Grecia, drumul spre casa

Creat de deltasub, August 02, 2017, 07:20:31 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

deltasub

Vă  salut. În urma cu o luna am adus barca în Romania. A fost un voiaj în limita normalului, fără evenimente deosebite meteo sau de alta natură. Pentru cei interesați  câteva informații  de pe traseu.
Barca am lasat-o anul trecut în portul Policoro venind din Genova. Am ales locația, pentru ca era  ieftin în comparație  cu alte porturi, dar și ca poziție pentru traversada spre Grecia. Am plătit pentru un an 720 euro, barca pe uscat. (Foto). Titularul portului, un om deosebit, mi-a făcut  și antivegetativa gratis(cu vopseaua mea).
Ajung pe 29 mai, pregătesc barca, o dau la apă și pe 1 iunie vine Mario, prietenul și din alte voiaje, care mă însoțește pana în Grecia insula Corfu. Avem parte de o mare liniștită, navigam cu vele apoi cu motorul. Oprim în insula Othonoi, locul unde Ulise a stat ceva timp cu Calypso, apoi câteva opriri în insula Erikousa și câteva golfuri din Corfu. Pentru formalitati de intrare în Grecia, trebuie sa intram în portul Guiova.  Plătesc  36 euro pentru 24 ore ( cam scump). Ca documente mi se cer în afară de actele barcii, asigurarea cu clauza antipoluare,pe care le am.  Apoi sunt îndrumat sa mă  prezint la poliția  portului. Aici trebuie să duc munca de lămurire cu polițista care voia sa plătesc taxa Dekpa. Îi spun  ca barca sub 7m nu trebuie sa plătească  taxa, însă  ea o tine pe a ei. Pana la urmă  da un telefon , se lămurește și plătesc doar 15 euro ca taxă  de intrare în Grecia.
Ca o paranteza, alături de barca mea un tataie englez, folosea ca scăunel  să coboare de pe barcă, un frigider waeco, din acela cu compresor. Zic, trebuie sa-l urmăresc, sigur o să-l  arunce. Îl  văd  când se duce cu el la gunoi și îi  zic că  îl iau eu. Tataia puțin debusolat,  mă  întreabă dacă știu sa-l repar, iar eu îi  zic ca îl  voi folosi ca  lada de depozitare.  Aduc frigiderul în Brăila,  întreb câțiva meseriași dacă îl pot repara, dar se uitau la el ca la un OZN. Îl  aduc în Torino și un meseriaș român  îl face imediat,  avea termostatul  defect. Cumpărat  senzor termostat cu 1,80 euro! M-am pricopsit  cu un frigider care îngheață.
În așteptarea familiei, duc barca în portul Mandraki  situat aproape de centrul orașului , lângă fortul venețian plătind 22 euro. Mario se întoarce în Italia și vin fetele.  Stăm doua zile, apoi plecam spre Paxos și Antipaxos. Aici e o plajă  caraibica de care ne bucuram o jumătate  de zi, apoi vin vapoare cu turiști care ne invadeaza. Plecam spre Lefkada,  podul dintre continent și insula se deschide la fiecare ora și e gratis. După ora 21 se deschide numai la cerere vhf canal12.
Găsim un loc aproape de centrul  orașului. Portul e gratis cu condiția sa găsești  loc. Mai încolo este marina, dar nu am ajuns acolo ca sa știu  prețurile.
Ne oprim în diverse insule, ultima fiind Itaca și facem o plimbare în interiorul  insulei.
Plecam spre Patras, previziunile meteo dădeau  vânt favorabil însă l-am avut din prova. La sosire în vecinătatea podului trebuie sa ceri autorizarea de trecere vei fi îndrumat sub care arcada se trece, vhf canal 14. Pe inserat  intram în micul port Lepanto ( acum Nafpaktos) unde a fost celebra bătălie.
A doua zi sosim în portul insulei Trizonia, un port construit  din bani UE dar neterminat. Aici sunt bărci  lăsate  peste an în grija nimănui.  Găsești pe cineva care stă în permanență acolo sa aibă grija de barca, sau la mila  domnului.
În apropierea canalului  Corint luam legătură cu dispecerul, canal 11. Suntem puși în coadă și ne învârtim în fața  canalului. Se da ok, traversăm  in ordinea  stabilită, iar la ieșire plătim 100 euro.
Spre seara in 14 iunie  ajungem în Atena  marina Alimos . Vizitam orașul,fetele rămân  pe la rude iar eu fac schimb de echipaj. Vine Dragos, un membru al echipajului velierului Allegro.

drmarius

Frumos. Anul acesta am facut traseul invers si din păcate din Koufonisia pana in Corfu nu ne am oprit sa vizitam, doar sa alimentam si sa achitam taxa pentru Corint.
Este perfect daca nu au fost evenimente, mai ales meteo sau de natura tehnica.

Mai sunt detalii legate de restul traseului pana la noi? :)

deltasub

Evenimente tehnice au fost, dar le-am rezolvat cu ajutorul lui Alah. :)

Florio

Cat de mic velierul, cât de mari satisfacțiile! Ce diferență uriașă între valoarea bărcii și bucuriile câștigate la bord :) .
Asta se numește investiție ultra-rentabilă.
Sunt foarte curios cum se comportă echipajul și barca în apropiere de Lemnos de exemplu. Zona este măturată mai mereu de vânturi tari, iar către Bozcaada și intrarea Dardanele, sunt brizanți și curent potrivnic.

Citat din: deltasub din August 02, 2017, 07:20:31 PM
....................  Plătesc  36 euro pentru 24 ore ( cam scump). Ca documente mi se cer în afară de actele barcii, asigurarea cu clauza antipoluare,pe care le am.  Apoi sunt îndrumat sa mă  prezint la poliția  portului. Aici trebuie să duc munca de lămurire cu polițista care voia sa plătesc taxa Dekpa. Îi spun  ca barca sub 7m nu trebuie sa plătească  taxa, însă  ea o tine pe a ei. Pana la urmă  da un telefon , se lămurește și plătesc doar 15 euro ca taxă  de intrare în Grecia.
O diferență mare nu există, DEKPA pentru o barcă de 8m e 21 euro de exemplu. Dar e incalificabil ca un ofițer instruit pentru exact asemenea lucruri, să nu aibă habar de ele.

Citat din: deltasub din August 02, 2017, 07:20:31 PM
.....................................
Ca o paranteza, alături de barca mea un tataie englez, folosea ca scăunel  să coboare de pe barcă, un frigider waeco, din acela cu compresor. Zic, trebuie sa-l urmăresc, sigur o să-l  arunce. Îl  văd  când se duce cu el la gunoi și îi  zic că  îl iau eu. Tataia puțin debusolat,  mă  întreabă dacă știu sa-l repar, iar eu îi  zic ca îl  voi folosi ca  lada de depozitare.  Aduc frigiderul în Brăila,  întreb câțiva meseriași dacă îl pot repara, dar se uitau la el ca la un OZN. Îl  aduc în Torino și un meseriaș român  îl face imediat,  avea termostatul  defect. Cumpărat  senzor termostat cu 1,80 euro! M-am pricopsit  cu un frigider care îngheață.
Ha! :)  exemplu clar că pe o barcă nu trebuie să știi doar navigație. E bine să fii policalificat


Citat din: deltasub din August 02, 2017, 07:20:31 PM
.................. plecam spre Paxos și Antipaxos. Aici e o plajă  caraibica de care ne bucuram o jumătate  de zi, apoi vin vapoare cu turiști care ne invadeaza. Plecam spre Lefkada,  podul dintre continent și insula se deschide la fiecare ora și e gratis. După ora 21 se deschide numai la cerere vhf canal12.
Găsim un loc aproape de centrul  orașului. Portul e gratis cu condiția sa găsești  loc. Mai încolo este marina, dar nu am ajuns acolo ca sa știu  prețurile.
Ne oprim în diverse insule, ultima fiind Itaca și facem o plimbare în interiorul  insulei.
Plecam spre Patras, previziunile meteo dădeau  vânt favorabil însă l-am avut din prova. La sosire în vecinătatea podului trebuie sa ceri autorizarea de trecere vei fi îndrumat sub care arcada se trece, vhf canal 14. Pe inserat  intram în micul port Lepanto ( acum Nafpaktos) unde a fost celebra bătălie.
A doua zi sosim în portul insulei Trizonia, un port construit  din bani UE dar neterminat. Aici sunt bărci  lăsate  peste an în grija nimănui.  Găsești pe cineva care stă în permanență acolo sa aibă grija de barca, sau la mila  domnului.
În apropierea canalului  Corint luam legătură cu dispecerul, canal 11. Suntem puși în coadă și ne învârtim în fața  canalului. Se da ok, traversăm  in ordinea  stabilită, iar la ieșire plătim 100 euro.
Spre seara in 14 iunie  ajungem în Atena  marina Alimos . Vizitam orașul,fetele rămân  pe la rude iar eu fac schimb de echipaj. Vine Dragos, un membru al echipajului velierului Allegro.

O epopee frumoasă, lungă și variată. Mă bucur să intuiesc un echipaj unit și aventuros , pe măsura skipperului
Cum e să ai rude în Athena? :)
Alimos e o marină scumpă, sunt curios cum e taxată o barcă de sub 7m. 40-50 euro ?

Florio

Citat din: deltasub din August 02, 2017, 10:52:21 PM
Evenimente tehnice au fost, dar le-am rezolvat cu ajutorul lui Alah. :)

Allah ceva mai la răsărit :) . Aici încă sunteți pe teritoriul lui Poseidon și e bine să nu supărați bărbosul :)

deltasub

Citat din: Florio din August 02, 2017, 11:08:30 PM
Allah ceva mai la răsărit :) . Aici încă sunteți pe teritoriul lui Poseidon și e bine să nu supărați bărbosul :)
Bărbosul a fost un nervos la inceput, dar apoi s-a linistit.

deltasub

Citat din: Florio din August 02, 2017, 11:06:54 PM
Cat de mic velierul, cât de mari satisfacțiile! Ce diferență uriașă între valoarea bărcii și bucuriile câștigate la bord :) .
Asta se numește investiție ultra-rentabilă.
Sunt foarte curios cum se comportă echipajul și barca în apropiere de Lemnos de exemplu. Zona este măturată mai mereu de vânturi tari, iar către Bozcaada și intrarea Dardanele, sunt brizanți și curent potrivnic.
O diferență mare nu există, DEKPA pentru o barcă de 8m e 21 euro de exemplu. Dar e incalificabil ca un ofițer instruit pentru exact asemenea lucruri, să nu aibă habar de ele.
Ha! :)  exemplu clar că pe o barcă nu trebuie să știi doar navigație. E bine să fii policalificat


O epopee frumoasă, lungă și variată. Mă bucur să intuiesc un echipaj unit și aventuros , pe măsura skipperului
Cum e să ai rude în Athena? :)
Alimos e o marină scumpă, sunt curios cum e taxată o barcă de sub 7m. 40-50 euro ?
In Atena am doi fini, așa ca am avut  ghid și transport. Marina  Alimos 32 euro

deltasub

 Marina Alimos e destul de mare, dar nu are stație  de carburant. Vine însă un camion cu furtun lung, și prețul  e pe masura. Nu am putut sa ma leg la curent pentru ca stecherul meu nu se potrivea la prizele lor, cu toate ca am văzut alte bărci legate cu ce aveam eu. Cred ca electricianului îi era lene sa caute o reducție.  Am plătit 32 euro.
Plecam pe 16 în zori, pînă la cap Sunion vântul și marea sunt favorabile, apoi vântul începe  ca sufle din prova și marea se încrețește. Decid sa mergem intre insula Eubea (Evia) și continent.   Suntem nevoiți sa intram în rada orașului Marcopoulou  unde înoptam la ancora. A doua zi iar vânt din prova care va ține  câteva zile.  Era Meltemi, chiar dacă eram în spatele insulei. Seara ajungem în Chalkis, unde mergem la capitanie și poliție  pentru formalități de trecerea podului. Vom fi anunțați în canalul 12 privind ordinea de trecere. Podul se deschide de regulă  după miezul noptii, însă suntem anunțați  ca azi podul nu se va deschide cauza de vânt și curent puternic. Ca sa ne legam la curent electric și apa trebuie sa cumpărăm un card de 12 euro, care va fi valabil în toată insula. Noi am cheltuit cam un euro pentru încărcarea bateriei și apă.  Așteptăm încă o zi și pe la ora 22 decid sa dea ok. Vântul e  destul de puternic, mergem câteva mile și intram în portul Nea Artaki. Dimineața plecam devreme, ca sa contracarez vântul puternic merg mai pe lângă mal. Deodată barca se opreste brusc. Am atins o stanca, cu toate ca Navionics dădea în locul acela 5m. Dau înapoi  și de acum navigam mai în larg. Fac o imersiune și constat ca derivorul nu a pățit  decât o zgârietură.
Vântul se mai potolește  și seara reușim sa intram în Orei, un orășel pitoresc , legați la cheu gratis și putem folosi cardul pentru apa și curent. A doua zi vânt favorabil, ne auzim telefonic cu colegul Ghrt care e în Scopelos,  însă nu ne putem întâlni. Noi eram grabiti, iar ei aveau un alt program.  După o noapte în rada Kira Panagia tragem tare sa ajungem în Mirina. Îmi era teama de porțiunea aceasta de drum, dar Meltemi se pare ca  era obosit. Marea a fost liniștită iar ultima parte am avut  vânt  de bulină.  Mergem la capitanie sa facem formalitățile  de ieșire si facem plinul de motorina de la o camioneta. În  port nu e stație  de carburant. Întâlnim o barca românească care pleacă în traversada atlantica (ARC).
In continuare mare buna, navigam și noaptea, iar în zori intram în strâmtoarea  Dardanele. Turcia o facem in tranzit, nu anunțăm  pe nimeni și mergem toată ziua și din nou noaptea. Motorul a mers 42 de ore continu și a obosit.  Surubul de pe capacul filtrului de motorina s-a slabit si motorul a prins aer. Amorsez dar strâng prea tare șurubul  și filetul de pe capacul de aluminiu se distruge. Suntem aproape de Istanbul. Decidem sa intram în portul Buyukcekmece. Pun motorul tenderului (un Tomos de 3,5 cai) pe scara barcii unde am făcut un suport. Înaintăm binișor cu trei noduri și intram în port. Întâmplător  ne întâlnim cu Ali, cel care ne va ajuta mult. Are câteva bărci , atelier, și cunoaște multa lume. Îmi găsește un capac de filtru, schimba filtru cu unul nou,îmi aduce motorina , îmi cumpara o baterie noua pt. motor și îmi duce electromotorul la revizie.  Totul în câteva ore și la un preț modest. Îmi spune ca sunt un om norocos, deoarece azi e ultima zi de ramadan, de mâine e bairam și trei zile nu muncește  nimeni. Plecăm mai departe și pe inserat motorul se opreste din nou. Nu știu ce sa-i fac, nu-i venea motorina. Nu vreau sa intru în Atakoy marina, că  ăia  mă snopeau de bani. Îl sunam pe Ali care ne spune sa intram într-un port pescaresc, Avcilar Denis Otobusu Iskelesi, insa el nu poate veni. Din nou pun la treaba Tomos ul și pe la miezul nopții găsim un loc liber la cheu. Tot încercând sa amorsez injectoarele, se rupe și un șurub din capul unui injector. Găsesc un șurub  de 8, îi dau o gaura longitudinala și una transversala  fără sa rup burghiul și așa  rezolv cel puțin o problemă. ( Apropo  de Tomos, după un an de stat în barca, când sa-l pornesc, prima data, pistonul era blocat. Îi pun deblocant în capul pistonului, aștept o zi, nimic. Nu știu ce sa fac, mă uit pe internet sa văd ce găsesc. Unii recomandă coca cola! Îi torn cam un pahar de cola și a doua zi motorul era deblocat!) 
A doua zi în port e pustiu. După câteva ore apare un bătrân. Încercăm să-i spunem de problema noastră,  dar nu prea ne înțelegem. La un moment dat moșului îi scapă  o vorba în rusește.  A muncit în Turcmenistan și a învățat  acolo sa vorbească.  Îi spun despre ce e vorba,  el telefonează  la un mecanic, dar care nu poate veni decât peste o zi. Peste ceva timp apar doi inși care se uita curioși la noi. Unul din ei vorbea și el rusește iar celălalt a fost căpitan pe un pescador în Marea Neagra.  Ex căpitanul mă  dă  la o parte și  începe sa desfacă toate furtunele motorului. Eu foarte stresat adunam garniturile și șuruburile  care cădeau  în santina. Concluzia lui era că  filtrul nou dat de Ali nu lasă să treacă  motorina. Așa  că,  afară  filtrul care se pare ca era o chinezărie de proasta calitate.  Îl întreb și cum merg fără  filtru? Îmi  spune, va merge pentru ca am un prefiltru pe traseu. Oricum, motorul a pornit imediat și  pana în țară nu am avut probleme. Am întrebat cât  mă costă,  dar nu a vrut sa ia bani. I-am dat o sticla de Metaxa și am văzut  cum i-au sticlit ochii! Era bairam, nu?
Plecam pe la prânz și la 15,30 intram în Bosfor, în locurile cu curent mare, merg cu ambele motoare, iar seara suntem la Poyraz, un mic port la ieșirea din  Bosfor.  Marea Neagra ne primește cu un vânt de travers care tine câteva  ore, apoi vântul  cade și mergem la motor pana în Mangalia. Inainte de a iesi din apele bulgaresti, ne opreste o motovedeta si ne cere documentele ca sa stie cine suntem. Trebuia sa anuntam prin radio, le-am spus ca i-am chemat dar ca nu au raspuns. În  Eforie facem din nou schimb de echipaj, vine un prieten și pentru ca sunt în criza de timp, scurtam drumul prin canalul de la Agigea. Taxa, echivalentul a 150 euro!
Scot barca din apa cu doua tractoare pe  peridocul construit in prealabil, o învelesc  și o las pana la anul cand voi decide ce voi face cu ea. Am pus-o în vânzare deoarece nu am timp să mă  bucur de ea. Dacă o cumpără cineva, va avea o barca foarte reușită.  Ca varianta, mă  gândesc sa o transform în șalupa pentru delta. Voi da jos arborada si voi tăia derivorul ca sa aibă un pescaj mai mic. Dar nu-i păcat?

deltasub


Florio

Citat din: deltasub din August 03, 2017, 08:21:24 PM
Marina Alimos e destul de mare, dar nu are stație  de carburant. Vine însă un camion cu furtun lung, și prețul  e pe masura. Nu am putut sa ma leg la curent pentru ca stecherul meu nu se potrivea la prizele lor, cu toate ca am văzut alte bărci legate cu ce aveam eu. Cred ca electricianului îi era lene sa caute o reducție.  Am plătit 32 euro.
Plecam pe 16 în zori, pînă la cap Sunion vântul și marea sunt favorabile, apoi vântul începe  ca sufle din prova și marea se încrețește. Decid sa mergem intre insula Eubea (Evia) și continent.   Suntem nevoiți sa intram în rada orașului Marcopoulou  unde înoptam la ancora. A doua zi iar vânt din prova care va ține  câteva zile.  Era Meltemi, chiar dacă eram în spatele insulei. Seara ajungem în Chalkis, unde mergem la capitanie și poliție  pentru formalități de trecerea podului. Vom fi anunțați în canalul 12 privind ordinea de trecere. Podul se deschide de regulă  după miezul noptii, însă suntem anunțați  ca azi podul nu se va deschide cauza de vânt și curent puternic. Ca sa ne legam la curent electric și apa trebuie sa cumpărăm un card de 12 euro, care va fi valabil în toată insula. Noi am cheltuit cam un euro pentru încărcarea bateriei și apă.  Așteptăm încă o zi și pe la ora 22 decid sa dea ok. Vântul e  destul de puternic, mergem câteva mile și intram în portul Nea Artaki. Dimineața plecam devreme, ca sa contracarez vântul puternic merg mai pe lângă mal. Deodată barca se opreste brusc. Am atins o stanca, cu toate ca Navionics dădea în locul acela 5m. Dau înapoi  și de acum navigam mai în larg. Fac o imersiune și constat ca derivorul nu a pățit  decât o zgârietură.
Vântul se mai potolește  și seara reușim sa intram în Orei, un orășel pitoresc , legați la cheu gratis și putem folosi cardul pentru apa și curent. A doua zi vânt favorabil, ne auzim telefonic cu colegul Ghrt care e în Scopelos,  însă nu ne putem întâlni. Noi eram grabiti, iar ei aveau un alt program.  După o noapte în rada Kira Panagia tragem tare sa ajungem în Mirina. Îmi era teama de porțiunea aceasta de drum, dar Meltemi se pare ca  era obosit. Marea a fost liniștită iar ultima parte am avut  vânt  de bulină.  Mergem la capitanie sa facem formalitățile  de ieșire si facem plinul de motorina de la o camioneta. În  port nu e stație  de carburant. Întâlnim o barca românească care pleacă în traversada atlantica (ARC).
In continuare mare buna, navigam și noaptea, iar în zori intram în strâmtoarea  Dardanele. Turcia o facem in tranzit, nu anunțăm  pe nimeni și mergem toată ziua și din nou noaptea. Motorul a mers 42 de ore continu și a obosit.  Surubul de pe capacul filtrului de motorina s-a slabit si motorul a prins aer. Amorsez dar strâng prea tare șurubul  și filetul de pe capacul de aluminiu se distruge. Suntem aproape de Istanbul. Decidem sa intram în portul Buyukcekmece. Pun motorul tenderului (un Tomos de 3,5 cai) pe scara barcii unde am făcut un suport. Înaintăm binișor cu trei noduri și intram în port. Întâmplător  ne întâlnim cu Ali, cel care ne va ajuta mult. Are câteva bărci , atelier, și cunoaște multa lume. Îmi găsește un capac de filtru, schimba filtru cu unul nou,îmi aduce motorina , îmi cumpara o baterie noua pt. motor și îmi duce electromotorul la revizie.  Totul în câteva ore și la un preț modest. Îmi spune ca sunt un om norocos, deoarece azi e ultima zi de ramadan, de mâine e bairam și trei zile nu muncește  nimeni. Plecăm mai departe și pe inserat motorul se opreste din nou. Nu știu ce sa-i fac, nu-i venea motorina. Nu vreau sa intru în Atakoy marina, că  ăia  mă snopeau de bani. Îl sunam pe Ali care ne spune sa intram într-un port pescaresc, Avcilar Denis Otobusu Iskelesi, insa el nu poate veni. Din nou pun la treaba Tomos ul și pe la miezul nopții găsim un loc liber la cheu. Tot încercând sa amorsez injectoarele, se rupe și un șurub din capul unui injector. Găsesc un șurub  de 8, îi dau o gaura longitudinala și una transversala  fără sa rup burghiul și așa  rezolv cel puțin o problemă. ( Apropo  de Tomos, după un an de stat în barca, când sa-l pornesc, prima data, pistonul era blocat. Îi pun deblocant în capul pistonului, aștept o zi, nimic. Nu știu ce sa fac, mă uit pe internet sa văd ce găsesc. Unii recomandă coca cola! Îi torn cam un pahar de cola și a doua zi motorul era deblocat!) 
A doua zi în port e pustiu. După câteva ore apare un bătrân. Încercăm să-i spunem de problema noastră,  dar nu prea ne înțelegem. La un moment dat moșului îi scapă  o vorba în rusește.  A muncit în Turcmenistan și a învățat  acolo sa vorbească.  Îi spun despre ce e vorba,  el telefonează  la un mecanic, dar care nu poate veni decât peste o zi. Peste ceva timp apar doi inși care se uita curioși la noi. Unul din ei vorbea și el rusește iar celălalt a fost căpitan pe un pescador în Marea Neagra.  Ex căpitanul mă  dă  la o parte și  începe sa desfacă toate furtunele motorului. Eu foarte stresat adunam garniturile și șuruburile  care cădeau  în santina. Concluzia lui era că  filtrul nou dat de Ali nu lasă să treacă  motorina. Așa  că,  afară  filtrul care se pare ca era o chinezărie de proasta calitate.  Îl întreb și cum merg fără  filtru? Îmi  spune, va merge pentru ca am un prefiltru pe traseu. Oricum, motorul a pornit imediat și  pana în țară nu am avut probleme. Am întrebat cât  mă costă,  dar nu a vrut sa ia bani. I-am dat o sticla de Metaxa și am văzut  cum i-au sticlit ochii! Era bairam, nu?
Plecam pe la prânz și la 15,30 intram în Bosfor, în locurile cu curent mare, merg cu ambele motoare, iar seara suntem la Poyraz, un mic port la ieșirea din  Bosfor.  Marea Neagra ne primește cu un vânt de travers care tine câteva  ore, apoi vântul  cade și mergem la motor pana în Mangalia. Inainte de a iesi din apele bulgaresti, ne opreste o motovedeta si ne cere documentele ca sa stie cine suntem. Trebuia sa anuntam prin radio, le-am spus ca i-am chemat dar ca nu au raspuns. În  Eforie facem din nou schimb de echipaj, vine un prieten și pentru ca sunt în criza de timp, scurtam drumul prin canalul de la Agigea. Taxa, echivalentul a 150 euro!
Scot barca din apa cu doua tractoare pe  peridocul construit in prealabil, o învelesc  și o las pana la anul cand voi decide ce voi face cu ea. Am pus-o în vânzare deoarece nu am timp să mă  bucur de ea. Dacă o cumpără cineva, va avea o barca foarte reușită.  Ca varianta, mă  gândesc sa o transform în șalupa pentru delta. Voi da jos arborada si voi tăia derivorul ca sa aibă un pescaj mai mic. Dar nu-i păcat?

Foarte densă povestirea, plina de informație și de întâmplări inedite :)
Ati traversat Egeea cu noroc de vânt, pe zona aceea e dificil în perioada Meltemi chiar și când nu e furtună (pentru o barcă mică).  Eu o să ancorez peste o săptămână în Kyra Panagia, pentru poziție și mai ales protecția naturală a celor două golfuri deosebite. De acolo fac traseul vostru în sens invers, ajutat de directia vântului dominant. Dar traseul nostru e doar unul de plăcere, al vostru a fost ca un "delivery" :) . Mare diferență!
Mi-a plăcut suita de rezolvări și improvizații, care dă soluții neașteptate pe o barcă. Coca Cola rules! :D
Bravo skipperului si echipajului, iar despre barcă doar laude la superlativ.
Într-adevăr, ar fi păcat să nu-și continue cariera de velier, după ce a dat dovada calităților pe care le are.

drmarius

Sper sa se iveasca o tura Romania - Grecia sau invers sa o bifez.  Pare o experienta care se merita.

Felicitari si sper macar sa ramana velier pe marea noastra. Pacat de vele sa fie modificata.


Florio

Citat din: deltasub din August 18, 2017, 09:33:52 PM
https://deltasub.blogspot.it/2017/08/voiaj-spre-casa-italia-grecia-turcia.html
https://www.youtube.com/watch?v=X6NjClkHr5E
Intre timp am decis sa nu vand barca.

Am trecut și eu prin valuri de decizii asemănătoare :) .
Nu în a vinde barca ci în a lua una de 36-39 picioare.
De câțiva ani decid, apoi revin rațional la barca pe care o am de aproape 10 ani. E cea mai potrivită încă. Și o să tot fie o perioadă.

Benneteau-ul Evasion e o barcă excelentă, care v-a adus "tone" de satisfacții. Soluția utilizării în continuare este una foarte bună.


deltasub

Am vrut sa vand barca ca sa cumpăr alta cu derivor mobil, ca s-o folosesc în delta în special. Am hotărât sa tai o parte din derivor ca sa câștig cam 40 cm. la  pescaj și fără catarg sa reusesc sa navig pe canale mai puțin adanci. Nu vreau sa umblu la prezoanele ce țin derivorul din mai multe motive, așa ca voi tăia la 10 cm de la partea superioara a derivorului. Problema e ca am de tăiat fonta groasa de 20 cm ( la partea cea mai groasa). Barca va fi folosita in special pe Dunare si Delta, apoi dacă vreodata voi vrea sa merg pe mare, sa montez la loc partea taiata cu prezoane si doua plăci de tabla profilata de 10 mm. Tăiatul se va face cu flexul apoi cu fierastrau mecanic cu lama.
Ce părere aveti, astept eventuale sfaturi.