Elica 4 pale vs. 3 pale

Creat de siad, Mai 29, 2017, 01:40:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

siad

Am intrebat initial pe subiectul deschis de alt coleg despre cum pot alege elica optima in 3 pale la un Honda BF20D care are momentan elica in 4 pale.

Diametrul si pasul celei existente este de 9.25 x 10.
Ca sa nu depasesc limita de turatie a motorului ar trebui sa merg pe un pas mai mare la cea cu 3 pale ? De exemplu cu 11 sau 12,sau e suficient acelasi pas?Nu vreau sa stric grupul....

A facut cineva tranzitia la un motor asemanator si doreste sa impartasasca experienta?

Vali

Citat din: siad din Mai 29, 2017, 10:37:00 AM
Cum trebuie sa fie cea in 3 pale ca sa "se pupe"?

Conteaza foarte mult barca. Pasul maxim pe care-l poti pune trebuie sa permita motorului sa ajunga la turatia maxima, in conditiile de incarcare uzuala a barcii.
De exemplu, daca pui cu pas de 12 tzoli si motorul nu ajunge la turatia maxima cu 2 oameni si bagaje, va trebui sa scazi pasul pana ajungi la turatia maxima cu incarcatura respectiva.

Sunt barci usoare si eficiente hidrodinamic, care permit folosirea unui pas mai mare in conditiile de incarcare dorite, dupa cum sunt barci butucanoase, care se misca greu chiar si cu pas mic si 4 pale la elice.

Daca ar fi dupa mine, as pastra totusi si elicea in 4 pale, fiindca e orientata spre tractiune, si face fata si in conditii de incarcare mai serioasa a barcii. Cea in 3 pale cu pas mai mare e posibil sa faca barca mai nervoasa, dar daca cresti greutatea incarcaturii, vei pierde serios din performante.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

siad

Pai eu exact asta vreau sa castig,adica o performanta mai buna la o incarcare mai mare.
Barca este usoara,are 140 kg dar fac o comparatie intre Yamaha 15Hp cu elica in 3 pale pe care l-am avut pana anul trecut si Honda asta cu 4 pale,si nu gasesc diferente sa ma dea pe spate.
Speram sa ridice de pe apa 3 insi cu bagaje...dar nu obtin asta.Adevarat ca este si o pala stramba dar cat sa pierzi din cauza asta?

Nu am turometru sa vad cand ating turatia maxima.

Vali

Eu zic sa cantaresti barca, sa fii sigur ca are greutatea de care spui. Am intalnit foarte des barci cu greutatea reala semnificativ mai mare decat cea declarata.

Motoarele in 4T au cilindree similara la puterile de 15 si 20 de cai, iar diferenta e din carburatie. La puterea de 20 de cai, daca barca e grea si nu are o hidrodinamica buna, e putin probabil sa gliseze cu 3 oameni si bagaje.

Asa ca nu ai cum sa cresti si greutatea incarcata, si viteza, la puterea actuala a motorului, indiferent de elice. Vrei mai mult, cresti puterea motorului, sau schimbi barca pe una mai usoara si mai eficienta.

Bineinteles ca acestea sunt valabile cu conditia ca motorul actual sa fie in stare buna. Daca e uzat sau merge rau, cauti un motor bun si mai faci probe. Poti folosi un turometru digital chinezesc, costa putin si iti poti face reglajele cu el.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

siad

Am inteles.

Majoritatea timpului voi avea greutate in barca deci,se pare ca nu merita o elica in 3 pale daca nu castig viteza.Sa vad daca voi gasi pe cineva cu una tot in 4 pale si in stare buna sa ma lase sa-i fac o proba.Poate influenteaza si faptul ca e deteriorata.

Am sa cantaresc si barca dar,avand in vedere ca o ridicam 2 insi fara probleme,nu cred sa fie mari diferente intre real si declarat.

Mersi de ajutor.Mi-ai scutit 300 ron  :D

Robby

Eu am trecut la un motor bf 20cp de la elicea in pale 4 la cea cu 3 cu pas 11.....Am făcut trecerea din alte considerente, mergeam mult prin zone cu iarba, și e un compromis mai bun ptr situația când mergeam singur în barca........Însă dacă tu folosești barca mai mult încărcată Îți recomand sa ramai la cea în 4 pale, eventual ai putea sa crești un pic pasul elicea, zic eu.....specific ca am folosit motorul pe o laguna 480,o barca usoara

siad

Gasesc si eu pe cineva de buna credinta din Calarasi care are o elica in 3 pale (sau una in 4  dar in stare decenta,fara o pala indoita ca a mea) sa ma ajute cu un test?

Vreau sa vad live diferenta intre 3 si 4 dar si diferenta intre o elica buna si una "usor" deteriorata.

Motorul este Honda BF20,dupa cum spuneam mai sus.

Multumesc.

teo pes

Citat din: siad din Iunie 27, 2017, 09:10:20 AM
Gasesc si eu pe cineva de buna credinta din Calarasi care are o elica in 3 pale (sau una in 4  dar in stare decenta,fara o pala indoita ca a mea) sa ma ajute cu un test?

Vreau sa vad live diferenta intre 3 si 4 dar si diferenta intre o elica buna si una "usor" deteriorata.

Motorul este Honda BF20,dupa cum spuneam mai sus.

Multumesc.
Honda ..face 4 pale la bf 2o !!!? :o
Viata i grea !!  Dar trece !!

siad

Face 4 pale pentru 15hp si 20hp.
Asa vin echipate...  ;)