Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bogdanalex

pai si dupa ce am inmatriculat-o , ce facem cu ea? ...ne trebuie un peridoc !
daca unchiu, bunicu, catelu, purcelu , face un peridoc, cum se omologheaza si inmatriculeaza?

am depasit subiectul?!. ....nu cred. numai ca asta ar fi pe la sfarsitul acestui "manual"

Vali

Salut, pana la inmatriculare, peridoc, catel, purcel etc, sa mai trecem putin prin iteratiile de design, anume amenajarea si ergonomia barcii, plus esantionajul si regimul presiunilor pe fundul barcii, dar fara a intra prea mult in detalii matematice.

Dupa cum spuneam mai inainte, 3 cerinte principale de amenajare ne-au determinat sa alegem o volumetrie imersa cu flotabilitatea maxima in zona centrala a barcii: post central de conducere cu banchete prova in V, post avansat de conducere (gen runabout), plus amenajarea cu cabina si post de conducere imediat in pupa acesteia.
Din simularile diferitelor incarcari si distributia maselor in fiecare caz, s-a realizat un compromis al formei imerse, care a tinut cont si de cerintele initiale de stabilitate, comportament bun la valuri, si versatilitate a regimurilor de mars.
In acelasi timp, una din cele mai importante cerinte era alegerea formei fundului potrivita pentru impartirea in unitati elementare de suprafata, asupra carora sa se aplice calculele de presiune hidrodinamica n functie de viteza barcii.
Din experienta altor constructori de barci, stiam ca forma aleasa in V a fundului se preteaza foarte bine impartirii suprafetei fundului in unitati elementare, prin adoptarea unei structuri de fund alcatuita din varange, longitudinale, plus inclusiv redanele de fund, care la fel reprezinta ranforsari longitudinale.
Arta compromisului in aceasta etapa este obtinerea raportului optim dintre valoarea unitatii de suprafata, greutatea structurii interioare a fundului (varange, longitudinale) si esantionajul rezultat din calcule (grosimea efectiva a laminatului de fibra), pentru satisfacerea cerintelor imperative de greutate redusa - implicit exploatare economica, totul coroborat cu eficienta economica manufacturiera.
Pana la urma, prin mai multe iteratii s-a ales solutia optima, castigul de greutate in conditiile pastrarii proprietatilor mecanice necesare obtinand-se prin adoptarea laminatului de tip sandwich la bordurile laterale, fara insa a se adopta calea batatorita a sistemului sandwich cu spuma poliuretanica, folosit de unii producatori.
Una din chestiunile intens dezbatute a fost daca sa includem sau nu in zona fundului o chila pe mijlocul barcii, sau macar un apendice de tip skeg in zona pupa. Am ajuns la concluzia ca, rigiditatea fundului fiind asigurata de sistemul de osatura adoptat, iar stabilitatea directionala de V-ul fundului si sistemul de redane longitudinale, chila nu face decat sa adauge greutate, pescaj si suprafata udata, toate inutile, mai ales ca barca nu se va folosi brutal in stilul "lotca", ci va fi un allrounder versatil si accesibil.
Alte cateva detalii de design s-au finalizat chiar in primele etape ale lucrului la modelul barcii, anume forma, greutatea, materialele pentru diferitele tipuri de customizare a suprastructurii si amenajarilor, urmand ca in timp sa realizam concret fiecare tip de amenajare in functie de cerinta utilizatorului. Dupa care in sfarsit am purces la treaba la constructia modelului barcii :). Iata cateva preview-uri, cu descrierea in urmatoarele posturi:


.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanalex

Impresionant, ce putem spune...  :-X

Ce fel de bordaj sandwitch ai folosit daca nu cu spuma? Ceva tip fagure ?

Schela si matrita arata f interesant. Placarea matritei s-a facut cu plywood ? ...s-a curbat foarte misto.

Dat fiind ca vrei sa fie atat de versatila, vad ca ai facut calcule in diverse tipuri de echipari. Care ar fi cea mai eficienta dpdv al comfortului + proprietati decente de navigatie ? .... e clar ca pt pescuit primeaza spatiul, si robustitatea, deci o barca solida si fara cabina e exact ce recomanda medicul :)

Spor la treaba


Vali

Citat din: bogdanalex din Iulie 29, 2011, 02:15:08 AM
Ce fel de bordaj sandwitch ai folosit daca nu cu spuma? Ceva tip fagure ?

Fagurele are dezavantajul ca nu se poate lucra cu el in matrita, insa e foarte bun pentru stratificari pe forme drepte. In cazul meu, solutia va fi sandwich cu fetru poliesteric, care pastreaza sau chiar imbunatateste proprietatile mecanice (din cauza distantei obtinute intre straturile exterioare de laminat), in conditiile castigului important in greutate.

Citat din: bogdanalex din Iulie 29, 2011, 02:15:08 AM
Schela si matrita arata f interesant. Placarea matritei s-a facut cu plywood ? ...s-a curbat foarte misto.

Da, am folosit placaj, insa in unele locuri s-a curbat "cam prea misto" :), in sensul ca in zonele mai plate au inceput sa se vada proeminent coastele, si a fost nevoie sa incarc sanatos cu chit.

Citat din: bogdanalex din Iulie 29, 2011, 02:15:08 AM
Dat fiind ca vrei sa fie atat de versatila, vad ca ai facut calcule in diverse tipuri de echipari. Care ar fi cea mai eficienta dpdv al comfortului + proprietati decente de navigatie ? .... e clar ca pt pescuit primeaza spatiul, si robustitatea, deci o barca solida si fara cabina e exact ce recomanda medicul :)

Barca are proprietati bune de navigatie in toate variantele, diferenta e data de echipare in fiecare caz, care eventual prin greutatea sporita mai diminueaza din performante la aceeasi motorizare. In plus, dupa cum spuneam, fiecare utilizator are alte cerinte, insa in ultima vreme trendul la barci pescaresti este pentru spatiu generos, comanda centrala, propulsie versatila (mai ales in noile conditii de maxim 15 KW putere a motorului in interiorul Deltei), iar interdictia camparii in Delta in primul rand pe mine m-a determinat sa aleg varianta unei cabine in zona prova, la nevoie demontabila, pentru a castiga spatiu cand e necesar.

De exemplu, pentru mine personal cea mai confortabila varianta ar fi cea cu cabina si post central de guvernare, tenda in zona cockpitului, si cu motorizare economica, fiindca imi displace cum se zdruncina barcile de glisare pe valuri. Fratele meu in schimb vrea motor cat mai nervos, comanda centrala, barca deschisa, in care sa se poata aduna cat mai multi rockeri pletosi cand pleaca in balta la pescuit :).

Citat din: bogdanalex din Iulie 29, 2011, 02:15:08 AM
Spor la treaba

Sa fie ;), daca n-ar fi trebuit sa plec la Cluj, zilele astea ne-am fi dat cu barca  :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Interesanta ar fi si varianta unui cort sau "coviltir" care sa acopere barca complet sau aproape complet. Sau o cabina foarte mica + un cort.

Avantaje ar fi destule: usor, incapator, barca arata bine fara o cabina mare, e mai mult sapatiu in cockpit in timpul marsului si e mai putin sensibila la vant pe furtuna, odata cortul desfacut e mai mult spatiu inauntru pentru campat. Poti adauga plasa de tantari, nu ca asa ceva ar fi  necesar in delta, dar sa fie acolo....

Cockpitul va fi "self bailing" ?

Vali

Salut Mihai, si ma bucur ca ne re-citim pe aceste noi meleaguri virtuale :D.

Intr-adevar, ar fi interesanta si varianta cu un mic "cuddy" in prova, unde sa se tina bagajele sensibile la umezeala, si la nevoie sa se intinda un cort, eventual segmentat, peste portiunea deschisa a barcii. Solutia a fost aplicata la runabout-urile "stramosesti", plus la majoritatea barcilor cu motor de serie facute in arealul imens al "evil empire", adica fosta URSS.

(Aveam salvat undeva un site rusesc unde erau prezentate cam toate barcile de serie cu motor facute pe vremea comunismului, dar momentan nu-l gasesc. Mi se parea amuzant ca foloseau de obicei 2 motoare mici, Veterok de 8 sau 12 cai, montate alaturat, cu manetele legate intre ele pentru sincronizare la guvernare :).)

L.E.: am gasit site-ul rusesc, aici e pagina principala:
http://translate.google.ro/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.motolodka.ru%2F&sl=ru&tl=en&hl=&ie=UTF-8
iar pentru a intra in lista de barci produse in fosta URSS, trebuie dat click pe al 3-lea buton - "Lodki", a 2-a categorie din lista - "Opisania motolodok" (nu se copiaza linkul, am pus jos in attach un print screen).

Eu in schimb as prefera pentru uz personal o cabina in genul celei pezentate pe site-ul lui Igor Sedelnikov, un barcagiu siberian pentru care am un imens respect, din cauza ca a pus la dispozitie pe web niste informatii foarte greu de gasit in alte parti. In imagine avem mini-cruiserul Sever 520, care e cu 5 cm mai lung decat barca pe care o prezint in acest topic, avand insa bordul liber ceva mai inalt, si V-ul fundului mai pronuntat:



Bineinteles ca nu va fi la fel de inalta cabina, dar ideea de amenajare a lui Igor este foarte ergonomica. Se castiga si spatiu in cabina, si pozitia perfecta pentru postul central de conducere, si suficient spatiu deschis in jumatatea pupa (la nevoie acoperit cu o tenda sau chiar un cort etans), plus ca ansamblul cabinei poate fi in cazul nostru demontat, pentru folosirea barcii complet deschise.

Cat despre cockpit autovidor, grea sarcina pentru o barca motorizata de 5 metri, unde interesul e ca ocupantii sa aiba o pozitie cat mai joasa in barca. Pentru cockpit autovidor, ar trebui ca podeaua sa fie destul de ridicata, astfel ca evacuarea apei sa se faca deasupra linie de plutire, ceea ce ne da peste cap toata munca de pana acum la stabilitate :). La aceasta dimensiune, am vazut cel mult veliere (cu un minim de lest) cu cockpit autovidor. Mai exista posibillitatea evacuarii apei adunate in zona pupa, daca se prevede un compartiment intre banchete, care sa aiba podeaua mai sus decat inia de plutire, insa la o barca de glisare de 5 metri e cam greu zic eu :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#21
Salut  ;)

Multumesc pentru site-ul rusesc. este foarte interesant. Cat despre acest topic este ceva iesit din comun si la superlativ ca de obicei!  Keep the good work !!

Am atatea de spus incat sunt in pericol sa nu urmaresc o logica

In primul rand subiectul are o rezonanta aparte cu mine pentru ca de mai multi ani cochetez cu ideea unui motosailer MacGregor 19 (putere maxima admisa 40CP - gliseaza cu 30 CP) eventual intr-o stare ceva mai proasta, sa ii intaresc un pic oglinda si sa il re-motorizez cu un Honda de 50 CP (cel mai usor motor din clasa 40-50CP), si TRIM TABS (ca sa vezi!)  si sa am o barca pe care sa pot campa, econoomica si foarte usor de tractat, Iar la nevoie un velier (nu stiu co expresie similara cu "sails like a pig" but sails nevertheless) Cabina este si in acest caz un exemplu de ergonomie, iar tavanul cabinei poate fi ridicat ("pop up").

Ocazia s-a ivit asta primavara cand am gasit o astfel de barca la prima strigare sub pretul pietei, iar cumparatorul incerca sa scape de ea fara mult succes.

Din pacate am amanat (iarasi) pentru am deja doua barci in curte: un velier de 5.60m si o barca de aluminiu de 4.50m. Ambele barci sunt achizitionate dupa multa reflectie si deocamdata satisfac nevoile mele. Barca de aluminiu e un Smokercraft Alaskan 15DLX si e  o ambarcatiune cu bord extrem de inalt, pentru marimea ei, extrem de usoara, amenajata cu podea din fabrica, iar eu am adaugat cele necesare pescuitului. Am montat pe ea un Yamaha cu pompa jet de apa de 40CP (30 la pompa). Barca gliseaza instantaneu cu 2 oameni mergand cu usurinta la croaziera cu 45km/h. Barca are un pescaj ceva mai mic de 10 cm in glisare si in jur de 20 cm la deplasament! Barca de contrabandist, glumesc prietenii.
Barca cu panze e un Precision 185 fara cabina, dar cu calitati excelente. Probabil ca la aceasta din urma voi renunta.
Mai am si un copilas mic (cateva luni) asa ca timpul a fost extrem de limitat.

Oricum ideea generala e ca ma uit dupa o barca cu functionalitate similara.  Cum nu ma pricep la constructie, am ales varianta unei barci folosite pe care sa o adaptez nevoilor mele. Ma bucura insa nespus ca ceea ce mi-am imaginat si am "simtit" ca neavizat este oarecum aproape de ceea ce gandeste un om cu experienta  ;D

Tot ceea ce spui e foarte logic si bine argumentat.  Inteleg ca un cockpit autovidor :) nu are rost pe o barca ceva mai mica, exceptie facand barcile concepute pentru ocean, ma gandesc aici la Boston Whaler, sau barci stil panga moderne (pentru care am o slabiciune - Andros) sau Work skiff-urile ca XO Marine. Imi dau seama ca aceste barci sunt mai late, si ca utilittatea unui astfel de cockpit autovidor e limitata in conditiile in care aceasta barca va fi utilizata. Totusi barca la care ma uitam eu: Macgregor 19 are si ea cockpit autovidor.

Intrebam de cockpitul autovidor in contextul cabinei, pentru ca solutia unei "bilge" in care sa se stringa apa va duce la mirosuri de mucegai. Inteleg ca vrei sa faci cabina demontabila asa ca solutia unui "bulkhead" in dreptul usii la cabina nu este practica.

Cred ca coca barcii proiectata de tine este PERFECT adecvata scopului. Amenajarile interioare vor fi urmatorul test. Cum va fi tinuta cabina uscata? In cazul variantei pentru pescuit, unde vor fi tinute sculele (trape in podea sau dulapuri in lungul barcii)?  Rezervorul ("live well") pentru tinut pestii? Locul pentru rezervorul (rezervoarele) de benzina?

Toate acestea sunt intrabari la care sunt sigur ca vei gasi solutii excelente. Abia astept sa citesc continuarea!

Vali

Re-salut Mihai, stai sa vezi ce brainstorming incepe pe aici ;D, dar asta de dimineata, fiindca la 6 am de prins un tren spre Cluj, si tre' sa apuc sa soilesc macar cateva ore  ;)...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanalex

Citat din: Mihaif99 din Iulie 29, 2011, 10:26:15 PM

Cred ca coca barcii proiectata de tine este PERFECT adecvata scopului. Amenajarile interioare vor fi urmatorul test. Cum va fi tinuta cabina uscata? In cazul variantei pentru pescuit, unde vor fi tinute sculele (trape in podea sau dulapuri in lungul barcii)?  Rezervorul ("live well") pentru tinut pestii? Locul pentru rezervorul (rezervoarele) de benzina?

Subscriu la aceste intrebari. Cu toate ca e de discutat dupa gustul fiecaruia unde prefera sa-si tina sculele de pescuit ( eu personal as prefera sa renunt la compartimentul de tinut sculele pt mai mult spatiu in "exploatare" sa zic asa. ) , insa celelalte probleme sunt intr-adevar foarte reale.

Vali

Salut din nou, pregatesc un raspuns detaliat la tot ce s-a discutat mai inainte, dar sa vad cand gasesc timp, fiindca de 4 zile singura mea legatura cu calculatorul e timp de cate 5 minute dimineata si 5 minute la 1 noaptea :). Oricum, de fugit nu fug :D, ci deocamdata bag ca migu', fiindca e mult de treaba, si timpul scurt :). Sa aveti o zi buna ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Citat din: Mihaif99 din Iulie 29, 2011, 10:26:15 PM
Salut  ;)
In primul rand subiectul are o rezonanta aparte cu mine pentru ca de mai multi ani cochetez cu ideea unui motosailer MacGregor 19 ...
...Oricum ideea generala e ca ma uit dupa o barca cu functionalitate similara.

Mac-ul 19 in opinia mea e una din barcile cele mai reusite ale lui Roger MacGregor.
-In primul rand dimensiunea redusa, care o face o barca necostisitoare, atat la achizitie, cat si la exploatare si intretinere.
-Apoi versatilitatea - nu stiu daca chiar "sails like a pig" :D, insa planul de forme ne arata niste forme transversale rezonabile dpdv al stabilitatii si formelor plutirii cand barca e bandata sub vele, din care cauza banuiesc ca inclusiv la vele se misca multumitor. Singura problema ar fi forma prismatica a jumatatii imerse pupa, specifica barcilor glisoare, insa asieta reglandu-se din balastul lichid, cred ca se rezolva si aceasta problema. Nu-mi place ca in prezentarea barcii nu e trecut deplasamentul, ci doar greutatea in ordine de mars cu tancul de balast inundat: 2050 lbs, adica in jur de 930 kg. La aceasta greutate, impactul balastului lichid de 360 de kg asupra asietei depaseste sa zicem impactul greutatii a 2 oameni care stau in cockpit, deci sub vele cred ca turbulenta oglinzii imersate e neglijabila.
-Alta calitate a barcii e ergonomia si functionalitatea, plus designul reusit, care se preteaza atat la vele, cat si la motor.
-La greutatea de aprox. 570 de kg complet echipata, barca e usor de tractat cu o masina obisnuita, ceea ce e inca un atu, mai ales cand ne uitam la preturile si conditiile din marinele din Romania.
-Iar unul din atu-urile destul de neglijate ale barcii e ca este containerizabila, intr-un container mic de 20', ceea ce in ziua de azi e un mare avantaj, fiind multe locatii exotice (de diving sau pur si simplu de petrecut o vacanta pe barca), unde barca se poate trimite pe container, iar barcagiul sa vina cu avionul.
-Pe ansamblu, mi se pare cea mai versatila barca de tip camper-sailer, si cred ca asa ceva (si) pentru zona noastra geografica ar fi foarte potrivit.
Iar in cazul tau, trim-taburile cred ca sunt utile la motorizarea marita la 50 de cai, din cauza ca atat puterea motorului, cat si greutatea lui fiind mai mari, e posibil ca barca sa se mai apupeze la marsul cu motor, iar trim-taburile corecteaza asta. Din partea mea, cred ca esti un norocos fiindca ai acces la dezvoltata piata a barcilor din America de nord, si iti doresc succes la achizitie, plus cat mai multe veselii acvatice :).

Citat din: Mihaif99 din Iulie 29, 2011, 10:26:15 PM
  Inteleg ca un cockpit autovidor :) nu are rost pe o barca ceva mai mica, exceptie facand barcile concepute pentru ocean, ma gandesc aici la Boston Whaler, sau barci stil panga moderne (pentru care am o slabiciune - Andros) sau Work skiff-urile ca XO Marine. Imi dau seama ca aceste barci sunt mai late, si ca utilittatea unui astfel de cockpit autovidor e limitata in conditiile in care aceasta barca va fi utilizata. Totusi barca la care ma uitam eu: Macgregor 19 are si ea cockpit autovidor.

In primul rand, din ceea ce stiu cockpitul autovidor e obligatoriu la barcile marine, fie chiar de clasa C. Multe din barcile panga sunt folosite la scufundari destul de departe in larg, deci implicit au respectivul cockpit, la fel ca XO Marine, care din ce am vazut au amenajarea robusta in stil workboat. Mac-ul 19 pe de alta parte, fiind powersailer de clasa C, si avand balastul de apa, implicit are podeaua cockpitului deasupra nivelului plutirii de plina incarcare, dedesubtul ei gasindu-se si loc pentru un pat dublu :). Diferenta e data de dimensiune, la cele 930 de kg in ordine de mars Mac-ul 19 fiind mult mai grea decat cele maxim 250 kg ale barcii mele goale si echipate cu motor, rezervor de combustibil, guvernare etc. In plus, arealul de folosire al barcii este Dunarea plus Delta si alte ape interioare, unde predomina barcile deschise, nepuntate, usoare si care se golesc de apa la ispol :D. Ceea ce am vrut sa adaug barcii mele este o cat mai mare versatilitate, iar de-a lungul timpului voi detalia fiecare aspect, pe masura ce voi rezolva problemele parcursului.

Citat din: Mihaif99 din Iulie 29, 2011, 10:26:15 PM
Intrebam de cockpitul autovidor in contextul cabinei, pentru ca solutia unei "bilge" in care sa se stringa apa va duce la mirosuri de mucegai. Inteleg ca vrei sa faci cabina demontabila asa ca solutia unui "bulkhead" in dreptul usii la cabina nu este practica...
...Cum va fi tinuta cabina uscata?

Ideea mea e urmatoarea: barca va fi oricum rigidizata prin montarea copastiei, plus o bancheta transversala inchisa, cu rol si de compartiment etans. Cabina demontabila de tip hard-top se va sprijini deci pe lateral pe copastie, iar spre pupa pe respectiva bancheta, care va avea si rol de bridge-deck, nelasand sa intre apa in spatiul de sub cabina. Mai ales ca rolul cabinei va fi exclusiv de adapost spartan la intemperii, sau un spatiu unde barcagiul sa traga la aghioase  fara ca vreun ecologist cu exces de zel sa-l intrebe de sanatate ;).

Citat din: Mihaif99 din Iulie 29, 2011, 10:26:15 PM
Cred ca coca barcii proiectata de tine este PERFECT adecvata scopului. Amenajarile interioare vor fi urmatorul test.  In cazul variantei pentru pescuit, unde vor fi tinute sculele (trape in podea sau dulapuri in lungul barcii)?  Rezervorul ("live well") pentru tinut pestii? Locul pentru rezervorul (rezervoarele) de benzina?

Toate acestea sunt intrabari la care sunt sigur ca vei gasi solutii excelente. Abia astept sa citesc continuarea!

Avand in vedere ca Delta e plina de barci mai mici decat a mea, care sunt folosite intensiv la pescuit sportiv, cred ca nu va fi deloc o problema customizarea spatiilor dedicate incarcaturii. Mai mult, fiecare utilizator are posibilitatea sa-si organizeze dupa bunul plac amenajarile, barca fiind doar o platforma pe care oricine isi va putea elibera fantezia :).
Trapele in podea nu mi se par o solutie buna, mai curand ceva de-a lungul barcii. Rezervorul pentru tinut pestii se poate face simplu din fibra, incastrat undeva in structura barcii, sau demontabil, iar locul rezervorului de combustibil va fi ca de obicei sub bancheta pupa, chiar langa motor. Oricum, la partea de amenajare de pescuit cuvantul il va avea fratele meu, el fiind "tartorul" in domeniu :). Totul se va face oricum prin incercari si comparatii, astfel ca barca sa-si indeplineasca rolul de a aduce bucurie proprietarului.

Inainte de a continua cu descrierea etapelor realizarii barcii, permiteti-mi sa mai adaug un mic preview cu matrita dupa decofrare (inainte de finisarea sa), de unde se pot vedea aproximativ proportiile barcii (in stanga se vede pus pe o parte modelul dupa care am facut matrita).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Salutare, cu voia lui Doamne-Doamne, sper ca maine sa am barca laminata complet, urmand decofrarea si echiparea :). Imediat de am revent de la RowMania am ceruit matrita si am inceput sa dau cu gelcoat, care pe opera vie are culoarea alba, urmand sa fie matuita si acoperita cu antivegetativa. Pana la relatarea amanuntita a operatiunilor, mai am de reluat povestirea creatiei barcii, incepand de la constructia modelului, munca migaloasa de finisaj, constructia matritei, finisarea matritei, si toate celelalte operatiuni necesare pentru a scoate o barca din fibra si poliester, finisata in gelcoat. Aceasta relatare o voi continua insa incepand de maine, fiindca azi am "tras pe nas" atata stiren, incat am depasit cota de gaze la intretinere :D, si m-am drogat pe gratis mai ceva ca un ghivolar refugiat intre hipiotii Asiei :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanalex

alo, sefu.... a trecut "maine" ... pai ce facem aici?! ne batem joc de studii?!  ;D ;D

radasous

Vali s-a facut hipiot, e in Asiala tratament cu stiren. Presupun ca i se invart ochii in cap ::) prea repede si ii fuge tastatura.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Salut gashca, si nu uitati vorba reclamei: fetele simt cand esti disperat :P. Asta au simtit si fetele mele ieri, cand faceam ca trenu' ca nu se evapora stirenu'  :o. A trebuit sa treaca noaptea ca sa constat dimineata ca in sfarsit gelcoatul (in care am bagat un pigment "smecher") a catadicsit in sfarsit sa polimerizeze.
Asa ca imi sunteti datori cu un suc, fiindca acum, plin de rasina si fulgi de fibra pe labe, a trebuit sa fac sa-mi fuga tastatura ca sa scriu raspunsul catre onor-domniile voastre ;).
Cu drag, ghivolaru aghezmuit cu stiren poreclit braconieru :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau