catarg nu m-am gandit,mai e mult pana acolo.O sa-l iau de unde se iau catarge,presupun ca e fabricat,nu tre sa-l fabricam.
    La vele....eheheee...
Pe la noi nu am auzit ca e fabrica de catarge ,cu siguranta in UE gasesti. Poate cu putin noroc primesti si planul pentru catarg ....si daca e asa poate il vedem si noi. Vele...eheheee da chiar asa  ;D ;D ;D
Citat din: iris din Decembrie 07, 2016, 10:08:28 AM
S-ar putea sa supar cu entuziasmul meu,dar chiar imi place foarte mult barca asta,si ma mai ia valul,ce sa faci?
Pe mine nu ma superi cu entuziasmul  Sunt curios daca il vei avea pana la finalizarea constructiei  ;)adica undeva la 125 de zile cate 4 ore pe zi lucrate efectiv. Adica daca incepi pe 1ianuarie 2017 intr-o locatie "garaj" cu temperatura constanta cu siguranta ca o sa te bucuri de el de 1 iunie 2017. In conditile in care lucrezi singur.
Abia astept sa incepi sa postezi imagini cu stadiul lucrarilor

Iti doresc spor la treaba !!!