Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul

Creat de cristizz, Martie 01, 2017, 07:51:33 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ghrt

Transit logul nu este necesar la trecerea prin Bosfor, Marmara şi Dardanele. Trecerea este guvernată de Convenţia de la Montreux şi nu are treabă cu legislaţia turcă. Trebuie să arborezi pavilionul galben Q la cruceta tribord, sub steagul turcesc.
În rest, în Orient a la legere. Nu coborâ la ţărm când sunt nave ale pazei de coastă turceşti în zonă. Amenda e parcă de vreo 600€. În Atakoy poţi opri oricând, că e port de intrare. Trebuie să îi apelezi pe VHF şi vine cineva să te ghideze. Nu e obligatoriu să faci intrarea oficială, am impresia că poţi staţiona 48 de ore pt reaprovizionare. Poţi ieşi în oraş, nu te controlează nimeni, oricum poţi să mergi singur să îţi faci formalităţile de intrare ;) Pavilionul cipriot grec şi cel grecesc îţi vor atrage o oarecare antipatie din partea grănicerilor.

În zona marinei Atakoy este zonă desemnată de ancoraj.

TL devine necesar dacă te plimbi în restul apelor turceşti. În zona de Egee poţi fi controlat şi la cardul de ape reziduale. În funcţie de litrajul rezervoarelor de ape negre şi gri şi de numărul membrilor de echipaj ai un număr minim de vidanjări. Pretext de şpagă.

pauli

poate nu am inteles eu bine..dar eu vreau doar sa tranzitez -fara sa opresc -apele turcesti plecand din Bulgaria cu destinatia Egee/Grecia cu propria mea barca.In conditiile astea mai e nevoie de tranzit log?

cristizz

Daca doar tranzitezi nu ai nevoie.
A detaliat Gheorghita mai sus.

pelicanul

Foarte interesant materialul si foarte buna ideea cu pozele cladirilor pe unde ai treaba. Mie nu mi-a dat prin cap sa fac asa ceva.  :)

Citeva precizari in plus fata de ceea ce au scris colegii:
-dupa cum a scris si ghrt la Atakoy poti opri 48 de ore fara formalitati; in acest timp, teoretic nu ai voie sa iesi in oras, dar dupa ce iti explica regulile, cel de la marina iti intinde cartela magnetica de la portile de acces; deci nu ai voie sa iesi dar ai cartela la dispozitie si esti pe barba ta! :)
- blue card-ul pentru tancul de fecale este obligatoriu; se elibereaza de catre marina si se cere la capitanie; nu conteaza ca barca nu are tanc de fecale cardul se elibereaza si apoi trebuie completat la fiecare citeva zile cu goliri a caror frecventa si volum depind de numarul de oameni din echipaj si de marimea barcii; daca barca nu are tanc de fecale se procedeaza turceste: se muta barca la cheul "blue card", se baga in apa linga barca furtunul vidanjei, se trag in vidanja 150 - 200 litri de apa de mare si apoi se taxeaza proprietarul barcii cu 20 euro si se completeaza pe blue card o golire. :)
- la Zeyport politia de frontiera ne-a cerut sa mergem cu barca acolo; in portuletul respectiv e aproape imposibil sa gasesti loc de acostare, sint valuri foarte mari de la siajul diferitelor salupe si remorchere si cheul este de beton, mult mai inalt decit barcile "normale"; deci e distractie mare de tot cu acostarea! :)
- cartelele de autobuz sint foarte utile, se pot cumpara si incarca de la niste automate aflate in majoritatea statiilor si pot fi folosite pe orice mijloc de transport in comun din Istanbul (autobuz, tramvai, metrou, "funikuler" si chiar ferry-boat peste Bosfor); la Atakoy se cumpara din cladirea ferry-boat-ului; la autobuz nu e o problema daca nu ai cartela,  poti sa platesti la sofer, in rest e obligatoriu.