Alegerea Motor pentru barca 4.3

Creat de valyxman, Iunie 23, 2017, 01:11:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristi80

daca te ajuta, barca lui vali de 4,3 cu 20cp , singur in barca, fara bagaj, 38km\h amonte, 42km\h aval

valyxman

Nu îmi dau seama daca e mult sau Putin... Dar cu un 13.5 Radu... Colegu de aici zicea de 35 daca nu ma insel. Ne zice el când vede postul. Dar daca la 20 ia 38 si la 15 ia 35... Atunci mă declar chiar inspirat de alegere.

valyxman

Nenea de la cine o sa iau motorasul... Îmi zicea de ceva asemănător la barca lui. Cu totu alt gen de barca, dar aceiasi chestie. Difetenta mica de performane intre 15 si 20. Probabil e un prag peste care trecerea necesita mai multa energie. Pentru mine daca ajunge la 30 .. Cu mine (100 kg) plus 37 motor, 20 benzina, maxim 100 bagaj, nu stiu cat are barca... Ma declar nu multumit... Ci fericit .

drmarius

O sa mearga perfect cu 15cp in 2 timpi!
Acum astept cu nerabdare sa fug pentru prima data cu An ul de 430 si 13.5 cp in delta, 2 persoare + bagaj pentru rapitor.  :)

Moshu

100 kg tu, 100 kg barca, 100 kg bagajele, 37 kg motorul si 20 kg benzina inseamna ~ 360 kg, adica 24 kg/cp (daca cei 15 cp sunt armasari si toti, avand in vedere vechimea motorului). Parerea mea e ca, daca de glisat ar putea/trebui sa gliseze, 30 km/h imi e greu sa cred ca va atinge... Plus ca, intrucat va trebui tinut sus in ture - uzura mai pronuntata -, nu vei beneficia de rezerva de putere si vei avea si consumul mare.
Ti-am spus cele de mai sus pentru ca am avut aceeasi dilema (15 vs. 20 cai) in ceea ce priveste motorizarea optima tot pentru un AN 4.30 ;D, in final optand pentru 20 cp. Si nu-mi pare rau deloc, ba dimpotriva, sunt foarte incantat atat de alegere cat si de performantele ansamblului barca-motor:
- singur cu bagaje de spining (100 eu + 100 barca + 50 motorul + 20 benzina + 40 ancora (sabot de tren ;), vasle, bagaj, etc = 310 kg), 44-45 km/h cu vant moderat-tare din prova si 50-51 km/h fara vant;
- 2 pers cu bagaje spining ( aprox. 400 kg total), 40-41 km/h;
- 2 adulti si 1 copil (aprox . 380 kg total), 43 km/h, fara vant;
- 4 adulti, fara bagaje (aprox. 450 kg), 38 km/h pe vant moderat-tare travers.
Toate vitezele au fost masurate pe GPS, acceleratia la 3/4 si putin peste, iar deplasarile au fost facute pe lacurile Golovita si Razim. Consum intre 5, 5 si 8 l/h dupa ce am dus motorul (Evinrude 20 cp, 2 timpi din 1986) la reprezentanta in Tulcea pentru a fi reglat.
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

valyxman

Multumesc pentru detalii! Am cam bătut palma... Si sper sa nu îmi para prea rau... Clar aste faptul ca trebuie sa mai slabesc... Pana la 85... Am ajuns la 100 recent ca m-am lăsat de fumat.  Clar îmi e si faptul ca trebuie sa optimizez bagajul... Adica sa iau strict necesar...
Sper sa nu regret prea tare... Ma mai gândesc si la faptul ca nu am experienta ... Deci nu foarte repede ar trebui sa fie mai sigur ...
O întrebare totusi de la un nepriceput. Ati spus ca la aprox 450 kg cu 20 ati ajuns la 38 . 22kg/ cal.  La 24/cal sa nu ajungă nici măcar la 30? Probabil am întrebat o tâmpenie....
dupa ce intru in posesia motorului... In mod cert îl asteapta o vizita la american nautics pentru revizie reglare serioasa...

Moshu

Salut,
"Secretul", indiferent de motorizare, e ca raportul optim cp/masa (ideal in jur de 20) sa nu fie depasit, in caz contrar aparand limitarile/constrangerile de care am amintit (lipsa rezerva de putere, uzura mai accentuata a motorului, consum mare, zgomot mare, viteza mica, etc), plus necesitatea montarii unei elici cu pas mai mic/de tractiune.

N.B. motorul meu (raportul din grup de 1.75:1 permite obtinerea unor viteze mult mai mari cu incarcaturi mici-medii insa e cam "problematic" la incarcaturile mari) a ajuns foarte greu la 38 km/h cu cele aprox. 450 kg (n-am mentinut viteza, am redus imediat la viteza de croaziera optima si sigura - cca 30-32 km/h - pentru conditiile de mars si incarcare).
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

junior9007

Nu stiu ce relevanta are viteza la care o barca poate ajunge cu o anumita motorizare,daca aceasta-i permite glisarea..Eu personal,in mars, procedez la reducerea turatiei motorului dupa intrarea in glisaj,pana la limita inferioara la care  barca sa-si mentina glisajul.In felul acesta ,zic eu,optimizezi raportul consum/viteza(timp).Nu ma intereseaza  un 5-7 Km/h +.

radu andritoiu

salut
si eu iti recomand 20 cai, mai ales ca stiu si barca
se misca bine cu 15 cai, insa cu cel de 20 nu vei merge asa turat si vei avea un consum mai mic
iar la voi, la crapisti, carati vrute si nevrute
so, keep floating for pleasure

valyxman

O sa incerc sa ma incadrez in categoria celor ce vor face "spining la crap" cum spunea cineva....
Imi place sa ma tin de cuvant si prin urmare voi ramane la merc 15 ca m-am inteles cu actualul proprietar telefonic ce e drept sa ma astepte pana la finalul lunii, el a fost de acord ... deci am cam batut palma.
Urmand sa fie prima barca serioasa cu motor ce necesita permis ... sper sa imi ajunga pentru a invata, a ma obisnui SAMD. Ma gandesc si la faptul ca daca ma apuca vreo nebuneala sa vreau viteza prea mare si periculoasa .. o sa aduca motorul cu piciarele pe pamant....


valyxman

Dupa o plimbare cu barca lui Marius, sunt nevoit sa revin la varianta/ hotararea initiala si anume 20 cp. O fi mai greu, sper sa nu am de ajuns la mecanic ... daca am grija de el... dar 20 mai bine decat 15.



valyxman

Sper sa nu vorbesc cu pacat, dar daca totul e ok saptamana viitoare o sa iau asta:

valyxman


valyxman

Sper sa fie macar Radu cu mine cand il iau  ;)
O sa ma opresc cu el direct la reprezentanta pentru verificare si revizie, eu trag nadejde sa ajung cu tot cu vanzator inainte de a da banii....
Dar sarind peste astea si peste cat costa ca e irelevant, daca nu are probleme si merge bine ar trebui sa fie mai mult decat suficient pentru un 430 ... Corect?
Daca nu ma insel e cu cisma scurta.. sper sa nu fie problema.

mariusm piesenoi111

Ia legatura cu userul TOX si vei gasice cauti.
E la el in pod :)