Motorizare

Creat de stefanstnc, Ianuarie 05, 2017, 07:08:40 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


dany

Am vazut cum merg astfel de motoare .Doi cunoscuti de-ai mei au luat plasa cu asa ceva.

stefanstnc

Salut

Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.

Cu Respect

pilu

Poate daca ai pune un link cu anuntul... eu am avut un johnson 20 modelul cred de la inceputul anilor 70, cumparat din germania cu 170 euro ,timp de 8 ani  nu am schimbat nimic la el,inainte de al  vinde am schimbat impelerul si uleiul in grup ,nu avea gram de apa in uleiul din grup, a vazut doar benzina si ulei de care sa nimerit ce sa zic foarte fiabil dar consumul...te omoara .

peb5

Modelele mai noi au evacuarea sunt cu evacuarea prin elice. Daca nu are evacuarea prin elice sunt modele foarte vechi.

renata

Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 08:02:11 AM
Salut

Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.

Cu Respect
Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 08:02:11 AM
Salut

Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.

Cu Respect
salutare! As putea sa ti  spun ca sunt unele dintre cele mai  fiabile si rezistente motoare insa pretul de doar 300e ma face sa cred ca ori e foarte vechi ori are carcalaci din motive de exploatare fara intretinere. Eu am luat unul (evinrude sportwun de 10 pk cu 200e si am mai bagat 100 in semeringuri impeller ulei dipa care am constatat ca filetul la bujii era  rupt am scos chiloasa am rebucsat  gaurile si am rupt 2 prizoane in bloc am incercat sa le scot si am stricat blocul . Acum nu ma mai ocup de el  pt ca trebue sa gasesc bloc sau sa l dau cadou cuiva care are un bloc sau vrea sa l repare . Mentionez ca axul cilindri si pistoanele sunt ca noi

renata

Citat din: Betto din Ianuarie 06, 2017, 09:17:47 PM
Nu te sfatuiesc;  https://www.olx.ro/oferta/motor-benzina-barca-pescuit-3-hp-2-2kw-grunfeld-ID6mroO.html#d27b715159

Salutare motorasele sunt ok dar nu sunt pentru mars  se pot folosi ca auxiliare de manevra sau in loc de motor electric pt traversat dunarea

stefanstnc

Citat din: peb5 din Ianuarie 07, 2017, 01:41:41 PM
Modelele mai noi au evacuarea sunt cu evacuarea prin elice. Daca nu are evacuarea prin elice sunt modele foarte vechi.

Salut

Atasez linkul cu motorul in cauza: https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621

va multumesc pt pareri

peb5

Este un model vechi, evacuarea nu e prin elice . Daca merita, nu pot sa ma pronunt ca nu sunt utilizator de motoare in doi timpi.
Un motor cu evacuare prin elice trebuie sa arate ca in anuntul de mai jos:
https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7DJ6E.html#692b79657c

Vali

Motorul e vechi, cu cizma scurta, si cu evacuarea prin cizma, nu prin elice. Din cauza asta si pretul e cel afisat.
Asta nu inseamna ca e un motor rau. Depinde cat de bine a fost intretinut. Important e sa aiba compresia buna, sa nu aiba scurgeri de ulei la grup, si sa se invarta rotund.

Ce ar trebui verificat:
- compresia
- aspectul uleiului din grup (daca e alb - laptos, intra apa in angrenaj pe undeva)
- modul cum evacueaza apa pe la martorul de racire
- ce acte are

Ce ar trebui schimbat, in caz ca starea tehnica e buna si te decizi sa-l iei:
- impellerul (ventola de cauciuc a pompei de apa)
- bujiile
- uleiul din grup
- doar in caz ca e nevoie, semeringurile de la grup

Daca il vei lua, posibil sa mai fie de facut reglaje la carburator, poate la aprindere etc. Daca totusi merge bine, nu ai ce reglaje sa-i faci. E la fel ca un motor de motocicleta in 2 timpi, numai ca are 2 cilindri (ca la IJ Jupiter sau Jawa) si racire pe apa. Nu uita sa te informezi care e proportia de ulei de amestec, daca nu gasesti informatii, intrebi aici pe forum. Toate astea bineinteles daca te vei hotari sa-l cumperi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 03:57:20 PM
Salut

Atasez linkul cu motorul in cauza: https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621

va multumesc pt pareri

Daca vrei sa te plimbi prin toata delta in nici-un caz nu e motorul indicat.Vorba unui prieten ,daca cineva vrea sa isi bata joc de tine iti ofera un 2 timpi.Cum majoritatea barcagiilor au in plan si trasee lungi prin delta ,dupa prima iesire de genul asta il vei vinde. Pentru o zi intreaga de mers prin delta bagi suplimentar in rezervor benzina  de vreo 100 ron,fata de un motor in 4 timpi de 20 cai.Inmulteste zilele de plimbare si afli rentabilitatea plimbari prin delta cu motor in 2 timpi.Eu am experimentat (nu mi-a spus nimeni comparatia asta) si am urcat de la mila 8 pana la Tulcea la remorca ,pentru ca socotelile reale de consum nu s-au potrivit cu cele de acasa.

mariusm piesenoi111

Citat din: ionpescarul din Ianuarie 07, 2017, 07:23:45 PM
Daca vrei sa te plimbi prin toata delta in nici-un caz nu e motorul indicat.Vorba unui prieten ,daca cineva vrea sa isi bata joc de tine iti ofera un 2 timpi.Cum majoritatea barcagiilor au in plan si trasee lungi prin delta ,dupa prima iesire de genul asta il vei vinde. Pentru o zi intreaga de mers prin delta bagi suplimentar in rezervor benzina  de vreo 100 ron,fata de un motor in 4 timpi de 20 cai.Inmulteste zilele de plimbare si afli rentabilitatea plimbari prin delta cu motor in 2 timpi.Eu am experimentat (nu mi-a spus nimeni comparatia asta) si am urcat de la mila 8 pana la Tulcea la remorca ,pentru ca socotelile reale de consum nu s-au potrivit cu cele de acasa.
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!

Vali

@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.

E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.

La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633

Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.

Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.

Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.

Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.

Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2017, 08:05:10 PM
@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.

E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.

La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633

Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.

Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.

Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.

Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.

Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.
Chapeaux bass!

ionpescarul

Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 07:54:06 PM
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!

Domnule ,raspunsul se adresa colegului nostru ,care postase un link cu un motor din ani 70 .Nu comparam cu  ETEC ,dala vreau si eu .Yammy de 25 are un prieten la 100 eur ,e atat de ieftin ca a-si face o incercare sa il iau ,ma mai gandesc ,e cam mare pentru copaia mea .Am vazut un clip cu teste de consum. Yammy de 25 ,o sa il caut sa il postez ,