lotca de brasov

Creat de dan dragos, Iunie 24, 2011, 06:10:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dan dragos

salutare si bine v-am gasit (regasit)!

ma poate ajuta cineva cu ceva info ref la barcile gen lotca facute la brasov ? de vre-o doi ani am vazut in delta aceste ambarcatiuni si erau laudate. din pacate nu am reusit sa vorbesc direct cu un proprietar.

vreau o barca pe care sa o folosesc in special pentru pescuit in delta/dunare si care sa indeplineasca aceste conditii:
- sa poata fi manevrata si cu vasle,
- incapatoare, in caz ca vreau sa-mi plimb prietenii (si sa vezi cati o sa am)
- sa nu fie necesar motor mai mare de 20 cp (desi alea din delta nu avea una sub 40 dar erau de pensionari, plimbau si 8 pers in alea de 7 m).

o alta varianta la care m-am gandit ar fi black sea sau lagunele mari, >4.80 dar aste sunt la alti bani

ms

Vali

Salut colegule dan dragos, si mă bucur că ne revedem în acest cuibar  :D.

Lotcile făcute la Braşov sunt fabricate de firma Aeromar Plast, firmă autorizată de ANR, cu codul MIC (manufacturer identification code) "AER". Pentru a descrie această lotcă fabricată la Braşov, trebuie întâi să facem un scurt istoric al lotcilor de fibră de la noi.

In anii 1970, ca urmare a planului de innoire a flotei de barci de pescuit profesionist pe ape interioare, s-a inceput fabricarea de lotci din fibra de sticla armata cu poliester, folosindu-se ca model lotca traditionala de navod de 18 crivace, care a fost scurtata si i s-a facut oglinda pentru outboard la pupa.
In urma copierii, lotca din fibra a iesit mai usoara decat cea de lemn, deci implicit cu pescaj mai mic si o stabilitate initiala mai slaba. Solutia la care au recurs specialistii vremii a fost atasarea in zona gurnei (trecerea de la bordul lateral la fundul barcii) a unor aripi profilate, cu rol de chile de ruliu. Acestea au imbunatatit stabilitatea initiala a barcii, dar au inrautatit intrucatva comportamentul la valuri. Totusi, pentru pescuit la toana pe Dunare, barca a fost destul de buna, dovada ca de-a lungul timpului s-a consacrat ca solutia cea mai buna pentru pescuitul cu scule curgatoare (setci, ave) sau fixe (setci la stanog, vintire). A devansat astfel barci ca Egreta, Pescarus, care au fost concepute ca barci universale, si s-a consacrat ca "duba de 17 crivace", cea mai raspandita barca pe Dunare si in Delta.

La sfarsitul anilor '90, firma din Brasov a preluat designul lotcii, cum au facut dealtfel multi producatori din zona de est a tarii, insa a adus unele imbunatatiri, destul de apreciate de clienti. Astfel, cea mai importanta modificare a fost corectarea asietei in mars cu motor, prin prelungirea respectivelor aripi laterale pana la oglinda pupa. S-a creat astfel o suprafata de contact cu apa destul de lata la pupa, care a diminuat mult apuparea la mars cu motorul. Calitatile propulsiei la rame au ramas aceleasi, din cauza ca la rame aripile ies din apa la zona pupa, si deci siajul e mic.
Parerea mea e ca barca celor din Brasov e una din lotcile reusite scoase de producatorii particulari, si daca pretul e bun, cred ca merita achizitia. In curand am sa scriu la acest topic si despre alte barci care s-ar incadra in targetul mentionat. Pana atunci, atasez o poza facuta acum cativa ani, in care, intamplator sau nu, putem vedea evolutia lotcii de-a lungul vremii, de la cea de lemn la cea "comunista" (in dreapta imaginii) si pana la cea produsa la Brasov, in prim plan, cu chilele de ruliu prelungite pana la pupa:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

#2
ms pt raspuns.
din niste poze gasite pe net am vazut ca si cei de la bratesul au inceput sa copieze aripile  sau stabilizatoarele de la lotcile de brasov,
http://www.probarca.ro/anunt/13615/101/1/101/Vand-barca-bratesul-galati-Lotca-18-cr.-.htm#
dar din descriere are o greutate de peste 2 ori mai mare decat cea de la brasov. ori una din descrieri este eronata ori asta de galati este facuta 'ruseste'.


Vali

Intr-adevar, greutatea celor de la Bratesul e eronata, barca are undeva la maxim 150-160 de kile. Iar pretul mi se pare prea mare pentru calitatea specifica lor ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

M-ai facut curios si le-am cautat creatiile celor de la Bratesul... urate animale, cred ca le fac special in halul asta, ca braconierii pun egal intre bine finisat si scump  :P
Cat despre forma lor... no coment, bine ca plutesc!

Robby

Salut

Care ar fi dezavantajele modelului celor de la Bratesul ?....Eu chiar ma gandesc sa cumpar o lotca de 18 cv de la ei...mai inclin insa si spre mahona facuta de cei de la constanta. De cei de la Brasov chiar nu am auzit nimic pana acum(sunt si novice in ale barcilor :) )

Vali

Salut robby_lux si bine ai venit in cuibarul nostru virtual :).
Vizavi de modelele facute la SCCA Bratesul, ca unul care de-a lungul timpului am reparat multe din creatiile lor, pot spune urmatoarele:
-structural barcile sunt bune, facute intr-adevar cam "ruseste", adica nu se fura la materiale cum fac alti producatori.
-partea de finisaj cam lasa de dorit, in sensul ca oamenii folosesc aceleasi matrite de acum 30 de ani, pe care le carpesc, le chituiesc si continua sa scoata barci cu nivel de finisaj slabut.
-o problema a lor pe care (inca) nu au depasit-o este remedierea defectelor de turnare inerente prin folosirea in exces de chit polesteric, peste care se da vopsea. Nisa lor dintotdeauna au fost ambarcatiunile utilitare, astfel ca utilizatorii au apreciat mai degraba soliditatea barcilor si calitatile nautice, acordand o importanta mai mica finisajelor. Din cauza asta, nici firma nu a acordat mare atentie calitatii exterioare a suprafetelor.
In conditiile concurentiale de azi insa, e posibil sa fi inceput si ei sa lucreze in gelcoat, cu toate ca eu (inca) n-am vazut barci ale lor in gelcoat.
-o alta problema pe care am intalnit-o cateodata a fost delaminarea la unele imbinari ale banchetelor cu corpul, sau la copastie etc, dar asta mai mult la barcile mai vechi. Problema e cauzata de aplicarea fibrei la imbinarile bancheta-corp etc fara prelucarea si curatarea suprafetelor. Se remediaza totusi usor, si sper ca problema sa nu mai fie la barcile mai noi.
Vizavi de oferta actuala de barci din aceasta nisa, pentru ca lumea sa fie cat mai informata, eu intentionez sa fac un comparativ intre diferitele oferte, dpdv al calitatii constructiei, comportamentului nautic, raportului calitate-pret etc. Pana atunci, voi raspunde cu placere la intrebarile voastre, fiindca si pe mine ma "mananca" sa am (din nou) o barca de tipul asta :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau