Probleme Mercury 50 H.P EFY.

Creat de Intersect, Iunie 25, 2016, 06:43:39 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Haiduc

Salut @pilu eu am un suzu de 20cp injectie si la fel face si pe barca nu doar in butoi la relanti merge de nici nu se aude daca vrei sa il turezi, se tureaza putin dupa care balbîie foarete tare si aproape zici ca se opreste, e in schimb cand il bag in viteza ajung la 6000ture fara nici o problema.La prima revizie am intrebat ce se intampla si inntradevar cum zice si Dragos are o protectie care nu iti da voie sa il turezi la gol(scrie si in cartea lui)
Sa auzim numai de bine

pilu

Mam gandit si eu la chestia cu protectia dar la mine nu e vorba de asa ceva  pentru ca am dat jos elicea(sa nu imi arunce apa din vas) si am cuplat inainte  si la fel face, defapt nu e vorba ca nu se tureaza el atinge turatia maxima dar la accelerare intai da in nas apoi se tureaza , eu m-am gandit prima oara ca e din cauza ca motorul e prea rece ( cam asa face o motocicleta neincalzita )dar apoi zic eu ca l-am lasat sa se incazeasca binisor cei drept ca dupa aceea a mers simtitor mai bine dar parca tot nu cum ar trebui ....ramane sa testez pe apa peste vreo 2 luni daca se incalzeste putin .

radu andritoiu

salut,
nu cred ca i protectia
am o suzuka de 30 cp efi si nu mi face una ca asta
si eu chiar storc motorul de ultimul calut
so, keep floating for pleasure

ionitzady


pilu

Ionitza am verificat termostatul pare schimbat de curand ca arata ca nou .
Am luat manualul la "puricat"si am verificat cam urmatoarele (descriu aici poate va folosi pe viitor cuiva):
1.Senzorii de temperatura si cel de pe admisie si cel de pe motor(sunt identici la acest motor) cu aparatul de masura setat pe  Ω intre cei doi pini si senzorul scufundat intr-un  vas cu apa in care se afla un termometru .se incalzeste usor apa si rezistenta senzorului trebuie sa se modifice in functie de temperatura (conform unui tabel din manualul de reparatii)
2. Senzorul MAP aflat pe admisie ( masoara presiunea din galeria de admisie) manualul da niste valori de rezistenta inre fiecare 2 din cei trei pini ai senzorului asta fiind o diagnosticare" la rece" pentru o mai mare siguranta(asta nu da manualul) se poate face inca un test al acestui senzor in felul urmator : se masoara voltajul intre pinul din mijloc si masa ,cu contactul pus la motor( evident si bateria pusa) trebuie sa arate 4,7 -5 volti la o presiune atmosferica normala . pe stutul de la senzor se monteaza un furtunel si la capatul celalalt al furtunelului o seringa(10-20ml) ,daca faci vacum cu seringa tensiunea trebuie sa scada spre 1 volt ,acest test se face pentru ca desi masuratoarea la rece poate iesi bine dar senzorul sa aiba o defectiune mecanica (membrana sparta)
3.senzorul TPS pozitionat pe clapeta acesta este un potentiometru si citeste pozitia clapetei cartea da valorile o,39-1volt clapeta inchisa si 3,66-4,8volt clapeta deschisa maxim(tot cu contactul pus) .tot pentru a fi siguri ca tps functioneaza corect se mai face o masuratoare tot cu ohmetrul itre pini . Se accelereaza foarte usor cu mana si aparatul trebuie sa indice din ohm in ohm crescator sau descrescator (depinde inre ce pini se face masuratorea) exemplu 141,142,143  ohmi ....etc  ,daca cumva aparatul indica valori care sar (si nu din vina noastra ca am dat prea repede) ex.140,145 atunci tps trebuie inlocuit .
4.am curatat injectoarele dupa retete youtube folosind spray" brakecleaner" cica spray-ul de curatat carburatoare nu ar fi indicat.
Ce nu am apucat sa masor este presiunea benzinei la iesirea din pompa de inalta .care trebuie sa fie 42-44 psi in relantiu.
5.selenoidul IAC care controleaza relantiul inchide perfect si functioneaza bine (asta am verificat mai demult)
nu am descoperit nimic defect toti senzorii in cazul meu sunt in parametri
Am pornit foarte scurt motorul(pt a fi sigur ca am montat totul la loc corect)porneste la "sfert"chiar daca e forte frig. astept sa se incalzeasca pt o proba calumea.

pilu

Am gasit un site la americani unde te pun in legatura online cu un mecanic (specialist in motoare barca) spui problema si primesti raspuns contra cost .Acum problema e ca ori nu am fost eu atent ori sunt ei putin smechri .Prima data a intrat o doamna care mi-a cerut informatii despre motor tip, serie, ce probleme are ..etc.Apoi mi-a spus ca trebuie sa platesc 5$ pentru a primi raspunsul de la mecanic ,mi sa parut ok suma si am platit ,in cateva secunde vine si raspunsus dar din care se vedeau doar primele doua randuri restul fiind acoperte de o eticheta pe care scria ca trebuie sa platesc inca 20$ sa vad tot raspunsul   ??? nu mi-a convenit trebuia sa spuna din capul locului cat costa ,nu am mai platit inca 20$
totusi  in primele doua randuri scria ca acest motor este foarte pretentios la temperatura(trebuie bine incalzit) .

momaul

Salut.Si eu am un mercury cu care am probleme.Merge perfect la ralanti si se accelereaza pana la aproape 2000rpm.l-am folosit asa cateva iesiri si a mers perfect dar nu trece de 2000 rpm.In gol se tureaza mai tare dar nu cat trebuie.Am discutat si eu cu un mecanic de la mercury si mi-a spus ca de vina ar fi electronica care are 2 parti,ana merge pana la 2000rpm si una peste.Cum incercasem toate sfaturile de pe net am achizitionat alt motor la un pret de piese de schimb dar nu am mai facut nici pana azi proba cu aprinderea deoarece spre norocul meu motorul achizitionat functioneaza perfect asa ca l-am trecut pe primul la rezerva.Pilu,nu mai porni niciodata motorul fara apa pentru ca la mercury se distruge rotorul la pompa de apa in cateva secunde.eu am distrus 2 buc asa ca m-am invatat minte.Necazul este ca corpul la pompa este din plastic si ai ocazia sa-l distrugi si pe asta si costa ceva bani.

pilu

am dat la automat fara a fi cuplat rezervorul dar totusi a pornit ,am oprit imediat nu cred ca a mers 2 secunde ,sper ca nu sa rupt impelerul.(voi demonta cizma sa vad daca e ok. oricum ma plictisesc pana vine caldurica) Problema la mine nu e ca nu se tureaza , motorul se tureaza in 6mii dar la accelerarea brusca are o ezitare care e mai mare cand motorul e rece si scade pe masura ce motorul se incalzeste. Cand am cumparat afara erau 1-2 grade , cand am testat din nou acasa cred ca era cam tot asa daca nu mai frig .
reducerea la max 2000 ture de obicei are cauze presiunea scazuta de ulei sau senzorul presiunii stricat

pilu

revin cu finalul povestiri ,
m-am inscris pe un forum de posesori mercury din USA si nu numai si am expus acolo problema , am fost sfatuit sa incerc motorul in apa in mers nu in butoi sau legat la furtunul de apa.ziceau baietii acolo ca la butoi poti doar vedea ca porneste si ca scoate sau nu apa ,testul se face pe barca in sarcina
si iata azi am scos putin barca la apa pt a testa motorul in sarcina si surpriza!!(placuta) motorul merge excelent ,se accelereaza instant si are un relantiu bun. l-am lasat initial sa se incalzeasca exact 3minute cat zice manualul.
acum ar mai fi o chestie , cand trece de 6mii ture comanda ma atentioneaza cu un bip si se aprinde un bec rosu pe ceasul de bord , mentionez ca am pastrat ceasurile si instaltia electrica de la motorul vechi ,iar becul care mi se aprinde corespundea cu lipsa de ulei de amestec la vechiul motor 2 timpi autolube . cred ca am nevoie si de o elice cu pas mai mare fiindca daca accelerez blana trece bine de 6mii

momaul

Salut.Nu te grabi cu schimbarea elicei,incarca barca cu sarcina mai mare,cam cum mergi tu cu ea de obicei,si abia dupa aia vezi de ce elice ai nevoie.Barca mea cu 2 persoane si cu bagaje putine trece de 6000rpm dar la capacitate maxima este la limita de putere si pentru a nu schimba mereu elicea am pastrat elicea standard de 13P

pilu

am testat cu elice de 12p(de pe motorul 2 t tot 60 cp) , manualul spune la lungimea barcii mele si grautatea barcii mele +  aprox .6 persoane ca ar trebui o elice de 14 chiar 15 p . (si raportul meu de transmisie 1,83/1)