Probleme motor Yamaha 50 outboard

Creat de Florio, Iulie 12, 2011, 05:55:42 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

rexsailor

apropo de batutul cu ciocanul sa se deblocheze periile, asta era o solutie de moment la electromotorul de dacie echipat cu perii de rm. sarat care erau asa moi ca se macinau relativ repede, insa praful de perie nu sarea ci incarca port peria ducand la blocarea periei...evitarea problemei se putea face dand electromotorul jos odata pe an , desfacerea lui, spalat cu gaz si la loc comanda....
baterea in electromotor avea riscul ca peria sa nu calce suficient de ferm, de unde flama si posibilitatea de ardere a colectorului de pe rotor....
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Florio

#16
Stiam legea asta a lui Murphy si de aceea am zis ca repararea motorasului de trimm al barcii e o solutie de moment, urmand sa il inlocuiesc cu unul nou .
  Dar asa cum se intampla de obicei, treaba amanata ramane uitata, pana se intoarce intr-un perfect efect de bumerang, cand ti-e lumea mai draga.
Mie, weekend-ul trecut, lumea imi era tare draga :) !

Vremea era superba, vantul usor aprig, marea sublima, limpede si relativ calma.
Am iesit din port, am navigat doua ore, am efectuat balaceala de rigoare intr-o mare care aducea a Mediterana, cu limpezimea ei.
SI cand sa plec, trimm-ul a murit, lasandu-mi motorul afara din apa ;D . Ce te faci, Vasile ? ACum cateva saptamani am primit un telefon de la un amic, sa il tractez pana in port fiindca nu ii mai pornea motorul :) . Iar acum marea era usurel mai naravasa decat in situatia precedenta.
  SIgur ca nu mi-a trecut prin cap sa chem pe cineva, zicandu-mi ca daca un motor mi-a murit, mai am doua : randa si focul :).
SI am parcurs in viteza cele 4 mile catre marina, calculandu-mi voltele necesare sa pot ajunge in pozitie favorabila fata de stabilopozi si vant. Asa ca am facut o intoarcere la marina, ca la carticica, venind in volte mici  catre ponton, cu vant  curat-curatel de prova .A doua zi, marea se cam burzuluia si vantul devenise mai taios, dar asta nu m-a impiedicat sa plec in larg si ma intorc la ponton, cu velele din dotare :) .

Povestea mea are mai multe pilde.
Una ar fi, ca o barca cu vele este o barca vie, niciodata abandonandu-te .
O alta ar fi sa nu lasi pe maine ceea ce trebuie sa faci azi :) . Suna parental , dar e real .
Si ultima [pilda este de fapt o solutie pentru cei care au problema trimm-ului : in Romania un capac de trimm costa 500 E. Un trimm intreg costa 485 E. Paradoxal.
Subsemnatul a facut comanda in SUA, la pretul de 91USD trimm-ul si 45 USD transportul. Peste cateva zile soseste :)

Thor


HOME MADE

#18
pai velistii din vechime aveau motoare?ala velist care merge numai cu vele!bravo florio,sa mai faci si sa-i inveti si pe altii.

Mihai Irimia

Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...

Florio

Citat din: Mihai Irimia din Martie 18, 2012, 09:01:09 AM
Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...

Mihai, prinderile, parghiile, legatura cu pistonul hidraulic si toate cele implicate sunt atat de particulare, incat e la limita imposibilului sa inlocuiesc cu altceva decat originalul. De aia le si fac in felul asta, fabricantii.
Cea mai simpla metoda si totodata cea mai sigura este cea pe care am aplicat-o. Am cumparat motorasul original, din SUA. M-a costat 136 $ cu tot cu transport, l-am montat in 15 minute si am siguranta lucrului nou, original.

Mihai Irimia

#21
Citat din: Florio din Martie 18, 2012, 04:40:50 PM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 18, 2012, 09:01:09 AM
Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...

Mihai, prinderile, parghiile, legatura cu pistonul hidraulic si toate cele implicate sunt atat de particulare, incat e la limita imposibilului sa inlocuiesc cu altceva decat originalul. De aia le si fac in felul asta, fabricantii.
Cea mai simpla metoda si totodata cea mai sigura este cea pe care am aplicat-o. Am cumparat motorasul original, din SUA. M-a costat 136 $ cu tot cu transport, l-am montat in 15 minute si am siguranta lucrului nou, original.

Asta asa e nu prea poti sa intreci originalul, eu m-am chinuit mult tare atunci (si pe altii) a iesit ce-i drept, dar de altul nu ma mai apuc. Daca pun in calcul cat am alergat cu masina, cate telefoane date etc., etc. cred ca m-a costat mai mult decat pe tine, ce e drept poanta e cam veche deaia si cerea atat de mult, nu se gaseau.Ma rog e un tip in Galati, o sa auziti de el, are o greata de zici ca toate bancile din Elvetia sunt datoare la el.