Rulment presiune linie axiala velier

Creat de beluga, Mai 28, 2017, 12:11:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

acig


Bravoo !!!
Foarte interesant ;merita aprofundat;
Multumesc si eu.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

NessyRO

Tot pe acolo, pe undeva există și planurile de construcție și documentația pentru o barcă de pescuit marin 7,5 - 12 m. Am să revin cu link-ul.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

napo

Si eu am avut probleme cu linia axiala. La iesirea axului spre elica este un cuzinet(Gudrich) pe care l-am facut din bronz grafitat, axul l-am schimbat cu unul nou din inox 316L ( am vrut sa cumpar unul de pe Ebay si am citit caracteristicile ), la iesirea spree motor mai are o bucse din grafit cred si presetupa cu salamastra care nu lasa apa sa intre in barca + reductia pentru racirea bucsei de grafit. La mine nu mai are acest sistem de racire, intra apa de mare pana acolo si atat. Apoi urmeaza cuplajul axului cu motorul - un cuplaj elastic , 2 flanse cu un disc din cauciuc intre ele. Urmeaza ce este cel mai greu, sa centrezi motorul pe acest cuplaj astfel incat sa fie in aceleasi planuri cu axul; ceas comparator, laine , etc. Am facut operatiunea asta de 3 ori si inca mai am de lucru! E spatiu mic la mine in velier.

Am mai vazut un sistem fara tub etambou, la iesirea din barca este un semering care nu lasa apa sa intre( este de la Volvo penta) si un lagar in afara pe coca, acest lagar este din cauciuc si am vazut la magazinele nautice.

Mult succes! Pe ce barca vrei sa faci acest sistem, cati cai are motorul?

acig

Pentru a usura centrarea liniei axiale cu ansamblul reductor -inversor-motor se poate intercala unde se poate, un cap de planetara auto cu mult succes.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

beluga

Ambarcatiunea este hn cuter de 9m... din pacate stau prost cu timpul si nu gasesc pe nimeni sa se incumete, asa ca trebuie sa ma ocup eu... am vazut un sistem nou, "PSS" de etansare a tubulii etambou la interior... ar fi ok, cred... principial la tubul etambou asigurarea agentului de ungere este asigurat de apa... Nu stiu ce ar merge intre tubul etambou si axul portelica, banuiesc ca un fel de bucsa pentru frictiune din bronz grafitat...

pelicanul

Intre tubul etambou si axul port elica se foloseste un cuzinet Goodrich (Goodrich cutlass bearing). Gasesti tot ce vrei la Vetus.
Reprezentant Vetus Galati 0744593593
https://www.vetus.com/vetus-locations
S-a mai discutat chestia asta aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2409.msg42043.html#msg42043

beluga

Multumesc mult!!! Nu ma deranjeaza sa mi se reaminteasca... la unele discutii nu am ajuns asa ca un link este binevenit...😁

beluga

Citat din: acig din Iunie 20, 2017, 10:24:27 PM
Pentru a usura centrarea linijei axiale cu ansamblul reductor -inversor-motor se poate intercala unde se poate, un cap de planetara auto cu mult succes.
Cred ca doua cruci cardanice ar fi eficiente cu un ax pe caneluri intre ele

acig

Parerea mea este ca solutia planetarei elimina operatiunea delicata de alinieir  celor doua cardane si in plus, anamblul planetara este mult mai compact
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten