Yamaha FT50- zgomot cizmă

Creat de Florio, Aprilie 23, 2017, 10:39:12 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Salutări, băieți. Astăzi am făcut o probă a motorului.
Am o întrebare către cunoscători. La cuplarea inainte, se aude un zgomot gen "clac!". La cuplarea înapoi, același zgomot, dublat de un mic cârâit. Zgomotele sunt strict în momentul cuplării, nu continuă după aceea. Elicea se învârtește ok.
Ar putea fi o problemă de reglaj sau este una de uzură?

E destul de clar că proba fiind făcută pe peridoc, nu în apă, zgomotele sunt mai pronunțate. Dar opinia mea este a unui necunoscător și e mai bine să întreb comunitatea de barcagii :)

În plus de asta, poate ar fi cazul să schimb ulei de cizmă, simeringuri, impeller, după atâția ani de folosință, chiar dacă ele nu au cedat și nici n-au dat semne.


adrian1123

Eu cred ca este problema de reglaj,de obicei "clancul"e facut cind motorul se tureaza inainte de intrarea in viteza,iar "caraitul"este cand scoti din viteza dar nu e pe liber cum trebuie ,deci reglaj ,zic si eu...

adrian1123

Nu sunt mester de motoare sau priceput tare dar am patit si eu la fel si de aceea mi am dat cu parerea,nu am citit atent postarea si nu am observat ca este adresata cunoscatorilor In domeniu.Scuzatimi interventia va rog.

Florio

Citat din: adrian1123 din Aprilie 23, 2017, 11:41:56 PM
Nu sunt mester de motoare sau priceput tare dar am patit si eu la fel si de aceea mi am dat cu parerea,nu am citit atent postarea si nu am observat ca este adresata cunoscatorilor In domeniu.Scuzatimi interventia va rog.
Nu-i bai, eu consider ca oricine e mai cunoscator decat mine, la cat folosesc eu motorul :) . Intrebarea nu e adresata specialistilor numai, ci oricui are o experienta personala sau stie de una elocventa.

ziuamarinei

Sunt zgomote normale. Cand ai motorul in apa nu se mai aud . Incearca cuplarile de mansa inainte inapoi de la punctul mort sa le faci ferm.
Caraitul ala e moartea pinioanelor. Daca apare caraitul si la cuplarea ferma atunci sunt necesare mici ajustari ale cablului.
Zgomotele poti sa la elimini aproape complet din reglajele cuplarile cablului pe motor.

AdrianZUZ

100% corect ce a zis Ziuamarinei.
Verifica uleiul scos, daca are multa pilitura fina sau mai grosiera inseamna ca ceva  nu calca bine, daca nu are apa in ulei, nu te apuca de semeringuri, alea in general au viata lunga.


Florio

Citat din: AdrianZUZ din Aprilie 24, 2017, 09:38:18 AM
100% corect ce a zis Ziuamarinei.
Verifica uleiul scos, daca are multa pilitura fina sau mai grosiera inseamna ca ceva  nu calca bine, daca nu are apa in ulei, nu te apuca de semeringuri, alea in general au viata lunga.


Citat din: ziuamarinei din Aprilie 24, 2017, 07:59:53 AM
Sunt zgomote normale. Cand ai motorul in apa nu se mai aud . Incearca cuplarile de mansa inainte inapoi de la punctul mort sa le faci ferm.
Caraitul ala e moartea pinioanelor. Daca apare caraitul si la cuplarea ferma atunci sunt necesare mici ajustari ale cablului.
Zgomotele poti sa la elimini aproape complet din reglajele cuplarile cablului pe motor.

Multumesc, băieți, astfel de sfaturi de la utilizatori sunt cele mai prețioase. Bănuiam că mai trebuie un reglaj, doar au trecut mulți ani de utilizare. 
Ar trebui să scot cizma probabil, dar nu m-am încumetat până acum. Am adus o singură dată pe mecanicul de la Marine Shop, Cezar, pentru o revizie a motorului. Omul a schimbat ulei, filtre, și mi-a spus că impellerul nu este cazul, atât timp cât jetul martor e puternic, neschimbat.
Totuși de 9 ani nu s-au schimbat decât ulei și filtre. Poate ar fi cazul de mai mult.
În tot acest interval, motorul a funcționat vreo 300 de ore. Atât merg eu la motor :)

ziuamarinei

Macar ventola trebuie inlocuita, fiind din cauciuc imbatraneste. E o operatie de max o ora si pana in 200 ron care te scuteste de necazuri im concedii.

Florio

Citat din: ziuamarinei din Aprilie 24, 2017, 10:38:47 AM
Macar ventola trebuie inlocuita, fiind din cauciuc imbatraneste. E o operatie de max o ora si pana in 200 ron care te scuteste de necazuri im concedii.

Impeller-ul ?
Am două de rezervă. Asta dacă nu cumva high thrust-ul necesită alt fel de impeller decât motorul uzual de 50.

teo pes

In afara de ajustarea cablurilor mai ai si posibilitatea de ajustare a tijei schimbatorului de viteze (cea care coboara prin cizma ), de obicei asta se face dupa demontare sau ..dupa aparitia anumitor jocuri date de uzura ,  mai exista posibilitatea dupa uzura (dar nu cred ca este cazul la tine avand in vedere putinul orelor)nefunctionand si cu ulei ... reductorul sa trebuiasca reglat din seibi !, caraiala se aude in ambele sensuri la cuplare? :o
Viata i grea !!  Dar trece !!

Florio

Citat din: teo pes din Aprilie 24, 2017, 12:03:58 PM
In afara de ajustarea cablurilor mai ai si posibilitatea de ajustare a tijei schimbatorului de viteze (cea care coboara prin cizma ), de obicei asta se face dupa demontare sau ..dupa aparitia anumitor jocuri date de uzura ,  mai exista posibilitatea dupa uzura (dar nu cred ca este cazul la tine avand in vedere putinul orelor)nefunctionand si cu ulei ... reductorul sa trebuiasca reglat din seibi !, caraiala se aude in ambele sensuri la cuplare? :o
Nu, cârâiala se aude doar marșarier, mai pronunțat cand ralanti-ul e ridicat. Adică atunci când motorul e rece si socul termic tine turația mai sus.

mariusm piesenoi111

Pai eu zic ca e clar.
Daca astepti sa se retraga socul si bagi ferm in marsarier nu vei mai avea carait.
Just my2cents
Dar schimba impellerul obligatoriu ca sigur nu vrei sa o faci leganat din pozitia atarnat :)

Florio

Citat din: mariusm piesenoi111 din Aprilie 24, 2017, 06:30:43 PM
Pai eu zic ca e clar.
Daca astepti sa se retraga socul si bagi ferm in marsarier nu vei mai avea carait.
Just my2cents
Dar schimba impellerul obligatoriu ca sigur nu vrei sa o faci leganat din pozitia atarnat :)

Am încercat din nou astăzi, chiar vorbind în telefon cu CristiZZ. Adică a auzit și el zgomotul motorului și s-a entuziasmat nițel :) .
La cuplare înainte face un "clac" firesc, la cuplare înapoi face un cârâit scurt. În condițiile în care ralanti-ul a rămas mai ridicat decât de obicei.
Am pus asta pe seama benzinei aduse (95 Plus), care se mândrea la pompă că mărește puterea motorului.
Și Cristi a zis că nu e un zgomot anormal.
Eu mi-aș dori să existe oameni care să facă o inspecție și mentenanță a motoarelor de bărci.
Aș apela așa cum e firesc, plătind un serviciu profesional și câștigând siguranță.
Dar cine? Cine ? :)

cristeache

Salve Florio,

Cum cine? Cezar nu ti-e la indemana?

Florio

Citat din: cristeache din Aprilie 24, 2017, 09:24:11 PM
Salve Florio,

Cum cine? Cezar nu ti-e la indemana?

Între timp , discutând cu Marius la telefon, mi-a dat o soluție.
Vă țin la curent. :)