Barca, peridoc, masina

Creat de pasek, Iulie 26, 2017, 04:14:26 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Pt un peridoc sh ia legatura cu userul BogdanTOX

kama3

E suficient vinciul de pe peridoc cu conditia sa fie suficient de rezistent, de bine prins pe peridoc si de bine pozitionat.
Avantajul folosirii vinciului in detrimentul sufei legate de masina e controlul pe care il ai atunci cand tragi cu vinciul, vizibilitatea buna, poti oricand opri manevra etc. E mult mai usor de controlat din vinci decat din masina.
Subliniez  ca sufa/chinga de pe vinci trebuie sa fie in stare foarte buna si de calitate, o sufa tensionata care se rupe poate cauza accidente foarte grave.

teo pes

1.Cazma
2.Toporisca-maceta (dar maceta nu vun iatagan)
3.Troliul peridocului capacitate 2,5 x greutatea barcii
4.Airjeak !
5.Pe loc moale nu se duce peridocul la barca ...vine barca la peridoc ,(legi barca de masina si o tragi pana unde nu se suspenda utilajele )
Viata i grea !!  Dar trece !!

pasek

Multumesc. Foarte utile raspunsurile voastre.
Radu Andritoiu ti-am trimis mp

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

iulian_cioclin

         Exista o varianta si mai simpla. Dupa ce ai pus barca pe peridoc si o asiguri, iei sufa de la vinciul peridocului (aici e bine sa ai o sufa cat mai lunga, eu am vreo 15 m) si te duci cu ea pana la carligul masinii aflata la x metrii de barca, apoi pur si simplu dai la manivela si scoti peridocul din apa. Este bine sa ai un vinci puternic, eu am unul de 2000 kg

iulian_cioclin

Citat din: kama3 din Iulie 27, 2017, 11:40:06 AM
E suficient vinciul de pe peridoc cu conditia sa fie suficient de rezistent, de bine prins pe peridoc si de bine pozitionat.
Avantajul folosirii vinciului in detrimentul sufei legate de masina e controlul pe care il ai atunci cand tragi cu vinciul, vizibilitatea buna, poti oricand opri manevra etc. E mult mai usor de controlat din vinci decat din masina.
Subliniez  ca sufa/chinga de pe vinci trebuie sa fie in stare foarte buna si de calitate, o sufa tensionata care se rupe poate cauza accidente foarte grave.

Ai fost mai rapid, acelasi lucru spusesem si eu

pasek

Peridocul trebuie sa aiba o roata si in fata? In ideea de a-l trage cu vinciul spre masina.

mariusm piesenoi111

Da....cam toate au roata aia pentru a putea fi duse la mana sau lasate orizontal si nu direct cu carligul in beton

kama3

 Inca doua sfaturi. In momentul in care transporti barca pe peridoc nu tine motorul basculat. Tine-l lasat jos si leaga-l bine astfel incat sa nu se miste nici lateral si nici sus jos.   Daca mergi cu motorul ridicat datorita drumurilor minunate vibratiile vor afecta oglinda. Ideal e sa nu transporti barca cu motorul pe ea, da nici nu-i o placere sa il tot pui/scoti.
In al doilea rand, echilibreaza ansamblul barca motor peridoc. Puntea la majoritatea peridocurilor are posibilitatea de a fi mutata mai in fata sau mai in spate, a.i. in momentul in care ai barca sus sarcina pe carlig sa fie in limita suportata de carlig. Apasarea la o barca ca a ta ar trebui sa fie cam de 40kg pe carlig. Mai mult daca e chinui inutil masina, iar daca e prea putin risti ca la o hartoapa mai sanatoasa sa-ti sara remorca din cui. Ai posibilitatea sa misti si puntea si v-ul din fata astfel incat sa obtii un ansamblu echilibrat.
Hai ca nu mai scriu ca deja mi s-a facut de sudat un peridoc...

pasek

Va multumesc foarte mult tuturor. Multe chestii foarte practice de care nu aveam habar.

alexdaniell

Uite in clipul asta cum se distribuie corect greutatea la o remorca cu o axa:

https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM


Respect!

teo pes

Incearca totusi sa nu mergi cu motorul ,,agatat" pe oglinda ,fa un effort si explica ti unde este punctul de greutate al motorului cand este agatat si cand este ridicat !! , fiind agatat vectorul este oblic in afara , cand este ridicat este perpendicular pe verticala , cea ce nu este grav si se poate compensa cu rola de sub pupa ! in afara de asta exista riscul ca la denivelari sa dai cu el de jos ...sau si mai rau in terasamentul funei cai ferate!! ;D ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

crysty

Motorul are din constructie o pirghie care la transport trebuie rotita astfel incat sa preia din greutatea motorului. Cred ca acea pozitie este pozitia corecta de transport a motorului prins de oglinda barcii pentru mers pe sosea. Pe de alta parte, oglinda rezista la impingerea celor cativa cai putere ce se aplica pe aceasta si perpendicular pe suprafata ei atunci cand merge motorul; in cazul transportului, motorul actioneaza cu forta mult mai mica si la 90 grd fata de normal adica pe kantul oglinzii. Normal nu ar trebui sa se intample nimic rau oglinzii in timpul transportului daca motorul este asigurat conform. Bineinteles ca trebuie ca si viteza de deplasare sa fie mai mica in special la trecerea peste obstacole - treceri la nivel cu calea ferata, tranvai gropi etc.

mariusm piesenoi111

La mine in manualul motorului acrie clar ca nu se va transporta NICIODATA basculat ci in pozitie normala chiar daca are si al meu acea parghie foarte tapana de blocat in pozitie ridicata.
Si o scriu cei care au inventat motorul de barca